Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ESU LokPilot versie 4.0

Gestart door M. Lankhaar zondag 24 oktober 2010, 15:36:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
CV 127 is in de nieuwe firmware wat uitgebreid. Hieraan kon ik zien dat ik de oude firmware had.

Probleem wat ik heb staat ook op het esu forum en is ook daar nog niet opgelost.
Heb net een 5* motor in een probleem lok gezet en dat scheelde de vorige keer aanzienlijk....ben benieuwd
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op donderdag 31 maart 2011, 17:39:05
Peter, wanneer ik de manual CV input lijst bekijk, staat CV 127 daar wél in. Lokprogrammer versie V4.1.3  8o

Bij mij niet  :-( ik ga van 126 gelijk naar 129

Ook met versie 4.1.3

Geen idee waarom ik hem niet zie, maar weet je wat deze cv voorsteld.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Even een screenshot gemaakt.





Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Foutje van het huis cv 124 moet het zijn (in de nieuwe firmware (bit 4 is erbij )

@peter,

bij jou staat hij op 16...volgens het handboek kan dit niet....jij hebt dus de nieuwe firmware  8)
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter, 'k heb even in de Engelse versie van de gebruikershandleiding gekeken.
CV 127 is starting voltage for AC. Standaardwaarde = 50.
Hier de link voor de Engelse PDF versie ===> Klik 
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op donderdag 31 maart 2011, 18:54:04
Foutje van het huis cv 124 moet het zijn (in de nieuwe firmware (bit 4 is erbij )

@peter,

bij jou staat hij op 16...volgens het handboek kan dit niet....jij hebt dus de nieuwe firmware  8)

Ik ben het spoor even bijster Ron.

CV 124 heb ik dus wel en die staat bij mij op 16 nu, nu schrijf jij dat deze bit 4 is erbij ???

Wat moet ik nu invullen in cv 124 ( sorry ben nog een redelijke leek op dit gebied ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Bij mij staat waarde 16 in CV 124.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op donderdag 31 maart 2011, 17:50:03
CV 127 is in de nieuwe firmware wat uitgebreid. Hieraan kon ik zien dat ik de oude firmware had.

Hier ontstaat het misverstand, er had moeten staan cv 124.
Ik mijn zoektocht naar de oplossing kwam ik erachter dat er nieuwe firmware was en dat ik de oude had.

Meer is het niet, alleen door het verschil in cv 124 kon ik het ontdekken, niets bijzonders dus  :|

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op donderdag 31 maart 2011, 21:16:21
Citaat van: Ron21 op donderdag 31 maart 2011, 17:50:03
CV 127 is in de nieuwe firmware wat uitgebreid. Hieraan kon ik zien dat ik de oude firmware had.

Hier ontstaat het misverstand, er had moeten staan cv 124.
Ik mijn zoektocht naar de oplossing kwam ik erachter dat er nieuwe firmware was en dat ik de oude had.

Meer is het niet, alleen door het verschil in cv 124 kon ik het ontdekken, niets bijzonders dus  :|



Hoi Ron,

Jammer, ik dacht dat jij een oplossing had gevonden op het stotterende rijgedrag bij bepaalde decoder stappen.

De enige troost is dat ik niet de enige ben met dit probleem, doe mij maar de V3.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: degeluidsman op donderdag 31 maart 2011, 21:20:37
Jammer, ik dacht dat jij een oplossing had gevonden op het stotterende rijgedrag bij bepaalde decoder stappen.
De enige troost is dat ik niet de enige ben met dit probleem, doe mij maar de V3.
Tja Peter, niet iedere verandering is een verbetering. Althans niet voor iedereen.
Valt me tegen van ESU dat ze een nog niet uitontwikkeld product in de markt zetten.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Het nadeel van een bedrijf wat groot groeit is dat er verschillende belangen ontstaan tussen bijvoorbeeld marketing en techniek, dat was bij mijn voormalige fabriek in Amerika ook zo, dan was marketing weer eens de baas en kwamen er nieuwe producten die nog niet helemaal klaar waren, dan was de techniek weer eens de baas en was er veel uitstel van de introductiedatum van nieuwe producten.

Ik denk dat ons leven van dit soort tegenstellingen aan elkaar hangt, dus mijn advies is: kijk even de kat uit de boom.

