Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.

Gestart door PaulB dinsdag 26 oktober 2010, 01:52:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Na een tijd lang rommelen en puzzelen is het me toch gelukt om een soort basis, plan, idee te bedenken. Uiteindelijk wil ik dit misschien uitvoeren. Maar dat kan net zo goed een totaal ander ontwerp zijn. In ieder geval heb ik dit ontwerp in Wintrack 6.1 gemaakt met de doelstelling om zo veel mogelijk onderwerpen/thema?s in een toch beperkt oppervlak kwijt te kunnen(1,4m x 3m x 2,15m met een schuine zijde).

Het idee is een lange dubbelspoor aan een stuk zonder begin noch einde. Met hierin twee railspiralen, drie verschillende rijhoogtes, draaischijf, industrie, stad en landschap. Eigenlijk wil ik seinen een bovenleiding op het zichtbare gedeelte plaatsen. Aangezien ik digitaal met het centraal station wil werken is het advies om de bovenleiding niet actief te gebruiken. Maar als sier. Aangezien ik weinig wissels, kruispunten in het ontwerp heb wil ik deze wel door seinen laten bedienen en of digitaal door het centraal station.

Opmerking in de afbeelding C Track Baan 001 afb5 foutje in de vermelding maar kloppend in het ontwerp. De in-rij uit-rij hoogte is niet 0 maar 100mm bij de linker railspiraal.

Mijn vraag is wie kan mij eventueel helpen door tips te geven waar die seinen geplaatst moeten worden (welke type, aansluiting) en verder wat jullie over het algemeen hiervan vinden.

Graag verneem ik jullie reacties. Bij voorbaat dank.

Groet Paul

:D
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Voeg nog een 3D plaatje toe. Voor diegene die mij wil helpen mail ik graag het tra bestand. Indien nodig?

Bij voorbaat dank.

Groet Paul
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
hoi
zo op het eerste gezicht mis je een tweede keerlus.
Ik zal die slinger bij je overweg eruithalen.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Beste Hermanus,

Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb die slinger nodig voor de overweg. Een baan moet een overweg hebben, toch? Is gewoon leuk ... In dit ontwerp heb ik geen andere plek voor een overweg zichtbaar op een plek in het verstedelijkte gedeelte. Ik mis gewoon meer ruimte en wil variatie. Ik probeer zoveel als mogelijk leuke elementen op een beperkt stukje te plaatsen. Als ik het spoor recht laat past de overweg niet aangezien ie dan tegen de achterkant met de muur in de knel komt.

Een tweede keerlus. Kan. Alhoewel de eerste keerlus ook niet echt hoefde. Het heeft meer weg van een extra baan aangezien het gehele traject dubbelspoorig van het onderste niveau aaneen gesloten tot aan naar het bovenste niveau naar boven slingert. Gebruik makend van de lengte aan de rand van de baan en via de spiraal naar het bovenste niveau. Daarna weer naar beneden via de tegenovergestelde spiraal om weer aan te sluiten op niveau 0. Of visa versa ?

Het liefst had ik nog een niveau onder mijn laagste niveau voor een extra schaduwstation en ruimte om treinen te kunnen parkeren. Maar dan word het helemaal een massaal project. Ik probeer eigenlijk meer te weten te komen of ik nu de bovenleiding actief wil gebruiken. Aangezien er meerdere forum members laten blijken dat dit niet echt ideaal is voor een digitale baan en kans op beschadiging toeneemt. Verder aangezien het spoorplan het doel heeft om een rondje als het ware te zijn om dit op te delen in blokken. Blokbaan zoals forum members dit noemen. En hoe ik het beste eventueel seinen kan plaatsen. Als er forum members zijn die dit hebben uitgewerkt zouden die mij kunnen vertellen of zij voorbeelden hiervan hebben.

Verder sta ik open voor jullie kritiek en of jullie dit plan gewoon niks vinden.

