Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin-baan 3 - Update 19/03 - Verhuizen maar!

Gestart door SanderdeGoede woensdag 06 oktober 2010, 19:07:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 juni- Wisselstraat v. station
Hoi Sander,

wat een indrukwekkende trajecten :thumbup: Je weet toch nog wel waar alles naar toe rijdt of niet :D

Groetjes, John
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 juni- Wisselstraat v. station
Klasse werk heb je verricht Sander, heel mooi!
Ga lekker door, en hopelijk komt het goed met de rug.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Märklin-baan 3 - Update 11 juni - Richting het station toe
Citaat van: SanderdeGoede op zaterdag 11 juni 2011, 23:40:17

Bovenleiding erbij, de linker 2 sporen gaan richting station, rechts gaat terug naar schaduwstation:


Sander

Hallo Sander,

Erg leuk en creatief bezig zijn met het aanbrengen van je ruwbouw en daarvan erg veel foto's van laten zien dat mag ik graag zien.
Vooral de foto van de wisselstraat vindt ik erg strak waarbij ik door jou weer op een idee bent gebracht.

Ook leuk je bovenleiding zo, waaruit ik zeker weer uit op kunt maken dat bovenleiding toch dat beetje extra geeft op een modelbaan kleed zeker meer aan zo.
Ik zag dat je hier en daar de ruwbouw vooral het gedeelte waar de lange rijtuigen voor problemen kon gaan geven hebt aangepast, let daarop dat lange rijtuigen veel ruimte nodig hebben vooral in bochten met name R1 en R2.

Waar ik nogal van schrik is dat oke je bent aan de opbouw fase bezig maar bij het rijden van je treinen wel eens kan voorkomen dat een trein ontspoort en daarbij uit de rails kan gaan lopen en op de grond terecht kunnen gaan komen, dat is niet waar je op zit te wachten met dat mooie materiaal wat je bezit hebt.

Ik zag dat je trouwens je uiteinden van je houtverbindingen met een exra plaatje hout met schroefjes aan elkaar bevestigd maar hier kun je ook stukjes aluminium U profiel voor kunnen gebruiken veel strakker is dan de afwerking ook.
Maar oke geef graag wat tips mee, je bent zeker goed bezig geniet hiervan keek al een hele tijd mee, vandaar nu maar eens een reactie maar ga zeker door.

Bedankt en vooral veel plezier met de bouw en wacht geduldig je update's af top mijn complimenten alvast.

Groet Wim. 
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 juni- Wisselstraat v. station
Sander,

Ziet er allemaal prachtig uit. Mooie rijlengtes. Ik heb alleen 1 vraag. Als je de bovenkant dicht maakt voor de scenery, hoe kom je dan nog bij de onderste sporen. Ik zie dat je de onderkant helemaal dicht hebt en achter ook geen ruimte meer is.

Mvg.

Olaf
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 juni- Wisselstraat v. station
WOW! wat een grote baan zeg.
Zet er mooi uit maar heb je nog wel plaats voor een dorp ofzo?
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 juni- Wisselstraat v. station
Citaat van: Tilly op dinsdag 14 juni 2011, 23:24:51
Hoi Sander,

wat een indrukwekkende trajecten :thumbup: Je weet toch nog wel waar alles naar toe rijdt of niet :D

Groetjes, John

Dat lukt nog wel, tis niet zo erg ingewikkeld hoor.

Citaat van: chopper op woensdag 15 juni 2011, 07:19:03
Klasse werk heb je verricht Sander, heel mooi!
Ga lekker door, en hopelijk komt het goed met de rug.

Vriendelijke Groet,
Elden.

Dankje. De pijn was van korte duur.

Citaat van: Wim N op woensdag 15 juni 2011, 08:34:29
Citaat van: SanderdeGoede op zaterdag 11 juni 2011, 23:40:17

Bovenleiding erbij, de linker 2 sporen gaan richting station, rechts gaat terug naar schaduwstation:


Sander

Hallo Sander,

Erg leuk en creatief bezig zijn met het aanbrengen van je ruwbouw en daarvan erg veel foto's van laten zien dat mag ik graag zien.
Vooral de foto van de wisselstraat vindt ik erg strak waarbij ik door jou weer op een idee bent gebracht.