Groet, Anne W
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op vrijdag 01 april 2011, 12:07:33
Citaat van: degeluidsman op donderdag 31 maart 2011, 21:20:37
Jammer, ik dacht dat jij een oplossing had gevonden op het stotterende rijgedrag bij bepaalde decoder stappen.
De enige troost is dat ik niet de enige ben met dit probleem, doe mij maar de V3.
Tja Peter, niet iedere verandering is een verbetering. Althans niet voor iedereen.
Valt me tegen van ESU dat ze een nog niet uitontwikkeld product in de markt zetten.


Dat lijkt mij ook, toch zijn er ook een aantal mensen die erg blij zijn met deze nieuwe versie.

Ik mis alleen de oplossing voor het stotter effect waar meerdere mensen last van hebben.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter,

Hier de oorzaak volgens ESU en er komt dus een beta versie aan waarin het opgelost zou kunnen zijn.

Citaat van: ESU support op ESU forum
Hallo Herr Möllinger & alle anderen,

es ist hier von Schweigen keine Rede. Wir arbeiten wirklich sehr intensiv an einer Lösung und sind auch schon einen grossen Schritt weiter. Das Problem kommt daher, weil einige der Scheibenkollektormotoren eine relativ unsaubere EMK-Spannung an den Decoder zurückliefern. Weil der LokPilot V4.0 noch schneller versucht, Drehzahlunterschiede auszugleichen (als der V3.0 Decoder), interpretiert dieser manche unsauberen Messignale falsch und will nachregeln. Ergebnis ist das aufschaukeln.
Analog laufen diese Motoren sauber. Das würden sie auch tun, wenn am Decoder die Lastregelung abgeschaltet wird.
Dieses Problem wird durch eine verbesserte Firmware behoben werden. Wir werden nächste Woche hier eine Beta-Version veröffentlichen, die jeder LokProgrammer Besitzer testen kann.
Wir bitten die Probleme zu entschuldigen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op zaterdag 02 april 2011, 08:53:02
Peter,

Hier de oorzaak volgens ESU en er komt dus een beta versie aan waarin het opgelost zou kunnen zijn.

Citaat van: ESU support op ESU forum
Hallo Herr Möllinger & alle anderen,

es ist hier von Schweigen keine Rede. Wir arbeiten wirklich sehr intensiv an einer Lösung und sind auch schon einen grossen Schritt weiter. Das Problem kommt daher, weil einige der Scheibenkollektormotoren eine relativ unsaubere EMK-Spannung an den Decoder zurückliefern. Weil der LokPilot V4.0 noch schneller versucht, Drehzahlunterschiede auszugleichen (als der V3.0 Decoder), interpretiert dieser manche unsauberen Messignale falsch und will nachregeln. Ergebnis ist das aufschaukeln.
Analog laufen diese Motoren sauber. Das würden sie auch tun, wenn am Decoder die Lastregelung abgeschaltet wird.
Dieses Problem wird durch eine verbesserte Firmware behoben werden. Wir werden nächste Woche hier eine Beta-Version veröffentlichen, die jeder LokProgrammer Besitzer testen kann.
Wir bitten die Probleme zu entschuldigen.


Hallo Ron,

Mijn Duits is niet best maar als ik het goed lees begrijp ik dat er voor de locprogrammer een nieuwe versie komt ???

Sinds van de week heb ik versie 4.1.3 erop staan, is dit de juiste versie???


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Beste, ik vind het toch een vreemd verhaal. Ik heb ook een Lopi V.4 ingebouwd (in een 3038) en inderdaad heeft deze loc ook stottergedrag bij bepaalde snelheden. Wat ik lees en begrijp is dat er nu een update komt voor de LokProgrammer om dit euvel te verhelpen. Maar dan moet je er wel 1 hebben  >:-D. Ik heb maar een kleine baan en enkele locs en nu zou ik weer een programmer moeten aanschaffen ?. Ik heb nog 2 nieuwe LoPi's V4 (met magneet) liggen en deze gaan dus in de verkoop. Wie interesse heeft kan een PB sturen. Ik hou het wel bij Marklin locs met decoder af fabriek. Die bevallen mij het best. Groet, Hans
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hans , ik begrijp goed jouw reactie hoor.

Maar de meeste instellingen kun je meestal zelf ook,heb je echt geen programmer voor nodig.

Ik heb er wel een besteld omdat ik het makkelijk vind en straks wil gaan expirimenteren met

geluid.

