Ik heb een stuctureel probleem ontdekt bij stroomafname bij het slank engelswissel K-rail.
Het probleem blijkt altijd al bestaan te hebben maar de C90 decoders en Sinus motor hebben er geen last van.
De Re 460 omgebouwd met de 60760 decoder heeft er een chronisch probleem mee ook na de toevoeging van de anti "Altzheimer" schakeling.
Het probleem doet zich voor bij het berijden in gebogen toestand van het wissel. Rechtuit is geen probleem.
Het volgende is aan de hand..........................
Foto-1

Foto-2

Er is een positie waarbij de standaard sleper geen enkele puko raakt. De sleper is te kort voor de beide puko's A en C en bij B zit het gat.
Dus geen stroom en daar heeft de 60760 last van, de lok komt er langzaam rijdend er 100% nooit en never over. Loks met andere decoder wandelen zo door, het licht knippert wel even maar ze komen er wel over!
Er zij klik slepers waar het gat in het midden van de sleper niet is, deze komen er dus wel overheen.
Ik wil proberen onder de Re 460 een lang model sleper te plaatsen, dan moet de 60760 geen probleem meer hebben.
Echter een lang model sleper heb ik zo niet voor handen.
Eigenlijk vind ik dat dit soort structurele problemen niet voor zouden mogen komen. Ik vind het dan ook een manco van Märklin.
Mvg, Johan.