Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Ik heb net mijn eerste Msd van Marklin gekocht en ben erg benieuwd naar het geluid en rijgedrag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 21 januari 2012, 13:57:26
Ik heb net mijn eerste Msd van Marklin gekocht en ben erg benieuwd naar het geluid en rijgedrag.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik ben ook benieuwd :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Spoorman op woensdag 04 januari 2012, 21:45:49
Citaat van: Wim op maandag 12 december 2011, 17:43:50
Weet je wat sommigen steekt ?

Zij willen zelf uitmaken wat ze kiezen en
Marklin laat hun niet kiezen,
want die wil dat ze de CS2 gebruiken.


Inmiddels komt Marklin ook met een programmer:

60801 Sound-Programmer 99.99 Euro

Gr, Ben.
Hij is voor te bestellen voor 79,99 Euro bij Haertle
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Hallo allen

Vandaag voor het eerst een Marklin msd decoder ingebouwd 8 polige.
Geluid is super.+ rookgenerator
Mijn lok die ik heb omgebouwd is de 3690 Br 011.
Heb wel nog niet de update gedaan voor mijn Cs2.
je moet  wel opletten bij de kleuren van de bedrading.
Deze komen overeen met nem kleuren en niet met die van Marklin.
Hier een foto ,filmpje kan ik jammer genoeg niet maken


Groeten Benny
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Hallo Benny,

Leuk dat we nu de eerste geluids-decoders ingebouwd gaan zien.

Ik heb een Ludmilla van dieselgeluid voorzien, hier zal ik van de week eens een filmpje maken.
Foto,s van de ombouw zijn al klaar en komen later als een geheel in mijn eigen topic.

Ook ik ben erg tevreden over het geluid en de rijeigenschappen, er gaan vast nog meer loc's omgebouwd worden bij mij en de Marklin programmer wil ik ook graag hebben.

Ik heb het gevoel dat Marklin de strijd met ESU op decoder gebied is aangegaan en ben benieuwd was ESU met zijn prijzen gaar doen.

De decoder kocht ik in Houten voor ? 79.95.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Hallo peter

Zal alvast eens van die dagen eens een kijkje nemen ;)op jouw topic.
Ik heb hem 0,95 cent goedkoper gekocht in hal 1 bij lacasa.

groeten
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Dan moet ik ook mijn prijs bijstellen, hij komt daar namelijk ook vandaan  :) :)

Als je de prijs van een gewone ESU decoder er vanaf haald is de meerprijs voor geluid rond de ? 55
Voor dat verschil wordt het nu wel heel aantrekkelijk om loc,s van zo,n decoder te voorzien.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Ik hoor graag meer ervaringen over het geluid, loopt het bijvb synchroom met de snelheid etc?

En de rijeigenschappen met verschillende motoren, bijvb met hamo magneet. 5 polig, dc motor etc.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Wijbe op zondag 22 januari 2012, 16:12:10
Ik hoor graag meer ervaringen over het geluid, loopt het bijvb synchroom met de snelheid etc?

Je zult ook veel kunnen instellen op een CS-2 of Sound-Programmer.

Goed om te horen dat de eerste ervaringen met de mSD zeer positief zijn. Ik wil ook nog eens wat locs om gaan bouwen met de mSD :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Misschien dat ik iets gemist heb,maar ik zou graag het een en ander willen zien en horen.

Ik denk dat het nog te vroeg is dat men hier al over zeer positief te spreken.

Tuurlijk is het prima dat Marklin met een geluidsdecoder komt,en als straks de programmer ook nog is zo

werkt als die van ESU,dan stappen we misschien toch over.... :D.

Eerst maar is afwachten wat de programmer doet,en dat iedereen gebruik kan maken van alle geluiden

die er zijn.

Mvg: Alex
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Vanmiddag heb ik de 60949, de sound decoder voor de E-loks ingebouwd in de Mä 36831 (LTE 185 528-7).
Dat gaat heel makkelijk. Het enige wat een beetje lastig is, is het loshalen van de motor van de oude decoder-platine.

De nieuwe decoder is een mfx en heeft 15 functies + frontlicht.
Voor 80 euro een decoder, platine + luidspreker en een goede handleiding.
In de handleiding ontbreekt trouwens de stap van het weer aansluiten (weer inklemmen) van de frontlicht-flexbanden aan de platine.
Maar daar denken wij 3-rail-forummers zelf wel om  :D

Door het aanbrengen van de draadjes voor de luidspreker aan de ZIJkant van de platine, is het wel zo dat de lok-bovenbouw daarna moeilijker op het onderstel past. Klein minpuntje.

