Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ICE treinstel

Gestart door philous dinsdag 16 januari 2007, 10:29:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ICE treinstel
philous
gast

ICE treinstel
Hello iedereen.
ik ben nieuw hier op deze forum en kom meteen met een probleem aanrijden.

zondagmorgen was er een treinruilbeurs in Vilvoorde, en ik was er naartoe om een aantal C-rails te kopen.dit om mijn nieuwe baan af te werken. de bedoeling is om er een snelle trein (HST) op de nieuwe C-rails te laten rijden.

Aan de verschillende standen keek ik wat rond en mijn ogen vielen op een ICE sneltrein. Ik heb hier de juiste nr niet...de verkoper vroeg er een redelijke prijs voor, en na het bekijken van de treinstel en voertuigen besloot ik het te kopen, met de mondeling waarborg dat alles prima werkte.het is geen digitaal treinstel, wel in zeer goede staat.

Eens thuis gekomen en na het afwerken van mijn snelle baan plaatste ik de hoofdloko op de rails en liet die een paar toertjes rijden aan een zeer lage snelheid om alles rustig te testen....het reed prima, na het aansluiten van de 2 voertuigen ,was er steeds geen probleem.

maar, bij het aansluiten van de 2de loko, liep het verkeerd.
ik duwde de eerste 3 voertuigen met de hand vooruit en koppelde de 2de loko aan de laatste voertuig.eens alles aan elkaar gekoppeld, starte ik de treinstel en met heel veel moeite ging het heel langzaam van start. ik gaf wat meer "power" en meteen na de eerste bocht viel alles stil.

meteen alles afgesloten en met een gewone loko dezelfde test uitgevoerd, en dit zonder enige probleem.er was geen stroomverlies of
andere probleem.

mijn andere loko's rijden zowel voor als achteruit op de nieuwe C-baan.
de ICE -treinstel doet het niet meer.!!!!!!!!!!

mijn vraag is deze: wat kan er gebeurt zijn.???

wat kan de oorzaak zijn...het is voor mij een grote raadsel. heeft er iemand enkele tips.

ik heb ook geen enkele informatie van de verkoper, geen naam,adres of telefoon. een grove fout,besef ik nu.
nu zal ik 2 maanden moeten wachten voor de volgende treinruilbeurs.

ik hoop dat iemand met de juiste oplossing komt.
groetjes
philous
Re: ICE treinstel
Lid sinds: 2006

offline
Re: ICE treinstel
Wat jammer dat je geen gegevens van de verkoper hebt. Wat gebeurt er als je de laatste loc terug afkoppelt? Misschien zit daar iet verkeerd?
Re: ICE treinstel
Lid sinds: 2006

offline
Re: ICE treinstel
Ik begrijp dat de laatste loc die je op de rails zette, de motorloze was?
Misschien zit er iets fout met de stroomgeleidende koppeling zodat hij sluiting maakt? Mijn ICE 39710 rijdt niet als hij niet compleet is.

Misschien zit er dus een foutje in het stroomcircuit?
Re: ICE treinstel
Riny
gast

Re: ICE treinstel
Citaat van: philous op dinsdag 16 januari 2007, 10:29:06

Ik ben nieuw hier op deze forum en kom meteen met een probleem aanrijden.


Philous,

Aan wel maar rijden is er blijkbaar niet (meer)  bij.

Om welk modelnummer gaat het?
Analoog, Delta of Digitaal?

Even iets meer info maakt het ons makkelijker om je te helpen.
Wij denken graag met elkaar mee dus voor jou.



Re: ICE treinstel
Lid sinds: 2006

offline
Re: ICE treinstel
Ik heb ook zo'n ding, wel digitaal, maar bij mij loopt de motorwagon ook niet als het laatste stuurstandrijtuig er niet aan vast zit, die moeten altijd aan elkaar gekopelt zijn, met of zonder rijtuigen ertussen.
Ik denk dus dat er iets fout zit bij je stroomdoorvoerende koppeling op het stuurstandrijtuig of van het laatste rijtug waar het stuurstandrijtuig aan geoppeld is.

