Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De Schappenbaan

Gestart door ernstcramer maandag 20 september 2010, 14:03:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Flinke vorderingen met jouw zelfbouw project :thumbup:
Om de stuclaag wat fijner te krijgen kun je het
nabewerken met schuurpapier, maar je kunt ook
het stucdeel beplakken met schuurpapier en dan
wit schilderen :idea:
Enige nadeel is dan dat het precies op maat moet
zijn en uit één geheel, want naden staat niet mooi
in stucwerk :roll:

De aanbouw ziet er al prachtig uit, al vind ik de
toegepaste ballast veel te grof: daar had je beter
gewoon zand voor kunnen nemen :wink:
Daar in tegen is het kleurgebruik wel prachtig!

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re: De Schappenbaan
Hallo Ernst,

Je bouwproject wordt schitterend.

Zoals mijn naam genoot al zei, het stucwerk , kan je met fijn schuurpapier gladder krijgen..

Succes,

Erik
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De Schappenbaan
Citaat van: ernstcramer op zaterdag 24 september 2016, 19:57:10
mooi hergebruik van koffieroerhoutjes van de Starbucks... 
@Ernst
Jaja daarom is die lekkere koffie van Starbucks zo duur. Wie doet nou zoiets O:-D

Maar zonder gekheid met het bouwwerk gaat het de goede kant op. :arrow: :thumbup: :thumbup:  :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2006

Märklin H0 + ECoS2 + iTrain

offline
Re: De Schappenbaan
Wat een vakwerk om jaloers op te zijn.
We blijven dit heerlijk volgen.

Gr. Arjan
Re: De Schappenbaan
Jørg
gast

Re: De Schappenbaan
-Ernst:
Chapeau hoe jij dat klaar speelt, echt knap geknutseld,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
@Jørg en @Arjan: dank jullie wel!

Citaat van: ceess op zaterdag 24 september 2016, 21:16:44
...Wie doet nou zoiets O:-D...
Ze hebben echt hele mooie dunne roerhoutjes, hoor!

@erik en @erik ik vraag me af of schuren van de Alabastine zo makkelijk gaat... Ik heb al met een schuin ook naar mijn dremel gekeken...

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 24 september 2016, 20:16:35
...daar had je beter gewoon zand voor kunnen nemen :wink:...

Ik heb ook zitten aarzelen. Eerst gedacht om tussen twee doeken met een deegroller het nog iets meer te pletten. Maar afgezet tegen de dikte van de tegels vond ik dat het net kon.
Persoonlijk vind ik de groffe structuur van het stucwerk een groter probleem...

Dank voor de reacties! Ik ga er weer eens mee verder!
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: De Schappenbaan
Ernst,  ik had je topic al eens bekeken,  maar slechts met een schuin oog.  Gisteren ben ik toch maar eens begonnen je draadje door te nemen,  want je ruimte probleem is herkenbaar.  Je oplossing vind ik best een goede.  Ik ga dus ook maar eens nadenken of zo'n segmentenbaan voor mij een uitkomst is.

Ik heb nog niet alle sub-pagina's gehad,  maar vanaf nu ga ik je vorderingen beter volgen!
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst,

Mooie update weer  :thumbup:

Je zou als stucwerk ook voegenwit kunnen gebruiken ( evt mixen met zeer fijn gezeefd zand ).
Laat zich uitstekend bewerken.

Grtz Tony
Re: De Schappenbaan
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De Schappenbaan
Hallo Ernst.

Wat mooi gedaan, heel leerzaam. Je hebt er een volger bij.

Vraagje: welke ballast is dat en waar te krijgen? Lijkt me een goede kleur voor M-rail.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2015

offline
Re: De Schappenbaan
Theezus wat een werk met al die steentjes. Maar het resultaat vind ik er geweldig uitzien.
Als het af is heb je toch een origineel gebouw wat niemand verder heeft op zijn modelbaan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank voor alle reacties!

Citaat van: PaT op zondag 25 september 2016, 10:49:51
...Ik ga dus ook maar eens nadenken of zo'n segmentenbaan voor mij een uitkomst is...

En ik kan het je echt aanraden  :D want mijn slogan "beter een module af dan hele baan nooit klaar" werkt ook echt. Je kan je veel beter focussen  8o als je tenminste voldoende tijd hebt...

Citaat van: Tony op zondag 25 september 2016, 10:50:16
...Je zou als stucwerk ook voegenwit kunnen gebruiken ( evt mixen met zeer fijn gezeefd zand)...

Bedoel je dan dat voor tussen tegelwerk? Is dat niet te dun? En voor zand moet ik dan wel echt heel wit zand gebruiken denk ik zo...

