Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Ik vond dit filmpje over de werking van de Märklin App op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=OX2CgoTE6Gw&feature=player_embedded


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Prima rustige uitleg hoe het werkt met de nieuwe cs.

Ik doe hetzelfde met de reloaded versie en dat werkt ook prima .


Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
"Märklin Katalog als App - jetzt online!

Ab sofort können wir Ihnen das gesamte Märklin Sortiment für die Hosentasche anbieten: Die Katalog App ist online im App Store! Neben vielen weiteren Funktionen haben Sie hier den Vorteil, sowohl auf den aktuellen Katalog als auch bereits auf alle Neuheiten 2011 zugreifen zu können - jährliche Aktualisierung inklusive. Jetzt noch einmal schnell... "

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Hoi,

Ook deze app kost weer geld :-(.

Overal moet weer geld aan verdiend worden >:-D

Groeten sander.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Citaat van: Seinwezen op maandag 28 februari 2011, 21:22:17
Ook deze app kost weer geld :-(.

Ja, het lijkt de belastingsdienst wel :P
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Filmpje App)
Citaat van: Seinwezen op maandag 28 februari 2011, 21:22:17
Hoi,

Ook deze app kost weer geld :-(.

Overal moet weer geld aan verdiend worden >:-D

Groeten sander.
Ik zag het ook. Best triest.
Hopen dat hij snel bij installous is  O:-D
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Nieuw Central Station II leverbaar



Het was al bekend op het forum, maar het stond nog niet in dit topic; het nieuwste CS-II van Märklin (60215) is vanaf nu leverbaar. Prijs: ? 799,95.

Wijziging ten opzichte van de 60214:

  • 5,0 A max. Ausgangsleistung


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Citaat van: Spoorman op zondag 27 maart 2011, 20:33:25Heb je dan ook nog een voeding nodig?
Ja ook nog, de nieuwe 100 Va variant.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
En misschien nog ten overvloede: het gaat dus NIET lukken om de 60214 of zelfs -13 te "upgraden" naar 5A.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
Klopt. De 5A aanpassing is gedaan voor de LGB / Spoor 1 gebruikers!
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 60215 leverbaar)
En daar profiteren de H0 gebruikers van mee! :)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (Gerucht: App voor Android)
App voor Android


Hallo allemaal,

Er zijn geruchten dat Märklin in april met een (Mobile Station) App komt voor Android-telefoons. Dit zou erg handig zijn van Märklin, aangezien veel moderne mobiele telefoons op het Android-systeem draaien (waaronder veel Samsung-toestellen). We wachten nog even af.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (Gerucht: App voor Android)
Haal het woord "Gerucht" er maar af. Toen ik M* een paar weken terug belde vertelde die mevrouw al dat de App ook voor Android komt.
Ik zou op dat moment nog een Samsung Galaxy S krijgen en uit nieuwsgierigheid toen gebeld. Zal met een paar weekjes verschijnen denk ik.
Zelf al inmiddels een iPhone rijker draait de huidige App prima hier.
marklin tv
soultrain
gast

marklin tv
Märklin tv -folge 23 online.

Veel kijkplezier. 8o 8o
Re:marklin tv
Lid sinds: 2008

offline
Re:marklin tv
Was weer leuk filmpje.
ICE-gebak... altijd lekker  :P

Groeten,
Ton.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Omruilactie Booster 60173)
Er is een omruilactie voor de Märklin Booster 60173. Meer informatie vindt men op Märklin.nl.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
mLD en mSD
De nieuwe generatie Märklin-decoders


Märklin levert in 2011 een nieuwe reeks decoders uit, zowel locdecoders (mLD) als sounddecoders (mSD). Meer informatie over de decoders vindt men achterin de folder "Sommer-Neuheiten 2011".

Interessant is vooral het volgende:
"Der Märklin Sounddecoder (mSD) lässt sich ab Herbst 2011 über die CS-II mit Soundfiles (werden auf der Märklin Homepage bereitgestellt) bespielen."

