Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ESU LokPilot versie 4.0

Gestart door M. Lankhaar zondag 24 oktober 2010, 15:36:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2023

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Bij mij kwam er geen enkele waarde meer op de default, ook het adres bleef keurig staan.

Grt peter
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Heb de HK 57320 lopen op een V4.0 op default settings. Ik merk geen rare dingen in het rijgedrag. De motor bromt wat meer en dat zal wel te tunen zijn.

Dat van die reset is toch raar, een 2e exemplaar heeft hetzelfde gedrag. Het adres gaat overigens wel naar default "3".

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op donderdag 18 november 2010, 00:02:16
Citaat van: Hans Biere op woensdag 17 november 2010, 23:31:25
Citaat van: Nobody op woensdag 17 november 2010, 16:38:58Ik sla ook alle "prive" instellingen op, op een externe schijf.
Kan / wil je ook aangeven of jij daarbij dezelfde problemen als Peter krijgt?
Ik heb (nog) geen problemen, want ik heb nog geen 4.0 versie van de Lopi.
Inmiddels heb ik wél een V4.0 (acht-polige stekerversie) en heb géén problemen ondervonden met het wegschrijven van "privé" instellingen. :biggrin:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Wat is de uitgangspanning van F0 van de Lopi V4.0, de lok frontverlichting? Dit i.v.m. berekenen voorschakelweerstand voor LED's.
Bij voorbaat dank!
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
leest dan niemand de handleiding.Er staat in dat de uitgangen voor licht en AUX1 en AUX2 ongeveer 1,5 volt minder zijn dan de baanspanning.De blauwe draad is daarbij de plus draad .Voor leds geld een waarde voorschakelweerstand vaanaf 470 tot 2,2 Kohm.
Maw als je uitgangsspanning van de ecos staat op 18 volt dan heb je 16,5 volt op deze draadjes.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Bellejt, bedankt. 'k Heb de handleiding kennelijk niet goed gelezen....  :sad:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op maandag 24 januari 2011, 17:22:46
Bellejt, bedankt. 'k Heb de handleiding kennelijk niet goed gelezen....  :sad:

Doen ik ook niet,meestal komt hier wel een antwoord op,en in dit geval van bellejt.  :)
Is veel gemakkelijker zo dan al die kleine lettertjes te lezen....neh hoor gaan mot dat ding,desnoods zonder verlichting..... :D

mvg: Alex
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:ESU LokPilot versie 4.0
ik moet daar ook mijn goedkope leesbrilletje voor opzetten hoor.LOL  8)
Maar ik ben dan ook elektrotechnicus.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: bellejt op maandag 24 januari 2011, 17:55:24
ik moet daar ook mijn goedkope leesbrilletje voor opzetten hoor.LOL  8)
Maar ik ben dan ook elektrotechnicus.

En ik mag nog maar net de stekker in het stopcontact steken van eneco (mijn werkgever)....lol

Mvg: Alex die (bijna) alles van straat verlichting en lichtreclames weet (althans dat denkt zijn baas weer).
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Electronica Freak
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Aliebengalie op maandag 24 januari 2011, 18:00:35
Citaat van: bellejt op maandag 24 januari 2011, 17:55:24
ik moet daar ook mijn goedkope leesbrilletje voor opzetten hoor.LOL  8)
Maar ik ben dan ook elektrotechnicus.
En ik mag nog maar net de stekker in het stopcontact steken van eneco (mijn werkgever)....lol

stopcontact  :help: , wandcontactdoos (wcd) is het juiste woord !!  :warning: :warning:

:mrgreen: :mrgreen:

gr,
Matthijs
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Aliebengalie
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Zo goed he,heb je toch nog iets geleerd Mathijs....bij mij is het na jaren vervlogen....als ik op mijn werk zeg dat ik ff de stekkerd in de wandcontact doos of wcd steekt....belle ze gelijk 112.
Denken dat ik hoge koorts heb en loopt de ijlen.....
Maar je hebt helemaal gelijk hoor....mij voor mij blijft het gewoon een kassie met een paar draadjes die je er insteekt , en als je mazzel hebt, gaat er dan wat gebeuren zonder explosies en rook verschijnsellen.

mvg: Alex
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Electronica Freak
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Aliebengalie op maandag 24 januari 2011, 18:15:18
Maar je hebt helemaal gelijk hoor....mij voor mij blijft het gewoon een kassie met een paar draadjes die je er insteekt , en als je mazzel het gaat er dan wat gebeuren zonder explosies en rook verschijnsellen.