Ook leuk je bovenleiding zo, waaruit ik zeker weer uit op kunt maken dat bovenleiding toch dat beetje extra geeft op een modelbaan kleed zeker meer aan zo.
Ik zag dat je hier en daar de ruwbouw vooral het gedeelte waar de lange rijtuigen voor problemen kon gaan geven hebt aangepast, let daarop dat lange rijtuigen veel ruimte nodig hebben vooral in bochten met name R1 en R2.

Waar ik nogal van schrik is dat oke je bent aan de opbouw fase bezig maar bij het rijden van je treinen wel eens kan voorkomen dat een trein ontspoort en daarbij uit de rails kan gaan lopen en op de grond terecht kunnen gaan komen, dat is niet waar je op zit te wachten met dat mooie materiaal wat je bezit hebt.

Ik zag dat je trouwens je uiteinden van je houtverbindingen met een exra plaatje hout met schroefjes aan elkaar bevestigd maar hier kun je ook stukjes aluminium U profiel voor kunnen gebruiken veel strakker is dan de afwerking ook.
Maar oke geef graag wat tips mee, je bent zeker goed bezig geniet hiervan keek al een hele tijd mee, vandaar nu maar eens een reactie maar ga zeker door.

Bedankt en vooral veel plezier met de bouw en wacht geduldig je update's af top mijn complimenten alvast.

Groet Wim. 


Wim, bedankt voor je uitvoerige reactie. De wisselstraat (2x 711 + 740) is inderdaad erg leuk ja. Het idee is dat treinen komende uit het schaduwstation eigenlijk niet een nette draai maken, daarom laat ik deze over de baan heen, de wissels liggen dan andersom, daar de wissels worden open gereden, na een draai via de ander kant komen ze terug en passagiers treinen takken af naar links, goederen zullen terug gaan naar het schaduwstation.

Vanuit het station zal er een spoor zijn dat binnen in (de 3-sporige draai) de R1 cirkel omhoog komt en hier komt dan een bergstationnetje.

Het werken met U-profielen ben ik mee bekend, echter is de aanschaf hiervan duurder dan hout, en ik had nog "bomen" met hout staan. Er komen nog voorzieningen dat een trein niet het hoge tracé afduikt: een flexibel stukje hout langs de zijkant.

Groeten, Sander
Citaat van: Falcon op woensdag 15 juni 2011, 09:24:40
Sander,

Ziet er allemaal prachtig uit. Mooie rijlengtes. Ik heb alleen 1 vraag. Als je de bovenkant dicht maakt voor de scenery, hoe kom je dan nog bij de onderste sporen. Ik zie dat je de onderkant helemaal dicht hebt en achter ook geen ruimte meer is.

Mvg.

Olaf

Aan de zijkanten is er een schuine kant, daaronder zitten twee schuifdeuren, deze kunnen opzij, zo kom ik bij de zijkanten.
Het deel waar de slanke wissels liggen is uitneembaar. Evenals de scenery later.

Misschien dat ik nog een mangat erbij maak, maar dan moet ik dat even kijken waar dat het het handigst is.
Citaat van: Davio op woensdag 15 juni 2011, 10:00:17
WOW! wat een grote baan zeg.
Zet er mooi uit maar heb je nog wel plaats voor een dorp ofzo?

Thanks, ja hoor een dorp komt er wel, ik zou zeggen: blijf me volgen.

Groeten,

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 12 september - Rommel en Schade
Zo, de vakantie is voorbij en een aantal struikelblokken zijn gepasseerd:

- M'n vader had in het huis opgeruimd, niet echt opruimen maar meer verplaatsen, alles wat beneden stond, dat van mij was,
stond op de drempel van de kamer, echter gebeurde dit niet al te netjes. Huisje van McDonalds, pas gekocht is niks van over,
evenals wat andere huisjes. De rolbrug (7294) was er slechter aan toe, de plaat zelf is op diverse plekken beschadigd, hekjes en hoekjes zijn afgebroken. De brug is niet meer te gebruiken, jammer, maar de schade wordt vergoed door hem...

Heb 4 weken lopen opruimen, tussen werk door en kan nu weer overal bij...
Deze week weer verder, de update's zullen volgen...

