Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Trix 2301 Hondekop rood

Gestart door AnalogDriver maandag 19 juli 2010, 22:38:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trix 2301 Hondekop rood
AnalogDriver
gast

Trix 2301 Hondekop rood

Al een heel oud model: Trix hondekop, rood.

Zag hem net op ebay weggaan voor 120 euro (met doos, gebruikssporen zonder boekje) maar vond ook een eerdere recente verkoop voor iets van ? 388,-  :shock:

De kop lijkt wel erg geslaagd inclusief glimmende lak. Rest is wat grof, maar ook niet verkeerd, alleen de trappetjes op de voorkant zijn te grof.
Sprak mij wel aan en ik zat net even niet op te letten anders had ik wel meegeboden.


Ik kon er niets over vinden hier op dit forum.

Is deze om te bouwen naar 3rail? Of is bekend dat dit grote problemen oplevert? (geen ruimte voor sleper, wielafstand niet te verkleinen e.d.)


Hajo
Re:Trix 2301 Hondekop rood
Ja hoor het is te doen. Ik heb diverse Trix-hondekoppen gezien die omgebouwd waren voor 3-rail (wisselstroom)

Trix (expres) staat bekend om zijn enorme wielflenzen (pizzasnijders) dus daar zal wel iets aan gedaan moeten worden anders rijd hij meer op de bielzen als op de spoorstaven. Afdraaien is een optie, of vervangen.
Voor de sleper is volgens mij wel ruimte genoeg.

Ik vind de Trix hondekop nog steeds een geslaagd model. Zeker voor die tijd. Natuurlijk wel een beetje grof en te kort, en de rode uitvoering is een fantasiemodel. Maar toch, ziet hij er uit als een hondekop.
Re:Trix 2301 Hondekop rood
Lid sinds: 2007

offline
Re:Trix 2301 Hondekop rood
Beetje late reactie, maar daar was al eens een draadje over.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=22007.0
Re:Trix 2301 Hondekop rood
deze trein is officieel ook uitgebracht voor Marklin onder art nr 2303
hoeft er alleen nog een decoder in, want het omschakelrelais hoorde tussen rails en trafo.

rivarossi heeft m ook uitgebracht in AC
Re:Trix 2301 Hondekop rood
Lid sinds: 2007

offline
Re:Trix 2301 Hondekop rood
Ontbreken bij de Märklin versie niet de schortplaten?
Staat me bij, om problemen met de wissellantaarns te voorkomen. Toen al.
Re:Trix 2301 Hondekop rood
die zijn afgevreesd om niet tegen de oude wissellantaarns te komen. Dat ziet er alleen niet zo mooi uit....
bij de nieuwere m-rails is dit al niet meer nodig.
kan je beter het gewone chassis gebruiken.