Citaat van: Kaleb op zondag 25 september 2016, 11:09:29
...welke ballast is dat en waar te krijgen?...

Zal ik ff navragen op de club
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan
 Hoi Ernst,

Ik bedoel het stucwerk op de een na laatste foto.
Voegenwit kun je zo dik of dun maken als je wilt. In principe is het zo te gebruiken. ( doet de tegelzetter ook  :P )
Soms meng ik het met (verdunde) houtlijm, verf en heel fijn zand. Het is op veel manieren te gebruiken.
Zelfs als je al het genoemde mengt, is het nog te bewerken, heb ik ontdekt.
Fijn zand is buiten overal te vinden en in allerlei kleuren. Met een beetje verf erdoor mengen, is de kleur makkelijk te veranderen eventueel.

Grtz Tony
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Ik ga eens kijken Tony!
Re: De Schappenbaan
Spoorman
gast

Re: De Schappenbaan
Citaat van: ernstcramer op woensdag 28 september 2016, 22:24:54

En ik kan het je echt aanraden  :D want mijn slogan "beter een module af dan hele baan nooit klaar" werkt ook echt.


En vooral: het geeft voldoening iets af te hebben wat naar je wens is. :)

Gr, Ben.
Re: De Schappenbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst.
Wat een prachtig stukje zelfbouw! :thumbup:
Misschien wel erg veel werk maar het resultaat is prachtig en natuurlijk uniek.

Veel plezier en succes met de verdere afbouw.

vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: De Schappenbaan
Wat een klus Ernst. Dak is zeer geslaagd. Leuk idee met die tegels en dat grind.

Groet,

Ronald
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Citaat van: Spoorman op vrijdag 30 september 2016, 08:40:14
...het geeft voldoening iets af te hebben wat naar je wens is. :)...

precies, Ben!

En dank ook AlbertJan en Ronald voor de complimenten!

Het is echter wel zo'n ontzettend grote klus dat ik tussendoor ff wat anders aan het doen ben...
De Schappenbaan: inrichting - en wat andere klusjes
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: inrichting - en wat andere klusjes
In heb in de afgelopen weken tussendoor ook nog wat andere dingen gedaan. Dat huisje en die gevel kan op een gegeven moment ook ff teveel gepriegel worden...
...en dus heb ik een kleine modulebak waar ik in mei ook aan gewerkt heb, verder van landschap voorzien. Gras, bomen, wat struikgewas. Kijk zelf maar:







Aan de railspiraal - waar echt nog heel veel aan geklust moet worden... - heb ik de mogelijkheid gemaakt een 3-tal opstelsporen te maken. Die heb ik de afgelopen maand een stukje verder afgemaakt, de wisselstraat beter gelegd, en voorzien van kurk.





Nu de signalering aanbrengen met de rails. En iets verzinnen voor de bovenleiding, want die ga ik denk ik niet boven de opstelsporen maken. Ooit (:)) is het de bedoeling dat er een soort loklift aan gemonteerd kan worden...

Toch nog wel wat aan het huisje gedaan. In de serre van het sanatorium zitten natuurlijk de gasten op hun gemak. Ik vond een paar mooie strandstoelen met gasten: dus die er maar eens in gezet:







En dan ontdekte ik nog een klein ongevalletje op een module: fietsertje omgevallen. Gevalletje zwaartekracht vs te weinig lijm...?

Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De Schappenbaan
Het is goed vertoeven daar in het sanatorium. :arrow: :thumbup:
De Schappenbaan: tussendoor...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: tussendoor...
In de afgelopen week best druk geweest. Vooral ook met een beetje vakantiehouden, en het afbouwen van de testtafel. Daar moet ik nog een update plaatsen. Maar hier vast een voorproefje van de rijdende treinen op de testtafel: de eerste rit op de baan met de Fyra-loc. En daarna de rit van de 3-Rail forum trein!





In het nieuwe jaar gaan we weer gewoon verder. In de spaarzame uurtjes die er vaak maar zijn.

Voor een ieder: een heel goed nieuw jaar gewenst!!
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Ik liep al langer na te denken wat ik nu verder ga doen met de Schappenbaan, en hoe ik, nu de eerste twee modules aardig klaar zijn, ook een stukje kan rijden. De railspiraal die ik aan het bouwen ben, en waar alle aansluitingen naar zowel de voeding als de besturing zitten, is nog lang niet zover. Dit is de stand zoals het is:







Na lang wikken en wegen heb ik besloten de railspiraal deels te ontmantelen, de componenten her te gebruiken en een gewone keerlus te maken. Dat proces van ontmanteling is te zien op de twee onderste foto's hierboven.
Maar niet dan nadat ik eerst heb vastgelegd hoe het er aan de onderkant ook al weer precies uitzag.





