Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Adviesaanvraag niveau 1

Gestart door Populier vrijdag 24 september 2010, 21:22:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Adviesaanvraag niveau 1
Populier
gast

Adviesaanvraag niveau 1
Ben druk bezig met de bouw van de overgang van niveau 0 (schaduwstation) naar niveau 1 en 2. Op niveau 1 heb ik in het stijgend spoor een aftakking gemaakt die op de lange tafel naar niveau 2 stijgt. Op onderstaande foto is dit te zien:


De platen op niveau 2 hebben al even 'proef' gelegen om de draadeinden aan te brengen en een strook uit te zagen en zijn nu weer verwijderd. Uiteindelijk zal hier dus een oppervlakte van 4,25 x 1,22 ontstaan.
Mijn plan was om in de lange stijgende spiraal 2 passeer sporen te maken om treinstellen tijdelijk te laten "verdwijnen". Alvorens de platen voor niveau 2 definitief te plaatsen vroeg ik mij af of er met niveau 1 niet iets meer eer te behalen valt. Het gedeelte van de spiraal rechts onderop de foto naar boven blijft zichtbaar (zie de uitgezaagde strook in de plaat links). Aangezien eventuele wijzigingen nu nog gemaakt kunnen worden bedacht ik dat het verstandig zou zijn om advies te vragen over verbeteringen.
Hieronder nog een paar opnamen vanuit diverse standpunten:






en de uiteindelijke aansluiting op niveau 2:




Ben benieuwd wat er eventueel allemaal aan te veranderen is.
De lat die op de laatste foto staat is ter ondersteuning van de bovenliggende plaat. Moet ook nog op het andere deel worden aangebracht.

Groet Hennie
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Dat gaat lekker en ook nog eens een flinke baan. Ziet er strak uit en netjes. Ga zo door
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Hallo Hennie,

Jij gaat ook lekker te keer, hoeveel lagen ga je maken?

Heb je al een idee hoeveel meter rails er bij jou ligt?

Gr Einte
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Mooi om naar te kijken, Hennie!
Wat zeg ik: heerlijk om naar te kijken! :lol:

Groeten,

Erik.
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Hallo mensen,

Soms begin je ineens te twijfelen. Had de platen erop liggen en even een tijdelijke aansluiting gemaakt waardoor een compleet rondje kon worden gereden via de aftakking op niveau 1. Was vervolgens geruime tijd mijn lok kwijt. Het duurde een eeuwigheid voor die weer zichtbaar werd. Nu was dat ook wel een beetje de bedoeling maar bij een snelheid van 80 kmh. voor een stoomlok kan je rustig even koffie gaan zetten. :lol: Gewoon rechtstreeks door klimmen op de kleine spiraal kan ook natuurlijk, dan blijft die grotendeels in het zicht. Maar eventuele veranderingen kunnen nu nog gemaakt worden. Als straks de gaten voor de bezetmelders en de stroomvoorziening gemaakt zijn en de draden zijn gelegd is het over.
Dat is ook de reden van deze adviesaanvraag.
@Einte Geen idee over de lengte. Heb nog wel het idee dat er op niveau 2 ook nog wel hoogte verschillen kunnen worden gemaakt

groet  Hennie
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Goed begin, maar wat ik mij afvraag.
Ik zie het bij meerdere mensen. Wat is die blauwachtige ondergrond?

Ik blijf je volgen, word een interessant verslag zoals het er nu uitziet :)
Re:Adviesaanvraag niveau 1
Chopper,
Het begin is het begin van het einde.(hopelijk)
Die blauwe ondergrond is isolatiemateriaal voor het geluid, 2mm. dik in platen te verkrijgen oa. bij de Gamma. Eigenlijk bedoeld voor onder parket. Anderen gebruiken ook kurk. Het is makkelijk te verwerken. Ben begonnen met 1 laag maar doe er nu 2 lagen onder. Het is ook makkelijk om hoogte verschillen te overbruggen.

groet Hennie