Groeten,

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 12 september - Rommel en Schade
Dag Sander,

Wat een indrukwekkende baan en mooie treinen. Vooral je TGV en ICE zijn prachtig! Wat voor landschap ga je er omheen bouwen? Met die macdonalds verwacht ik wat westers met een paar dikke poppetjes ;)

Groet,
Mick
Re:Märklin-baan 3 - Update 12 september - Rommel en Schade
Hoi Sander,

Gave wisselstraat die dubbele splitsing  :) Nu nog een paar seinen met cijferbakken erbij en gaan met die banaan.

Succes met de bouw.

Gr. Daan
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 september - En toen was er licht!
Citaat van: Grimolas op maandag 12 september 2011, 23:20:59
Dag Sander,

Wat een indrukwekkende baan en mooie treinen. Vooral je TGV en ICE zijn prachtig! Wat voor landschap ga je er omheen bouwen? Met die macdonalds verwacht ik wat westers met een paar dikke poppetjes ;)

Groet,
Mick

Het wordt inderdaad westers, en misschien inderdaad wat dikke Preisers in en om de McD. In het midden komt een kopstation, hierna als alles ligt komt de scenery aan de beurt.

Citaat van: Daan op dinsdag 13 september 2011, 09:05:11
Hoi Sander,

Gave wisselstraat die dubbele splitsing  :) Nu nog een paar seinen met cijferbakken erbij en gaan met die banaan.

Succes met de bouw.

Gr. Daan

De seinen zullen inderdaad bij de splitsing te zien zijn, 3 stuks om precies te zijn...
En dan aan beide kanten voor de tunnel eentje... dat zal wel lukken t.z.t.

Update 13 september:

Lichtbak met Märklin logo opgehangen, deze heb ik een jaar of 5 terug gekregen vanuit het faillissement van TTT in Hoogeveen, na dat deze 4 jaar in het washok heeft gestaan, in plastic dat wel, hangt deze nu aan de steunbalk van mijn kamer,
Ik zal straks een foto maken van buiten, als de lamp aan is, dan ben ik aan het hobbyen...!

Groeten,

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 september - En toen was er licht!
Hallo Sander.
Fijn dat je rug weer snel hesrteld is en dat je weer lekker aan het bouwen bent! B)
Het opruimen van je spullen door anderen, gebeurt niet altijd zoals je dit zelf gedacht had.
Maar ja, het is wel opgeruimd en nu heb jij weer wat meer tijd voor de baanbouw.

Citaat van: SanderdeGoede op dinsdag 13 september 2011, 21:32:42
Lichtbak met Märklin logo opgehangen, deze heb ik een jaar of 5 terug gekregen vanuit het faillissement van TTT in Hoogeveen, na dat deze 4 jaar in het washok heeft gestaan, in plastic dat wel, hangt deze nu aan de steunbalk van mijn kamer,
Ik zal straks een foto maken van buiten, als de lamp aan is, dan ben ik aan het hobbyen...!

Lijkt mij een erg mooi gezicht om deze Märklin reclame op je hobby kamer te hebben, zelf heb ik die met klok en "Märklin macht freude" (en nog wat andere lichtbakken), ik zie er nu al naar uit om deze straks werkend in mijn nieuwe treinenruimte op te kunnen hangen.

Succes en veel plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 september - En toen was er licht!
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 september - En toen was er licht!
Hoi Sander ben pas ook terug van een korte vacantie ,ga deze week ook weer verder aan mijn baan werken heb vlak voor de vakantie dit ook weer opgepakt houw in iedergeval jouw site best wel in de gaten succes verder en werk ze zou ik zeggen grtz Ir.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:Märklin-baan 3 - Update 13 september - En toen was er licht!
@ AlbertJan,

Bedankt voor je reactie, straks komt er een foto online te staan van de lichtbalk.


@ Irving,

Fijn dat je terug bent van vakantie, de baan gaat weer afgemaakt worden,
binnen een paar minuten volgt hier een update.

Groet,

Sander
Märklin-baan 3 - Update 19 september - Richting het station...
Vandaag een aantal foto's gemaakt van de werkzaamheden van dit weekend en vandaag.

Hier achteraan had ik eerst twee slanke wissels liggen ,
Echter door de de boog ervoor, ontspoorde elke trein..
Toen maar een paar rechte neer gelegd, en dat gaat wel goed:


Na de bochten een 4 tal kruiswissels, hier zullen de 2 sporen 5 stationssporen worden,
de foto is wat overbelicht door de zon..