Bij voorbaat dank,

Groet, Paul

:)
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
doe het even uit mij hoofd,
de 2wissels aan de bovenkant van je station vervangen voor een 224 en daarna een engelsman .
De 2x   224 vervangen voor een 188 en een 172 dan ben je daar al recht en ligt je overweg op de zelfde plaats.
Kun je aan de andere kant ook doen door aan de zijkant een 077 er tussenuit te halen maar dan kom je misschien in de knoop met je spiraal.
Als je dan aan de onderkant van je station van binnen naar buiten kan versieren kun je dit traject van beide kanten berijden
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Dag naamgenoot,

Een mooi baanplan, zo op het eerste gezicht te zien. Wat mij opvalt, zijn de hoogteverschillen. Een tunnel en vlak ernaast een opstelspoor. Dat is vragen om moeilijkheden in de constructie. Mogelijk kun je een opstelspoor laten vervallen.

Over de posities van seinen heb je van Viesmann en Marklin een ordner en een boek respectievelijk. Kijk eens hier voor de pdf over Superseinen.

Groeten, Paul
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik heb even voor jouw een 2de keerlus ingebouwd. Nu is je keerprobleem opgelost alleen zijn je opstelsporen een stukje korter.


PS: Alleen twijfel ik of het wel klopt kan niet zo goed afleiden hoe je zal rijden.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
keerlus van dylan gaat de zelfde kant op dus daar schiet je niks mee op
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Dan heb ik dus verkeerd gezien even geduld ik probeer wat anders...

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Hey,

zou helemaal bovenin die slinger eruit halen. Dat is alleen maar slecht voor de rijeigenschappen. Zo krijg je meer kans op onstporingen.

Mvg, Wijbe
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
In dat stukje heb ik niets gevonden om een keerlus te plaatsen die in de andere richting draait.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Mijne heren,

Bedankt dat jullie mee denken. Dit waardeer ik zeer.

Ik heb een nieuw plan uitgewerkt met de aanbevelingen en een stuk railtracé toegevoegd met een driehoek aansluiting die net onder mijn station een verbinding maakt onderlangs naar de rechter railspiraal bovenkant met meer mogelijkheden. Als ik deze bekijk in 3D dan ziet het er best wel veelzijdig uit en volgens mij heb ik hierdoor een keerlus die meerdere richtingen op.

De link naar de pdf file over seinen is behoorlijk interessant en ik zal me daar over moeten verdiepen. Als je voorbeelden hebt uitgewerkt dan hoor ik dat graag.

Graag jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Paul
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
En een 3D. :)
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
wanneer je het nieuwe traject volgt kom je op het zelfde punt uit (geen keerlus dus)
als je het traject met de overgang volgt kom je aan de andere kant je station binnen  (keerlus)
als je al je treinen door de keerlus laat rijden staan ze allemaal de zelfde kant op,je moet dus een mogelijk vinden om de treinen weer te keren
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ja, ik begrijp het.

Het is best wel krap. Maar ik ga nog effe brainstormen voor een oplossing alleen die zie ik nu nog niet ...

Misschien toch een onderstelaag onder mijn huidige niveau
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
En nu, het volgende de keerlus is nu niet direct na de eerste lus maar een eind verder in de route ...

:D
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
je hebt nu een keerlus maar je keert nu 2x de zelfde kant op.
Je kan je rails een kleur geven ,als je dan je gehele traject een zijde rood maakt dan moet je 1x van grijs naar rood en daarna van rood naar grijs nu ga je 2x van grijs naar rood.
Denk ook niet dat het gaat met de hoogte.
Is het mogelijk om je baan iets breder te maken zodat je met keerlus aan de rechter kant boven uitkomt in de bocht na je staion?

Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Yep, heb mijn overview aangepast. Thx

Wat de maat van het oppervlak, tsja, dat is voor mij een beperkende factor. Uiteindelijk wil in ieder die in deze fase bezig is meer ruimte hebben.

Ga nu verder met zoeken ...

:?
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik zie geen oplossing van het keerlus onderwerp.

Als de reden van een beperking het gemis van een tweede keerlus die uiteindelijk van het dubbel spoor, baan A en B of noem het rood grijs, essentieel is voor de werking van een spoorbaan dan moet ik dit in deze situatie voor lief nemen en anders gewoon weer opnieuw beginnen met het ontwerpen van een nieuw plan.

Voor diegene die dit leest en nog voorbeelden heeft uitgewerkt voor een blokbaan en sein aansluitingen dan hoor ik het graag.
In ieder geval bedankt voor het mee denken.