:mrgreen: :mrgreen:

gr,
Matthijs :biggrin:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op maandag 24 januari 2011, 16:30:44
Wat is de uitgangspanning van F0 van de Lopi V4.0, de lok frontverlichting? Dit i.v.m. berekenen voorschakelweerstand voor LED's.
Bij voorbaat dank!
Citaat van: bellejt op maandag 24 januari 2011, 16:51:44
leest dan niemand de handleiding.Er staat in dat de uitgangen voor licht en AUX1 en AUX2 ongeveer 1,5 volt minder zijn dan de baanspanning.De blauwe draad is daarbij de plus draad .Voor leds geld een waarde voorschakelweerstand vaanaf 470 tot 2,2 Kohm.
Maw als je uitgangsspanning van de ecos staat op 18 volt dan heb je 16,5 volt op deze draadjes.
Citaat van: Nobody op maandag 24 januari 2011, 17:22:46
Bellejt, bedankt. 'k Heb de handleiding kennelijk niet goed gelezen....  :sad:

Heb de baanspanning (output van IB IR) gemeten. Is 18,89 volt. Afgerond 19 volt.
Output van lichtuitgang is dus 17,5 volt. Bestelling plaatsen bij Conrad. Helaas is hun site onbereikbaar op dit moment... (Ja, ik weet dat er minder dure leveranciers zijn :exclaim:)




Edit Nobody: Conrad is weer bereikbaar !
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ik heb net mijn eerste Lopi V4.0 ingebouwd.

Mijn CS1 Reloaded ziet hem wel als ESU product maar niet specifiek als een Lopi waardoor enkele cv's niet zijn te schrijven.
Met een V3.0 profiel lukt het wel om bepaalde dingen aan te passen maar niet optimaal.

Met een omweg heb ik de voor mij belangrijkste dingen nu ingesteld en ook de CV54 truuk toegepast en ik moet zegen dat ik hele afwijkende waardes heb gekregen  ten opzichte van de door mij ingestelde cv 52 t/ 55.

Nu ben ik hem aan het ijken in koploper en het ziet er tot nu toe goed uit.

Groeten

Ron
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op maandag 31 januari 2011, 20:26:10
Ik heb net mijn eerste Lopi V4.0 ingebouwd.

Mijn CS1 Reloaded ziet hem wel als ESU product maar niet specifiek als een Lopi waardoor enkele cv's niet zijn te schrijven.
Met een V3.0 profiel lukt het wel om bepaalde dingen aan te passen maar niet optimaal.

Met een omweg heb ik de voor mij belangrijkste dingen nu ingesteld en ook de CV54 truuk toegepast en ik moet zegen dat ik hele afwijkende waardes heb gekregen  ten opzichte van de door mij ingestelde cv 52 t/ 55.

Nu ben ik hem aan het ijken in koploper en het ziet er tot nu toe goed uit.

Groeten

Ron

Hallo Ron,

De waardes zijn bij mij ook zeer afwijkend maar het rijd dan wel goed, ik ben benieuwd hoe hij rijd na het ijken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hoi Peter,

Het ijken ging goed maar ik ben nog niet helemaal tevreden, de topsnelheid is te hoog..
Vanaf stap 14 (78 km/h) gaat het in grote sprongen naar 160 km/h....even wat met het cv van de gemiddelde snelheid doen.
Het lijkt trouwens wel of hij stiller is dan andere loks met een V3.0 en een 3polig anker  :?
Morgen weer verder.

Gr.

Ron
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op maandag 31 januari 2011, 21:45:58
Hoi Peter,

Het ijken ging goed maar ik ben nog niet helemaal tevreden, de topsnelheid is te hoog..
Vanaf stap 14 (78 km/h) gaat het in grote sprongen naar 160 km/h....even wat met het cv van de gemiddelde snelheid doen.
Het lijkt trouwens wel of hij stiller is dan andere loks met een V3.0 en een 3polig anker  :?
Morgen weer verder.

Gr.

Ron

Ik laat eerst mijn loc warm rijden en dan stel ik eerst de hoogste snelheid in, bij het ijken begin ik op stap 28 en laat hem dat eerst rijden voor de maximale snelheid te meten.

Als deze goed is begint het echte ijken, ook dan begin ik met stap 28 en laat hem dan ijken tot 5km.

Ook ijk ik in een richting, duurt wel langer maar werkt naar mijn idee beter.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter,

Ik had de topsnelheid ook al ingesteld maar de lok komt nu pas los denk ik.

Wat bedoel je met "ijken tot 5 km"?  :?

Gr.

Ron
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op dinsdag 01 februari 2011, 09:03:45
Peter,

Ik had de topsnelheid ook al ingesteld maar de lok komt nu pas los denk ik.

