Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)

Gestart door Tilly vrijdag 24 september 2010, 15:59:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Hoi John,

Je idee ziet er goed uit.
Is het wellicht een idee om kopstation AB te veranderen in haven/industrie (of combinatie met 'beperkte' personen).
Dat rechtvaardigt dan ook het grote goederenemplacement op GH.

Groeten,
Ton.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
er staan linksboven wel een paar pijltjes verkeerd om John, maar dat maakt t bedrijfsschema niet minder indrukwekkend hoor !!
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Citaat van: Yeoman op zondag 03 oktober 2010, 21:24:29

Je idee ziet er goed uit.
Is het wellicht een idee om kopstation AB te veranderen in haven/industrie (of combinatie met 'beperkte' personen).
Dat rechtvaardigt dan ook het grote goederenemplacement op GH.


Ton,

kan ook, maar het wordt er zo allemaal niet makkelijker op :?

Citaat van: Vince op zondag 03 oktober 2010, 22:08:38

er staan linksboven wel een paar pijltjes verkeerd om John, maar dat maakt t bedrijfsschema niet minder indrukwekkend hoor !!

Hoi Vince,

goed gezien :oops:

Forumlid Pieter heeft ook een mooi plan gemaakt:











Uploaded with ImageShack.us

En dit is volgens Pieter maar een schets :shock:

Ik vind het al een heel mooi plan en het is hem gelukt om een railplan te maken in een landschap. Met name het dubbelsporig paradetraject van het grote station naar de klimspiraal bij de draaischijf vind ik heel mooi.

Pieter, nogmaals hartelijk dank voor alle moeite :D

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
super,heel mooi.Enkel het achterste spoor zou ik weglaten of verdekt opstellen.Dan kan je daar een heel mooie stadswand uitbouwen.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Hallo John,

Een woord waanzinig mooi rail plan  :shock: :shock: :shock: :shock:

Nou nog even maken John  :mrgreen:

Gr Einte
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Citaat van: bellejt op dinsdag 05 oktober 2010, 20:27:43

super,heel mooi.Enkel het achterste spoor zou ik weglaten of verdekt opstellen.Dan kan je daar een heel mooie stadswand uitbouwen.


Hoi Johnny,

van de ene kant heb je gelijk maar van de andere kant is het wel weer een extra zichtbare treinbeweging.

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Citaat van: Tilly op dinsdag 05 oktober 2010, 20:19:34
Forumlid Pieter heeft ook een mooi plan gemaakt:

Wow Peter! Erg mooi en indrukwekkend!
Ik durf het bijna niet te vragen..... (maar wil je ook eens in mijn draadje kijken? :) zie link hieronder!)
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
John,


dat vind ik nou een waanzinnig mooi railplan! wat een baan, en perfect geintegreerd in het landschap. Ik ben het wel eens met de opmerking dat het achterste spoor achter het station langs je verhinderd om daar de stad facade te bouwen die bij zo'n middelgroot station hoort. Ik snap ook wel dat je het toch een leuk extra spoor vind, maar wellicht kun je er wat op verzinnen om het verdekt te maken?

wellicht nog 1 opmerking waar je wat aan hebt: het water is fantastisch met de bruggen zo, en het paradespoor ook (alhoewel ik het paradespoor zeker met K flexrails zou doen op zo'n grote baan, zodat je hem nog veel mooier glooiend kan maken! Hier staat ook veel over in dat spoorplannen boek wat eerder werd voorgesteld)

dan nu de opmerking: ik zou direct na het water vanaf het station gezien, de voet van de berg verder doortrekken, waardoor je een gedeelte van de 180 graden bocht van het parade spoor door een tunnel kunt laten lopen, zodat je de trein niet 180 graden ziet draaien (dat komt nooit heel natuurlijk over) tevens heb je daar dan meer ruimte voor een heel mooi plattelands dorp of een burcht die uitkijkt over het water of,...... enz, enz.


verder vind ik het echt een waanzinnig goed ontworpen plan!


