Vanmiddag heb ik de 60949, de sound decoder voor de E-loks ingebouwd in de Mä 36831 (LTE 185 528-7).
Dat gaat heel makkelijk. Het enige wat een beetje lastig is, is het loshalen van de motor van de oude decoder-platine.
De nieuwe decoder is een mfx en heeft 15 functies + frontlicht.
Voor 80 euro een decoder, platine + luidspreker en een goede handleiding.
In de handleiding ontbreekt trouwens de stap van het weer aansluiten (weer inklemmen) van de frontlicht-flexbanden aan de platine.
Maar daar denken wij 3-rail-forummers zelf wel om
Door het aanbrengen van de draadjes voor de luidspreker aan de ZIJkant van de platine, is het wel zo dat de lok-bovenbouw daarna moeilijker op het onderstel past. Klein minpuntje.
Het instellen van alle parameters en CV's: dat is nog een aparte klus. Dat doe ik morgen wel.
Maar ik ben heel tevreden over wat Mä levert, voor een lagere prijs dan we tot nu toe gewend zijn voor sound-decoders.
Toegevoegd maandag 23 januari: de rij-eigenschappen van de lok zijn fantastisch vooruit gegaan. Véél en véél beter dan voor de ombouw!
Dat de aankomende lok-programmer van Mä geschikt is om dit soort decoders te programmeren is goed nieuws. Het wordt weer beter en beter bij Mä.
Groet,
Rob