Wat bedoel je met "ijken tot 5 km"?  :?

Gr.

Ron

in koploper
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Rieske op dinsdag 01 februari 2011, 09:04:28
Citaat van: Ron21 op dinsdag 01 februari 2011, 09:03:45
Peter,

Ik had de topsnelheid ook al ingesteld maar de lok komt nu pas los denk ik.

Wat bedoel je met "ijken tot 5 km"?  :?

Gr.

Ron

in koploper

Ja dat berijp ik, maar ijken tot 5km is niet meer dan stap 1...................toch ?
Of is ijken van stap 28 terug naar 1 ook mogelijk ?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
IJken van snelheden lager dan 30km/hr is vrij zinloos. Dit verdeel je evenredig over de nog beschikbare laatste decoderstappen.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op maandag 24 januari 2011, 16:30:44
Wat is de uitgangspanning van F0 van de Lopi V4.0, de lok frontverlichting? Dit i.v.m. berekenen voorschakelweerstand voor LED's.
Bij voorbaat dank!
Misschien een beetje laat, maar ik in dit draadje heb ik de spanning van een belaste F0 gemeten.
Ik kwam op 19,7 Volt uit, dus meer dan de 16,5 Volt die hier eerder is opgegeven.
Als je de baanspanning met een multimeter meet, dan meet je niet helemaal correct.
Het beste is gewoon de F0 in belaste toestand te meten, dus bijvoorbeld met een brandend lampje.
Pas wel of dat je geen sluiting maakt tijdens het meten.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Kappa op dinsdag 01 februari 2011, 13:03:22
Citaat van: Nobody op maandag 24 januari 2011, 16:30:44
Wat is de uitgangspanning van F0 van de Lopi V4.0, de lok frontverlichting? Dit i.v.m. berekenen voorschakelweerstand voor LED's.
Bij voorbaat dank!
Misschien een beetje laat, maar ik in dit draadje heb ik de spanning van een belaste F0 gemeten.
Ik kwam op 19,7 Volt uit, dus meer dan de 16,5 Volt die hier eerder is opgegeven.
Als je de baanspanning met een multimeter meet, dan meet je niet helemaal correct.
Het beste is gewoon de F0 in belaste toestand te meten, dus bijvoorbeld met een brandend lampje.
Pas wel of dat je geen sluiting maakt tijdens het meten.
@ Ad,
Was bezig de laatste hand te leggen aan de inbouw van een Lopi V4.0 en heb even de beide lichtuitgangen in belaste toestand gemeten.
Uitkomst: Met analoge multimeter - 15 Volt
               Met digitale  multimeter - 14,96 Volt
               Beide metingen over blauwe (+) en witte en gele draad (functie) en vóór de
               weerstand van 680 Ohm.
               Ik gebruik twee gele flattop LED's (2,1V=20mA) in serie op elke functie-uitgang.
               Lok met nieuwe decoder was verbonden aan de output van de Lokprogrammer.






Edit Nobody: Tikfout verbeterd.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op dinsdag 01 februari 2011, 10:20:34
Citaat van: Rieske op dinsdag 01 februari 2011, 09:04:28
Citaat van: Ron21 op dinsdag 01 februari 2011, 09:03:45
Peter,

Ik had de topsnelheid ook al ingesteld maar de lok komt nu pas los denk ik.

Wat bedoel je met "ijken tot 5 km"?  :?

Gr.

Ron

in koploper

Ja dat berijp ik, maar ijken tot 5km is niet meer dan stap 1...................toch ?
Of is ijken van stap 28 terug naar 1 ook mogelijk ?

Het ijken kan beginnen in stap 28.

Als de eerste meeting is gedaan stel je de snelheid in op 5 km en laat dat meerdere ijkingen starten.

Dan begint hij nog een keer op stap 28 en gaat dan terug naar stap 1.

Ik vind dit erg handig omdat ik een kant op ijk, als de loc terugrijd voor de volgende stap te ijken dan doet hij dat in stap 28 ( lekker snel ) em dit houd de motor ook lekker warm.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter,

Dat is me nu dus duidelijk.

Ik doe altijd één meting op 14 en daarna op stap 1 tot 28 meerder metingen tot een max snelheid, hiermee rijdt hij op stap 14 terug.

Lok is inmiddels geijkt in koploper en leert nu remmen

Gr.