Roland
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Wat een prachtig plan. Misschien kan je ook de files zelf plaatsen als het van Pieter mag.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Citaat van: EgMaf op dinsdag 05 oktober 2010, 22:02:53
Citaat van: Tilly op dinsdag 05 oktober 2010, 20:19:34
Forumlid Pieter heeft ook een mooi plan gemaakt:

Wow Peter! Erg mooi en indrukwekkend!
Ik durf het bijna niet te vragen..... (maar wil je ook eens in mijn draadje kijken? :) zie link hieronder!)

Edmaf,

het is Pieter en niet Peter :wink:

Citaat van: bluey op woensdag 06 oktober 2010, 11:25:04

dat vind ik nou een waanzinnig mooi railplan! wat een baan, en perfect geintegreerd in het landschap. Ik ben het wel eens met de opmerking dat het achterste spoor achter het station langs je verhinderd om daar de stad facade te bouwen die bij zo'n middelgroot station hoort. Ik snap ook wel dat je het toch een leuk extra spoor vind, maar wellicht kun je er wat op verzinnen om het verdekt te maken?


Roland,

dit vind ik nu net het lastige. Van de ene kant wil je het zo realistisch mogelijk maken en van de andere kant wil je zo veel mogelijk treinbewegingen zien. Ergens in het midden moet dan ergens het perfecte plan zitten.

Citaat van: bluey op woensdag 06 oktober 2010, 11:25:04

wellicht nog 1 opmerking waar je wat aan hebt: het water is fantastisch met de bruggen zo, en het paradespoor ook (alhoewel ik het paradespoor zeker met K flexrails zou doen op zo'n grote baan, zodat je hem nog veel mooier glooiend kan maken! Hier staat ook veel over in dat spoorplannen boek wat eerder werd voorgesteld)


Ik heb de keuze voor C-rails gemaakt en hier kom ik niet meer op terug. Het maken van grote boogstralen moet ook mogelijk zijn met C-rails en is een extra uitdaging :wink:

Citaat van: bluey op woensdag 06 oktober 2010, 11:25:04

dan nu de opmerking: ik zou direct na het water vanaf het station gezien, de voet van de berg verder doortrekken, waardoor je een gedeelte van de 180 graden bocht van het parade spoor door een tunnel kunt laten lopen, zodat je de trein niet 180 graden ziet draaien (dat komt nooit heel natuurlijk over) tevens heb je daar dan meer ruimte voor een heel mooi plattelands dorp of een burcht die uitkijkt over het water of,...... enz, enz.


Mogelijkheden ten over, piekeren, piekeren, piekeren....

Citaat van: TimTie op woensdag 06 oktober 2010, 11:57:20

Wat een prachtig plan. Misschien kan je ook de files zelf plaatsen als het van Pieter mag.


Het lastige is dat ik ze zelf thuis niet kan openen, Pieter heeft een moderne versie. Ik zal hem vragen of hij dit baanplan naar het forumbeheer kan sturen.

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Als je radius 5 zou kombineren met rechte rails ertussen dan moet dat eenvoudig te doen zijn.Eens uitproberen in wintrack is het makkelijkst.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Hoi John,

Een erg mooi plan is dit, enige wat ik ervan zou kunnen zeggen is dat ik die 4 bruggen achter en over elkaar net teveel van het goeie vind in de linkerboven hoek. Verder een erg leuk plan. Ik zou wel eventueel het station in gebied GH iets bedrijviger maken zodat je ook echt lange goederentreinen kwijt kan.

Groeten,

Daan
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Hoi,

Ik zou er niet teveel aan doen. Ziet er goed uit. Persoonlijk houd ik wel van die brugpartij. Misschien niet zo realistisch, maar als je de treinen zo pland dat ze tegelijk erover rijden wel spectaculair.

Olaf
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Citaat van: bellejt op woensdag 06 oktober 2010, 19:16:16

Als je radius 5 zou kombineren met rechte rails ertussen dan moet dat eenvoudig te doen zijn.Eens uitproberen in wintrack is het makkelijkst.


