Nu ik toch over de verzameling ben begonnen kan ik net zo goed even een kleine impressie doen, ben laatst toch aan het inventariseren geweest. Uit de 'oude' doos een foto die al eens een lange tijd geleden is gemaakt. De verzameling hoeft van mij niet in A-conditie te zijn, maar in een redelijk nette staat. Wisselstroom uitvoering is gewenst maar een uitstapje is niet verboden.
Hieronder een fotootje uit 2008 
De koffer is zelfgemaakt, en is geschilderd in dezelfde RAL kleuren als de TEE, vervolgens maar een lineup gemaakt.
Mag ik jullie voorstellen aan respectievelijk de: Fleischmann E112, Marklin E103, Marklin Ram DE IV, Marklin E03 en de ROCO RE4/4II.
Doel is om alle locs uit te rusten met een historisch verantwoorde stam rijtuigen.

De volgende lineup zijn de andere locs die naderhand zijn gevonden. Ook deze locs zijn allemaal op een TEE route actief geweest. Deze routes liepen van Nederland tot Zwitserland en van Denemarken tot Spanje. Mag ik jullie vervolgens voorstellen aan (van voor naar achter) de: Lima RGP825/X2770, HAG RE4/4I, ROCO ALn442/448, Marklin MX1100 (Deens), Lima RAe Gottardo en Lima CC40100.

Vooralsnog zijn dit de locs, er liggen nog een paar te wachten op een spuitbeurt en omnummering naar grootspoorvoorbeeld. Hiervoor zijn geselecteerd de NS 1118, een 1200 serie, en de aloude Rheingold moet ook nog maar eens......
Maar de liefde voor de TEE houdt niet op bij treinen zoals het Fordje liet zien. Het welbekende opschrift komt op meer van mijn spulletjes voor:

Bovenstaand het TEE plaquette uit de beruchte Marklinset (die overigens niet in mijn bezit is), Een speldje uitgebracht door
wohlfahrtsmarken.de, daaronder een orgineel TEE speldje gedragen door cabinepersoneel, het bedienend personeel (de mannen) droegen de clip gedragen in het borstzakje v/h colbert. Als laatste een orgineel treinkaartje

Deze foto is gephotoshopped. Niet om het boekenleggertje uit de jaren 60, maar om de munt aan beide zijden te kunnen tonen. Deze munt is uitgebracht ter ere van 150 jaar NS. Hierop afgebeeld het nederlandse icoon van de TEE de Ram DeIV.

Zowiezo is dit een van mijn meest bijzondere aanwinsten een oude 'klapper' van een stationsbord.
Hoop jullie wat blij gemaakt te hebben met wat mooie plaatjes. Mocht iemand nog een TEE item hebben wat interessant is houdt ik mij aanbevolen