Ron

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Wim , kan het zijn dat de lokprogrammer een lagere spanning afgeeft dan de CS?
Dat zou verklaren waarom jou gemeten waarden lager zijn.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Kappa op dinsdag 01 februari 2011, 21:01:02
Wim , kan het zijn dat de lokprogrammer een lagere spanning afgeeft dan de CS?
Dat zou verklaren waarom jou gemeten waarden lager zijn.
Heel goed mogelijk. Ik ben afgegaan op de 19 volt baanspanning van m'n IB IR en aan de hand daarvan de weerstandwaarden berekend. Voor zover ik kan waarnemen is de lichtopbrengst van de LEDjes (nagenoeg) even groot op de baan als aan de lokprogrammer.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Nieuw handboek Loksound V4.0 sinds gisteren online op de ESU site

12.02.2011  LokSound V4.0 Handbuch online...
Das druckfrische Handbuch zum LokSound V4.0 Decoder sind ab sofort online. Damit können Sie sich schon vor Auslieferung unseres neuesten LokSound Decoders von dessen Qualität überzeugen...
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Maar het gaat hier om de LokPilot en niet over de Loksound.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Vandaag eindelijk m'n LocPilot's opgehaald bij m'n lokale winkel. In de trein terug de handleiding maar eens doorgelezen. Qua instellingen is het een aardig over-complicated ding. :p In de tabel voor de div. typen motoren zag ik Roco niet staan. En laat nou net 1 van de loc's waar een decoder in moet een Roco loc zijn. Hoe moet ik daar de CV's voor instellen?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: AlexH op zaterdag 26 maart 2011, 20:06:29

En laat nou net 1 van de loc's waar een decoder in moet een Roco loc zijn. Hoe moet ik daar de CV's voor instellen?


Niet.  :D Gewoon de standaard "af fabriek" settings bebruiken.

Gr, Ben.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Spoorman op zaterdag 26 maart 2011, 20:14:18
Citaat van: AlexH op zaterdag 26 maart 2011, 20:06:29

En laat nou net 1 van de loc's waar een decoder in moet een Roco loc zijn. Hoe moet ik daar de CV's voor instellen?


Niet.  :D Gewoon de standaard "af fabriek" settings bebruiken.

Gr, Ben.

Dus esu steld zijn 'af fabriek' settings in als roco motoren/
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: wijbe op zaterdag 26 maart 2011, 20:57:58
Dus esu steld zijn 'af fabriek' settings in als roco motoren/
Nee, Roco stelt de (Esu of Uhlenbrock) decoders af.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Nou, heb de decoder helemaal standaard gelaten en eens getest in m'n Roco BR218. Rijd super! Meest stille loc die ik heb, en dat voor ?30! De decoder wordt alleen wel voelbaar warm, niet heet maar wel warm. En het nieuwe krimpfolie om de decoder geeft een nieuw-plastic geur af als hij warm wordt. De 60760 decoder van Märklin wordt minder warm.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: AlexH op dinsdag 29 maart 2011, 20:54:33
Nou, heb de decoder helemaal standaard gelaten en eens getest in m'n Roco BR218. Rijd super! Meest stille loc die ik heb, en dat voor ?30! De decoder wordt alleen wel voelbaar warm, niet heet maar wel warm. En het nieuwe krimpfolie om de decoder geeft een nieuw-plastic geur af als hij warm wordt. De 60760 decoder van Märklin wordt minder warm.

Bij mij worden deze decoders ook warm, maar ik heb begrepen dat dit geen probleem is.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Zolang het bij warm blijft en ze niet heet worden maak ik me geen zorgen. :) Als m'n andere loc ook zo goed rijd als daar de LoPi v4 in zit ben ik dik tevreden.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Dennis1984
gast

Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ik zag trouwens deze week de prijzen van die Powerpacks, maar die zijn nog duurder dan de decoder zelf :thumbdown:.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 29 maart 2011, 21:46:56
Ik zag trouwens deze week de prijzen van die Powerpacks, maar die zijn nog duurder dan de decoder zelf :thumbdown:.

Met vriendelijke groet,
Dennis

Toch zou ik er wel een uit willen proberen in een Roco loc, die kunnen wel iets extra's gebruiken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
In de handleiding staat hoe je zelf zo'n powerpack kunt maken. Het is niet meer dan een condensator, diode en een weerstand. Alleen herinner ik me ook dat ik ergens in de handleiding heb gelezen dat de powerpack niet geschikt is voor wisselstroom. Zal het nog even weer nazoeken.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
En zo'n zelfgemaakt powerpack moet je d'r weer afslopen als je CV's wilt wijzigen. :idea:
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Lid sinds: 2008

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: AlexH op dinsdag 29 maart 2011, 22:02:24
In de handleiding staat hoe je zelf zo'n powerpack kunt maken. Het is niet meer dan een condensator, diode en een weerstand. Alleen herinner ik me ook dat ik ergens in de handleiding heb gelezen dat de powerpack niet geschikt is voor wisselstroom. Zal het nog even weer nazoeken.