Johnny,

nee, dat werkt niet. Ik wil dit gaan proberen.

Olaf, Daan,

ik ben er nog (lang) niet aan uit :?

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Hoi John,

Pieter heeft inderdaad veel werk verzet door dit baanplan zo netjes uit te werken.

Persoonlijk zou ik het paradebaanvak achter het station wegwerken. Daarnaast zou ik proberen om de stationssporen niet helemaal evenwijdig aan de onderplaat laten lopen. Met een kleine bocht of de tegenboog van de slanke wissel(24912) zou je station en stationssporen een heel klein beetje schuin kunnen lopen.

Dan kun je ook een stukje scenery tussen loopruimte en stationsporen kwijt. Vergis je niet in het werk. Eén klein bochtje voor je station, gooit je halve railplan overhoop!

De bruggensectie past wel bij het geheel, zolang ze allemaal uit het station komen. De brug die van het achterste paradespoor (achterzijde station) komt zou ik proberen weg te werken.

Groetjes

willie
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
hallo John,


is dat niet nodeloos ingewikkeld, crails flexibel te gaan maken, ik bedoel wat is het punt? je kunt prima een aantal k flerails in je bestaande crailplan verwerken met wat overgangsrails. en als je de crail ballast van busch gebruikt zie je vrijwel geen verschil. je hebt overigens wel gelijk: met r5 bochten krijg je echt hetzelfde effect niet. ik ga daarom voor het nieuwe stuk wat ik ga aanbouwen ook over op krails.

succes met piekeren! ik wou dat ik zoveel te piekeren had ;-)

Ik zal nog eens proberen mee te denken over dat stukje overdekken achter je station
roland
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
De overweging van John zal mede zijn dat c-rail betrouwbaarder is m.b.t. contactvlak en stroomdoorgave als k-rail. Het profiel van het laatste is platter waardoor het sneller vervuild.

Gr, Ben.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Persoonlijk vind ik C-Rails mooier: Lager profiel, kleinere puco's, betere kleur. Tenminste, als het mooi geballast is.

Het liefst zou ik willen dat Märklin de K-Rails zou aanpassen, zodat het er net zo "fijn" uitziet....
Dat zou best kunnen, ze zijn ook al eens over gegaan van holle naar massieve spoorstaven, en zelfs van M rails zijn er verschillende "generaties".

Maar het zal dit jaar vast niet meer gebeuren...
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
hallo ben,


dat wist ik niet. Kun je er iets meer over vertellen? houdt dat in dat de treinen sneller stil staan op krails, of dat je gewoon iets vaker een schoonmaakwagonnetje moet laten rijden? of is het inderdaad beter het niet te gebruiken? ik ben net bezig zoals gezegd mijn baan uit te breiden en wil graag flexrails gebruiken, maar als ik dit zo hoor is het wellicht beter van niet?

Bedankt voor je reactie

roland
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Hoi Roland,

Volgens mij kun je heel goed K-rails toepassen.
Als je genoeg stroom aansluitingen maakt en een messing draad onder de rails legt (extra stroomdoorgave)
Kan er niks fout gaan.
Dat er sneller vuil op K-rails blijft liggen kan heel goed. Ik denk dat je dan gewoon te weinig rijdt met de trein.
Een vriend van mij heeft een K-rails baan en die rijdt vrij veel en hem hoor ik nooit over vuil op de baan.
Of andere contact storing.

Ik ga binnenkort beginnen met mijn zichtbare deel van de spoorbaan deze ga ik ook met K-rails leggen.

Tja misschien kun je eerst eens bij iemand gaan kijken met K-rails voor je een keuze maakt

Groeten Martin

Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
bedankt Martin,

dat van die messingdraad begrijp ik niet helemaal, zou je dat wat meer uit kunnen leggen? Doe maar even in een pb als je wilt, want we zijn Johns draad nu erg aan het kapen :-(


Sorry John

Roland
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject
Citaat van: bluey op donderdag 07 oktober 2010, 10:02:09
hallo ben,

dat wist ik niet. Kun je er iets meer over vertellen?


