Zoals beloofd zou ik nog een update geven van de bevestiging van de pootjes aan de modulen. In de oude situatie zaten deze vast met vier kruiskopschroeven in de klosjes.
De klosjes maak ik van restjes betonplex wat ik nog had liggen van een project, rekening houdende met het eventuele schuiven van de baandelen zaten die schroefjes van 16mm mij niet helemaal lekker. Omdat de klosjes met wat houtlijm en twee langere schroeven aan de modulen vastzaten waren ze met schroevendraaier en beitel zo los.
Onderstaande foto toont de oude situatie met schroeven.
Om een sterkere verbinding te maken heb ik gebruik gemaakt van M4 inslagmoeren. Door de schroefgaten te gebruiken als geleiding voor de potboor (de kleinste in mijn assortiment) komt de inslagmoer gelijk met de bovenkant van het klosje. Vervolgens boor ik vanaf de andere kant het schroefgat op tot 5mm, hierdoor zit het buisje van de inslagmoer mooi klem, tevens heeft het inbusboutje nog wat spelingsruimte.

Online een aantal zwarte inbusboutjes M4 besteld (het moet ook wat lijken

), en bij de bouwmarkt nog M4 carrosserieringen gehaald. De inbusboutjes zijn 20 mm, deze komen tot het einde van de inslagmoer. Het klosje is 18mm, de poot 1,5mm en de ring 1mm. Uiteindelijk komt het klosje weer met witte houtlijm en twee schroeven aan de module vast

Doordat de pootjes van standaard modulen 15cm hoog zijn was een boormachine of schroevendraaier wat lastig, de inbusboutjes maken het een stuk makkelijker mocht demontage nodig zijn. Met de klosjes staat de module op 17cm en kunnen er twee rollerboxen onder staan
Voor de keerlus worden 25cm pootjes gebruikt, zodat er iets meer opbergruimte is voor bijvoorbeeld een kunststof opbergbak, de Action is voor mij daarin een dankbare leverancier. Voor het ontwerp van de keerlus van Rob kwam ik drie stukjes rails te kort. Deze zijn inmiddels in huis en kan er worden gestart met de constructie.
Doordat het een keerlus is hoeven er geen fancy zaken qua scenery te gebeuren, er komt dan ook een plaat boven waar de 3d printer gehuisvest gaat worden, deze staat nog steeds in de servicehoek en daar heb ik graag weer wat ruimte.
Wordt vervolgd...... En nu mijn imitatie van Woody Woodpecker

(de 40+ers snappen het wel)