Het is niet meer mogelijk om analoog te rijden .......
Tenminste bij V3.0
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ik heb het hlemaal gehad met de v4.0.........(diepe zucht)......

54610 op DCC en 28 stappen, analoog uit.

Er rijden hier ca. 15 loks rond met een V3.0 en nooit een probleem, gewoon de standaard cv's uit de beschrijving en klaar, prima rijgedrag.

Nu heb ik er 3 rondrijden met een lopi V4.0 en deze hebben allemaal een onregelmatig rijgedrag (bij stap7-9).
Het is geen mechanisch probleem want met de lastregeling uit (cv56=0) lopen ze wel regelmatig.
2 identieke loks waarvan 1 met 5* motor andere met 3*.........allebei hetzelfde verschijnsel.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd met de cv's 52 t/m 55 en geen verbetering............

Wie o wie kan me verder helpen ????

Groeten

Ron
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Ron, heb je de Lopi V4 decoders van de nieuwste firmware voorzien?
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op donderdag 31 maart 2011, 10:49:07
Ron, heb je de Lopi V4 decoders van de nieuwste firmware voorzien?

Wim,

Nee, Esu gaat eindelijk de nw programmer uitleveren dus dan kan ik wat meer dan nu op mijn cs1r.

CV 127 heeft bij mij nog niet de extra opties/mogelijkheden dus dit is nog oude firmware.

Groeten,

Ron
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Ron21 op woensdag 30 maart 2011, 20:11:10
Ik heb het hlemaal gehad met de v4.0.........(diepe zucht)......

54610 op DCC en 28 stappen, analoog uit.

Er rijden hier ca. 15 loks rond met een V3.0 en nooit een probleem, gewoon de standaard cv's uit de beschrijving en klaar, prima rijgedrag.

Nu heb ik er 3 rondrijden met een lopi V4.0 en deze hebben allemaal een onregelmatig rijgedrag (bij stap7-9).
Het is geen mechanisch probleem want met de lastregeling uit (cv56=0) lopen ze wel regelmatig.
2 identieke loks waarvan 1 met 5* motor andere met 3*.........allebei hetzelfde verschijnsel.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd met de cv's 52 t/m 55 en geen verbetering............

Wie o wie kan me verder helpen ????

Groeten

Ron

Hallo Ron,

We kunnen elkaar de hand geven want zo denk ik er ook over, nooit een probleem met de V3 gehad maar nu al 3 stuks V4 met de klachten die jij aangeeft.

Nu schrijf jij iets over CV 127 ???? kun je daar iets meer over vertellen, op mijn V4 staat de nieuwste firmware ( via de lokprogrammer ).

Ik hoop ook op een oplossing en was al van plan nog ( als het kan ) een aantal V3 te kopen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: degeluidsman op donderdag 31 maart 2011, 17:08:58
Ik hoop ook op een oplossing en was al van plan nog ( als het kan ) een aantal V3 te kopen.
@ Peter,
'k Heb nog een paar Loksounds V3.5 kunnen scoren bij ===> Klik
Misschien kan hij jou aan Lopi's V3 helpen.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Citaat van: Nobody op donderdag 31 maart 2011, 17:21:31
Citaat van: degeluidsman op donderdag 31 maart 2011, 17:08:58
Ik hoop ook op een oplossing en was al van plan nog ( als het kan ) een aantal V3 te kopen.
@ Peter,
'k Heb nog een paar Loksounds V3.5 kunnen scoren bij ===> Klik
Misschien kan hij jou aan Lopi's V3 helpen.


Bedankt voor de link Wim  :thumbup: :thumbup:.

Hij staat bij mijn favorieten.

Weet jij iets van CV 127 af ???


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Hallo allemaal,

Ik heb net de nieuwste versie van de lokprogrammer geinstalleerd 4.1.3

CV 127 zie ik niet in de lijst staan ???

Wie weet het antwoord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter, volgens de gebruiksaanwijzing van de Lopi V4 staat in CV 127 de analoge startspanning voor wisselstroomgebruik.  Fabriekswaarde = 15. Bij mijn Lopi's V4 staat daar de waarde 50 in. Ik heb analoog wisselstroom uitgeschakeld en gebruik DCC.
Re:ESU LokPilot versie 4.0
Peter, wanneer ik de manual CV input lijst bekijk, staat CV 127 daar wél in. Lokprogrammer versie V4.1.3  8o