Maar de cv instellingen heb ik altijd zelf gedaan met mijn "oude intellibox"en dat werkt prima.

Dus niet getreurd Hans het kan nog steeds zonder programmer hoor.... :D

Mvg: Alex
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Hans 2.0 TDI op zaterdag 02 april 2011, 09:16:00
Beste, ik vind het toch een vreemd verhaal. Ik heb ook een Lopi V.4 ingebouwd (in een 3038) en inderdaad heeft deze loc ook stottergedrag bij bepaalde snelheden. Wat ik lees en begrijp is dat er nu een update komt voor de LokProgrammer om dit euvel te verhelpen. Maar dan moet je er wel 1 hebben  >:-D. Ik heb maar een kleine baan en enkele locs en nu zou ik weer een programmer moeten aanschaffen ?. Ik heb nog 2 nieuwe LoPi's V4 (met magneet) liggen en deze gaan dus in de verkoop. Wie interesse heeft kan een PB sturen. Ik hou het wel bij Marklin locs met decoder af fabriek. Die bevallen mij het best. Groet, Hans

Je hebt een PB  :) :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 02 april 2011, 09:04:05

Mijn Duits is niet best maar als ik het goed lees begrijp ik dat er voor de locprogrammer een nieuwe versie komt ???


Nee. Er komt nieuwe decoder firmware. En om die in de decoder te krijgen heb je een programmer nodig.

En het betreft een probleem met schijfcollectormotoren, niet voor jouw trommelcollector motor. Dat is op te lossen met tunen van de CV's.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op zaterdag 02 april 2011, 11:06:38
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 02 april 2011, 09:04:05

Mijn Duits is niet best maar als ik het goed lees begrijp ik dat er voor de locprogrammer een nieuwe versie komt ???


Nee. Er komt nieuwe decoder firmware. En om die in de decoder te krijgen heb je een programmer nodig.

En het betreft een probleem met schijfcollectormotoren, niet voor jouw trommelcollector motor. Dat is op te lossen met tunen van de CV's.

Gr, Ben.

Met de CV's krijg ik het niet voor elkaar Ben, Het gekke is wel dat mijn NS 1223 na de firmware update niet stotterde.

Maar ik ben niet de enige heb ik in dit draadje begrepen, of het instellen van de V4 gaat veel moeilijker dan de V3 en als dat zo is ben ik klaar met de V4 uitvoering want er zitten al dagen van proberen in en het is nog niet voor elkaar.

Ik begrijp dat Esu de V3 uit produktie genomen heeft  :help: :help: dat vind ik geen slimme zet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 02 april 2011, 11:22:18

Ik begrijp dat Esu de V3 uit produktie genomen heeft  :help: :help: dat vind ik geen slimme zet.


Ik wel. :thumbup:

Wil je toch terug naar V3.0 kun je de MFX (M4) versie's aanschaffen. Esu stopt met MFX (M4) vanaf V4.0. Daar zit immers Railcom Plus in.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hoi

Ik heb met de grote schijfmotor goede ervaringen met de lopi 4.  :?

Waarden die ik gebruik..

CV2 = 2
CV52 = 44
CV53 = 53
CV54 = 9
CV55 = 80

Ik zou zeggen probeer het eens uit.

bart

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Maakt het voor het instellen van de CV's dan nog uit of je voor de LFCM de ESU magneet gebruikt, of de oude HAMO magneet?
Met andere woorden: Zijn die magneten identiek qua magnetische eigenschappen?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
het zijn gewoon kl*te dingen. En dat voor een bedrijf als Esu. Shame you !!!! :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Hans 2.0 TDI op dinsdag 03 mei 2011, 18:32:01
het zijn gewoon kl*te dingen. En dat voor een bedrijf als Esu. Shame you !!!! :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Hans,

Ik begrijp wat je zegt, ik heb na "wat" aanloop problemen :? het toch enig zins onder de knie , het is zoeken naar
de juiste instellingen wat voor iedere lok anders is zo niet heel anders, moet zeggen dat het met Faulhaber en Maxon een stuk makkelijker gaat, de echte gelijkstroom motoren, dus met Piko en Roco bv moet het te doen zijn, heb nu een Br41 met FH motor rijden en ging vrij vlot en rijd netjes.