Je kunt dus vanaf de herfst zelf geluiden downloaden op de Märklin-site en deze via het CS-II in je loc zetten.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 18:43:23Je kunt dus vanaf de herfst zelf geluiden downloaden op de Märklin-site en deze via het CS-II in je loc zetten.

Hebben "vreemdgaanders" hier ook wat aan?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Citaat van: Hans Biere op woensdag 13 april 2011, 19:03:17
Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 18:43:23Je kunt dus vanaf de herfst zelf geluiden downloaden op de Märklin-site en deze via het CS-II in je loc zetten.

Hebben "vreemdgaanders" hier ook wat aan?

In welk opzicht? Bedoel je een "vreemde" loc of een "vreemd" besturingsapparaat. Een vreemde loc moet uiteraard mogelijk zijn, een vreemd besturingsapparaat (bv. Ecos) weet ik niet. Dat zal moeten blijken.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 19:05:48een "vreemd" besturingsapparaat.

Dat bedoel ik. Want als je dat van tevoren weet dat die nieuwe M* decoders "CSII gebonden zijn" hoef je je in al die nieuwe M* decoder materie bijvoorbaat al niet te verdiepen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Citaat van: Hans Biere op woensdag 13 april 2011, 19:09:20
Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 19:05:48een "vreemd" besturingsapparaat.

Dat bedoel ik. Want als je dat van tevoren weet dat die nieuwe M* decoders "CSII gebonden zijn" hoef je je in al die nieuwe M* decoder materie bijvoorbaat al niet te verdiepen.

Het is waarschijnlijk vooral de vraag of een Ecos de Märklin-geluidsbestanden aan kan. En ook niet onbelangrijk: kun je in een Ecos de CV-instellingen van een loc bekijken en veranderen. Als een Ecos aan al deze eisen voldoet, dan moet het mogelijk zijn (lijkt mij).

Het is natuurlijk een feit dat de Sommer-Neuheiten, met daarin de nieuwe mLD en mSD, nog vers van de pers zijn. In de loop van de tijd zal er gerust wel meer informatie over verschijnen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Citaat van: Spoorman op woensdag 13 april 2011, 19:23:52
Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 19:17:12

En ook niet onbelangrijk: kun je in een Ecos de CV-instellingen van een loc bekijken en veranderen. Als een Ecos aan al deze eisen voldoet, dan moet het mogelijk zijn (lijkt mij).


Dat kan nu ook al. Esu houdt zich namelijk aan de standaard, helaas Marklin niet.

Met het CS-II kan men ook de CV-instellingen uitlezen en wijzigen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Ik ben benieuwd of M* vasthoud aan hun eiguh systeem dat je alleen met een cs1/2 kan werken in de decoder cq downloaden .
Als dat het geval zou zijn heeft het volgens mij weinig levensvatbaarheid onder de modelbaanliefhebbers die nu met andere systemen aardig uit de voeten kunnen.

Gr, Jan
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Ik vind het cool   :P een zeer interessante uitbreiding voor mijn prachtige centrale!

Gut als je een ESU ECOS bezit zit je toch niet op decoders van M* te wachten, dat heeft ESU toch allang voor je geregeld...  >:-D
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)

ik denk dat ondanks de "nieuwe decoders" er nog wel beperkingen zijn met:

Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 18:43:23
"Der Märklin Sounddecoder (mSD) lässt sich ab Herbst 2011 über die CS-II mit Soundfiles (werden auf der Märklin Homepage bereitgestellt) bespielen."

Je kunt dus vanaf de herfst zelf geluiden downloaden op de Märklin-site en deze via het CS-II in je loc zetten.

ik denk dat een lokprogrammer nog altijd meer mogelijkheden (gaat) bied(en).
daar bij komt dat de ESU ECoS en decoders t/m 21 functie's gaan,
iets wat bij Märklin niet kan.

