Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

waterval of rivier van echt water

Gestart door joeylicious maandag 11 oktober 2010, 21:22:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waterval of rivier van echt water
hallo , ik heb al vele banen gekeken , maar ik zie nergens niemand die eentje met echt water bouwt , gaat dit niet?
Re:waterval of rivier van echt water
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:waterval of rivier van echt water
gaat wel, maar als het gaat lekken heb je de poppen aan het dansen  :?
en probeer het water maar eens mooi schoon te houden

julian
Re:waterval of rivier van echt water
hey hoi
Bij o.a. Railz Miniworld zie je ook schepen in echt water varen, wat mij iets teveel en te snel schommelt. Ik vind het altijd een nadeel dat je uiteraard uit moet kijken met electronica op de baan met echt water, maar vooral omdat echt water in verhouding zo snel ribbelt en te snel op en neer beweegt. Dat is de reden waarom dat ze bij films waarbij veel miniatuurbouw voorkomt deze opnemen met highspeedcamera's bijv. 1000 beelden per seconde. Zoals in "Sink The Bismarck" en de James Bondfilm "The SPy Who Loved Me" met de olietanker. Dan lijkt het daarna heel groot omdat de opnamen langzamer kunnen worden afgespeeld. Ik vind dat bij miniatuurbouw zoals met treinen dus net zo'n nep effect hebben, dat het water "in verhouding" dus te snel wiebelt en ribbelt.
Daarbij krijg je al snel algen bij stilstaand water en dat wil je ook niet hebben. Aquarium algen eters of vissen zou kunnen helpen maarja dan is dat een beetje eng voor de preiserfiguren op de baan, die dan spontane pirhana of Jaws gedachten krijgen :p
Dat speciale waterspul van Noch is echter heel gaaf, het glinstert mooi en je kan heel goed "echte" kringen en waterribbels aanbrengen. Daarna droogt het precies zo op en het ziet er heel echt uit. Ik ga dat spul op mijn baan ook gebruiken bij de bergrivier.
Er zijn op dit forum wel een paar mensen die dit heel mooi hebben gebruikt.

Groeten Jake
Re:waterval of rivier van echt water
CiteerBij o.a. Railz Miniworld zie je ook schepen in echt water varen, wat mij iets teveel en te snel schommelt.


euh niet.........


Anyway : Echt water, ziet er op de modelspoorbaan helemaal niet echt uit.
Het lijkt dan een spiegel ipv water. Een waterval zal zich ook niet gedragen als een waterval maar als een stroompje uit een kraan. Al het geweld wat een echte waterval heeft, kan je niet nabootsen met echt water, maar weer wel met modelwater. Het beweegt echter dan weer niet. Dat wat dat betreft sluit ik me aan bij Jake.
Niet wat betreft de opmerking over RailzMiniWorld, want dat water heb ikzelf met mijn nu ex collega's daar geplaatst, en dat is zo nep als het maar kan.

Re:waterval of rivier van echt water
Wij hebben op onze clubbaan een waterval met echt stromend water. Op elke beurs waar wij staan krijgen we verbaasde blikken hoe dit kan, sromend water en electro op één baan.
Vrijdag a.s. ben ik weer op de club en daarna zal ik wat foto's plaatsen.

Grt, Ronald.
Re:waterval of rivier van echt water
bedankt voor de reactie's alvast die foto's wil ik zeker zien , ik bedoel eigenlijk meer een bergrivier dan een waterval , mijn fout ik hoop dat ik veel foto's kan vinden , zodat ik meer inspiratie kan op doen  :P
Re:waterval of rivier van echt water
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:waterval of rivier van echt water
Ik gebruik (gedestilleerd) water voor mijn kermisatractie wildwaterbaan.
Het nadeel is dat na enkele dagen alles alweer verdampt is.
Dus je idee is leuk, maar in de praktijk word het vervelend om steeds weer dat water te moeten bijvullen.

Dirk-Jan
Re:waterval of rivier van echt water
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:waterval of rivier van echt water
moet je er een laagje (sla)olie opdoen.
dan kan het niet verdampen, wordt wel een beetje vettig maar de bootjes gaan harder  :lol:
Re:waterval of rivier van echt water
ik heb wel een faller watermolen, met pomp waar ik water door laat stromen 8)
Re:waterval of rivier van echt water
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:waterval of rivier van echt water
maar die zijn er ook op gemaakt, zelf maken wordt lastiger
Re:waterval of rivier van echt water
dat is zo, misschien kan je een bakje met water verwerken in je scenery (door er gras overheen (voor een klein gedeelte) te doen en er stenen in te leggen).
Re:waterval of rivier van echt water
Wat je ook kan doen is Noch Water Drops kopen; ik heb dit ook (maar nog niet gebruikt) want het schijnt dat dit een erg realistisch water-effect geeft. Ik geloof dat er in dit forum zelfs enkele screenshots van het gebruik van de Noch Water Drops rondzwerven.
Re:waterval of rivier van echt water
Ben benieuwd zit aan echt water ook soms te denken maar het gevaar voor andere spullen is niet zo gewenst maar het is er wel....

groeten minitreintje/Dylan
Re:waterval of rivier van echt water
Wat met water en oplossende patineerverf?
Re:waterval of rivier van echt water
ik gebruik voor mijn water silicone van soudal ( fixall cristal clear ) vrij goedkoop , goed te modelleren en blijft helder .
Re:waterval of rivier van echt water
Ik zou er ook een andere oplossing voor zoeken dan echt water te gebruiken.Ik ben wel benieuwd naar wat Eggerbahn daar voor gebruikt.Waar kan je dat krijgen?