Met vriendelijke groet, Paul

:)
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
het is maar net wat jezelf wilt ,door middel van keerlussen kun je de treinen anders laten rijden gaat dus minder vervelen als een rondje.
Hey het is jouw baan als jij er gelukkig mee bent zou ik zeggen bouwen.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Thx, je hebt mij in ieder geval een paar extraatjes laten zien die een meer waarde hebben. Ik begin van niks en als ik er achter kom tijdens het rijden dat de baan ook niet het gewenste resultaat laat beleven dan kan ik beter nu opnieuw tekenen, want dat kost alleen maar tijd en dat is juist de reden dat ik lid ben geworden om ideeën te delen. Ik heb nog wat vragen waar ik oplossingen voor zoek en dat is meer blokbaan en sein georiënteerd.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
wat voor je geprobeerd
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
en als ik toch bezig ben
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Beste Hermanus,

Ik waardeer zeer de tijd en moeite die jij besteed aan het meedenken. Ik heb nog jouw overige posts en baan bekeken. Vooral jouw topic baantje van Manus sein aanpassing. Wat ik merk aan mijn rail ontwerp is dat het een vrij druk is en weinig vrije ruimte overblijft voor de extra thema?s zoals stad, landschap en industrie in de beperkte ruimte. En als ik de Anton Pieck baan van Einte zo een beetje lees dan ben ik van mening dat het idee wat ik heb leuk is maar te weinig ruimte overblijft voor andere bijzaken. Dit is ook de reden waarom ik het plan in mijn gedachten houd en iets nieuws probeer te ontwerpen. Wat ik jammer vind is dat de mooiste lengtes van een recht spoor uit het zicht liggen. Zodra ik het een en ander uit heb bedacht zal ik jou mijn .tra wel mailen. Dit betekend niet dat ik het huidige ontwerp laat vallen maar wil nadenken hoe ik het verder wil aanpakken. Ik hou je op de hoogte en probeer me nu te verdiepen in het sein en blokbaan mogelijkheden en hoe ik denkt dat toe te passen in het ontwerp.

Groet, Paul
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Hoi Paul,

Ik begrijp jouw gedachten wel, maar ik denk ook dat je met het laatste plan van Hermanus heel veel rij mogelijkheden hebt en ook nog mogelijkheden hebt om scenery te bouwen. Je kan namelijk tegen een berg een heleboel vakwerkhuisjes kwijt en dan creeer je toch het Anton Pieck gevoel.

Succes met denken en ontwerpen,

Tim
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik sluit me aan bij Veer mijn stad is ook op een berg waar dan een vrachtwagen DHl (FCS) rijdt.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
O, begrijp me niet verkeerd, zoals ik al meerdere keren heb geschreven bevind ik mij nog in de bedenk, keuze, ontwerp fase en wil ik toch een voor mij uitdagende baan bouwen. Ik ben nog alleen maar aan het puzzelen of ik nog kubieke centimeters erbij kan krijgen voor meer ruimte en de digitale techniek, bovenleiding en seinen.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik begrijp je, hopelijk, niet verkeerd. Ik wil je alleen nog even wat extra stof tot nadenken meegeven. Bij het ontwerpen van, bijna, elke baan willen we te veel op een te kleine ruimte en het toch zo realistisch mogelijk maken. Maar juist de Anton Pieck banen hebben veel rails op weinig vierkante centimeters. En veel treinen die op verrassende plekken uit een berg komen.

Nogmaals succes enne .... je bouwt je perfecte baan nooit in één keer!!
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ja, je hebt gelijk. Mooi gesproken. Ik deel eigenlijk ook wel jouw mening. Zelf ga ik op zoek naar een andere plek in huis voor meer vierkante centimeters om het ontwerp wat uit te rekken en wat aanpassingen om wat rechte rail lengtes in het ontwerp zichtbaar te creëren en wat thema?s uitwerken.

:D
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Nieuw idee ...

Ik hoor het wel ...


:D
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
En een 3d.

Ik heb nu het een en ander aangepast. Langere tracks meer zicht op de baan en een schaduw station.


:D
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Minpuntje is dat het BW wel erg weg ligt als er loc's van en naar het station moeten.

Grt, Ronald.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Citaat van: PaulB op donderdag 04 november 2010, 13:18:02
Nieuw idee ...