Zelfde sporen, andere kant.


Hier de slanke afslag, echter nu toegevoed met twee extra slanke wissels,
Uitleg over deze wisselstraat later als de stationsporen zijn gelegd,
dan wordt het wat duidelijker om te vertellen/lezen


Vier treinen op een rij: v.l.n.r: ICE 3, TGV, DB 120 159-3 en Ae 6/6 11422


Zelfde treinen, schuin van boven.


De tweede plaat voor de stationssporen.


Later vanmiddag de volgende update:
- Stationssporen
- 2x ICE perron van pakweg 2 meter
- Märklin lichtbak

Groeten,

Sander





Re:Märklin-baan 3 - Update 19 september - Richting het station...
Prachtig materieel, heerlijke update en wat een snelheid!
Ga lekker door man, in dit tempo ;)

mvg,
Elden
Re:Märklin-baan 3 - Update 19 september - Richting het station...
Citaat van: chopper op maandag 19 september 2011, 16:49:18
Prachtig materieel, heerlijke update en wat een snelheid!
Ga lekker door man, in dit tempo ;)

mvg,
Elden

Thanks, het tempo gaat door:

Hierbij de stationssporen:
Vertakking in 5 sporen, eerst gelijk leggen:


Dan uitbreiden, de zon gaat onder, dus nog steeds overbelicht, later vanavond een foto zonder
zonlicht.


Einde van de sporen, hier TGV langs Faller 120193 ICE-perron (de schuine stukken zijn 120195)


Vanavond, als het donker is een foto van de Märklin lichtbalk, nu te zonnig voor...
Groeten, Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september- Märklin lichtbak
De werkzaamheden aan het spoor naderen het einde, er kan bijna worden begonnen met landschap.

Maar eerst nog de lichtbak die sinds kort aan de balk hangt:
Foto genomen van buiten, ongeveer 10 meter hoog...



Groeten,

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Hoi Sander.
Prachtig om dit Märklin mooi verlicht voor je raam te zien hangen! B)
Komen er nu geen modelspoorders voor Märklin aankopen aan de deur? :D

Je stationssporen komen er mooi bij te liggen, altijd mooi om zo'n station aan gebogen rails te zien liggen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
@ AlbertJan,

Mooi is ie ja  :D.
Met de verkopers zal het wel meevallen, het logo
brandt alleen tijdens avond uren, wanneer ik aan de baan werk. :P

Het station zal nog verder worden aangekleed met div Faller bouwdozen (120111, 120193)

Groeten,

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
het gaat lekker he sander je bent er weer echt bij he .

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Hallo Sander,

Dat is zeker een mooi bord, hier ben ik wel een beetje jaloers op  8o 8o

Als hij maar niet de verkeerde mensen aantrekt  :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Tijdje zeer druk gehad,
Had geen tijd voor de hobby, door m'n werk.
Door een stevige rekening voorlopig geen geld voor de hobby.
De eerstvolgende beurs in houten (31-03 of 5-5) weer wel wat
nieuws kopen.

Ondertussen ga ik proberen de elektronica aan de praat te krijgen.
Tot de volgende...

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Märklin-baan 3 - Update 20 september Märklin Lichtbak
Citaat van: SanderdeGoede op zaterdag 10 december 2011, 14:22:22
Tijdje zeer druk gehad,
Had geen tijd voor de hobby, door m'n werk.
Door een stevige rekening voorlopig geen geld voor de hobby.
De eerstvolgende beurs in houten (31-03 of 5-5) weer wel wat
nieuws kopen.

Ondertussen ga ik proberen de elektronica aan de praat te krijgen.
Tot de volgende...

Sander

Ik vond het al zo rustig Sander, balen dat je een stevige rekening tussendoor kreeg daar zit niemand op te wachten.

Succes met de electronica.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december - Koppelingen koploper eindelijk binnen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 10 december 2011, 18:17:26
Citaat van: SanderdeGoede op zaterdag 10 december 2011, 14:22:22
Tijdje zeer druk gehad,
Had geen tijd voor de hobby, door m'n werk.
Door een stevige rekening voorlopig geen geld voor de hobby.
De eerstvolgende beurs in houten (31-03 of 5-5) weer wel wat
nieuws kopen.

Ondertussen ga ik proberen de elektronica aan de praat te krijgen.
Tot de volgende...