Groet,
Matthijs (die niets tegen Märklin heeft :wink:)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Ach, het is met 21 functies natuurlijk wel leuk maar ik betrap mijzelf erop dat ik ze zelden gebruik (wat natuurlijk heel persoonlijk is).
Ik zou best eens over de schouder van een Ecos-gebruiker mee willen kijken om de pro's en contra's te ontdekken (behoudens prijsverschil). Ik heb namelijk het idee dat de systemen (weer) langzaam naar elkaar toekruipen. Lokprogrammers zijn natuurlijk heel fijn maar voor instappers of technisch minder begaafden misschien te ingewikkeld. Ik heb altijd het idee gehad dat Märklin meer van eenvoud houdt en op safe speelt en Esu meer een "nerd"-merk is (met overigens best fijne producten, dat moet ik zeker toevoegen).

Als geluiden kunnen worden gedownload komende herfst dan ben ik benieuwd of ze dat a la App Store alleen tegen betaling gaan doen. Ik ben dus bang van wel.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Hoi Maikel, dank je voor de melding.

Het word steeds leuker en mooier met Marklin :D.

Groeten,
Gijs
marklin tv 2011
soultrain
gast

marklin tv 2011
Märklin tv folge 24 online.
Re:marklin tv 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin tv 2011
Weer leuk om te zien! Iemand op het Stummi-forum had trouwens goed gekeken naar het filmpje en de foto's gespot van een Voith Maxima in Wiebe-uitdossing die bij de werkplek van een medewerker hingen (eerste twee minuten). Voer voor speculaties?

Ps. Misschien is het handig om niet steeds weer een nieuw draadje te aan te maken als er een nieuwe aflevering te zien is, maar dit gewoon in het andere draadje over dit thema te melden. Wellicht kunnen deze topics nog samengevoegd worden.
Re:marklin tv
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:marklin tv
Aantal topics samengevoegd. Graag voor de volgende Marklintv aankondiging dit topic gebruiken. Alvast enorm bedankt!

Groeten,
Herman
Re:marklin tv 2011
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:marklin tv 2011
Citaat van: 10103 op vrijdag 22 april 2011, 13:58:26
Ps. Misschien is het handig om niet steeds weer een nieuw draadje te aan te maken als er een nieuwe aflevering te zien is

Sorry hoor. Ik zal het nooooooooooooooit meer doen...
Re:marklin tv 2011
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re:marklin tv 2011
Citaat van: Hans Biere op zondag 01 mei 2011, 22:34:08
Citaat van: 10103 op vrijdag 22 april 2011, 13:58:26
Ps. Misschien is het handig om niet steeds weer een nieuw draadje te aan te maken als er een nieuwe aflevering te zien is

Sorry hoor. Ik zal het nooooooooooooooit meer doen...

Het was geen reactie op jou Hans. Er was al een draadje dat over Märklin TV ging (van jou?) en toen kwam daar nog een nieuw draadje van iemand anders bij over een volgende aflevering. Het leek me toen handiger om steeds hetzelfde draadje voor nieuwe aankondigingen van de TV-afleveringen te gebruiken.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: mLD en mSD)
Citaat van: RMW op woensdag 13 april 2011, 19:17:12
Het is waarschijnlijk vooral de vraag of een Ecos de Märklin-geluidsbestanden aan kan.

Natuurlijk kan dat, men prijst dat ding de hemel in omdat hij "alles" kan. Dus kan hij dit ook.

Hopelijk zit er een speciale functie die weggelegd is voor CS 2 gebruikers op.

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Leuk dat deze nieuwe decoders van nieuwe geluiden kunnen worden voorzien,maar het zal waarschijnlijk niet gratis zijn :thumbdown:

Belangrijker zou zijn,als je de decoder softwarematig kan updaten,en dat is iets wat alle voorlopers van deze Märklindecoders missen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 08 mei 2011, 21:49:47
het zal waarschijnlijk niet gratis zijn :thumbdown:

Dan heeft marklin haar ogen en oren in de kont, het zo super dom zijn om dit te doen. :thumbdown:

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 08 mei 2011, 21:49:47
Leuk dat deze nieuwe decoders van nieuwe geluiden kunnen worden voorzien,maar het zal waarschijnlijk niet gratis zijn :thumbdown:

Belangrijker zou zijn,als je de decoder softwarematig kan updaten,en dat is iets wat alle voorlopers van deze Märklindecoders missen.