Suk6 ,

Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Kappa op dinsdag 03 mei 2011, 17:09:46
Maakt het voor het instellen van de CV's dan nog uit of je voor de LFCM de ESU magneet gebruikt, of de oude HAMO magneet?
Met andere woorden: Zijn die magneten identiek qua magnetische eigenschappen?
Het rijgedrag wordt ook mede bepaald door de luchtspleet tussen anker en permanent magneet. Hoe kleiner de luchtspleet des te groter de veldsterkte. Hierdoor krijg je betere rijeigenschappen bij lage snelheid. Ander voordeel is een geringer stroomverbruik.

Mvg,
Peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
als ik een decoder koop van Esu (volgens dit forum een van de beste) mag ik toch aannemen dan een loc, na inbouw, zonder al te veel problemen netjes rijdt. Als ik hier lees hoeveel moeite er wordt gedaan om een loc beetje fatsoenlijk aan de gang te krijgen zakt mn broek echt af. Ik heb slechts de beschikking over een MS 2 en een kleine baan. Het moeten aanschaffen van een LokProgrammer of andere soft/hardware vind ik niet kloppen. Bij mij blijf het idee staan dat Esu een decoder op de markt heeft gebracht die gewoon niet voldoet voor de gemiddelde modelspoor liefhebber. Je moet bijna hogere wiskunde hebben gestudeerd danwel over allerlei middelen beschikken om de decoder normaal te laten funtioneren. Op zich niet erg, maar geef het dan wel aan zodra het produkt op de markt komt. Voor mij nog alleen maar Marklin locs met decoder af fabriek. Op de baan, aanmelden en rijden maar. Zo hoort het toch? Gr, Hans
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hans,

Je hebt gelijk vwb het inbouwen en rijden met V4 decoder, zo zou het moeten maar de praktijk is niet zo.
Ik heb ook een klein kl..e baantje maar met 12 lok's en 6021 basic equipment zag ik toch dat het handig zou kunnen zijn om een programmer aan te schaffen en moet zeggen ondanks de shit met het afstellen van de V4 decoder dat het toch reuze handig is om het afstellen mn van oa geluidsdecoders en decoders van esu. M* digi lok's zijn makkelijker , Keuzes Hans,
Ik wil je eventueel wel helpen met afstellen met mn programmer.

Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Hans 2.0 TDI op dinsdag 03 mei 2011, 22:52:19
als ik een decoder koop van Esu (volgens dit forum een van de beste) mag ik toch aannemen dan een loc, na inbouw, zonder al te veel problemen netjes rijdt. Als ik hier lees hoeveel moeite er wordt gedaan om een loc beetje fatsoenlijk aan de gang te krijgen zakt mn broek echt af. Ik heb slechts de beschikking over een MS 2 en een kleine baan. Het moeten aanschaffen van een LokProgrammer of andere soft/hardware vind ik niet kloppen. Bij mij blijf het idee staan dat Esu een decoder op de markt heeft gebracht die gewoon niet voldoet voor de gemiddelde modelspoor liefhebber. Je moet bijna hogere wiskunde hebben gestudeerd danwel over allerlei middelen beschikken om de decoder normaal te laten funtioneren. Op zich niet erg, maar geef het dan wel aan zodra het produkt op de markt komt. Voor mij nog alleen maar Marklin locs met decoder af fabriek. Op de baan, aanmelden en rijden maar. Zo hoort het toch? Gr, Hans


wat negatief,
die decoders kunnen gewoon teveel.  Dat ding moet motoren van 30jaar oud aan kunnen sturen en hippe motor uit 2011.  Ik vind het niet vreemd dat dit soms lastig gaat.


Neemt niet weg dat je soms beter een simpele decoder kunt plaatsen. De functies die je niet gebruikt zitten er niet op en gooien de boel ook niet in de war. Is vaak best prettig.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Mss inderdaad een negatief stukje maar ik volg deze topic vanaf het begin en kan relatief weinig positiefs vinden. En ja, de decoder moet kunnen omgaan met bejaarde en hippe locs, dat begrijp ik. Wat ik niet snap is dat de V3 probleemloos was en dat de opvolger dit niet is. Lijkt mij dat je dan toch wat zaken, als fabrikant, over het hoofd hebt gezien. Gr, Hans

Jan, bedankt voor je aanbod maar heb de 2 decoders die ik nog had kunnen verkopen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hans,volledig met je eens hoor.
Al ben ik nu best tevreden met het behaalde resultaat,maar als men nog de oudere versie had,ging ik voor het gemak zeker over. Kwa rijeigenschappen is de V4 stukken beter,is namelijk zeer fijn af te regelen,maar zeker ingewikkeld en met alleen zomaar je cv's veranderen is niet altijd een makkie.Kan me best voor stellen dat menigeen er de brui aan V4 geeft.

