Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Kraan 7051 Samenbouwen

Gestart door Artologic zondag 26 september 2010, 22:36:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kraan 7051 Samenbouwen
Lid sinds: 2007

offline
Kraan 7051 Samenbouwen
Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van kraan 7051 en heb deze laatst helemaal gedemonteerd voor een controle en vervanging van een onderdeel. Nu heb ik de gehele basisplaat teruggemonteerd, maar ik raak er niet helemaal aan uit hoe de as naar boven werkt. Ik weet dus wel dat het onderste tandwiel maakt dat bovenaan de draad heft/zakt en het tandwiel daarboven het kraanhuis doet draaien, maar hoe alles afgeregeld word en dus alles samenhangt heb ik geen idee van. Ook zat er onder het onderste tandwiel van deze as een veertje, dat dan weer niet op onderdelenblad staat. Hoort dit er dan in? Wie kan me uitleggen hoe de kraan werkt en dus afgeregeld word en wat er nu met dat veertje is?

Mvg
Re:Kraan 7051 Samenbouwen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Kraan 7051 Samenbouwen
Er valt toch niets af te regelen aan die kraan?!
Kwestie van alle tandwielen en assen op de juiste plaats en draaien maar.
Misschien kun je wat met de onderdelen tekening van de 7051?
Re:Kraan 7051 Samenbouwen
Lid sinds: 2007

offline
Re:Kraan 7051 Samenbouwen
Kappa, mijn onderste tandwiel draait maar half op de heffen zakken motor en ik heb de indruk dat de as niet ten volle op zijn plaats zit. Ik heb gekeken op de onderdelentekening maar ik raak er toch niet helemaal uit.

Mvg
Re: Kraan 7051 Samenbouwen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Kraan 7051 Samenbouwen
Volgens mij moet het veertje onder aan de draaias. Het veertje duwt de as omhoog. Het is een gepriegel om het veertje er in te krijgen. Meestal sprint het weg samen met het ringetje.
Ik heb ook een zaterdag nodig gehad om de kraan te demontern/ schoonmaken en monteren. Maar hij draait weer en is schoon.