Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

3 rail modelen andere merken

Gestart door TimT zaterdag 23 oktober 2010, 20:28:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3 rail modelen andere merken
Beste
Hoe vinden jullie allemaal 3 rail modellen die werken op de marklin banen?



ik ben eens aan het rondkijken geweest en  heb met toeval dit gevonden op Ebay
http://cgi.benl.ebay.be/ICE-3-NS-4tlg-H0-Digital-Zugset-Piko-57306-fur-Marklin-/200519377832?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item2eafe2e3a8

maar hoe ben je zeker dat dit werkt
Re:3 rail modelen andere merken
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Hoi Tim,

De ICE van PIKO rijdt redelijk op Marklin. Ik heb de 8-delige versie. Deze komt op ongeveer 210 euro.  Als je de onderkanten van de draaistellen eraf haalt heb je geen problemen.

Groet,
Bert
Re:3 rail modelen andere merken
wat bedoel je met

CiteerAls je de onderkanten van de draaistellen eraf haalt heb je geen problemen.

en hoe vinden julie 3 rail voertuigen van andere merken :)

kan je hem ook een delta adres toekennen
Re:3 rail modelen andere merken
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Hoi Tim,

Bij de ICE van PIKO zitten er een soort beschermkappen onder de draaistellen, die eigenlijk geen functie hebben. Deze geven n.l. problemen bij de wissels, o.a. K-rails. Zodra de kapjes eraf zijn, rijdt de trein goed.

Bij andere merken heb ik ook geen aanmerkelijke opmerkingen, behalve b.v. Liliput, waar de meeste wagons en sommige loks iets te licht zijn. Ik heb veel verschillende merken door elkaar rijden, zoals Marklin, Roco, Fleischmann, Brawa, Gutzold, LSM, Lima, Rivarossi en Mehano. Bij rijtuigen en wagons raad ik wel aan om de assen te vervangen door wisselstroomassen, omdat de flenzen hoger zijn en ze dan minder snel op wissels ontsporen. Het is wel een enkele keer, dat de andere merken kleine probleempjes hebben bij wissels. Ik gebruik raildetectie ook op de wissels en sommige loks willen even inhouden op dergelijke wissels, omdat ze niet altijd voldoende stroom krijgen. Dit gebeurt alleen bij hele lage snelheden.

Het veranderen van een adres is bij de meeste merken geen probleem, want meestal staat het adres op CV 1, wat eenvoudig aan te passen is. De methode is afhankelijk van de apparatuur, die je hebt. Staat meestal wel in de gebruiksaanwijzing.

Je moet er wel rekening mee houden, dat er ook nog veel analoge locomotieven in de handel zijn. De meeste merken leveren momenteel de locomotieven met decoder.

Groet,
Bert
Re:3 rail modelen andere merken
eum foutje van mezelf ik had mis geformuleerd  :lol:

hoe zoek je 3rail modellen die op marklin rijden
Re:3 rail modelen andere merken
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Hoi Tim,

Kijk gewoon naar wisselstroom bij de verschillende merken.
Ook vaak wel aangeduid met een enkele of dubbele tilde (~).

Groet,
Bert
Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Wil je op safe gaan, kies dan gewoon voor Märklin en wil je lekker knutselen en problemen oplossen, dan kun je ook naar andere merken kijken. Een helemaal vlakke baan, zonder hellingen, kan al veel "uitdagingen" schelen.
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: treinbert op zaterdag 23 oktober 2010, 21:17:45

Bij de ICE van PIKO zitten er een soort beschermkappen onder de draaistellen, die eigenlijk geen functie hebben. Deze geven n.l. problemen bij de wissels, o.a. K-rails. Zodra de kapjes eraf zijn, rijdt de trein goed.


Huh, zijn hier meerderen die dit probleem hebben, ik rijdt ook met een Piko ICE op K-rails maar heb nergens last van.....

Andere merken heb ik hier ook rondrijden, bouw ook vaak zelf om van 2-rail naar 3-rail.
Vaak probeer ik de assen wel te vervangen of aan te passen.
Maar  voor de rest eigenlijk heel weinig problemen.

