Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.

Gestart door WVDD vrijdag 24 september 2010, 20:59:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Hallo,

Ik heb thuis een Rivarossi IRM staan. Een paar maanden terug is er een stroom draadje van de geleider los gegaan. Mijn soldeer apparaat was kapot maar gisteren een nieuwe binnen gekomen. Ik het draadje weer vast gesoldeerd maar de verlichting doet het nog steeds niet. Ik heb alle draadjes langs gelopen maar dat zat allemaal goed volgens mij. Daar was niks van los. Weet iemand hoe dit kan en verholpen kan worden?
Er komen nog foto's

Wout.
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Zit je decoderstekker niet toevallig verkeerd om in het treinstel? Bij de huidige decoders rijdt je treinstel of lok dan wel, maar werkt de verlichting niet.
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Ik heb de decoder altijd gewoon laten zitten en voordat dat draadje los was deed de verlichting het gewoon wel.
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
msschien dat tin geen stroom  geleid?? weet ik niet
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
soldeertin is een geleidend materiaal.
Is de verlichting zelf in orde?
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Kijk nog even goed na wat je gesoldeerd hebben. Eventueel weer loshalen en dan nog een keer heel goed nakijken en dan solderen!
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Nou de verlichting is denk ik wel in orde het zijn twee ledjes maar ik weet niet hoe ik dat kan controleren. Voordat het stroomdraadje los was geschoten deed de verlichting het nog wel.
Ik heb het al een keer over nieuwe gedaan maar we zullen het nog wel een keer proberen.

Wout.
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Probleem opgelost. Ik zat er net aan te denken mede door Rieske die mij een pb gaf. Ik heb mijn IRM een keer op een ander adres gezet om te kijken hoe dat werkte bij die trein. Maar bij mijn achterste treinstel was het draadje los. Dus mijn voorste treinstel stond op adres 4 en mijn achterste op adres 5. Maar dat is nu opgelost.

Wout.
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Verlichting van mijn Rivarossi IRM doet het niet.
Eind goed al goed.