Het instellen van alle parameters en CV's: dat is nog een aparte klus. Dat doe ik morgen wel.
Maar ik ben heel tevreden over wat Mä levert, voor een lagere prijs dan we tot nu toe gewend zijn voor sound-decoders.

Toegevoegd maandag 23 januari: de rij-eigenschappen van de lok zijn fantastisch vooruit gegaan. Véél en véél beter dan voor de ombouw!

Dat de aankomende lok-programmer van Mä geschikt is om dit soort decoders te programmeren is goed nieuws. Het wordt weer beter en beter bij Mä.

Groet,
Rob
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Laten we het met zijn allen hopen...in ieder geval je bericht is niet verkeerd...en voor het geld ook niet.

Wens je veel suc6,en maak er een mooi filmpje van aub.

Mvg: Alex
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Heeft er nog iemand de mSD sound decoder 60947 ingebouwd ?
De mijne werkt perfect en ben uiterst tevreden. Sound prima en de rijeigenschappen ook. Heb al een bestelling lopen voor een mSD 60946 met een motorombouwset 60944 maar de levering kan nog wel een tijdje duren. Mvg. Jean.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: degeluidsman op zondag 22 januari 2012, 15:44:12

Ik heb het gevoel dat Marklin de strijd met ESU op decoder gebied is aangegaan en ben benieuwd was ESU met zijn prijzen gaar doen.


Die gaan dalen volgens deze link. :O

http://www.tsdbvba.be/webshop/artikels.php?groep=1
(Even naar beneden bladeren).

Gr, Ben.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Spoorman op dinsdag 24 januari 2012, 07:58:21
Die gaan dalen volgens deze link. :O
Daar kon je op wachten, de concurrentie zit ook niet te slapen  :D
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Ben,

volgens mij zijn dat de inkoopprijzen voor dealers..... daar komt dus nog minimaal 10% marge en de BTW bij, en dan zit je weer op wat we nu betalen.

Walter
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Daar vreesde ik ook al voor ja, maar een prijsdaling kan toch haast niet uitblijven? Loksound is een van de core producten van ESU, daar kan men zich geen daling van het aantal verkopen veroorloven.

Overigens heeft ESU natuurlijk nog een veel grotere sounddatabasr, dus is Marklin voorlopig niet interessant voor mij.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Dennis1984 op dinsdag 24 januari 2012, 09:40:10
Daar vreesde ik ook al voor ja, maar een prijsdaling kan toch haast niet uitblijven? Loksound is een van de core producten van ESU, daar kan men zich geen daling van het aantal verkopen veroorloven.

Overigens heeft ESU natuurlijk nog een veel grotere sounddatabasr, dus is Marklin voorlopig niet interessant voor mij.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Je modelletje moet er maar net tussenzitten :wink:

Dennis
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Silbermann op zondag 22 januari 2012, 18:10:11
Vanmiddag heb ik de 60949, de sound decoder voor de E-loks ingebouwd in de Mä 36831 (LTE 185 528-7).
Dat gaat heel makkelijk. Het enige wat een beetje lastig is, is het loshalen van de motor van de oude decoder-platine.

De nieuwe decoder is een mfx en heeft 15 functies + frontlicht.
Voor 80 euro een decoder, platine + luidspreker en een goede handleiding.
In de handleiding ontbreekt trouwens de stap van het weer aansluiten (weer inklemmen) van de frontlicht-flexbanden aan de platine.
Maar daar denken wij 3-rail-forummers zelf wel om  :D

Door het aanbrengen van de draadjes voor de luidspreker aan de ZIJkant van de platine, is het wel zo dat de lok-bovenbouw daarna moeilijker op het onderstel past. Klein minpuntje.

Het instellen van alle parameters en CV's: dat is nog een aparte klus. Dat doe ik morgen wel.
Maar ik ben heel tevreden over wat Mä levert, voor een lagere prijs dan we tot nu toe gewend zijn voor sound-decoders.

Toegevoegd maandag 23 januari: de rij-eigenschappen van de lok zijn fantastisch vooruit gegaan. Véél en véél beter dan voor de ombouw!

Dat de aankomende lok-programmer van Mä geschikt is om dit soort decoders te programmeren is goed nieuws. Het wordt weer beter en beter bij Mä.

Groet,
Rob


Sluit me hier helemaal bij aan  :)

Heb sinds december de decoders al in huis, gekocht bij lacasa in Houten voor 75 euro per stuk (ja, daar kreeg ik ze voor  :D)

De NS railion Ludmilla heb ik van de msd 60949 voorzien en kan je zeggen dat het geluid en de rijeigenschappen super zijn.
Moet hierbij wel zeggen dat het bijgeleverde speakertje is vervangen door de rechthoekige speaker uit de msd 60945
die ik eveneens had gekocht, voor de ombouw van de Br 34 (34972).