De voeding van de baan, maar ook alle LocoNet modules gaan opnieuw een plek krijgen onder de keerlus. Ik had nog een plaat staan van een vorig experiment die maar ietsjes groter was als wat ik nu nodig denk te hebben. Dus die er maar eens bij gepakt en op basis van het ontwerp de eerste rails afgelopen vrijdag gelegd.



Zo te zien moet dat wel passen. Op naar de volgende fase: de randen van het blad iets hoger maken dan ze nu zijn, en dan eerst weer schilderen. Kortom, een nieuwe fase waarbij ik hoop echt verder te komen en dan ook wat te kunnen rijden. want dat is toch wel het doel...

Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Schappenbaan

Lijkt me ook wel handig, dat je op je baan kunt rijden, Ernst  :D
Ik moet er niet aan denken, om maanden/jaren bezig te zijn, voordat er eens een trein kan rond denderen.

Succes ermee !

Grtz Tony
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Citaat van: Tony op woensdag 08 februari 2017, 11:39:36
...Ik moet er niet aan denken...

Precies... :D
De Schappenbaan: keerlus-vervolg
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: keerlus-vervolg
Na het proefleggen eerst maar eens de basisbenodigdheden voor het elektrisch weer ingebouwd, en de sparingen voor de aansluitingen gezaagd. Daarna op poten gezet en geschilderd. Ziet er gelijk weer een stuk netter uit.

En dan nu: het uitleggen van het sporenplan en zorgen dat het sluit. nog ene heel gepuzzel, maar ik denk dat ik het heb opgelost. Ik heb wel op de overgang tussen de keerlus en de modules, dat is nu een smal tussenbakje, de aansluitende rails vervangen om dat de aansluitingen minder scherp geworden zijn dan op de module voor de railspiraal.
Dit is het dan nu geworden:



De wissel - op de foto linksonder - die naar nergens lijkt te leiden wordt straks de mogelijkheid gemaakt om TrainSafe tubes op aan te kunnen sluiten. Ik heb die via AlbertJan op de kop kunnen tikken: moet ik er natuurlijk wel een handig aansluitplekje voor gaan maken :)

Alles bij elkaar oogt het nog best fors, maar de plattegrond is toch een heel stukje kleiner dan dat van de railspiraal. Nu aan de slag met kurk en dan de rails erop.
Re: De Schappenbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst,

Je bent weer een aantal stappen verder, die trainsafe kokkers zijn ook leuk om aan de muur te hangen en de verlichting van je rijdend materiaal te laten branden.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst

Soms is het een puzzel, maar als het goed ligt en is kan je lekker naar de volgende stap gaan.  :thumbup: :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De Schappenbaan
Ernst,

Mooie vorderingen hebben er plaats gevonden. :thumbup:
Het wisseltje wat richting de TrainSafe tubes is leuk bedacht en erg interessant om te volgen. :)
Succes met de verdere bouw.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
 :-( :-(...en weg zijn alle plaatjes...
ik zie er als een berg tegenop om dat allemaal te "repareren". en ik heb ook nog niet echt een goede oplossing gelezen...  :(
Re: De Schappenbaan
Hoop dat het je gaat lukken, ben wel benieuwd hoe het eruit ziet :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: De Schappenbaan
Ja beste Ernst, dat gaat werken worden....., ik heb dat een paar jaar geleden al moeten doen.

Groet, Anne W
Re: De Schappenbaan
Ben den Hollander
gast

Re: De Schappenbaan
Citaat van: ernstcramer op maandag 17 juli 2017, 22:04:39

ik zie er als een berg tegenop om dat allemaal te "repareren". en ik heb ook nog niet echt een goede oplossing gelezen...  :(


Ha Ernst,

Vervelend dat je ook slachtoffer bent.

Wat ik zou doen: dit topic weg laten gooien en een nieuw starten met een korte samenvatting van wat je tot op heden gebouwd hebt. En Flickr als fotohost gebruiken.

Gr, Ben.
Re: De Schappenbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst.
Welkom in de club "gedupeerden"! 8o

Inderdaad vervelend en zal veel werk gaan kosten om de topics weer toonbaar te maken.