Het profiel van c-rail is wat boller. Vuil zal door de wielen sneller naar de zijkanten gedrukt worden en minder snel platgereden. Met k-rail en het vlakke profiel wordt het vuil eerder platgereden waardoor je vaker moet poetsen. Meer stroomaansluitingen zullen hier niet voor helpen m.i.

Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Net als Egmaf ook aangeeft zou het mooi zijn als M* zijn k-rail aan gaat passen conform c-rail maar dat zal denk ik niet gauw gebeuren nu M* nog in financiele nood zit.

Gr, Ben. (k-railer)
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject (nieuw plan Pieter)
Hallo allemaal,

Pieter heeft mij gisteren alweer verrast met een baanplan, hier is het:











Hij maakt het er mij niet makkelijker op, opnieuw een prachtig plan :D

Groetjes en met dank aan Pieter, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Hallo John,

Het klinkt mischien wel heel stom  :?
Maar als je klaar bent met het laatste schaduw station, dan zou je toch zo'n plan kunnen uileggen, met blokjes onder hellingen of lego blokjes etc.
En dan gewoon gaan rijden en kijken hoe dat bevalt.
Allen de doorgaande sporen bv. alles is niet nodig zoals rangeer tereinen en locloodsen.

Gr Einte
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
weer een mooi plan.Vind toch dat het enkelspoor op de achtergrond van de stad heel onnatuurlijk overkomt.Ik zou dat gewoon wegwerken in een lange berghelling.De huizen staan dan tegen de bergwand (zoals in Dinant - Belgie).Doe ik op mijn zijlijn ook.Ik ga daar allemaal wijnranken opplaatsen.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
VET BAANPLAN kan niet anders zeggen.
( alleen het stationsgedeelte zou ik zelf wat schuiner op de tafel leggen, om het net iets speelser te maken.)
Geen idee of het kan en of je daar voldoende ruimte voor hebt?
Maar hier zal menigeen van denken zou willen dat ik dat had, ik wel in ieder geval.


P.s. Pieter voor mij mag je ook wel eens 'n tekening maken.lol
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Ik heb nog niet veel ervaring met baanplannen en landschappen, maar wat ik meestal mis is de samenhang.

Ieder 50/100cm is vaak een prachtig plaatje, echter bij een dergelijke grote baan mis ik vaak de samenhang door ook kleine wegen en hoofdwegen in te plannen. Ik zie op bovenstaande afbeeldingen ook een heleboel huisjes in het niets staan. Hoe komen die mensen daar dan?

Wellicht een idee om hier ook iets mee te doen?
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Mijn voorkeur gaat uit naar dat van Pieter. Prachtig, ik vind dit een goede balans tussen huisjes,... en spoor
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Citaat van: Einte op vrijdag 08 oktober 2010, 23:15:42

Het klinkt mischien wel heel stom  :?
Maar als je klaar bent met het laatste schaduw station, dan zou je toch zo'n plan kunnen uileggen, met blokjes onder hellingen of lego blokjes etc.
En dan gewoon gaan rijden en kijken hoe dat bevalt.
Allen de doorgaande sporen bv. alles is niet nodig zoals rangeer tereinen en locloodsen.


Einte,

zeker geen stom idee, in werkelijkheid ziet het er toch anders uit en met de methode die je beschrijft kun je heel gemakkelijk het plan aanpassen.

Citaat van: bellejt op zaterdag 09 oktober 2010, 01:03:14

weer een mooi plan.Vind toch dat het enkelspoor op de achtergrond van de stad heel onnatuurlijk overkomt.Ik zou dat gewoon wegwerken in een lange berghelling.De huizen staan dan tegen de bergwand (zoals in Dinant - Belgie).Doe ik op mijn zijlijn ook.Ik ga daar allemaal wijnranken opplaatsen.


Johnny,

ik weet ook nog niet goed wat ik hiermee moet :?