Na het downloaden van het geluid ben je wel even bezig met fuctionmapping en het toewijzen van de iconen, maar daarna
is het genieten.

Ben tot nu toe erg tevreden en hoop op binnenkortmeer soundfiles.  :)

Groet, Henny.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Kan je zelf bepalen welk diesel geluid je in deze decoders stopt? Ik bezit nl verschillende reeks 59 met alleen een toeter.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
ALS de lokprogrammer van Mä komt en ALS er verschillende dieselgeluiden beschikbaar komen, dan ja.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 26 januari 2012, 07:40:43
Kan je zelf bepalen welk diesel geluid je in deze decoders stopt? Ik bezit nl verschillende reeks 59 met alleen een toeter.

Je kunt inderdaad zelf beslissen welk geluid je in de decoder laadt, als het maar een msd decoder is.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat het geluidsbestand voor de betreffende lok beschikbaar is en je een cs2 met de nieuwste update hebt of
de soundprogrammer van marklin.

Gr. Henny.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Ik vind het allemaal reuze interessant en probeer al een paar uur e.e.a. te doorgronden, maar helaas ben ik toch weer verzand in allerlei onduidelijkheden  :? Ligt vast aan mij, maar toch.. helppp!!

Het nieuwe sounddecoder verhaal is me deels duidelijk, dus een Traxx setje voor mijn E185 was niet zo moeilijk te bestellen  :P
En dat er in alle nieuwe mSD setjes later een indien nodig passende sound i.p.v. de standaard sound kan worden gedownload snap ik ook.

Waarop ben ik gestrand? Het simpel bepalen van wat heb ik nodig voor welke (soort) loc!! Dat vind ik echt nergens terug.
Moet je nu echt elke loc afzonderlijk open maken om te kijken wat er in moet?

Ik vond de soundfile van een E182 en dacht leuk die lok heb ik en dat is een mooie loc om alle nieuwe sounddecoder mogelijkheden mee uit te proberen, want de CS2 is er helemaal klaar voor.. nu ik nog  :?
De E182 is een loc met FX decoder en een toetertje. Ik geef het toe lok nog niet opgemaakt om te kijken! Zit daar al een speakertje in die hergebruikt kan worden? Is het een 8-polige decoder of 21-polige?
Als het een 21-polige is, moet ik dan wachten op de losse 60940 decoder? Prik in sound er op downloaden en klaar? Of moet ik een complete 60947 of 60967 set hebben.

De E182 moet dus nog even wachten op een nieuwe sound  :(

Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Heb je een Mä-nummer voor je E182? Zonder dat is het wat lastig om te bepalen welke decoder je nodig hebt.
Groet,
Rob
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
39831 volgens mij.
klopt is een OBB uitvoering, maar ik heb een andere kap er op. Het betreft namelijk een omgespoten modelletje.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Hoi,
soort lok heb je toch voorhanden ?  ;)
daarna kiezen voor wat voor soort lok
en setjes worden geleverd incl.
standaardsound en luidspreker(s)
en dragerprint

(kost trouwens bij ESU extra!)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Nou als het zo makkelijk was Wim, was het me wel gelukt  :)
Blijft de belangrijkste vraag weer open moet ik een set met de 8-polige NEM of 21-polige decoder hebben?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Met de standaard speakers wel uitkijken naar het aantal Ohm's staat aan de achterkant.
Dat verschilt vaak , en om hem zomaar aan te sluiten kan schade veroorzaken waar je echt niet op zit te wachten.
Dus als je een setje koop,wissel dan gelijk de speaker,zeker heid voor alles...
Er zit een behoorlijke variatie in (ook bij ESU) en heb je nu vast ook met deze sound modules.

Mvg: Alex (hou het toch nog even bij ESU).
Na de programmer en na voldoende ervaringen hier gaan we weer verder kijken.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
@B,
ik zou meteen standaard 21-polig nemen
want dat zijn die dragerprints ook, van M tenminste
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Hoi,

Het loknummer 39831 wat je geeft is van een taurus model. Klopt dat? Dit is een lok met een sinusmotor en een aparte decoder.
Deze kun je niet zomaar ombouwen, want sinusmotors hebben een aparte aansturing. De ombouwsetjes die nu geleverd worden zijn daar niet voor geschikt.

Groet,
Rob
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Brigitte op zondag 12 februari 2012, 17:26:00
39831 volgens mij.
klopt is een OBB uitvoering, maar ik heb een andere kap er op. Het betreft namelijk een omgespoten modelletje.

Ik zit effe mee te zoeken maar kom niet verder.

Als ik naar de 39831 kijk zie ik een Sinusmotor. Ik meen dat daar (nog) geen MsD voor is. De genoemde ombouwsetjes 60947 en 60967 zijn niet geschikt en bedoeld voor gelijkstroommotoren.

