Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Open dag Onnen

Gestart door Fermon maandag 27 september 2010, 15:44:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Open dag Onnen
Fermon
gast

Open dag Onnen
Zaterdag 25 september 2010 was ik aanwezig bij de open dag van Nedtrain Onnen.


De pendeltrein werd o.a. verzorgt door de VSM 23 071 en 23 076 met daartussen 5 blokkendoosrijtuigen.


In de werkplaats stonden 2 prachtige treinen van het Spoorwegmuseum: Pec 8502 en Mat'54 386. Vroeger was Onnen de thuisbasis voor Mat'54.


Een treintype dat niet vaak in Onnen te zien is is DM'90. Deze materieelserie werd hier vertegenwoordigd door de 3411.


De stoompendel vertrekt van het Nedtrainterrein. Nu staat de 23 076 weer voorop.


Helaas niet te bezichtigen aan de binnenkant: De NS20 "Kameel"


De 4221 is begin september 2010 door Revisiebedrijf Haarlem als ICMm afgeleverd.


Arriva 230 arriveert in station Groningen.


Wat later komt de stoompendel het station binnen.


Naast de stoompendel was ook gewoon NS-materieel actief als pendeltrein. De 8655 staat klaar om weer naar Onnen te rijden.
Re:Open dag Onnen
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Open dag Onnen
Leuke foto's! Ik ben er ook geweest, vond het erg leuk. Ik zie mezelf nog niet op de foto's :lol:

Maar misschien had je ze beter in dit topic kunnen plaatsen, dat is wat overzichtelijker :D :oops:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25065.msg429113#msg429113

Groetjes Daniƫl
Re:Open dag Onnen
Fermon
gast

Re:Open dag Onnen
 :oops: Oeps, dat topic had ik niet gezien. Maar ik zal de foto's ook daar plaatsen.
Re:Open dag Onnen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Open dag Onnen
Mooie foto's Fermon van de open dag.
Afgelopen vrijdagochtend ben ik het Mat 54 treinstel 386 nog tegengekomen op station A'dam Bijlmer Arena.
Weet jij wat het treinstel te zoeken had richting Amsterdam CS??
Reed het treinstel wellicht gekoppeld naar Onnen?

Groeten van Jarno
Re:Open dag Onnen
Fermon
gast

Re:Open dag Onnen
Treinstel 386 is samen met Pec 8502 naar Onnen gegaan.
Re:Open dag Onnen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Open dag Onnen
Ok Fermon, dat verklaart het dus.
Bedankt voor je antwoord.

Groeten van Jarno