Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Fleischmann 6052 3rail

Gestart door Wesleyk zondag 31 oktober 2010, 07:45:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann 6052 3rail
Wesleyk
gast

Fleischmann 6052 3rail
Hallo,

Ik kan van iemand een fleischmann 6052 draaischijf overnemen. Klopt het dat deze draaischijf het zelfde is als de marklin 7286.
Dat het enigste verschil met de marklin is dat bij de marklin een printplaatje word gebruikt inplaats van losse draaden?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

En als dit zo is, is het dan mogelijk deze aan te sluiten op de makrlin 7687?

Groet,

Wesley
Re:Fleischmann 6052 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fleischmann 6052 3rail
Marklin heeft middengeleider op de draaibrug. Fleischmann niet.
De aaansluitstukken van Marklin passen wel op de fleischmann draaischijf en hebben ook middengeleider. Je zult dan zelf middengeleider op de draaibrug moeten maken. Dat  is te doen. Heb ik ook gedaan

groeten Jaap
Re:Fleischmann 6052 3rail
Jaap,

Bedankt voor je reactie. Nog wel een vraagje.
de gene die hem verkoopt geeft aan dat er een witte draad vanuit de draaischijf voor de middelrail is. Klopt dit. of is dit dan al aangepast?

Wesley
Re:Fleischmann 6052 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Fleischmann 6052 3rail
Je overvraagt me nu. De draaischijf die ik heb omgebouwd is een van de eerste Fleismann serie. Daarop was geen aansluiting voor een middengeleider aanwezig. Ik heb destijds de as waarom de brug draait gebruikt als aansluiting voor de middenrail. Op dit moment zit de draaischijf ver weg opgeruimd dus kan het niet voor je nakijken. Er zullen ongetwijfeld ander forum leden zijn die hier iets meer over kunnen vertellen.

groeten, Jaap.