Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

ondergrond

Gestart door max1995 zondag 10 oktober 2010, 21:11:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ondergrond
max1995
gast

ondergrond
hallo allemaal,
ik heb nu over de hele ondergrond van me trein tafel een gras mat, maar ik zou graag willen dat me baan wat echter lijkt.
ik zou graag bij me trein loods en fabrieken een beetje zo'n ondergrond als op de onderstaande afbeelding willen en niet zoals nu een groene gras mat.




zou iemand me tips kunnen geven hoe ik dit mooi kan maken en wat ik er voor nodig heb?

en hoe kan ik een mooie weg maken?

mvg,
max
Re:ondergrond
Tom523
gast

Re:ondergrond
Ik neem aan dat je gewoon rails hebt die `hoog`is?  Je kan de rails balastten. Je vult de ruimte tussen de rails op met gips of een ander materiaal (vraag maar rond). De scenery kun je doen op fantasie. Snuffel eens rond op modelspoordagen. Je kan ook naar Eurospoor gaan eind oktober. Hier leer en zie je alles op modelspoorgebied. Je kunt gerust vragen hoe die mensen het hebben gedaan. Tevens worden er workshops voor beginners gegeven.

Met vriendelijke groet,

Tom523 (Tom)
Re:ondergrond
Lid sinds: 2008

offline
Re:ondergrond
Max,
Ik ga er even van uit, dat je de begroeiing op je baan bedoelt.
Strooi hier en daar grove vlokken, bijv. van WoodlandScenics of Polak (Sceneryshop);
er zijn nog wel meer merken die dit spul leveren.
Woodland heeft ook hele grote, grove brokken; daar kun je mooi wat grotere bosjes van maken.
En plant ook wat grote struiken/kleine boompjes er tussen. Dan kan je "mattenondergrond" gewoon
zo blijven, die valt voor een groot deel weg. Werk met verschillende kleuren en kleurnuances, zet
er wat onkruid tussen, en wat alleen staande bloemen. Hier en daar een stukje met langere grasvezels instrooien geeft ook een leuk effect.

Als je de rails bedoelt: ballasten!

Succes,

Wim
Re:ondergrond
max1995
gast

Re:ondergrond
ok bedankt.

maar ik bedoel met een weg een weg waar auto's overheen rijden,
heeft iemand daar tips voor

mvg,
max
Re:ondergrond
Minto Tighfield
gast

Re:ondergrond
Beste Max,

Ga eens naar een goede modeltrein winkel en laat je daar eens goed voorlichten over de producten van Busch en Noch v.w.b. scenery, landschap en wegen enz. enz. Dan kom je al een heel eind.
Ook vind je daar boekwerken over het gebruik van deze producten en hoe je het een en ander kunt aanpakken.

Succes en de groeten,

Minto Tighfield :D
Re:ondergrond
Tom523
gast

Re:ondergrond
Citaat van: max1995 op maandag 11 oktober 2010, 07:57:03
ok bedankt.

maar ik bedoel met een weg een weg waar auto's overheen rijden,
heeft iemand daar tips voor

mvg,
max

Wil je echt rijdende auto`s of stilstaande?
Re:ondergrond
br212
gast

Re:ondergrond
Re:ondergrond
max1995
gast

Re:ondergrond
ik heb 1 busje dat egt kan rijden maar ik vindt die baan die er bij zit niet zo mooi, een kartonnen baan met een ijzerdraadje en daaroverheen een stikker
Re:ondergrond
Lid sinds: 2010

offline
Re:ondergrond
Dat is volgens mij ook alleen om hem te laten rijden, als je gewone weg eroverheen plakt rijd die nog steeds,

MVG clint