Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Geluid bij je analoge stoomloc?

Gestart door Henk163 zaterdag 16 oktober 2010, 00:12:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geluid bij je analoge stoomloc?
Bij analoge stoomlocomotieven hebben we nu eenmaal geen soundmodule. De Duitse firma Noch biedt een alternatief: alle stoomlocgeluiden en achtergrondgeluiden van de stad in de Noch Sound Station 2.

Heeft iemand hier ervaring mee? Leuk alternatief... of moeten we toch een soundmodule van Busch in de tender plaatsen?

Ben benieuwd naar ervaringen en reacties!

Vriendelijke groet,
Henk 163
Re:Geluid bij je analoge stoomloc?
Goeie morgen Henk,

Noch heeft inderdaad een soundmodule die meestuurt met de trafosterkte, dwz hoe harder de loc's rijden, hoe luider de module gaat.
Echter gaat dit met kleine(ere) banen, omdat de oppervlakt dan niet zo groot is.
Wat ik bedoel is dat de plaatsing van de luiidsprekers van belang is. Als je een grote(ere)baan hebt en het geluid komt van links terwijl je trein uitertst rechts rijdt op je baan klinkt dat niet sterk realistisch, snap je.

Guy
Re:Geluid bij je analoge stoomloc?
Hallo Guy,

Dank voor je reactie! Mijn baan is 2.75 m. x 1.60 m. en een L-stuk van 2.00 m. x 1.00 m.

Ik begrijp dat de plaatsing van de luidsprekers dus van belang is. Nu heb ik ook nog M-rails op een houten ondergrond. Zou dit geluid van zo'n soundmodule er wel bovenuit komen?  :)
Enfin, ik ben benieuwd of het geluid nu zo realistisch is dat het de aanschaf van 84 euro waard is...

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Geluid bij je analoge stoomloc?
De geluidsterkte zal wel geen probleem vormen. Ik heb ook (een ander) Noch soundstation en dat kun je heel goed horen als je wil.

Guy