Citaat van: Rieske op zaterdag 09 oktober 2010, 06:28:58

( alleen het stationsgedeelte zou ik zelf wat schuiner op de tafel leggen, om het net iets speelser te maken.)
Geen idee of het kan en of je daar voldoende ruimte voor hebt?


Rieske,

in principe wil ik straks geen enkel spoor evenwijdig aan de plaatkant laten lopen maar wil de c-rails aan gaan passen zodat er zeer slanke bogen gelegd kunnen worden. Dit wil ik ook bij de stations gaan toepassen, als het mij lukt natuurlijk :?

Citaat van: Ryan op zaterdag 09 oktober 2010, 12:45:57

Ik heb nog niet veel ervaring met baanplannen en landschappen, maar wat ik meestal mis is de samenhang.

Ieder 50/100cm is vaak een prachtig plaatje, echter bij een dergelijke grote baan mis ik vaak de samenhang door ook kleine wegen en hoofdwegen in te plannen. Ik zie op bovenstaande afbeeldingen ook een heleboel huisjes in het niets staan. Hoe komen die mensen daar dan?

Wellicht een idee om hier ook iets mee te doen?


Ryan,

je hebt helemaal gelijk, ook dit onderdeel moet straks meegenomen gaan worden in het baanplan maar ik wil toch eerst tevreden zijn met het baanplan.

Citaat van: minitreintje op zaterdag 09 oktober 2010, 20:11:22

Mijn voorkeur gaat uit naar dat van Pieter. Prachtig, ik vind dit een goede balans tussen huisjes,... en spoor


Met dank aan Pieter :D

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Hoi John,

Kijk eens aan wat een mooie plannen van Pieter. Ben wel benieuwd naar de wintrack bestanden. Vind eerlijkgezegd de eerste wel mooier. Is iets minder druk denk ik, met wat meer ruimte voor scenery.

Groeten,

Daan
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Mooi plan zeg! :shock: Ik heb wel een paar kanttekeningen.

Inderdaad zou ik het enkelspoor achter het station laten vervallen. Komt erg onrealistisch over.

Het dubbelspoor wat linksboven uit elkaar gaat na het station. Waarom is dat? Zijn het eigenlijk 2 enkelsporige lijnen?

Bij het locdepot heb je 2 locloodsen achterstevoren staan. Leuk, maar erg lastig om met je locs te komen.

De samenvoegingen van de 4 binnenkomende sporen in het station linksboven zou ik zo maken, zodat ze bij alle perrons kunnen komen. Daarnaast mis ik in het station enkele opstelsporen voor goederentreinen, die moeten wachten op het personenvervoer.

In de tijdperken waar Tilly in rijdt, had zo ongeveer ieder station nog een losweg en goederenloods voor stukgoed. (pakketten etc etc). Dit mis ik in het grote station.

Verder knap werk! Wel svp de volgende keer het bestand in een groter formaat uploaden, zodat we ook wat kunnen inzoomen. Zit nu met mijn neus tegen het scherm.

Roy
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Citaat van: RoWi op zondag 10 oktober 2010, 16:42:25
Bij het locdepot heb je 2 locloodsen achterstevoren staan. Leuk, maar erg lastig om met je locs te komen.
Ik denk dat die loods voor het langdurigere / ingrijpendere onderhoudswerk is. Dan zal dus ook niet zo zijn dat er elke paar minuten een loc naartoe gaat / vandaan komt...

Citeer
In de tijdperken waar Tilly in rijdt, had zo ongeveer ieder station nog een losweg en goederenloods voor stukgoed. (pakketten etc etc). Dit mis ik in het grote station.
Ik denk dat die doodlopende sporen aan de rechter kant van het station daarvoor bedoeld zijn.

Citeer
Verder knap werk! Wel svp de volgende keer het bestand in een groter formaat uploaden, zodat we ook wat kunnen inzoomen. Zit nu met mijn neus tegen het scherm.
Helemaal mee eens! (Met je overige opmerkingen trouwens ook :))
Roy
[/quote]
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Egmaf,

ik kijk een beetje naar emplacementen in het grootbedrijf, en daar zul je deze achterstevorenloodsen nooit tegenkomen. Natuurlijk is onze hele hobby 1 grote concessie met het echte werk, maar dat betekend niet, dat je niet kunt kijken naar de logica van wisselstraten en overige rails.