Groeten Marco
Re:3 rail modelen andere merken
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.
Ik heb een LSM reeks 11, die volgens mij een stuk beter is, dan Marklin. Veel stillen en veel trekkracht. Ik heb ook andere loks, b.v. Blue Tiger van Mehano, die 45 4-assige container wagons (ruim 5 meter) zonder probleem trekt. Ook mijn ACTS 6705 van Roco heeft geen problemen met lange treinen.

Groet,
Bert
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Wil je op safe gaan, kies dan gewoon voor Märklin en wil je lekker knutselen en problemen oplossen, dan kun je ook naar andere merken kijken. Een helemaal vlakke baan, zonder hellingen, kan al veel "uitdagingen" schelen.

Jou ervaring is gebaseerd op de Marklin 1200 in vergelijk met een Roco 2200. De vraag is of dat een terecht vergelijk is. Daar is al het nodige over gezegd. Daarnaast rij je naar ik meen analoog.

Elke merk heeft zo z'n sterktes en zwaktes. Maar een stelling "Wil je op safe gaan kies dan Marklin" gaat wel een beetje ver. :wink:

Gr, Ben.
Re:3 rail modelen andere merken
Volledig met Ben eens.
Ik heb ook meerdere loks van verschillende merken,en geloof me,op elke lok kun je bijna altijd wel wat op aanmerken.
Het gewicht van de meeste marklin loks is vaak zwaarder dan een van een ander merk ,en dat heeft dan weer vaak het voordeel van de trekkracht van een Marklin lok.
Daarbij speelt voor mij de prijs en de uitvoering een zeer belangrijke rol.
Heb liever een lok met minder trekkracht die er mooi uitziet dan....en ga zo maar door.
Gelukkie ieder zijn smaak.
En uiteraard wat je van zo'n lok verwacht.

Mvg: Alex
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Wil je op safe gaan, kies dan gewoon voor Märklin en wil je lekker knutselen en problemen oplossen, dan kun je ook naar andere merken kijken. Een helemaal vlakke baan, zonder hellingen, kan al veel "uitdagingen" schelen.

Dat waag ik te betwijfelen. Zelf heb ik drie loks van de DB br 111, twee zijn van M* en één van Roco. Die van Roco heeft toch echt een beetje meer power en je hoort hem bovendien niet rijden. Daarnaast hoeft hij vrijwel nooit van de baan af voor onderhoud (smeren). Van mijn locomotieven- en treinstelpark is ongeveer de helft van M* en de rest van Roco, Brawa en Piko. Aan de niet M* is niet geknutseld. Je zet ze op de baan, adres ingeven en rijden. Recent heb ik nog een Talent 2 van Piko aangeschaft. Dat ding rijdt perfect (zonder er aan te knutselen) en kost bovendien weinig, zeker als je dat vergelijkt met bijv. de M* 628 die een zgn. 5* aandrijving heeft.  De trein waar ik het meest aan heb moeten knutselen om hem redelijk te laten rijden was de ICE 3 van M*. Die rijdt alleen redelijk als je de binnenverlichting eruit haalt. Mijn baan ligt overigens vol met hellingen en een aantal treinen rijdt op de maximale lengte van 7 vierassige personenrijtuigen. De Roco's doen dat echt zonder enige moeite.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:3 rail modelen andere merken
Ook volledig met Aldert eens (alweer ??) ja alweer.
Heb ook roco locs waar men minder aan hoeft te doen kwa onderhoud dan de Marklin locs..maar het scheelt per lok ,het ene zal meer en het andere model minder onderhoud vergen.
En ja Aldert had het over de Talent 2 , dat rijd als geen ander zo mooi.
(is bijna alleen nog te koop bij conrad.nl) straks komt er een nw versie uit voor bijna 30 euries meer,als daar veranderingen aan zijn gebracht bv ander lok nummer is die 2e toch echt ook voor Alex...mogen ze alle marklin loks houden.
Dit rijd namelijk zo mooi netjes en rustig kunnen weinig andere loks tegen op.
En met ingebouwde passagiers van AJ en led verlichting is het het mooiste wat op mijn baan rond rijd....en heb toch echt een berg andere mooie loks.