Harald & Alex
Re:waterval of rivier van echt water
Citaat van: Ronald69 op maandag 11 oktober 2010, 23:19:37
Wij hebben op onze clubbaan een waterval met echt stromend water. Op elke beurs waar wij staan krijgen we verbaasde blikken hoe dit kan, sromend water en electro op één baan.
Vrijdag a.s. ben ik weer op de club en daarna zal ik wat foto's plaatsen.

Grt, Ronald.

Ronald, ik wacht met spanning af op jullie foto's. Loop ook met deze gedachten rond voor mijn baan. Kan je ook iets vertellen over jullie transport systeem, met of zonder voorraadvat, pomp, overloop systeem etc. Ik ben echt heel benieuwd naar jullie oplossingen.
Hans
Re:waterval of rivier van echt water
Kan je hier iets mee ? (foto's van mijn waterval en rivier weliswaar niet met echt water)

Guy
Re:waterval of rivier van echt water
Citaat van: guyremgabdel op maandag 03 januari 2011, 21:20:29
Kan je hier iets mee ? (foto's van mijn waterval en rivier weliswaar niet met echt water)

Guy


Guy

Hier zouden we uitermate tevreden mee zijn als het er zo uit zou komen te zien 8) 8). Kan je uitleggen hoe je het hebt gedaan?

Alvast bedankt

Harald & Alex
Re:waterval of rivier van echt water
Hallo Harold en Alex,  hieronder de uitleg.

De waterval : is de faller 171814 (wasserfall) en de 171815 (steinbruchweier). In de doos steekt een plastiekdoorschijnende waterval. Deze heb ik binnen lichtjes blauw/wit gekleurd en na het drogen binnen en buiten behandeld met noch 60872 wassereffekt. De weier heb ik laten vollopen met de noch 60856 wasserdrops (blauw gekozen). Als alles droog is, de waterval op zijn plaats kleven (met uhu). Dan onderaan met witte plakaatverf bedoppen. Het klinkt misschien moeilijk, maar je zult zien dat éénmaal aan de slag het eigenlijk poepsimpel is.

De beek (met faller brugje): ondergrond van modelgips, deze geverfd met noch 60875 gewassergrund (blauw gekozen), steentjes in de bedding en daarbovenop weerom de 60872 wasserfeffekt om de stroming weer te geven.

Meer is er niet aan (37 euro noch produkten en 40 euro faller).

Guy
Re:waterval of rivier van echt water
Net even snel dat nummer opgezocht op de Faller site.Zit ook een korte beschrijving bij.Je moet die waterval op maat snijden en is dat dan van die waterfolie?

Harald & Alex
Re:waterval of rivier van echt water
Het is niet op maat snijden dat je moet, maar uitsnijden, dus de randen d'eraf. De lengte past precies tot in de weier.

Guy
Re:waterval of rivier van echt water
Ik heb het nu in de gaten hoe het moet.Gaat goed komen bedankt voor de tips.

Harald & Alex
Re:waterval of rivier van echt water
Succes.

Guy
Re:waterval of rivier van echt water
Citaat van: duizendpoot op maandag 03 januari 2011, 13:25:02
Citaat van: Ronald69 op maandag 11 oktober 2010, 23:19:37
Wij hebben op onze clubbaan een waterval met echt stromend water. Op elke beurs waar wij staan krijgen we verbaasde blikken hoe dit kan, sromend water en electro op één baan.
Vrijdag a.s. ben ik weer op de club en daarna zal ik wat foto's plaatsen.

Grt, Ronald.

Ronald, ik wacht met spanning af op jullie foto's. Loop ook met deze gedachten rond voor mijn baan. Kan je ook iets vertellen over jullie transport systeem, met of zonder voorraadvat, pomp, overloop systeem etc. Ik ben echt heel benieuwd naar jullie oplossingen.
Hans

Dag Ronald, probeer je vanavond aan ons te denken?
Je zou ons er fantastisch mee helpen, dank je wel voor je reactie.
Hans
Re:waterval of rivier van echt water
Ik ben momenteel ook bezig met een vergelijkbaar project ik heb een berg met een rivier en verder op de rivier nog een water rad met zagerij.
Ik heb in een berg 2 faller pompen gebouwd die het water naar boven pompen. ik ben momenteel bezig om de gipsen rivierbedding te bedekken met cellofaan verpakkings materiaal. ik leg het er op en smelt het dan vast met een verf af brander en dit zorgt voor een waterdichte bedding. ik post volgende week wel foto's.
Re:waterval of rivier van echt water
Ik moet zelf de hele baan nog opbouwen maar wil ook een rivier en/of meer maken. Heeft iemand wel eens gedacht aan (heldere) lampenolie? Ik weet dat dit niet verdampt (ja, niet aansteken natuurlijk). Aan de andere kant heeft het wel een geur en het deel van de rivier of meer moet wel waterdicht worden gemaakt.

Gr,
Peter