Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Weet iemand raad???????

Gestart door frpeso maandag 27 september 2010, 19:40:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ecos II aangeschaft...Wie kan mij helpen met terugmelding???
Citaat van: bellejt op zondag 03 oktober 2010, 20:59:56
die opstelling is ideaal om te testen.Niet vergeten om aan je eerste S88 module de massa door te verbinden op dat puntje aan de zijkant.ENKEL op de eerste S88.
Is niet geheel hetzelfde. Op de foto is het een S88 voor massadetectie.
Frank gebruikt een opto type die niet via de toevoer maar via de retour geschakeld wordt, er moet dus een (klein) stroompje lopen.

CiteerAlleen blijven er vier blokjes branden. Dus daar zal dan ook wel de
fout zitten neem ik aan.
Welke nummers zijn dat ?, en wat gebeurd er als je de rode draad naar de module even los maakt ?.


Mvg,
Peter
Re:Ecos II aangeschaft...Wie kan mij helpen met terugmelding???
Beste Olivier,

Alles werkt nu. Bedankt voor je hulp

Groeten Frank
Re:Ecos II aangeschaft...Wie kan mij helpen met terugmelding???
Hallo medemodelspoorbouwers,

Het technische gedeelte van nivo 0 zit erop (ben blij ook, niet mijn sterkste punt, wel leuk trouwens) het is allemaal
goed gelukt gelukkig, dankzij lezers van dit forum.
Nu heb ik nog een vraagje over nivo 1.
Op nivo 0 heb ik multiplex hout gebruikt. Wat kan ik het beste gebruiken op nivo 1? En wat voor dikte?
Ik ben benieuwd naar jullie voorkeur.

Groetjes Frank
Re:Ecos II aangeschaft...Wie kan mij helpen met terugmelding???
Multiplex 12 mm volstaat. Maar MDF 12 mm kan ook en is goedkoper. Het stoft wel, is vochtgevoelig en trekt eerder krom. Dus als je kiest voor MDF dan even de beide zijden gronden.

Gr, Ben.
Re:Ik kan beginnen aan nivo 1. Maar heb ook een vraagje over hout.
Beste,

Volgens mij ben je veel beter af met multiplex.
Mdf gaat zo doorhangen, is helemaal niet vormvast, is ook een vochtvreter en scheurt gemakkelijk.
Is ook veel zwaarder. Is te vergelijken met vezelplaat.
Voor het prijsverschil zou ik zeker niet doen. Zo veel maakt dat toch niet uit voor U baan

Mvg

Olivier
Re:Ik kan beginnen aan nivo 1. Maar heb ook een vraagje over hout.
Heej Olivier,

Hoeveel millimeter multiplex zou jij dan nemen?


Groetjes Frank
Re:Ik kan beginnen aan nivo 1. Maar heb ook een vraagje over hout.
Ik bouw in 'open raam bouwwijze' met vakken van ca 40 cm en gebruik voor de baandelen 9mm multiplex. Voor grotere vlakken met minder ondersteuning gebruik ik 12 mm multiplex. MDF is me te zwaar en te stoffig, en is inderdaad nogal gevoelig voor vocht.
Re:Ik kan beginnen aan nivo 1. Maar heb ook een vraagje over hout.
Bedankt voor het advies....
Re:Ik kan beginnen aan nivo 1. Maar heb ook een vraagje over hout.
Ik heb een probleem met de terugmelding.
Op nivo 0 heb ik in principe het zelfde gedaan als op nivo 1. Dus je zou dan denken dan moet het goed zijn.
Maar er klopt niks van. De module is een rm-88-n-opto stroomdetectie. Als ik alles gewoon installeer doet hij niks. In de Ecos zie je dan alle blokjes gevuld. Ik heb al vanalles geprobeerd. Toen dacht ik dat het misschien geen stroomdetectie was maar massa detectie. Ik heb dus op alle modules een massa kabel aangesloten. Toen gingen alle blokjes in de Ecos uit. Ik liet de loc rijden over de eerste melding. En de ecos melde het, ook de tweede melding werd gemeld. Maar alle 14 meldingen erna deden het niet. Ik zou echt niet weten waar het aan ligt. Kan iemand mij hiermee helpen?????

Groetjes Frank
Re:Weet iemand raad???????
Zou het misschien kunnen liggen dat de bezetmelder kabels te lang zijn?

Groet Frank
Re:Weet iemand raad???????
niet per ongeluk de s88 module verkeerd omaan gesloten (de in en uitgang van de s88 bus bedoel ik dan)