Mvg: Alex
Re:3 rail modelen andere merken
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Mijn 2 beste locs zijn momenteel allebei roco's :NMBS 2024 en CFL 4006.Vermits deze op DCC worden aangestuurd rijden ze vele malen beter dan de marklin locs.Zeker op lage snelheid.
Re:3 rail modelen andere merken
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: mozzi54 op zondag 24 oktober 2010, 09:11:23
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Wil je op safe gaan, kies dan gewoon voor Märklin en wil je lekker knutselen en problemen oplossen, dan kun je ook naar andere merken kijken. Een helemaal vlakke baan, zonder hellingen, kan al veel "uitdagingen" schelen.

Dat waag ik te betwijfelen. Zelf heb ik drie loks van de DB br 111, twee zijn van M* en één van Roco. Die van Roco heeft toch echt een beetje meer power en je hoort hem bovendien niet rijden. Daarnaast hoeft hij vrijwel nooit van de baan af voor onderhoud (smeren). Van mijn locomotieven- en treinstelpark is ongeveer de helft van M* en de rest van Roco, Brawa en Piko. Aan de niet M* is niet geknutseld. Je zet ze op de baan, adres ingeven en rijden. Recent heb ik nog een Talent 2 van Piko aangeschaft. Dat ding rijdt perfect (zonder er aan te knutselen) en kost bovendien weinig, zeker als je dat vergelijkt met bijv. de M* 628 die een zgn. 5* aandrijving heeft.  De trein waar ik het meest aan heb moeten knutselen om hem redelijk te laten rijden was de ICE 3 van M*. Die rijdt alleen redelijk als je de binnenverlichting eruit haalt. Mijn baan ligt overigens vol met hellingen en een aantal treinen rijdt op de maximale lengte van 7 vierassige personenrijtuigen. De Roco's doen dat echt zonder enige moeite.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Dat van die binnenverlichting klopt zeker !!
Indien je die inschakeld is de ICE 3 niet meer vooruit te branden.
Ik heb dan ook de binnenverlichting vervangen door ledstrips en het probleem is verholpen.
Ook is het treinstel nu veel mooier verlicht incl. het door marklin niet van verlichting voorziene
gedeelte in de Bord Bistro.

Ik ben ook in het bezit van wisselstroomloks van andere merken dan Marklin.
Ik ben zeer te spreken over andere merken wisselstroomloks en heb nooit problemen met deze lok's gehad.
Heb o.a Roco ,Mehano, Gutzold Brawa.

Vreindelijke groet,

Erik
Re:3 rail modelen andere merken
Nauw ik  heb ook wat van Piko en Roco maar moet eerlijk zegen ze doen niet onder voor Marklin locs of treinstellen.
Kwa prijs gunstiger en rustig op mijn baan.
Helaas denk ik niet dat ik Marklin trouw blijf.
Ga toch vaker ook bij de buren kijken wat beteft het merk.

Ger
Re:3 rail modelen andere merken
ok hartelijk dank voor jullie meningen.
ivb met de ICE
http://cgi.benl.ebay.be/ICE-3-NS-4tlg-H0-Digital-Zugset-Piko-57306-fur-Marklin-/200519377832?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item2eafe2e3a8

is deze dan compleet moet ik er geen slepers of toestanden op monteren ?

buiten
CiteerAls je de onderkanten van de draaistellen eraf haalt heb je geen problemen.
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: TimT op zondag 24 oktober 2010, 14:11:29

is deze dan compleet moet ik er geen slepers of toestanden op monteren ?


Is compleet en kan zo op je baan.

Gr, Ben.
Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: Spoorman op zondag 24 oktober 2010, 08:51:57
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Wil je op safe gaan, kies dan gewoon voor Märklin en wil je lekker knutselen en problemen oplossen, dan kun je ook naar andere merken kijken. Een helemaal vlakke baan, zonder hellingen, kan al veel "uitdagingen" schelen.

