Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

paar vragen over de ecos

Gestart door ruudn dinsdag 21 september 2010, 22:00:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
paar vragen over de ecos
Hallo allen,
Afgelopen week de ecos aangeschaft en na enige "raadplegingen"ook de ecos voorzien van de nodige updates.
Helaas heb ook ik nog last van spookmeldingen op de eerste viessman bezetmelde,r ondanks de nodige voorzorgsmaatregelen.  Moet ik nu werkelijk de eerste bezetmelder overslaan c.q. niet gebruiken om dit probleem op te lossen?
Tevens krijg ik mijn wissels niet aan de praat. Ik rijd met C-rails dus kies ik voor het motorola formaat en voer de adressen van de desbetreffende wissels in. Omdat ik rijd met koploper heb ik dat ook in de database-instellingen aangegeven. Het laten rijden van de treinen via koploper gaat ook goed, behalve uiteraard de spookmeldingen maar ook het schakelen van de wissels via koploper gaat niet. Moet ik in de ecos nog iets anders "doen"om de wissels te bedienen? 
Re:paar vragen over de ecos
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:paar vragen over de ecos
Hallo Ruud,

vanaf firmware versie 3.2 zou jouw Ecos geen last meer mogen hebben van spookmeldingen op de 1e terugmelder, de nieuwste firmware is nu 3.3.1 ik weet niet wat jij geinstalleerd hebt staan?

Verder is een massadraad van de massabus van de 1e S88 naar de massa van je rails noodzakelijk,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:paar vragen over de ecos
Die spookmeldingen, met de laatste update 3.3.1 ? is het echt over... hiervoor wel, nu nooit meer, helemaal nadda.. dus problem solved
Als je er nog last van hebt is er denk ik wat anders loos...
Re:paar vragen over de ecos
Hallo beide reageerders,
Hoewel ik enigzins twijfel aan de update van 3.2.1 naar 3.3.1 meldt de ecos toch echt dat versie 3.3.1. is geinstalleerd.
M.b.t. de eerste bezetmelder, dat is inderdaad een exemplaar met (aangesloten) massa-aansluiting dus ??? Verderop in de reeks ( 8 stuks die dus in de ecos als 4 exemplaren gedefineerd staan) zitten er 2 exemplaren tussen zonder massa-ansluiting.
Hebben jullie ook nog een idee over het aansturen van de wissels, qua bedrading en adressering is er in de overgang van marklin 6021/6051 naar ecos niets gewijzigd.

Ruud
Re:paar vragen over de ecos
Beste Ruud,

Ik heb bij mij ervaren dat de scheiding in de rails voor problemen kan zorgen.
Het doorslijpen van de rails was niet altijd 100 %.
Ik heb K rails en lijm de rails voor het slijpen (anders bewegen ze nog), ook hier soms problemen dat
er nog flauw contact was.
Dus mijn advies, meet eens of de raildelen goed van elkander gescheiden zijn.

Mvg

Olivier 
Re:paar vragen over de ecos
Ja das een goede tip, toen het heet was van de zomer had ik dat probleem ook, je wilt de cap tussen de rails natuurlijk zo klein mogelijk maar te kelin geeft problemen...
Re:paar vragen over de ecos
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:paar vragen over de ecos
Beste Ruud,

Er hoeft maar één S88 unit aan de railmassa verbonden te zijn, probeer hert eens met alleen no. 1 verbonden, misschien "zingt" er wat rond.

Groet, Anne W