Ben's voorstel van Flickr (onderdeel van of is YAHOO?) is waarschijnlijk op dit moment de beste keuze maar ook hier staat in de voorwaarden:

Yahoo-vergoedingen. Yahoo behoudt zich het recht voor om vergoedingen in rekening te brengen voor toekomstig gebruik van of toegang tot de Diensten, of andere Yahoo diensten en websites, uitsluitend ter keuze van Yahoo. Indien Yahoo besluit om vergoedingen in rekening te brengen, zal Yahoo u hiervan vooraf in kennis stellen.

Misschien is het voorbeeld van Ed (eddyflame) nog wel het beste, hij heeft nu een eigen site waar de foto's op staan, alleen weet ik (nog) niet hoe je dit als host kunt gaan gebruiken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Albert-Jan en Ernst,

Het linken naar een eigen site is niet zo moeilijk. Al mijn plaatjes staan ook op mijn eigen webserver, gehost via TransIP.
Ik heb daar 1Gb aan ruimte, dus zal het wel gaan met de plaatjes.

groet,
Bert
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 18 juli 2017, 08:08:06
...Wat ik zou doen: dit topic weg laten gooien en een nieuw starten met een korte samenvatting van wat je tot op heden gebouwd hebt...

Dank Ben voor je antwoord! Daar heb ik al wel naar zitten kijken, na jouw bericht bij de buren.
iemand had het ook over PICR.DE. die site geeft aan dat het nog allemaal gratis is. Maar ja, net zoals AJ ook al schrijft over Yahoo zit daar de deur ook niet op slot. Het ergerde me trouwens al lange tijd mateloos de hoeveelheid reclame op Photobucket...

Zowel Bert als Ed doen het via een eigen site. Waar ik benieuwd naar ben is of je de padnaam dan ook op zelfde manier kunt embedden als met zo'n fotosite. Als dat zo is, denk ik dat ik toch maar voor de eigen site ga.
weet iemand trouwens of je de cloud van outlook.com daar ook voor kunt gebruiken (de cloud van office365)? 
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Citaat van: ernstcramer op woensdag 19 juli 2017, 21:21:45
Zowel Bert als Ed doen het via een eigen site. Waar ik benieuwd naar ben is of je de padnaam dan ook op zelfde manier kunt embedden als met zo'n fotosite.

Ook ik doe gelijk aan Bert en Ed met een eigen WordPress website, waar de foto's staan.
Of je nu de url van een fotohost of van je eigen website invult, dat maakt niets uit!

Let wel: ik ben onlangs overgestapt van Webs.com naar WordPress.com, omdat de vorige
host een half jaar de foto's kwijt was. Dus ook daarbij opletten wat er in de voorwaarden
staat en hoe (on)betrouwbaar de webhost is ... :confused:

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De Schappenbaan
Citeer

  • Of je de padnaam (op je eigen site) op zelfde manier kunt embedden als met zo'n fotosite.
  • weet iemand trouwens of je de cloud van outlook.com daar ook voor kunt gebruiken (de cloud van office365)?

Ik heb een eigen site. Daarin bevindt zich een mapje met treintjes spullen (foto's e.d.). Van mijn provider mag ik deep-linken. Dat is een begrip om te onthouden, want dat mag niet altijd.
Office 365 staat voor 365 dagen (= 1 jaar).
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 19 juli 2017, 22:00:56
...Ook ik doe gelijk aan Bert en Ed met een eigen WordPress website, waar de foto's staan...

..maar op wordpress, waar ik mijn site Schapenbaan heb, verwijs ik ook naar Photobucket... 8o B)?
Ik heb niet het idee dat ik op WP zelf de foto's kwijt kan??
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Zie hier mijn laatste bijdrage op het 3rail forum met daarin foto's die gehost zijn op de WordPress website.
Ik zie inderdaad op jouw WordPress website die vervelende standaardafbeelding van PhotoBucket staan :confused:
Waarom heb je er niet voor gekozen om de foto's middels de optie Media te uploaden naar WordPress?

Groeten,

Erik.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Net een account aangemaakt bij Picr.de. Dat was een van de hints die ik tegenkwam in de draadjes die over de streek van PhB gaan.
En het eerste plaatje gerepareerd, maar man wat een werk wordt dat! De herkenbare namen die de namen in PhB hadden, inclusief een indeling in mappen waardoor ik het snel kan traceren waar ik het origineel op de computer heb, verdwijnt, omdat er een nieuwe naam aan wordt gegeven.