Jou ervaring is gebaseerd op de Marklin 1200 in vergelijk met een Roco 2200. De vraag is of dat een terecht vergelijk is. Daar is al het nodige over gezegd. Daarnaast rij je naar ik meen analoog.

Elke merk heeft zo z'n sterktes en zwaktes. Maar een stelling "Wil je op safe gaan kies dan Marklin" gaat wel een beetje ver. :wink:

Gr, Ben.

Mijn ervaringen zijn gebaseerd op Roco-locs 500, 1100, 2200 en 2400 en zelfs de vergelijking met een good old DHG500 van Märklin durf ik wel aan. Ik rij idd analoog, maar de clubbaan is wel degelijk digitaal. Ook daar hebben de drie 2200's hun rondjes gereden met de sleep ketelwagens, even haperend als bij mij thuis - de 1200 ervoor en het probleem was weer opgelost. Daar zijn mijn ervaringen tot nu toe dus niet anders, vandaar mijn gedurfde uitspraak. Ik wist immers dat ik dan half dit forum weer over me heen zou krijgen. Toch zijn dat mijn ervaringen, dus ik blijf erbij. Wat Tim ermee doet moet hij dan natuurlijk zelf weten.
Re:3 rail modelen andere merken
Een 1200 met een 500 - 1100 - 2200 enz vergelijken gaat helemaal nergens over. Zijn totaal verschillende concepten.

Maar van mij mag je vinden wat je wilt. Het ging me er alleen maar om dat je op deze wijze voor andere spoorders of starters als Tim wel een erg rare werkelijkheid voorscholtelt.

Gr, Ben.
Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: Spoorman op zondag 24 oktober 2010, 14:44:06
Een 1200 met een 500 - 1100 - 2200 enz vergelijken gaat helemaal nergens over. Zijn totaal verschillende concepten.

Maar van mij mag je vinden wat je wilt. Het ging me er alleen maar om dat je op deze wijze voor andere spoorders of starters als Tim wel een erg rare werkelijkheid voorscholtelt.

Gr, Ben.

Volgens mij lees je niet helemaal goed: ik vergelijk met industrielocje DHG500 van Märklin. Ik respecteer je MENING, maar ik heb ook recht op de mijne. Mijn bevindingen schrijf ik hier op, wat je er ook van vindt. Tim mag ermee doen wat hij wil.

Bovendien zie het scheef gaan van de vergelijking niet. Het verschillende concept spreekt dan juist in het voordeel van Märklin? Als ik het verkeerd begrijp moet je het wellicht eens uitleggen.
Maar goed, ik kan ook gelijke typen vergelijken. Een 1100 van Märklin:



trekt ook duidelijk meer dan een 1100 van Roco:



Laatstgenoemde slipt namelijk ook door bij een grote sleep wagens.
Re:3 rail modelen andere merken
Heb ook een aantal roco loks.
Rijden super.
Zijn idd heel stil.
Vooral mijn railbus van roco met full sound ben ik erg blij mee.
Heb geen problemen met de roco's.


Maikel
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zondag 24 oktober 2010, 15:00:53

Ik respecteer je MENING, maar ik heb ook recht op de mijne.


Maar natuurlijk. Niet gelijk boos worden. Nergens schrijf ik dat je geen mening mag hebben. Alleen deel ik die niet en dat beargumenteerde ik door aan te geven dat je een 6-assige 1200 niet kunt vergelijken met 4-assige draaistelloks en al helemaal niet met een 500 hippel wat een rangeerlok is.

Gr, Ben.
Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: Spoorman op zondag 24 oktober 2010, 15:14:35
Citaat van: 1200Blauw op zondag 24 oktober 2010, 15:00:53

Ik respecteer je MENING, maar ik heb ook recht op de mijne.


Maar natuurlijk. Niet gelijk boos worden. Nergens schrijf ik dat je geen mening mag hebben. Alleen deel ik die niet en dat beargumenteerde ik door aan te geven dat je een 6-assige 1200 niet kunt vergelijken met 4-assige draaistelloks en al helemaal niet met een 500 hippel wat een rangeerlok is.

Gr, Ben.

