En soms heb je een mooie wisselstraat gemaakt en dan kom je nét niet uit qua raillengte..Het is geen hele mooie oplossing, maar als het niet anders kan dan kun je op deze manier een heel klein lengteverschil oplossen:
En nog 2 grappige Y-splitsingen:
Gaat in dit geval niet op hoor.Past allemaal prima, en nog ruimte over.
Ik heb hier een testbaan met deze dubbele ovaal liggen en dus met deze afstand tussen de rails. Marklin personenrijtuigen gaan herbij zonder problemen door de bochten en er zit nog aardig ruimte tussen de tegemoetkomende trein.Wagons van zeg meer dan 30 cm gaan misschien niet lukken. Ik wil deze ook niet aanschaffen. Materiaal waarvan de wagons gemaakt zijn (blik of anderszins), maakt daarbij niet zo veel uit.
Citaat van: treinrobert op maandag 04 april 2011, 21:59:43Kun je die 094 ook weglaten als je sporen dichter bij elkaar liggen?Dan kom je qua lengte niet goed uit. Het is zonder zaag niet te maken.
Kun je die 094 ook weglaten als je sporen dichter bij elkaar liggen?
Ik heb je bericht prima gelezen, dus je opmerking over "maar half lezen" is geen reden voor hoor. En komt ook een beetje vervelend over.Maar voor jouw speciaal dan meer uitleg: Blik is een soort MATERIAAL. Net als hout een soort materiaal is. Jij hebt het over MATERIEEL (rijtuigen) dat van het MATERIAAL blik gemaakt is. Je schrijft immers "BLIKKEN rijtuigen".
<knip>Maar On Topic: de rails ligt in zo'n bocht met smalle tussenruimte er heel mooi bij vind ik. Maar je moet dan wel een keuze maken geen langere rijtuigen en wagons te gaan gebruiken. Ook niet in de toekomst.
En zie ik dan ook goed dat die draaischijf schat ik wel 40 cm in doorsnee is?