:zucht:

Is ff denken of ik dat zie zitten...
De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan
Na het experiment met Picr.de opnieuw de draadjes afgelopen om te zien wat ik misschien kan doen. Gestuit op het bericht van Ben die host via ImageShack. Ik heb daar een account gemaakt en ben begonnen de foto's over te zetten. En gelijk de linkjes weer te repareren. Vandaag de eerste pagina van dit draadje gedaan, en nog twee andere bijdrages aangepast. Een heel werk, maar dan kan je in ieder geval weer wat zien  :D

Ook het draadje aangevuld over de ombouw van mij 3347. zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=67029.msg1181480#msg1181480

En om daar hier ook maar gelijk gebruik van te maken: 3 redelijk nieuwe aanwinsten.
Set bijzonder fraai gedetailleerde ketelwagens van Pullman:


De set Fyra wagons van Märklin:


En tot slot de BR101 van Piko met het bijzondere opschrift van de herdenking van het Lutherjaar dit jaar: Die Reformationstag. Alleen te verkrijgen via de DB-bahnshop...  :D


Zo. en nu de ander 39 pagina's bijdragen doorlopen en de linkjes repareren...
Re: De Schappenbaan
peterke33
gast

Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst

Mooie aanwinsten heb je daar gekocht, ik vind de ketelwagons heel mooi.  :P
Re: De Schappenbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst,

Ja wat een gedoe he met die foto,s.
Maar je laat ons weer mooie aanwinsten zien, de foto met de ketelwagons erop is erg mooi lijkt wel echt  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier met je nieuwe spullen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De Schappenbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De Schappenbaan
Hoi Ernst.
Mooi om te zien dat het jou weer gelukt is om weer foto's te kunnen plaatsen.
En dan gelijk ook weer hele mooie! :thumbup:

Zelf ben ik ook al even bezig geweest om te zien wat het makkelijkste is maar wat je ook kiest, het is een hoop werk en zeker ook weer even wennen totdat dit weer onder de knie is.

Veel plezier en succes met foto's, baanbouw en nieuwe aanwinsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
Dank voor de complimenten!
En ja het is een heel werk. Ik heb voor ImageShack gekozen omdat je bij het uploaden de naam blijft zien; helaas niet in de link die je plaatst. Maar als je de oorspronkelijke bijdrage opent zie ik nu welke naam ik er in PhB aan had gegeven, kan ik ook nog de periode herleiden dat ik de foto geplaatst heb en kan ik die map die ik op de PC heb staan overzetten naar ImageShack. Het is wel een heel werk. En dus moest ik weer ff denken, toen ik langs de foto kwam, aan het steentjes plakken... :D


Nou ja. Volhouden dus.
De Schappenbaan: nog steeds foto's aan het overzetten...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: nog steeds foto's aan het overzetten...
Laatste weken niet zoveel op zolder gezeten. Binnenkort wat foto's van de ombouw van een paar lokomotieven, maar daarmee heb ik ruzie met de gebruikte lijm: stukje lens op ledje plakken...

maar ondertussen stug bezig om mijn foto's over te zetten, blog en wordpress aan te passen.
Al meer dan 1000 foto's overgezet...
Re: De Schappenbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De Schappenbaan
Sterkte met het omzetten Ernst, jammer dat dit gebeurd.
Voor een bedrag van een paar tientjes per jaar hadden veel mensen betaald denk ik, maar 400 dollar is echt over de top.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Schappenbaan
precies Peter! De Spijker op z'n kop :thumbup:
De Schappenbaan: verder met de keerlus
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
De Schappenbaan: verder met de keerlus
Het is al weer eventjes geleden dat ik wat postte over de keerlus; ondertussen is er best wat gebeurt. Ik heb de rails op de bedding gelegd, ingekleurd en de aansluitingen naar onderen gebracht in op soldeerstrookjes vastgezet.





Daarna de plaat op zijn kant en het elektrisch weer aangebracht. Ik heb dat op dezelfde manier uitgevoerd als ik eerder in de railspiraal heb gedaan. Eerst de "aansluiting van extern" en daarna het doorlussen naar de voorkant, om zo de besturingskast aan te kunnen sluiten.





Eergisteren heb ik de trafo's weer aangebracht en begonnen met het plaatsen van de LocoNet besturingsplatines van Hans Deloof. Je ziet op de onderste foto een booster, een LocoIO, twee aansluitplatines voor wissels en een stroomdetectie platine (die met de oranje draden).





Zometeen weer verder  :D
Re: De Schappenbaan
Jørg
gast

Re: De Schappenbaan
-Ernst:
Ziet er allemaal weer heel strak en doordacht uit,  :thumbup:
Re: De Schappenbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: De Schappenbaan
Dag Ernst.

Erg netjes hoe je de 230V-installatie hebt aangelegd en afgeschermd van de zwakstroom-instasllatie :thumbup:

Groeten,

Erik.