Van boos worden is helemaal geen sprake beste Ben, maar de suggestie dat ik een verkeerde werkelijkheid voorspiegel klopt natuurlijk niet, want dat is jouw mening (en toevallig die van een aantal anderen hier op het forum). Mijn werkelijkheid is namelijk anders.
Ik vergelijk uiteraard niet een Roco bakkie met een Märklin 1200, maar andersom doe ik het wel: een DHG500 is namelijk ook een rangeerloc, maar die trekt wèl meer dan alle genoemde Roco-modellen (alleen wel met enorm veel herrie, want daar lette Märklin in de jaren '60 niet zo op).
Maar goed, zolang we elkaar respecteren moet iedereen zijn mening kunnen verkondigen, ook al wijkt die af. Ik lees veel mensen die andere merken prima vinden. Dat is OK wat mij betreft. Ik heb ze zelf ook, maar vlekkeloos gaat het allemaal niet.
Re:3 rail modelen andere merken
De loks (met metalen huis) van Liliput en Brawa, voor 3-rail,  rijden primadeluxe met hun ESU decoders in het binnenste. Ben er zéér tevreden over. Kan ik niet beweren van sommige recente Märklin locs...
Fleischmann 3-rail loks rijden over het algemeen ook zeer goed. *)
Aan Roco 3-rail loks moet nogal eens "geknutseld" worden. *)
De BR E32 reed wel zéér rottig. Slecht contact. Bleef op zowat alle wissels steken.
Bij nadere beschouwing bleek dat de antislipbandjes, die op de middenste drijfwielen gemonteerd waren, véél te dik waren. Zodat ze "wipwapte" op de middenste as en omdat de loopwielen niet aan massa verbonden waren, ze  beurtelings,  contact met de rails had met de eerste of derde as.
Dat was snel verholpen. Gewoon een bandje met een "te kleine" diameter op de wielen van de middenste as gewriemeld. En de loopassen aan massa verbonden door middel van fosforbronzen sleepcontacten.

*) Naar mijn beleving.
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zondag 24 oktober 2010, 15:28:49
Van boos worden is helemaal geen sprake beste Ben, maar de suggestie dat ik een verkeerde werkelijkheid voorspiegel klopt natuurlijk niet, want dat is jouw mening (en toevallig die van een aantal anderen hier op het forum). Mijn werkelijkheid is namelijk anders.

Natuurlijk spiegel je wel een verkeerde werkelijkheid voor als je op basis van de ervaringen met een handvol locs een dergelijke generaliserende uitspraak doet.

Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: henkv op zondag 24 oktober 2010, 20:28:01
Citaat van: 1200Blauw op zondag 24 oktober 2010, 15:28:49
Van boos worden is helemaal geen sprake beste Ben, maar de suggestie dat ik een verkeerde werkelijkheid voorspiegel klopt natuurlijk niet, want dat is jouw mening (en toevallig die van een aantal anderen hier op het forum). Mijn werkelijkheid is namelijk anders.

Natuurlijk spiegel je wel een verkeerde werkelijkheid voor als je op basis van de ervaringen met een handvol locs een dergelijke generaliserende uitspraak doet.

Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40
Mijn ervaring met andere merken is dat de trekkracht van Märklin onovertroffen is. Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.



Zoals je zelf al heel scherp opmerkt is dat inderdaad iedereen zijn eigen ervaringen als werkelijkheid ziet. Dus ook jouw werkelijkheid is niet de absolute waarheid beste Henk ;-)
Ik put inderdaad uit eigen ervaring. Hopelijk doet iedereen dat. Of put jij uit "van horen zeggen"?

Dat gezegd hebbende stel ik voor weer on-topic te gaan en je eigen ervaringen aan Tim duidelijk te maken. Dat is tenslotte waar hij om vraagt.
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Deze zin heeft niets met een mening te maken, maar is objectief onjuist. Plenty locs van andere merken die geen enkele moeite hebben met een dergelijke trein. Ook als je ervaringen niet verder gaan dan een handvol locs (wat je voor het gemak vergat erbij te zetten) weet je dat zo'n opmerking geen hout snijdt. Daarvoor hoef je alleen maar zo nu en dan wat locbesprekingen op het forum of in de bladen door te nemen.
Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: henkv op zondag 24 oktober 2010, 20:55:16
Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 23 oktober 2010, 22:13:40Realiseer je dat een flinke stam metalen wagons door geen enkele niet-Märklinloc zondermeer van zijn plaats komt.