Misschien kan Ad je helpen of loop eens in de treinenwinkel binnen. :D

Citaat van: Wim op zondag 12 februari 2012, 17:41:17

(kost trouwens bij ESU extra!)


Jaja. :thumbup:

Gr, Ben.

edit: tiepvaut
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Wim op zondag 12 februari 2012, 17:41:17
(kost trouwens bij ESU extra!)
Wat kost extra? Alle sounds zijn voor noppes te downloaden.
Bij een Loksound wordt een passende luidspreker meegeleverd. (zit al aan decoder gesoldeerd...)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
dragerprint !
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Nogal wiedes. Die is voor diverse loks van diverse merken verschillend en dus niet standaard mee te leveren.
Een Loksound is een standaard decoder. Overal voor te gebruiken. Dat kan van M* niet beweerd worden.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Jawel hoor,
die kan je ook voor ESU decoders gebruiken...
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Dragerprinten zijn voor dummies. Echter mannen solderen draadjes rechtstreeks vast.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Solderen heb ik tot nu toe altijd gedaan :(
Die tijd is voorbij,
Je kan lekker snel van decoders wisselen :thumbup:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Spoorman op zondag 12 februari 2012, 18:15:02of loop eens in de treinenwinkel binnen. :D
;)

.. een van de redenen dat ik hierop aan het studeren ben  :o)

Klopt de Taurus heeft een sinus motor. Ah ok dat blijft dus nog steeds een buitenbeentje..die kan ik dus voorlopig vergeten. Dat wordt dus een ander slachtoffer uitzoeken.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Wim op zondag 12 februari 2012, 18:50:58

Je kan lekker snel van decoders wisselen :thumbup:


Waarom moet dat? Je zet zo'n ding erin, regelt de boel af en kijkt er nooit meer naar om.

Gr, Ben.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Bijv. voor een programmer ?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Ik heb een Msd decoder in mijn ludmilla gezet, er werd een printje bijgeleverd die precies boven de motor paste en hier werd een 21 polige decoder opgeklikt.

Over het geluid ben ik erg tevreden en zal zeker nog meer loc,s gaan uitvoeren met deze Msd's


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Klinkt veelbelovend !
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Wim op zondag 12 februari 2012, 18:55:07
Bijv. voor een programmer ?
Citaat van: Spoorman op zondag 12 februari 2012, 18:53:29
Waarom moet dat? Je zet zo'n ding erin, regelt de boel af en kijkt er nooit meer naar om.
Voordat de decoder in de lok gaat, wordt de ESU decoder in de decodertester geplaatst en (grof) afgeregeld met de programmer. Tevens de juiste geluiden erin gezet.
Daarna de decoder in de lok (lekker solderen = nu en nooit losse contacten.). En dan op proefbaantje de decoder fijn afregelen met de programmer. 
Maar ja: Ieder z'n meug.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Brigitte op zondag 12 februari 2012, 18:52:10
Klopt de Taurus heeft een sinus motor. Ah ok dat blijft dus nog steeds een buitenbeentje..die kan ik dus voorlopig vergeten. Dat wordt dus een ander slachtoffer uitzoeken.
Hoi Brigitte,

Je hebt pech, want de mSd decoder kan de oude C-sinus niet aansturen, daarvoor heb je een speciale driver nodig.
In de huidige decoder van je Taurus zit de decoder en driver in één chip.
Alleen maakt/levert Marklin die drivers niet los.... :(
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Ik snap 't Ad.
Wel apart, de soundfile van de E182 wel beschikbaar stellen en weten dat het model(len) C-sinus heeft.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Wim op zondag 12 februari 2012, 18:55:07
Bijv. voor een programmer ?

Ook niet. Lok met ingebouwde decoder hang ik aan de programmer.

Gr, Ben.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Op verzoek van B u U dit bericht verwijderd.


Mvg,
Peter
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Citaat van: Freak op maandag 13 februari 2012, 19:46:11
En welke lok is het dan waarbij de decoder en driver in één chip zitten ?.

M39831
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Sounddownloads + Update 2.0.1)
Digital Newsletter from Dr Tom Catherall, and the first sentence states "At the time of the writing of this newsletter, the current software version, by way of direct download, for the Central Station 2 was 2.1.3."
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.1.3)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.1.3)
Citaat van: steventrain op vrijdag 27 april 2012, 15:50:46
Digital Newsletter from Dr Tom Catherall, and the first sentence states "At the time of the writing of this newsletter, the current software version, by way of direct download, for the Central Station 2 was 2.1.3."

Thanks Stephen :).


M.v.g.

Maikel (RMW)