Sander

Ik vond het al zo rustig Sander, balen dat je een stevige rekening tussendoor kreeg daar zit niemand op te wachten.

Succes met de electronica.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Het is wel jammer ja, maar heb er zelf voor gekozen  :P
Kreeg vanmiddag nog een envelop van Keuterman: gratis koppeling voor de Koploper, die was gebroken,
dus ik heb wat te doen...

Update volgt morgen, wordt vandaag niks meer...

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Ha Sander hier even een bericht uit Maastricht ben 2 weken geleden begonnen met mijn baan te automatiseren via de laptop met I Train dat vindt ik echt een super programma ben nu al zover dat ik sinds gisteren avond,al mijn loks wissels en seinen kan bedienen met de laptop het is nog een kwestie van de s 88 aansluitingen controleren en dan kan ik automatisch gaan rijden via de laptop.
Het leuke is dat bv alle loks al automatisch van mijn central station reloded direkt werden overgenomen het was een kwestie van alleen de plaatjes er nog bijzetten  .
Ik was al een jaar met koploper bezig geweest en dat leukte mij maar niet om het te progge.........

Verder ben ik bezig met mijn Faller car system dat liep ook niet goed met die rijdraad nu vondt ik in Genk (B.) op de beurs een zekere heinz van car parts en die had het ei van columbus namelijk een draad met magneet in en dat werkt nu super goed ik ga als volgende stap ook die automatiseren met de computer dan rijden die ook veel soepeler en echter b.v het afremmen gaat dan soepeleren vliegen ze niet meer door de ruit de passagiers enfin ik ben nog steeds lekker bezig zoals je ziet .

Dat was weer even het laatste nieuws hier uit het zuiden nog veel plezier met je baan en hopelijk ga je weer leker bezig met je hobby.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Sander,

Heb je die koppelingen al een tijdje geleden besteld? Ik heb ze 1/2 jaar geleden ook besteld, toen geleverd gekregen na een paar maand. Nu was het zo dat ze niet meer gemaakt werden, en er een nieuwe koppeling zou worden ontworpen en geleverd. Daarom ben ik zeer benieuwd wat voor koppeling je hebt ontvongen?
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Dag Wijbe,

Ik heb ze 16 juni 2010 besteld, 1x Male en 1x Female.
Ik zal is even kijken,
Op het oog kan ik geen verschil ontdekken, ik zal zo hier een foto plaatsen,
dan kan je het zelf zien.

Groet,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
hallo sander,

je baan ziet er wel indrukwekend uit,en je bord van marklin is ook knap hoor.



groeten peter(ke33)
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Hallo Sander,
Mooie baan :thumbup:
Dat bord van Märklin is ook leuk.

Gr, Myron, die ook een Soesternaar is ;).
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Citaat van: peterke33 op zondag 11 december 2011, 17:43:16
hallo sander,

je baan ziet er wel indrukwekend uit,en je bord van marklin is ook knap hoor.



groeten peter(ke33)

Bedankt.

Citaat van: myron777 op zondag 11 december 2011, 18:26:31
Hallo Sander,
Mooie baan :thumbup:
Dat bord van Märklin is ook leuk.

Gr, Myron, die ook een Soesternaar is ;).

Bedankt Myron, Jij bent dus ook een Soesterknol dat is de officiële term.
Woon je ook in Soest?

Groet, Sander
(die in Overhees woont)
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Citaat van: SanderdeGoede op zondag 11 december 2011, 19:23:41

Citaat van: myron777 op zondag 11 december 2011, 18:26:31
Hallo Sander,
Mooie baan :thumbup:
Dat bord van Märklin is ook leuk.

Gr, Myron, die ook een Soesternaar is ;).

Bedankt Myron, Jij bent dus ook een Soesterknol dat is de officiële term.
Woon je ook in Soest?

Groet, Sander
(die in Overhees woont)
Jazeker, ik woon in Soest, en best dicht bij Overhees, ik woon aan de andere kant van de Koningsweg ;). de straat achter de Amnestylaan
Nogmaals een erg gave baan :).