Mvg: Alex
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hallo,

Ik had van de week een decoder leveransier aan de lijn en die wist me te vertellen dat er een nieuwe uitvoering van de V4 is.

Ik denk dat ze dit niet aan de grote klok hangen omdat ze misschien bang zijn dat ontevreden mensen de decoders willen omruilen.

Als er een omruil actie komt sta ik vooraan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: degeluidsman op woensdag 04 mei 2011, 17:11:54

Ik had van de week een decoder leveransier aan de lijn en die wist me te vertellen dat er een nieuwe uitvoering van de V4 is.


Wat blijft zijn de meervoudige settings voor de verschillende motortypen.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Te koop gevraagd..........................lopi V4, geef toch altijd nog 15,50 euri. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geintje ,ook ik was zeer ontevreden maar ik ben nu best redelijk tevreden met resultaten , maar kan altijd beter, zag net dat ik de Re460 toch  nog even moet gaan kietelen
in het midden bereik en max V.moet nog iets smeuiger worden qua optrekken naar V max,
Ae6/6 rijd nu naar tevredenheid met de opmerking dat ik de sleper in de gaten moet houden voor vervuiling :?

Peter, ( Gman)
Quote: Er zou een verbeterde versie zijn , einde quote
Moet dan toch herkenbaar zijn op de decoder met V1.1 of i.d, zal eens kijken wat er nu op staat.

Een ieder suk6 gewenst met afstellen.

Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
De Firmwareversie (voor wie geen programmer heeft) kun je zelf uitlezen in 4 CV's 288, 287, 286 en 285 als volgt:

Major version: CV 288
Minor version: CV 287
Built-Number: ( CV 286 * 256 ) + CV 285

Voor het uitlezen moet het indexregister CV 31 = 0 en Indexregister CV 32 = 255 zijn.

Wie weet wat de laatste (huidige) versie is?

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op woensdag 04 mei 2011, 17:56:29
De Firmwareversie (voor wie geen programmer heeft) kun je zelf uitlezen in 4 CV's 288, 287, 286 en 285 als volgt:
Major version: CV 288
Minor version: CV 287
Built-Number: ( CV 286 * 256 ) + CV 285
Voor het uitlezen moet het indexregister CV 31 = 0 en Indexregister CV 32 = 255 zijn.
Wie weet wat de laatste (huidige) versie is?
Gr, Ben.

Kan ff niet snel kijken , moet de e.e.a. doen om dit te onderzoeken, maar dacht, don't shoot the messenger, 0,01447

Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Decoder Firmware 4.3.8991:

    * Verbesserte Lastregelung für HAG und Märklin Motoren.
    * ABC LangsamfahrmodusProgrammierung von SUSI CVs
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Danku. :thumbup:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ja, dat is het Wim, staat er idd als je hem uitleest

Gr, Jan

Geheugen.....  eh duitse ziekte, hoe heet ie ook alweer... :D
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: 44er op woensdag 04 mei 2011, 18:05:18
Geheugen.....  eh duitse ziekte, hoe heet ie ook alweer... :D
Alois, teminste; da's z'n voornaam... :)
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hallo,

Heeft iemand de goeie motorinstellingen voor een v100 met een DCM motor met een gelijkstroommagneet 51962?
Hij schokt namelijk op een paar rijeigenschappen in het begin.

Groet, Wijbe
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: wijbe op maandag 09 mei 2011, 18:18:52
Hallo,

Heeft iemand de goeie motorinstellingen voor een v100 met een DCM motor met een gelijkstroommagneet 51962?
Hij schokt namelijk op een paar rijeigenschappen in het begin.

Groet, Wijbe

Welkom bij de club van stotterende loc,s Wijbe.

Als je dit draadje doorleest hebben veel loc,s met Marklin motors dit probleem, staat de laatste firmware al op je decoder ??


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hey Peter,

De laatste firmware heb ik er opgezet. Maar krijg het maar niet uit de loc.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: wijbe op maandag 09 mei 2011, 20:45:09
Hey Peter,

De laatste firmware heb ik er opgezet. Maar krijg het maar niet uit de loc.

