Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.

Gestart door janstuif woensdag 08 september 2010, 22:40:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
beste mensen, het volgende probleem doet zich voor. mijn 3055 loopt onzettend slecht. alles wordt bloedheet tot de decoder an toe, da's niet goed. ik heb de moter uit elkaar gehaald, gereinigd in wasbenzine, daarna opnieuw gesmeerd, tot hier loopt alles soepel. nieuw anker er in gezet( oude was compleet op) alles in elkaar gezet, geen probleem, nieuwe koolborstels er in, no problem, loopt wel  minder soepel, maar dat is m.i.gewoon. zet ik hem dan op de baan, dan hoor ik een richting een hoog piepje, de andere kant op loopt hij wel, maar absoluut niet zoals het hoort.
wie o wie kan mij helpen!!
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
druppel olie
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Citaat van: Rieske op woensdag 08 september 2010, 22:53:29
druppel olie

Ik denk meerdere druppels olie, is dus inderdaad een echt olie probleempje!

8) 8)
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Citaat van: Marklindak op donderdag 09 september 2010, 09:52:13Ik denk meerdere druppels olie

Volgens mij wordt daar nu juist altijd tegen gewaarschuwd. SPAARZAAM oliën is het devies...
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
kijk eens of het met smeer olie lukt
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
beste mensen, mij is altijd voorgehouden om ZEER spaarzaam met olie of vet te smeren. de meeste reacties van jullie zijn tot mijn verbazing: smeren die handel. ik zie dit persoonlijk niet zitten, maar ik moet ook niet zo eigenwijs willen zijn om het niet uit te proberen. dus komend weekend gaat de lok in de olie. ondertussen blijf ik wel zoeke naar een andere oorzaak. is het mogelijk dat er een wikkeling los zit? ik weet het niet. voorlopig ben ik nog niet wanhopig, blijven proberen maar.
bedankt voor het meedenken in ieder geval, en na het weekend horen jullie of de olie heeft geholpen.
grt
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Zeer spaarzaam is heel verstandig, maar als het blijft piepen en knarsen, dan toch mar een heeeeel klein druppie erbij. Vergeet ook niet de zijkanten van de tandwielen en de tandwielasjes.

Walter
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Jan,

Het is natuurlijk ook mogelijk, dat je draaistel zodanig is versleten, dat je tandwielen ed. te veel ruimte hebben gekregen. Hierdoor kan ook de motor zwaarder gaan lopen.
Als je de koolborstels verwijderd, kan je dan soepel het motortje draaien?
Als je weerstand voelt, of onregelmatigheden (in beide richtingen), zou je die eerst moeten oplossen.

M.vr.gr. Marcel
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
Hallo JanStuif,

Ik weet niet of deze issue nog actueel is, maar ik liep ooit tegen hetzelfde probleem aan als jij. Met een heel klein beetje kogellagervet op de tandwielen was het voor elkaar.
Check ff.

Met vriendelijke groet,

Tom
Re:help, een van mijn 1200 loopt zeer slecht.
hoi,

is nog steeds actueel, ik heb inmiddels 1 decoder doorgebrand eruit gesloopt. nu weer analoog aan het indraaien en testen, je tip lijkt vruchten af te werpen. bedankt.