Gr, Myron
Re:Märklin-baan 3 - Update 10 december- Koppelingen voor koploper eindelijk binnen
Citaat van: myron777 op zondag 11 december 2011, 19:57:54
Citaat van: SanderdeGoede op zondag 11 december 2011, 19:23:41

Citaat van: myron777 op zondag 11 december 2011, 18:26:31
Hallo Sander,
Mooie baan :thumbup:
Dat bord van Märklin is ook leuk.

Gr, Myron, die ook een Soesternaar is ;).

Bedankt Myron, Jij bent dus ook een Soesterknol dat is de officiële term.
Woon je ook in Soest?

Groet, Sander
(die in Overhees woont)
Jazeker, ik woon in Soest, en best dicht bij Overhees, ik woon aan de andere kant van de Koningsweg ;). de straat achter de Amnestylaan
Nogmaals een erg gave baan :).

Gr, Myron

De Valeriaanstraat dus. Je mag gerust is een keer komen kijken, je hebt PB.
Groet, Sander

-------

Vanmiddag de Koploper deels afgemaakt, deze rijd nu 3 delig, enkel 2e klas. Tevens een koppeling vervangen van de ICE3, die had een ongelukje gehad (ravijn-ongelukje zeg maar)

Vanavond nog wat opruimen, dan kan ik morgen-ochtend aan de elektra beginnen, eerst baanstroom voor 11 sporen isoleren in de schaduwstations, en nog op diverse andere plekken,

Update zal morgen volgen, vanavond nog een foto van het station in huidige staat.

Groet,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 13/14 december - Werkzaamheden Schaduwstation
Gisteravond gewerkt aan het weghalen van 2 sporen in het tweede schaduwstation (10 cm)
Het schaduwstation telde eerst 2x 3 sporen per richting, dus 6 sporen. Ik kwam er achter
dat er dan twee schakeldecoders nodig waren. Ik kwam er een tekort, dus twee sporen weg
en 1 K84 is dan voldoende.

Hieronder het aangepaste stuk, het hout dat de rails snijd is voor ondersteuning van het station.


Overzicht van boven:


Overzicht van rechts:


En om dat te creëren moest de stationsplaat er tijdelijk af, dan moeten de treinen ook even weg:


Vanmiddag, 16:00 kwam Myron777 op bezoek om te kijken en rijden, het was best leuk!
Hij nam wat materiaal mee: 1842 met ICK en Railon 204 646-7, deze had moeite met het
beklimmen van het spiraal, dat viel me wel op!

Vanavond ga ik (proberen) de K83/84 goed in te stellen, zodat er wat kan lopen.
Morgen gaan we links achteraan de twee sporen door trekken naar de andere kant,
daar komt een dubbelsporige keerlus.

Groeten,
Sander

Re:Märklin-baan 3 - Update 13/14 december - Werkzaamheden schaduwstation
Sander,

Zou je die sporen niet gewoon terugleggen en pas digitaal / automatisch in gebruik nemen als je bv AJ een uitsekende maar goedkope K83 hebt laten opsturen? Kun je iig wat treinen stallen. Altijd handig.

groet,
Michiel
Re:Märklin-baan 3 - Update 13/14 december - Werkzaamheden schaduwstation
@Michel,

Aan de K83 ligt het niet, de K84 ook niet, het gaat me wel lukken
Tis meer een questie dat ik het goed instel in de CS2.
Trouwens de decoders zijn van Viessmann, prima merk.


Sander
20:25 ben even naar mijn kamer toe, ben 21:00 weer terug... laptop staat beneden
Re:Märklin-baan 3 - Update 13/14 december - Werkzaamheden schaduwstation
hoi sander

staat wel goed vol met loc's en wagens
niet lastig met bouwen

en je hondje staat ook op wacht zie ik

mvg gerard
Re:Märklin-baan 3 - Update 13/14 december - Werkzaamheden schaduwstation
@Gerard,

Het valt wel mee hoor dat er zoveel staat, anders moet je het ook weer terug zetten.

En Bolt is heel waakzaam ja...

Binnen een half uur de volgende update (21:45).

Groeten,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 13/14 december - Decoders en stukje bovenleiding
Vanavond het linker gedeelte aangesloten op 2x K83 en K84.
Begonnen met een 4 tal draden voor de K84.


Het resultaat:


Stukje bovenleiding erbij:
Geeft toch wel wat sfeer!
Het beeld is wat vertekend, schuin.


Dat was het wel voor vandaag,
Morgen ga ik stukje hout toevoegen, mits het weer het toelaat.

