Om met de laatste vraag te beginnen de stroom is afhankelijk van het aantal treinen dat tegelijk rijdt.
Dus met 2 of 3 stroomkringen kom je een heel eind.
Al eens overwogen om een computer met besturingsprogramma in te zetten?
Deze beveiligt(bedient) dan je baan.Een gratis veel gebruikt voorbeeld is koploper.
Heb je geen sein meer nodig.Wel 2 bezetmelderdpunten per blok.
Ga eens op zoek naar een oud marklin elektra en schakelboek.Daar staat veel in over hoe seinen aangesloten
worden.Is dacht ik te downloaden van de marklin site.met het koppelen van meerdere seinen creeer je een blok systeem.Ik denk alleen dat je baan daar te klein voor
is.Je komt uit op 1a2 blokken tussen de wissels.
Moet je toch de keuze maken welke richting verder mag rijden.
2 Meeste systemen gebruiken bezetmelders(schakel rails etc) om te zien of er een trein staat.
3 De vraag is me niet helemaal duidelijk.Maar elk stuk spoor wat geen onderdeel van een wisselstraat is een blok(simpelweg tussen 2 wissels) Aan het eind van een blok hoort een sein wat aangeeft of je een volgend blok in mag.
4 Wissels horen niet bij een blok,maar bij een wisselstraat.= verbinding tussen meerdere blokken.
Wat betreft het plaatsen van
seinen.Is een dure grap.Zelf vind ik dat langs de perrons een sein moet staan.
Eigenlijk hoort voor iedere wissel een sein dan kan er niets fout gaan.
Voor de rest begin met de voor jou belangrijke punten.
Dit verhaal geeft niet echt een antwoord op je vraag denk ik.Voor betere info vertel eens wat verwacht je van de seinen? Zijn ze optisch of moeten ze ook de baan beveiligen?
Robin