M.v.g.

Hans V200.0

Eerst afwachten B) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Hallo Allen,

Bij ons op de vereniging hebben we een Ecos. Ik had laatst een Märklin lok met een nieuwe sounddecoder van ESU. Deze decoder bezit een RailCom-Plus functie. Nou dat is een verbetering ten opzichte van het MFX protocoll van Märklin. Misschien heeft dit dus helemaal niets met het marklin nieuws te maken, maar ik las in dit draadje iets over de Ecos en toen dacht ik, Ik meld het ook maar even.

Groet, Jasper.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Citaat van: RMW op donderdag 12 mei 2011, 14:47:06
Citaat van: Jasperkc op woensdag 11 mei 2011, 22:51:21
Hallo Allen,

Bij ons op de vereniging hebben we een Ecos. Ik had laatst een Märklin lok met een nieuwe sounddecoder van ESU. Deze decoder bezit een RailCom-Plus functie. Nou dat is een verbetering ten opzichte van het MFX protocoll van Märklin. Misschien heeft dit dus helemaal niets met het marklin nieuws te maken, maar ik las in dit draadje iets over de Ecos en toen dacht ik, Ik meld het ook maar even.

Groet, Jasper.

Heeft inderdaad weinig te maken met "Märklin Nieuws". Bovendien werkt MFX met een CS-2 werkelijk perfect.

Graag weer on-topic!


M.v.g.

Maikel (RMW)

Hallo Maikel,

Het valt mij op dat jij de koptekst van dit draadje wel erg nauwkeurig naleeft.

Ik ben het met Jasper eens dat railcom veel sneller werkt dan MFX.
En hij zit ingebouwd in een Marklin loc, dat is toch ook Marklin nieuws.


Mvg,

Peter / degeluidsman.



Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Citaat van: degeluidsman op donderdag 12 mei 2011, 15:12:19
Hallo Maikel,

Het valt mij op dat jij de koptekst van dit draadje wel erg nauwkeurig naleeft.

Ik ben het met Jasper eens dat railcom veel sneller werkt dan MFX.
En hij zit ingebouwd in een Marklin loc, dat is toch ook Marklin nieuws.

Hallo Peter,

Dat komt omdat ik dit topic ooit zelf heb gestart, om ook een topic speciaal voor de digitale nieuwtjes van "Märklin" te hebben. Voor de andere merken is er al zoveel. Onder "Märklin Nieuws" versta ik updates van Märklin, een nieuw CS, het MS, App's voor Märklin, nieuwe Märklin-decoders, etc. Dus niet een ESU-decoder die toevallig in een Märklin-loc is geplaatst. Vergelijken tussen verschillende merken doen we in andere topics, die zeker aanwezig zijn op 3rail Forum. Zoals ik al zei: graag terug on-topic ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Citaat van: RMW op donderdag 12 mei 2011, 15:25:00
Citaat van: degeluidsman op donderdag 12 mei 2011, 15:12:19
Hallo Maikel,

Het valt mij op dat jij de koptekst van dit draadje wel erg nauwkeurig naleeft.

Ik ben het met Jasper eens dat railcom veel sneller werkt dan MFX.
En hij zit ingebouwd in een Marklin loc, dat is toch ook Marklin nieuws.

Hallo Peter,

Dat komt omdat ik dit topic ooit zelf heb gestart, om ook een topic speciaal voor de digitale nieuwtjes van "Märklin" te hebben. Voor de andere merken is er al zoveel. Onder "Märklin Nieuws" versta ik updates van Märklin, een nieuw CS, het MS, App's voor Märklin, nieuwe Märklin-decoders, etc. Dus niet een ESU-decoder die toevallig in een Märklin-loc is geplaatst. Vergelijken tussen verschillende merken doen we in andere topics, die zeker aanwezig zijn op 3rail Forum. Zoals ik al zei: graag terug on-topic ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)

Ik zie dit wat ruimer blijkbaar.