Ik hoor het wel ...


:D
schauw spoor zal ik door laten lopen en uit laten komen bij je spiraal hierdoor krijg je een keerlus die op het goedespoor uitkomt die van jouw die over je bw loopt komt op het zelfde spoor uit waardoor je tegen de richting in rijd .
Weet ook niet of het verstandig is om een driewegwissel in je schaduwstaion te gebruiken
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Heb het een en ander weer aangepast. 3weg wissel eruit en daardoor wat meer spoor lengtes er bij. Shaduw station loopt uit aan de andere kant in een keerlus. Verder een wisselpaar ingevoegd richting het station om van baan te kunnen wisselen. Ik denk dat deze baan meer mogelijkheden heeft dan de vorige ontwerpen.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
ziet er errg mooi uit
volgens mij voldoende mogelijkheden om te rijden en te parkeren (misschien in je schaduwstation een paar extra opstlesporen je kunt er niet genoeg hebben !!! ) succes met je ontwerp en eventuele bouw ik ben benieuwd !
groet robert
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik blijf bij mijn standpunt dat een stoomloc die "leeg" is eerst de hele baan af moet om in het BW te komen, dit zou echt dichterbij moeten.

Grt, Ronald.
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik vind dit nog mooier dan het vorige. Op die brug kan je dan 2 seinen zetten dan lijkt of de trein moet wachten...

Dat BW is misschien ver maar ik vind dat het wel leuk past zo'n onder je station

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Bedankt voor jullie reacties. De baan die ik in gedachte heb hoeft niet realistisch te zijn. Het hoeft niet perfect te zijn maar een benadering met leuke speelse thema?s.  Zeg, ik heb een vraag omtrent het plaatsen van seinen. Zou iemand die zich daarin verdiept heeft mij op weg kunnen helpen met het bepalen waar de seinen geplaatst kunnen worden. Ik heb de nieuwe super lichtseinen van marklin praktijk boek doorgelezen. Maar om eerlijk te bekennen om dat in mijn ontwerp te plaatsen daar ben ik nog een beetje onzeker van aangezien de rijrichting, de hoeveelheid wissels en het blok rijden. Verder is de prijs van bepaalde seinen behoorlijk hoog en dit geeft mij het gevoel om niet overal seinen te gaan plaatsen. Graag advies hoe ik dat het best zou kunnen op pakken als ik digitaal wil rijden met het centraal station.

:)
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik heb wel gehoord dat soms die nieuwe super lichtseinen hun kuren durven te hebben. Ik zou gewone seinen gebruiken en daar een decoder aan. Maar je deze moet zetten weet ik ook niet.


groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Kwam tot de conclusie dat de vorige baan (003) niet klopte toen ik wilde bepalen wat mijn rijrichting is en waar de seinen moeten komen voor de blokbaan, rangeer en inrijd/uitrij seinen. Moest mijn laatste ontwerp toch aanpassen en heb het volgende (005) bedacht om het sein gebeuren mogelijk te kunnen maken. Wat vinden jullie ervan? De rijbanen zijn grijs en donker groen. Opstelsporen en het schaduw station licht groen. Rangeer geel. Qua kosten van de seinen wil ik niet overal seinen plaatsen. Het liefst natuurlijk zoveel als mogelijk, maar in mijn ontwerp alleen het nodige om gewoon netjes te kunnen rijden zonder een te realistische ontwerp, want dan wordt het helemaal een spinnenweb. Is er iemand die mij een handje op weg kan helpen waar ik het beste seinen kan plaatsen. Laat maar weten of je het tra bestand nodig mocht hebben voor het digitaal rijden met het centraal station.

