Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

welke is beter koploper of Itrain

Gestart door treintje1234567890 zaterdag 04 september 2010, 13:42:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:welke is beter koploper of Itrain
Hoi,

Dit is precies wat ik bedoel. Kan iemand hierop een antwoord geven.

Olaf
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: Anne W op woensdag 22 september 2010, 23:40:33
Beste Walter,

In hand "sein" bedrijf: ik neem aan dat de automatiek alleen het sein op groen zet als er een vrije rijweg is achter het sein.....

Wat in handmatig "lok" bedrijf: de trein komt in het blok voor het sein en er is een vrije rijweg, gaat dan het sein automatisch op groen?

Groet, Anne W
Hoi Anne W en anderen,

Volgens mij werken de meeste programma's als volgt:

Een trein handmatig rijden, betekent, dat deze als machinist zelf bestuurd kan worden, dus zelf rijden. De rijwegen moeten dan natuurlijk wel goed staan met eventueel bijbehorende seinen. Ik denk, dat het per programma verschilt, hoe dit uitgewerkt is. Het zou volgens mij niet zo mogen zijn, dat een trein door een rood sein heen rijdt. Bij RocRail kun je extra melders inbouwen als noodstop, zeg maar ATB. Dit is een exit-melder, die een noodstop voor de trein genereerd, als deze te ver is doorgereden.

Tijdens mijn demo/workshop zal ik hier wat voorbeelden van uitwerken.

Groet,
Bert
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Bedankt voor de antwoorden. Ik begin dezer weken ook met pc. Ga denk ik eerst voor koploper. :)
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2008

Selfie

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
 :?: welke is beter koploper of Itrain

:!: Dat is nu precies waar het niet om draait.
Wat wil je en wat heb je? Gratis of niet? Werkt het 1 met het ander samen?
Geen eenzijdig antwoord dus!

Kijk naar de voor en nadelen, mogelijkheden enz. en maak je eigen keuze!

Gebruiksvriendelijkheid en Software ondersteuning kunnen ook een hoop leed verlichten.

"Gratis bestaat niet" :shock:

Ik heb gekozen voor iTrain, omdat het mij het beste past.

Veel plezier met wat je ook kiest. 8)

Hugo


Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Het is maar net of je voor pc besturing wilt betalen. Zoals Itrain lijkt voor mij ook geweldig maar de prijs......
Re:welke is beter koploper of Itrain
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:welke is beter koploper of Itrain
Beste Bert,

Zo werkt Ra* nu ook, op handbedrijf ben je de machinist en moet je de instructies van de treindienstleider (is Ra*) opvolgen, net als in het echt.

Op de laatste Houten is mij de laatste optie geshowed: handbedrijf met ATB, als de machinist (jij dus) niet stopt op de stopmelder voor het rode sein, dan doet Ra* het.

Je kunt ook treindienstleider zijn en ook nog beide functionarissen, maar dan heb je het wel erg druk....., ondanks de hulp die Ra* je biedt.

Verder denk ik dat jouw antwoord het antwoord op de vragen is, die Olaf en ik stelden, dus als Walter het met jouw antwoord eens is, dan is de vraag definitief beantwoord.

Groet, Anne W
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: xanderb op maandag 13 september 2010, 16:57:26
Als maker van iTrain wil ik geen commentaar geven op wat beter is of slechter. Ik wil wel kwijt dat als je voor jezelf wilt uitmaken wat voor jou beter werkt je iTrain ook gratis volledig kan proberen voor tenminste 2 maanden zonder verplichtingen door te registreren. Langer is op aanvraag ook mogelijk indien nodig. Je betaalt alleen als je tevreden bent over het product.

Xander,..... ik lees nu net dit lijntje omdat ik eens iets anders wil dan de 6021 en ook meerdere functies willen gaan gebruiken. Allereerst een groot petje af, dit ziet er erg profi uit!, zeer gebruikers vriendelijk en overzichtelijk, goed gedaan top!. Daar kunnen nog vele een puntje aan zuigen met hun brakke vb applicaties.

Ik heb hem gedownload alleen misschien weet jij het, ik heb zoals ik zeg een 6021 mar wat heb ik nog meer nodig als ik jouw proggie wil gaan gebruiken?

groetjes
Marc
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: rcmarc op woensdag 06 oktober 2010, 20:33:20
Daar kunnen nog vele een puntje aan zuigen met hun brakke vb applicaties. .
VB staat ook voor Voor Beginners :lol:.

CiteerIk heb hem gedownload alleen misschien weet jij het, ik heb zoals ik zeg een 6021 mar wat heb ik nog meer nodig als ik jouw proggie wil gaan gebruiken?
Interface 6051, lokdecoders, wisseldecoders, terugmeldmodules. Is dat wat je bedoelt ?.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Yep dat is wat ik bedoel :)
Is die 6051 nog te koop omdat het best een oud dingetjes is ?


by the way,.... ik zou voor itrain gaan :)
Re:welke is beter koploper of Itrain
Citaat van: rcmarc op donderdag 07 oktober 2010, 19:43:29
Is die 6051 nog te koop omdat het best een oud dingetjes is ?
Op marktplaats of ebay kom je ze nog wel eens tegen.

Mvg,
Peter
Re:welke is beter koploper of Itrain
Klopt had ik al ff gekeken maar op marktplaats is net weg en ebay niets,... wie weet, zal nog wel ff googlen :)