Het een heeft met het andere te maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Citaat van: Jasperkc op woensdag 11 mei 2011, 22:51:21Bij ons op de vereniging hebben we een Ecos.

Dat is dan jammer voor jouw.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Kunnen we het een beetje netjes houden hier. Wat hier boven gezegd wordt slaat helemaal nergenss op!!
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Hallo Allemaal,

Misschien had ik mijn bericht beter in een ander topic kunnen plaatsen, echter ik zag zo snel niet waar. Als de webmaster van mening is om het bericht te verplaatsen in het juiste topic, dan heb ik er vrede mee. Jammer dat er nu een discussie losbarst over wat wel en niet in dit draadje thuis hoort.

Ok ieder een fijne avond. Dit van railcom was ook echt ter info bedoeld.

Jasper
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws
Hoi Jasper,

Als je hem niet kan vinden,dan start je toch zelf een topic?

En mocht die dubbel zijn,dan wordt het toch weer eerdaags samengevoegd,dus wat let je?

Helaas ik ben je voor :D        Railcom +

M.v.g.

Hans V200.0
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 (3) en iPad-App)
Digital.News


Vanaf vandaag zijn er weer wat belangrijke nieuwtjes te melden, waaronder een nieuwe iPad-App van Märklin (met wisselstraatbesturing) en na een jaar weer een nieuwe update voor het CS-2 (1.6.4 (3)). Deze update is momenteel alleen verkrijgbaar via de netwerk-update-functie op het CS-2 en dus nog niet als USB-versie.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 (3) en iPad-App)
Het werkt allemaal super die iPad app :)

Ook kunnen we nu in het cv menu van mfx loks de snelheidsgrafiek visueel instellen.
Dus bv. Lineair optrekken of exponentieel enz.

Verder nog niet veel grote (nuttige) veranderingen gezien ;)

Dennis
Ps: die led balk werkt nog steeds niet correct bij afsluiten :?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 (3) en iPad-App)
Hierbij een schermafdruk van de iPad-App van een ander forumlid:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 (3) en iPad-App)
vraagje
ik heb een lok Br185  art. nr 36850 met decoder E610761
kan ik deze lok voorzien van een geluidsdecoder?

met groet teus
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 (3) en iPad-App)
Citaat van: timpy op zondag 09 oktober 2011, 13:14:17
vraagje
ik heb een lok Br185  art. nr 36850 met decoder E610761
kan ik deze lok voorzien van een geluidsdecoder?

met groet teus

Een geluidsdecoder moet zeker mogelijk zijn. Märklin heeft dit jaar een nieuwe mSD-reeks (Märklin Sounddecoder) aangekondigd, met ondermeer setjes die speciaal zijn gemaakt voor de Hobby-serie, oftewel artikelnummers die beginnen met 36***. De BR 185 waar jij het over hebt is een zogeheten TRAXX-locomotief. Voor locomotieven uit de TRAXX-serie zal Märklin binnenkort art. 60949 uit gaan leveren, met voorgeprogrammeerd TRAXX eloc-geluid. Zo een ombouwsetje kost slechts 99,95 Euro.

Wat ik niet weet is of deze loc een ronde uitsparing aan de onderzijde heeft (dat is namelijk wel bij enkele andere 36*-modellen het geval). Zo ja, dan kun je de luidspreker daar heel eenvoudig in monteren.

Een andere optie is het inbouwen van een uitgebreidere geluidsdecoder van Märklin of ESU.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 USB)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: 1.6.4 USB)
Digital.News


Hallo allemaal,

Er is weer nieuws over de update voor het Central Station-2 van Märklin. De USB-versie van update 1.6.4 (3) met GFP 1.38 is beschikbaar op de Märklin-website. Klik "hier" voor meer informatie.


M.v.g.

Maikel (RMW)