Deze zin heeft niets met een mening te maken, maar is objectief onjuist. Plenty locs van andere merken die geen enkele moeite hebben met een dergelijke trein. Ook als je ervaringen niet verder gaan dan een handvol locs (wat je voor het gemak vergat erbij te zetten) weet je dat zo'n opmerking geen hout snijdt. Daarvoor hoef je alleen maar zo nu en dan wat locbesprekingen op het forum of in de bladen door te nemen.

Heb je nog meer? Plaats het dan even allemaal in één bericht, dan hebben we het weer gehad en kunnen we weer on-topic. We gaan hier op dit forum als volwassenen met elkaar om. Je bent er duidelijk op uit een persoonlijk spelletje te spelen en daar doe ik niet aan mee zoals vooral jij inmiddels toch zou moeten weten. Dit is mijn laatste reactie op jou in dit topic.
Re:3 rail modelen andere merken
Is goed hoor. Het gaat er maar om dat Tim de verschillende meningen op waarde kan schatten.
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: 1200Blauw op zondag 24 oktober 2010, 21:15:42

Heb je nog meer? Plaats het dan even allemaal in één bericht, dan hebben we het weer gehad en kunnen we weer on-topic.

Hee wat jammer nou! Door dit soort reacties kan een leuke en goede discussie toch iets vervelends worden (althans, dat is mijn mening). Gewoon inhoudelijk en/of zakelijk (of niet) reageren kan toch ook.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re:3 rail modelen andere merken
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:3 rail modelen andere merken
Citaat van: mozzi54 op zondag 24 oktober 2010, 23:05:15
Citaat van: 1200Blauw op zondag 24 oktober 2010, 21:15:42

Heb je nog meer? Plaats het dan even allemaal in één bericht, dan hebben we het weer gehad en kunnen we weer on-topic.

Hee wat jammer nou! Door dit soort reacties kan een leuke en goede discussie toch iets vervelends worden (althans, dat is mijn mening). Gewoon inhoudelijk en/of zakelijk (of niet) reageren kan toch ook.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Je hebt gelijk Aldert, ik ben misschien wat cru geweest.

Ikzelf vind het ook jammer dat een eerlijke discussie vaak wordt verknoeid door persoonlijke spelletjes door dezelfde personen. Vandaar mijn reactie op deze manier. Het is natuurlijk naïef om aan te nemen dat het dan wel op zal houden.
Re:3 rail modelen andere merken
Is het nou zo moeilijk om het verschil te zien tussen een argument en een persoonlijke aanval? Ik ken je niet eens 1200blauw, weet je naam niet, dus waarom zou het persoonlijk worden.
Het enige wat ik deed was aantonen dat een mededeling uit jouw post niet klopte, opdat Tim niet op het verkeerde been werd gezet. Heel zakelijk, niet meer en niet minder. Als ik een aantoonbare vergissing maak, dan hoor ik het ook graag.

En wat de vraag van Tim betreft. Die is nogal algemeen gesteld. Er valt misschien best wel wat algemeens te zeggen over drieraillocs van andere merken. Maar veel belangrijker is het feit dat de kwalitatieve verschillen binnen ieder merk altijd groter zijn dan eventuele algemene verschillen tussen merken. Algemene opmerkingen over een merk zeggen dus weinig over een specifiek model.
Een echt antwoord op de vraag van Tim is dus niet goed mogelijk. Maar het aardige van een forum als dit is dat mensen ervaringen hebben. Als Tim de aanschaf van een specifiek model overweegt, dan kan hij gewoon vragen of mensen het model hebben en hoe het bevalt.

Toevallig staat er in de laatste Railhobby een bespreking van de nieuwe Liliput BR 05 stroomlijnloc. Volgens de recensent behoort de trekkracht van het model tot de hoogst door Railhobby gemeten waardes. Ik bedoel maar.