Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

servobediening tbv overheaddeuren lokloods 7289

Gestart door tikker vrijdag 01 oktober 2010, 14:26:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
servobediening tbv overheaddeuren lokloods 7289
Ik wil de overheaddeuren van mijn lokloodsen 7289 automatisch bedienen.
Ik begrijp uit de diverse info, dat dat met servo's kan. Ik denk eraan de ESU Switch Pilot Servo 51802 en 4 servo's 51805 te kopen, maar ben er niet zeker van of ik daarmee de oh-deuren volledig open en dicht krijg. De deurhoogte is 82mm. Zou dat betekenen dat de uitslag van de servo minimaal 41mm moet zijn? Zijn er misschien voorbeeld van op filmpjes? Ik heb ze (nog) niet gevonden.
vr.gr.
JH
Re:servobediening tbv overheaddeuren lokloods 7289
Hallo Tikker,

er loopt een draadje op Stummiforum over het bewegen van locloodsdeuren dmv servo's. Misschien kun je hier de nodige info op doen.

Klikkerdeklik naar het topic
Re:servobediening tbv overheaddeuren lokloods 7289
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:servobediening tbv overheaddeuren lokloods 7289
Persoonlijk zou ik het zo niet bouwen, je ziet altijd die "draadjes" die de deur naar buiten duwen/naar binnen trekken.

Ik heb eens (van een medeforumlid) een website gezien, waar hij die assen van die deuren had uitgeboord, en er een ijzeren staafje had in geplaatst,
en vervolgens een servo-aandrijving aan de onderkant van z'n "grondplaat" had zitten, werkte perfect en was veel mooier uitgewerkt.
(Persoonlijk zou ik er nog een extra servo bijvoegen, die een "mannetje" aandrijft, die de deur open en dicht duwt)


succes,
Kris