Groeten,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 14 december - Decoders en Bovenleiding
hallo sander,

dat ziet er toch allemaal supper uit hoor,die bovenleiding vind ik zelf ook heel mooi.ik heb hier ook bovenleiding liggen,dus dat gaat ook toegepast worden geeft een supper waarde aan je baan indien je het zelf wil.

groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Märklin-baan 3 - Update 15/12 - Geen voortgang
@peter,

Dankje, bovenleiding is wel een musthave voor elektrische treinen.

@iedereen:

Het weer was vandaag prut  :thumbdown:
Helaas niks kunnen zagen voor de baan...
En verder een hoop werk gehad  :arrow:
Van 11:00 tot 18:00 bezig geweest met 85 pakketten te verwerken
En toen ik thuis was nog eens ruim 60 kg post voor morgen...

Misschien dat het morgen beter lukt...
Groeten,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 15/12 - Geen voortgang
Hoi Sander,

zou jij mij iets op kunnen meten? Wat is de afstand tussen de C-rail bedding en de achterkant van de voet van een bovenleidingmast?

Groetjes en alvast bedankt, John
Re:Märklin-baan 3 - Update 15/12 - Geen voortgang
@ Tilly,

Even voor de duidelijkheid:

Op dit moment zijn de masten op klemmetje die aan de C-rail zit,
Het is de bedoeling dat ik ze zonder deze plaats.

Wil je de afstand tot de rail, over erovereen (incl. rail)
Ik geloof dat je zonder wil, maar meer voor de duidelijkheid.

Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 15/12 - Geen voortgang
Sander,

meet maar vanaf de middenrail tot buitenzijde van de voet van een mast. Dat zal wel zo'n 50 tot 60mm zijn?

Als de mast goed staat dan maakt het niet uit of je met of zonder klemmetje meet ;)

Groetjes, John

Re:Märklin-baan 3 - Update 16/12 - Schema
Vandaag in Paint een schema gemaakt hoe alles nu loopt en zo
dan krijg je dus dit:
Onderste bundel van 6 sporen is het 1e schaduwstation, dan met dubbelspoor er onderdoor en dan 4 sporig 2e schaduwstation, vervolgens schematisch slanke afslag,
en richting de keerlus, terug kun je dan het station in.


Ik ga dit schema nog verder uitwerken met decodergroepen, en adressen.

Dit was hem voor vanavond voorlopig,
Groet,
Sander

@ Tilly:
Afstand is 39 mm, vanuit het hart en 60 mm incl. hele bedding.

Re:Märklin-baan 3 - Update 16/12 - Sporenplan in schema
Hoi Sander,

mooi schema en bedankt voor je antwoord :thumbup:

Groetjes, John
Re:Märklin-baan 3 - Update 17/12 - Klein stukje verder
Vanmiddag een stukje verder gegaan op de baan:
122 cm erbij om precies te zijn...

Eerst een stukje hout gelegt zodat er een verbinding ontstaat:


Vervolgens nog even in het midden een extra stukje te zetten, + aan het begin hiervan
nog een plaatje van 8 mm hoog, is het mooie helling:


Dit was de update van vandaag,
Straks een ritje maken van 145 km (oostwaarts).

Vanavond een update van de baan van mijn opa.

Groeten,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 18/12 - Rechte deel HSL af
Vanmiddag het laatste rechte stuk afgemaakt van
het achterste gedeelte van het parade traject


Vanuit een andere hoek:


210 cm bovenleiding toegevoegd:


HSL Traject met TGV aan de stroom


Overzicht incl. station


Volgende update morgen-middag.

Groeten,
Sander
Re:Märklin-baan 3 - Update 18/12 - Rechte deel HSL af
Hoi Sander,

Dat is al mooi geworden, het ziet er al gaaf uit zo met de bovenleiding.

Gr, Myron
Re:Märklin-baan 3 - Update 18/12 - Rechte deel HSL af
off topic ik woon ook in soest
mooie baan zeg
Re:Märklin-baan 3 - Update 18/12 - Rechte deel HSL af
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:Märklin-baan 3 - Update 18/12 - Rechte deel HSL af
Hallo Sander,

Het ziet er al erg gaaf uit, vooral met zo'n lange 8-delige thalys.  :thumbup:


Groet, Lesley