:?
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik heb een aantal vragen over het sein thema in mijn laatste ontwerp. Laat me weten of dit in een ander forum topic hoort? Ik heb het al meerdere keren gevraagd maar ik ben op zoek naar wat oplossingen. Mijn doelstelling is om zo min mogelijk seinen te plaatsen maar toch een zo minimale beveiliging te creëren tijdens het bedienen van de wissels om het gevaar van aanrijdingen etc te voorkomen. Het idee is een digitale baan met het centraal station en aangezien ik toch alles nog moet kopen die modernste seinen. Verder sein posities hoeven niet te realistisch te zijn maar speels. Gedeeltelijk functioneel. Van mij hoeven niet overal seinen te komen. Heb daarom gekozen om 1 richting te rijden anders heb je nog meer seinen nodig. Of is dit niet waar? Verder zou ik het fijn vinden als iemand misschien mij tips hints zou kunnen geven. Of voorbeelden kan geven op wat grotere schaal dan voorbeeld fragmenten wat je algemeen kan googlen. Of nog liever dat zo effe in mijn baan kan intekenen. Maargoed mijn vragen waar ik meer verduidelijking voor zoek.
Vraag 1. Blok rijden. Een blok is iets langer dan de langste lengte van een trein combinatie! Een blok bestaat uit drie delen. Stoppen, langzaam rijden, rijden. Wordt dit dan aangestuurd door 1 hoofdsein of afzonderlijke seinen of per blok een decoder?
Vraag 2. Hoe verlopen de meldingen bezet en vrij bij het blok rijden?
Vraag3. Heb begrepen dat het station en elk spoor van het schaduw station elk een eigen blok is. Is dit dan ook zo met de inrij seinen die hier dan in verwerkt zijn met een zij spoor?
Vraag 4. Inrij sein. Hoe zit het met inrijd seinen in een blok. Maakt de wissel waar een inrij sein geplaatst is ook deel uit van het blok of is dit een afzonderlijk circuit?
Vraag 5. Hoe kan ik het beste het rangeer gedeelte met seinen bedienen of is het handiger om dit niet te doen?
Vraag 6. Welke rail sporen kunnen zonder seinen?
Vraag 7. Stroom. Om een baan van stroom te voorzien is duidelijk. Maar hoeveel meer stroom circuits met trafo?s heb ik voor mijn baan dan meer nodig?
Voor diegene die mij kan helpen alvast bedankt.

:D
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Ik heb eigenlijk nog steeds dezelfde vraag. Is er iemand die mij kan helpen op het laatste bericht ?

:help:
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Om met de laatste vraag te beginnen de stroom is afhankelijk van het aantal treinen dat tegelijk rijdt.
Dus met 2 of 3 stroomkringen kom je een heel eind.

Al eens overwogen om een computer met besturingsprogramma in te zetten?
Deze beveiligt(bedient) dan je baan.Een gratis veel gebruikt voorbeeld is koploper.
Heb je geen sein meer nodig.Wel 2 bezetmelderdpunten per blok.

Ga eens op zoek naar een oud marklin elektra en schakelboek.Daar staat veel in over hoe seinen aangesloten worden.Is dacht ik te downloaden van de marklin site.met het koppelen van meerdere seinen creeer je een blok systeem.Ik denk alleen dat je baan daar te klein voor is.Je komt uit op 1a2 blokken tussen de wissels.
Moet je toch de keuze maken welke richting verder mag rijden.

2   Meeste systemen gebruiken bezetmelders(schakel rails etc) om te zien of er een trein staat.

3  De vraag is me niet helemaal duidelijk.Maar elk stuk spoor wat geen onderdeel van een wisselstraat is een blok(simpelweg tussen 2 wissels) Aan het eind van een blok hoort een sein wat aangeeft of je een volgend blok in mag.

4 Wissels horen niet bij een blok,maar bij een wisselstraat.= verbinding tussen meerdere blokken.

Wat betreft het plaatsen van seinen.Is een dure grap.Zelf vind ik dat langs de perrons een sein moet staan.
Eigenlijk hoort voor iedere wissel een sein dan kan er niets fout gaan.
Voor de rest begin met de voor jou belangrijke punten.

Dit verhaal geeft niet echt een antwoord op je vraag denk ik.Voor betere info vertel eens wat verwacht je van de seinen? Zijn ze optisch of moeten ze ook de baan beveiligen?