Er staan in dit draadje een aantal lijstjes met cv's en dat zou je eens kunnen proberen.

Zelf ben ik dagen aan het klooien geweest maar zonder een goed rijdende loc.

Afgelopen beurs heb ik nog 5 lokpilot V3 kunnen kopen, en dat gaat een stuk beter bij mij.

Succes.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: wijbe op maandag 09 mei 2011, 20:45:09
Hey Peter,
De laatste firmware heb ik er opgezet. Maar krijg het maar niet uit de loc.

Wijbe,

Misschien een dubbel advies, schrijf  CV54 op 0, zet lok op 1 a 2 mtr programeerrail, laat lok via F1 een 'run"maken over dit stukje rail, motor gaat lezen (zonder bril  8o) en stelt zichzelf in op de resultaten.

Vandaar uit kan je eventueel per CV een betere afstelling zoeken, ik heb het ook per CV gedaan. Met resultaat.

Suk6

Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: 44er op maandag 09 mei 2011, 21:52:54
Citaat van: wijbe op maandag 09 mei 2011, 20:45:09
Hey Peter,
De laatste firmware heb ik er opgezet. Maar krijg het maar niet uit de loc.

Wijbe,

Misschien een dubbel advies, schrijf  CV54 op 0, zet lok op 1 a 2 mtr programeerrail, laat lok via F1 een 'run"maken over dit stukje rail, motor gaat lezen (zonder bril  8o) en stelt zichzelf in op de resultaten.

Vandaar uit kan je eventueel per CV een betere afstelling zoeken, ik heb het ook per CV gedaan. Met resultaat.

Suk6

Gr, Jan

Hey,

Dit ook gedaan. Gaat nog slechter dan meet de standaart cv waarden uit het boekje. Iemand anders een tip welke cv moet worden aangepast?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Wijbe,

Nog een belangrijke tip, ook gratis ,  sleper en wielen moeten echt goed schoon zijn , heb dit zelf ervaren bij een ogenschijnlijk schone sleper die na echt te hebben schoongemaakt beter resultaat gaf, raar maar waar.

Je moet echt eens 1 voor 1 met de CV's gaan werken/instellen, leerzaam en je weet nooit hoe het iets oplost.

Niet geschoten is altijd mis en ik ben door schade en schande wel iets wijzer geworden met de lopi 4 story,

Trouwens , volgens duitse handelaar in Houten , 2e  versie Lopi V4 is uit, ik heb er 2 gekocht , produktie week 11 / 11,

Ik laat me niet opzij zetten voor gedrag van eerdere lopi's v4 :P, blijf proberen, joepieeeeeeeee

Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: 44er op maandag 09 mei 2011, 22:10:17
Wijbe,

Nog een belangrijke tip, ook gratis ,  sleper en wielen moeten echt goed schoon zijn , heb dit zelf ervaren bij een ogenschijnlijk schone sleper die na echt te hebben schoongemaakt beter resultaat gaf, raar maar waar.

Je moet echt eens 1 voor 1 met de CV's gaan werken/instellen, leerzaam en je weet nooit hoe het iets oplost.

Niet geschoten is altijd mis en ik ben door schade en schande wel iets wijzer geworden met de lopi 4 story,

Trouwens , volgens duitse handelaar in Houten , 2e  versie Lopi V4 is uit, ik heb er 2 gekocht , produktie week 11 / 11,

Ik laat me niet opzij zetten voor gedrag van eerdere lopi's v4 :P, blijf proberen, joepieeeeeeeee

Gr, Jan

Ik ben benieuwd naar jou ervaring met de nieuwe decoders Jan, en hoop voor jou ( en de rest  :) ) dat deze wel weer goed werken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter,

Ik hoop het ook , maar volgens de duitse Herr, kan ik hem ten alle tijde erop aan spreken en helpt hij via tel als dit geen betere decoder is en dezelfde shit heeft , hij zei scheisse, maar mn programmer is even op vakantie naar het Brabantse land dus nog even wachten , maar zal het zeker hier melden, goed of niet , gedeelde smart is halve smart , niet dan?
suk6 met V3 projekt ;)
Gr, Jan
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
En er is weer een update beschikbaar voor de lokprogammer en decoder. Eens kijken of dat gaat helpen!
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Dankje Wijbe

Mvg: Alex