Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

heeft iemand tips voor gras?

Gestart door max1995 maandag 18 oktober 2010, 21:50:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heeft iemand tips voor gras?
hallo allemaal,

ik ben nu bezig om me baan op te bouwen.
maar ik wil graag me ondergrond ( gras ) wat echter laten lijken.
heeft iemand tips hoe ik mooi gras kan maken?
ik weet dat er een Noch gras-master bestaat om gras staties te maken,
maar die vindt ik iets te duur ( aan het sparen voor brommer  :D )
ik heb ook gelezen dat je met waterkit van Bison en een stof zuigen je gras omhoog kan laten staan.

heeft iemand hier misschien tips voor?

mvg,
max
Re:heeft iemand tips voor gras?
Hoi Max,

J&J Vriend verkopen ook een grasmaster, maar dan voor 12,50.
Wellicht past die beter binnen budget :wink:

Groeten,
Ton.
Re:heeft iemand tips voor gras?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:heeft iemand tips voor gras?
Dag Max.

Anders kun je hier zien hoe het met een stofzuiger gaat,
maar ook hoe je zelf een grasmaster kan bouwen.

Groeten,

Erik.
Re:heeft iemand tips voor gras?
Interessante mogelijkheden. Ik vraag me af, na het lezen van beide opties, welke nou het beste is als je grote stukken wilt doen zo natuurgetrouw als mogelijk....

MVG

Erik
Re:heeft iemand tips voor gras?
Hallo,

Ik denk dat voor de grotere stukken het sneller en makkelijker is om voor de stofzuiger methode te gaan.
Het meest natuurgetrouw zou ik zo niet weten...


Mvg,
Wilco
Re:heeft iemand tips voor gras?
ok bedankt allemaal

mvg,
max
Re:heeft iemand tips voor gras?
Max,
Ja wij hebben inderdaad een graslegger voor 12,50 euro excl verzenden, hierbij zitten de batteryen en een zakjegras en een gebruikaanwijzing.
Je vroeg ook hoe je een echt lijkend grasveld kan maken, nou daar gaat hij, zorg voor een goeie onder grond.
Zorg dat de ondergrond op de juiste kleur is, bruin/zwart voor natte plekken
geel voor zandgrond,groen als je echt een grasveld wil met hier en daar een iets bruinere plak.
Zorg er ook voor dat de ondergrond wat ruw is anders wordt het een golfveld,maak zo hier en daar een wat ruigere begroeing als zijnde wat onkruid.
Heb je ook een hek in de grasveld zorg dan dat je wat wildgras rond de paaltjes neer zet ook dit hebben wij in voorraad en kost 2,50Euro per zakje.
Tijdens Eurospoor in Utrecht geef ik in de NMF stand demo ook met het aanleggen van een grasveld dus daar kan je ook evenlangs komen.

Zorg wel dat ik er een paar mee heb met het bijbehorende gras.

Succes Groeten J&J Vriend
Re:heeft iemand tips voor gras?
...... En wat jaap vergeet te zeggen omdat hij er te bescheiden voor is, is dat hij er bij hem thuis ontzettend leuke cursussen in geeft. Incl bomen maken, landschap maken uitstekende verzorging met broodjes en koffie. Echt een aanrader en dan kun je meteen even in zijn voorraad strooimaterialen kijken die zoveel goedkoper zijn dan in de winkel dat je je reis er drie keer uit hebt.

Zelf gisteren met mijn dochters geweest en was errrrrrg leuk!

Roland
Re:heeft iemand tips voor gras?
Citaat van: vriend op vrijdag 22 oktober 2010, 15:33:33
Max,
Ja wij hebben inderdaad een graslegger voor 12,50 euro excl verzenden, hierbij zitten de batteryen en een zakjegras en een gebruikaanwijzing.
Je vroeg ook hoe je een echt lijkend grasveld kan maken, nou daar gaat hij, zorg voor een goeie onder grond.
Zorg dat de ondergrond op de juiste kleur is, bruin/zwart voor natte plekken
geel voor zandgrond,groen als je echt een grasveld wil met hier en daar een iets bruinere plak.
Zorg er ook voor dat de ondergrond wat ruw is anders wordt het een golfveld,maak zo hier en daar een wat ruigere begroeing als zijnde wat onkruid.
Heb je ook een hek in de grasveld zorg dan dat je wat wildgras rond de paaltjes neer zet ook dit hebben wij in voorraad en kost 2,50Euro per zakje.
Tijdens Eurospoor in Utrecht geef ik in de NMF stand demo ook met het aanleggen van een grasveld dus daar kan je ook evenlangs komen.

Zorg wel dat ik er een paar mee heb met het bijbehoorende gras.
Succes Groeten J&J Vriend

Ik kom misschien ook even buurten, want ben zelf ook nog helemaal nieuw in de modelspoorwereld.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:heeft iemand tips voor gras?
ok bedankt allemaal :D
Re:heeft iemand tips voor gras?
Klinkt erg goed!

We hoeven ons al niet te vervelen op Eurospoor, maar als we in de buurt zijn zullen we zeker een kijkje nemen.