Robin
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Hero / Robin, bedankt voor jouw reactie. Een goede tip; ?besturing via de pc? !?! Dacht altijd dat ik niet snel hiervoor wou gaan omdat besturing via een pc mij te ingewikkeld lijkt. Misschien ben ik qua gedachten, denkwijze ouderwets en daardoor is een schakelaar of trafo meer mijn manier van doen. Zit op jouw advies me nu te verdiepen in ITrain. Er zijn al meerdere gebruikers behoorlijk tevreden over ITrain zoals ik lees in bepaalde forum topics. Wat ik begrijp is dat ITrain als voordeel heeft dat het volop in beweging is en de toekomst vooruit is in de zin qua mogelijkheden. Onder andere snel en makkelijk toe te passen, ondersteuning. Compatibel is met CS II en zo te verwachten zal er bij nieuwe manieren van besturen snel een update uitkomen. Ik begrijp dat koploper zijn einde nadert en een concurrent ROCRail ook veel mogelijkheden heeft. Volgens sommigen zelfs meer dan ITrain. Als ik zo rond google lijkt mij ITrain prettiger om mee te werken. Aangezien ik nog een aantal vragen heb waarop ik nog niet echt wat antwoorden heb gevonden hoop ik  deze eerst met bijvoorbeeld ITrain te kunnen uitwerken. Indien er menigeen hier meer van weet kennis heeft die ik in combinatie met mijn laatste ontwerp 005  kan toepassen dan hoor ik het graag. Sinds ik via dit forum schrijf, bezig ben moet ik wel vermelden dat ik nog in de ontwerpfase zit en wil ik eerst het een en ander uitwerken plannen ipv bouwen. Want het is jammer om tijdens de bouw te moeten herstellen dingen op lossen etc. Voorlopig bouw ik nog niet en heb ook geen test mogelijkheid dus blijft het voorlopig theoretisch. Graag jullie reacties. Met vriendelijke groet.

:)
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Als dan gaat bouwen of eigenlijk daarvoor.Maak eens een klein testbaantje om vertrouwd te raken met de software.
Eventueel kun je meerdere programma's vergelijken.
Gr Robin
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Thx ?Ik kan voorlopig nog niet testen. Dit is nu juist een tijdelijk probleem. Ik kan nu nog niet gebruik maken van de ruimte waarvan ik in de toekomst wel gebruik van wil gaan maken om te bouwen. Ook belangrijk ik ben nog niet in bezit van het benodigde materiaal. Zeker bijvoorbeeld om te testen met bijvoorbeeld de ITrain software S88 module de Marklin CSII en de baan met seinen, bovenleiding etc. Dit is een reden waarom ik het eerst wil plannen in bv mijn laatste ontwerp om te bepalen wat ik zoal nodig heb. Ik heb dit nog niet helemaal rond. Eventueel later in een prematuur stadium wel tests te doen voordat ik wel uiteindelijk ga bouwen. Dit is een reden waarom ik nog plan en om uit te rekenen wat ik eventueel nodig heb en belangrijk de kosten. Met vriendelijke groet.
:help:
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
nog een tip die brug helemaal vooraan als je daarvan nou een enorme boogbrug maakt met een ravijn lijkt mij mooier
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
thx ... Ik had het ongeveer zo in mijn gedachten ...

:thumbup:
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Persoonlijk zou ik gaan voor 2 locloodsen zodat je een 6 sporige loods hebt. Ik weet niet of dat past?
Re:Mijn Baanplan C Track Baan 001. Graag verneem ik jullie reacties.
Bedankt voor jouw reactie Wijbe. Het oogt zeker mooi twee loc loodsen naast elkaar. Het is alleen een beetje krap in die hoek. Een paar verbeteringen gemaakt. Mijn grote eerder gestelde vragen gesteld zijn nog niet uitgewerkt. Diegene die mij hierbij kan helpen laat het weten want dan mail ik je de tra file. Wil uiteindelijk voor elke wissel een inrij sein in de rijrichting, van elke opstel en of zij spoor een inrij sein en de blokbanen over de grote lengtes, de rij sporen, om per rij richting ongeveer twee treinen te kunnen laten rijden. Aangezien ik twee rijbanen heb 4 treinsets. Verder het rangeer gedeelte bij de draaischijf een extra verbinding gegeven om aan te sluiten op een rijgedeelte (blokbaan) en een extra overweg. Een spoor bij het groot station weggehaald incl wat wissels om meer doorkijk eronder te kunnen realiseren en een overzichtelijk spoor. Zo krijg ik meer zicht op het schaduwstation en de spoor gedeeltes onder het linker landschap die dan doormiddel van portalen inkijk krijgen. Verder de bochten richting het groot station iets ruimer gemaakt. Thx ?

:help: