Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baan ontwerp Joeri (05-10-2010)

Gestart door joeke16 dinsdag 05 oktober 2010, 13:11:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan ontwerp Joeri (05-10-2010)
Beste modelspoorders,

Hierbij mijn station.

Uitleg over het schaduwstation staat hier:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=23430.msg421735#msg421735

Het station :



De treinen rijden links en komen van links boven via de buitenste spiraal het station binnen. Spoor 3 in het station in het doorrijspoor voor de beide richtingen. Sporen 1,2 en 4,5 zijn stationssporen om halt te houden. Spoor A is een opstelspoortje, spoor B, C eb D worden een locloods van Faller. De u-bocht rechts onder gaat naar een later paradebaan vak dat achter het station tegen de muur zal rijden (van rechts naar links). In de u-bocht komt later misschien ook nog een zijspoortje.

Wat vinden jullie van dit baanplan met C-rail, laat maar weten.

Sturing Intellibox met later Koploper.

Groeten,
Joeri
Re:Baan ontwerp Joeri (05-10-2010)
Hoi Joeri,

mooi ontwerp en lekker veel ruimte!

heb je in de U bocht 130's gebruikt? in dat geval zou ik proberen de U bocht in een berg te verbergen of het geheel iets breder proberen te maken en met 230 en 330 te werken. een U bocht is sowieso nooit echt heel fraai om te zien, dus waarschijnlijk is de beste optie om ze te verbergen.

Waarom laat je abcd trouwens niet wat verder doorlopen?

Trouwens: hoe ga je de twee sporen van je paradespoor straks langs die muur op elkaar aan laten sluit? komt er een soort van lus aan het eind, of een bovengelegen kopstation?

roland
Re:Baan ontwerp Joeri (05-10-2010)
Het is een mooi ontwerp hoor, je hebt de ruimte :P Wat komt er linksonder? Behalve de rails dan? Iets van een dorp ofso? Ik hoor het wel :)
Re:Baan ontwerp Joeri (05-10-2010)
Citaat van: bluey op dinsdag 05 oktober 2010, 13:28:11
Hoi Joeri,

mooi ontwerp en lekker veel ruimte!

heb je in de U bocht 130's gebruikt? in dat geval zou ik proberen de U bocht in een berg te verbergen of het geheel iets breder proberen te maken en met 230 en 330 te werken. een U bocht is sowieso nooit echt heel fraai om te zien, dus waarschijnlijk is de beste optie om ze te verbergen.

Waarom laat je abcd trouwens niet wat verder doorlopen?

Trouwens: hoe ga je de twee sporen van je paradespoor straks langs die muur op elkaar aan laten sluit? komt er een soort van lus aan het eind, of een bovengelegen kopstation?

roland

Roland,
De u-bocht is uit een 130 en een 230 bocht maar zit in een tunnel (berg).
De ABCD sporen lopen niet door omdat hier een berg komt voor de lus na het paradevak.
Heb de ABCD sporen ook nog even op een andere plaats geplaatst (vorige opstelling ligt voor de treintafel).

Wat denken jullie hier van.

aangepast plan :



De opbouw wil ik in verschillende stappen doen. De hele treintafel is nog niet aanwezig (enkel gedeelte tegen achterste muur 1*4m).

opbouw :
schaduwstation - klimspiraal - station - treintafel rechts plaatsen - u bocht rechts - paradebaanvak - kleine treintafel links plaatsen - lus na paradebaanvak

groeten,
Joeri

Re:Baan ontwerp Joeri (05-10-2010)
Hallo joeri

op zich is het een mooi plan en er is niks mis mee. Vat het ajb niet als belediging op, maar ik denk persoonlijk dat het niet zo heel spannend is. De trein rijdt hoofdzakelijk hetzelfde rondje met een aftakkin naar je beide stations ( schaduw en gewoon) . Daarnaast heb je erg veel kaarsrechte sporen. Normaal zou ik dit niet zo zeggen omdat ik me realiseer dat je natuurlijk graag wil horen dat het mooi is, maar gezien de ruimte die je beschikbaar hebt zou ik het jammer vinden als het je snel gaat vervelen terwijl ik Zeker weet dat je op een dergelijk groot oppervlak wat spannenders kunt maken . Je schaduwstation is echt heel goed, dus wat let je om dat als basis te houden en verder is gewoon helemaal opnieuw te beginnen?

Als tip zou je bijvoorbeeld ook van de Stationsporen met flexrails een gebogen station kunnen maken wat doorloopt de rechterpoot in, en daar aan het eind een keerlus te maken met een aftakking naar het paradespoor. Dan heb je al een route extra. Je kunt dan ook nog overwegen aam het ind van het paradespoor een klein kopstationnetje te maken voor je de keerlus ingaat waardoor je pendeltreintjes tussen de beide stations heen en weer kunt laten rijden

zie het ajb als opbouwende kritiek en niet als belediging!

Roland