Mvg Gert
Re: ICE treinstel
philous
gast

Re: ICE treinstel
Goede morgen iedereen,
bedankt voor de reakties.
ik ben helaas de ganse week op zakenreis, dus zal ik pas zaterdag de volledige informatie kunnen doorgeven.
groetjes
philous
Re: ICE treinstel
philous
gast

Re: ICE treinstel
Hallo,
hier heb ik dan de enkele gegevens van de ICE treinstel.

MARKLIN HO
INTERCITY- EXPERIMENTAL
DEUTSCHEN BUNDESBAHN
TYPE 3371
meer gegevens zijn het volgende:

Beide kopstukken heben een FAULHABERMOTOR, die elk 2 assen aandrijven met 2 antislipbanden.
Wisselstroom (AC) analog met elektrische omschakelaar.

De omloop is voledige gebouwd met nieuwe C rails aangedreven met ee

Marklin transformer 32 VA.(type 6647,licht grijs)
PRI 230 V
SEC 32 VA
50/60 Hz
IP40
O-L 16V
O-B 4-16/24V     50294

Ik heb daarnet de eerste kopstuk op de nieuwe C rails geplaatst ,maar er is geen enkele beweging in te krijgen.
Ik heb dan de 2 kopstukken aan elkaar gezet, en ook dit was geen succes.
Kortweg, er is geen enkele beweging in deze treinstel te krijgen. :( x1000

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt voor de reakties.

PS: ik heb nog een heel oude transfo (blauwe)(type 37450) en die ga ik nu proberen, wie weet hebt ik meer geluk.
Re: ICE treinstel
Fonzo
gast

Re: ICE treinstel
Philous,

Zit er een handschakelaar op om het ding op bovenleiding te laten rijden ?
Zo ja heb je er 1 of 2 (aan beide kopstukken) en staan ze allebei op de sleepcontacten geschakeld ?
Re: ICE treinstel
Riny
gast

Re: ICE treinstel
Vlak bij de panto's zit een "soort schroefkopje".
Controleer hier mee of deze inderdaad op "sleper of panto" staat. (beide loc's)

Om dit te testen hoef je alleen de twee loc tegen elkaar aan te plakken.
Werkt dit dan wel plaats dan 1 voor 1 de rijtuigen ertussen.

Ik heb namelijk ook eens een rijtuig bijgekocht via ebay en deze maakte geen contact dus dan doet heel de set het niet meer.

Misschien niet ter zake doende maar ik heb twee van deze sets omgebouwd naar digitaal met de 60905 decoder van Märklin en werken perfect.

succes.
Re: ICE treinstel
philous
gast

Re: ICE treinstel
Hallooooooooooooooo
ik heb goed nieuws... :Dx1000000000000000000000000000000000

alles werkt en rijd zonder zorgen... :Dx1000

we, samen met mijn schoonzoon, die toch wat meer verstand van elektonika heeft, hebben wij het probleem opgelost. :o

de oorzaak was het volgende:

bij de 2de lok was er een minuscuul stukje losgekomen.
bij het velen draaien gaf het soms kontakt,soms niet...in mijn geval zelden.

naarmate wij de loks 1 voor 1 gekontroleerd hadden, kwamen we tot de laatste lok, en vonden wij 2 losse stukjes vlak bij de panto's. wel binnen in.
we hebben getracht die aan elkaar te verbinden,maar aangezien dat de stukken, echt zo klein zijn, hebben we besloten om een overbrugging te maken.

er is nog een klein probleem, een van de rijtuigen geeft een slecht kontakt.
maar, mits een klein beetje "wringen" lukt het mij om alle voertuigen zorgeloos tegen hoge snelheid te laten rondrijden.

terwijl ik dit stukje schrijft,raast het naast mij tegen HS.
alvast bedankt voor de reakties.



Re: ICE treinstel
Riny
gast

Re: ICE treinstel
Philous,

Gefeliciteerd dat het is opgelost.
Veel plezier ermee.

Dat zal een hele opluchting zijn.
Re: ICE treinstel
Megahertz
gast

Re: ICE treinstel
van buiten zag ie er mooi uit, maar joost mocht weten wat er in zat!
Ik heb dan ook nog nooit een lok op een beurs gekocht.