Je berijd ook veel wissels in het hoofdstation aftakkend, voor doorgaan verkeer. Dit wordt in het grootbedrijf zoveel mogelijk voorkomen ivm slijtage aan wissels.

Roy
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)




Hallo John (en ook Pieter),

Het dubbelsporig traject over het water (was in het eerste plan geheel zichtbaar, is in het tweede plan gedeeltelijk door tunnel) kun je nog vloeiender en zichtbaar laten lopen door gebruik te maken van de 24912 bogen.
Aangezien je dan in binnen en buitenboog de zelfde boogstraal gebruikt zullen de bogen niet geheel parallel lopen. maar aangezien deze boog toch langs (nu door een berg) loopt, kun hier dankbaar gebruik van maken door de buitenboog (bergzijde) iets hoger te leggen dan de binnenboog. Hierdoor krijg je een klein talud tussen binnen en buitenboog. Dat geeft een speels effect zonder het realisme meteen geweld aan te doen.

Hopelijk is mijn verhaal in combinatie met bovenstaande plaatjes een beetje begrijpelijk.

Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Hoi Roger,

alvast bedankt voor het meedenken :D

Een goed idee om om beide sporen in hoogte te laten verschillen maar wel een vraagje: wat voor kleine stukjes heb je gebruikt, de nummers zijn nl niet leesbaar.

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Ik heb het nagemaakt maar Roger moet het nakijken of dit juist is volgens zijn tekening.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
De kleine stukjes zijn inderdaad 24206, zodat je op 90 graden uitkomt. De kleine rechte stukjes zijn allen 24064.

Graag gedaan, ik had dit zelf al eens uitgevlooid, maar voor de beschikbare ruimte die ik heb is dit niet te doen.
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Dylan, Roger,

bedankt voor de uitwerking :D

Groetjes, John
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Citaat van: Chimeara op zaterdag 23 oktober 2010, 23:03:01
De kleine stukjes zijn inderdaad 24206, zodat je op 90 graden uitkomt. De kleine rechte stukjes zijn allen 24064.


Ik zie nu net dat Dylan rechtsboven een 24077 heeft gebruikt. Dat moet dus een 24064 zijn. Met een 24077 kom je na 90 graden uit op de geometrie van de normale wissels (77mm).
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Oeps  :? Foutje Maar heb geen enkel plan meer PC is een maand geleden gecrasht...


groeten minitreintje/Dylan
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Hoi John,

Ik weet niet hoever je al bent met het plannen van het sporenplan in het
zichtbare gedeelte. Het is en blijft een moeilijke klus. Misschien een leuk idee voor je toekomstig BW.
Op de volgende site staat een BW dat net even anders is dan de meeste die je ziet. De bouwer maakt
geen gebruik van ringloodsen maar van een rechte loods. Deze opstelling maakt het ook mogelijk
om door te loods te rijden  :lol: naar een achterliggend spoor. Op de draaischijf worden
slechts alleen de sporen naar de veraf gelegen loods en verzorgingssporen aangesloten.
Op zich geeft dit een speelser idee (http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=39208).

Op een andere site heb ik een vergelijkbare baan gezien met een groot station en de
daarbij behorende parade trajecten (http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=51111).
Misschien heb je hier iets aan.  :wink:

Het tijdschrift stuur je maar op als je klaar bent met het plannen.

Groetjes,
Rob
Re:Hulp gevraagd voor baanplan Tilly's modelspoorproject(nieuw plan Pieter)
Hoi Rob,

op de één of andere manier heb ik jouw reactie gemist :?

De eerste link had ik al eens gevonden en dit is inderdaad een leuk idee.

De tweede is natuurlijk absurd, meende ik al een grote baan te hebben :shock:

Groetjes en bedankt, John