Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Citaat van: RMW op woensdag 17 november 2010, 23:18:55
Of lang sparen :D !!!

Daar ben ik de hele tijd al mee bezig :( :)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Citaat van: Gijs op woensdag 24 november 2010, 17:33:21
Hallo allen, er is weer een update voor het CS2 beschikbaar.

Het betreft GPF 1.36

Ik ben nu volop aan het testen wat er allemaal is verbeterd.

Succes met updaten.

Gijs

Bedankt voor de mededeling. Ik heb gelijk de inhoudsopgave van dit topic aangepast.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Hallo Allemaal,

Ik zag dit op M-Users staan. Zo te zien hebben we nu te maken met een beta-update als voorproefje voor de 1.4.5-update. Blijkbaar zijn er wat verbeteringen met de S-decoders (terugmelddecoders):

Citaat van: M-Users Forumreceived a new GFP (1.36) version today througe cable internet update, it still shows 1.4.0(1)

BETA TEST-GUI version 1.4.5 build 1, GFP 1.36 (beta test in November 2010)
Improved performance in S88 feedback
adjustable clock for reading of the S88
no impairment of the feedback provided by internal memory operations
new S88 event interface for PC connection
CAN documentation CS2 Web Server available

V1.36
Bug Fix: Support for the current memory chips of the GFP
An adjustable power output of the bridge driver to adapt to the used transformer. But this is not yet active, as the counterpart in the GUI is still missing
A small review of the Abschaltmeldung in CFP. It could happen that they lost after all (not sent). This seems to be fixed now finally

HW 3.6 NOR flash from 200nm to 110nm technology changed (the shrink), otherwise no change
HW 3.5 Here, a PCB without optimization changes are made in the underlying schematic
HW 3.4 Here are EMC improvements and optimizations in the field of power supply, carried out the display and the touch control
HW 3.1 First version with standard delivery of the CS2

V1.5 BugFix: Reset solenoid protocol when upgrading to MM and save

*** Could it possibly going to start using the TrainController with feedback


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Hoi Maikel, goede onwikkelingen allemaal.

Hopenlijk gaat dan de terugmelding op mn slave ook goed.

Wellicht dat handmatige handelingen nu ook niet meer storen op automatisch rijbedrijf.

Ik vind het wel leuk dat ze blijkbaar erg druk bezig zijn met het aanpassen en verbeteren van de software.

We houden elkaar op de hoogte.

Merken jullie verschil met de nieuwe GFP 1.36 ?


Groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Help.........

Ik probeer al een poos om via de USB stick de update op CS2 te zetten maar zonder succes. Ik heb eerst alleen de file » cs2update.tgz (7.106,86 kb) geprobeerd, daarna samen met » cs2update_gfp1.36.tgz (17,38 kb) alles op een USB stick die verder leeg is
en volg letterlijk de stappen zoals op de site vermeld maar kom er niet door.
CS2 geeft steeds aan dat de update succesvol is maar de versie blijft staan op 1.2.5 (1)
Wat doe ik fout???? :?

Vast bedankt,

groet Robert
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Robert,

Je hebt alleen de cs2update.tgz file nodig. Je moet deze op de USB-stick in de root folder (hoogste nivo) opslaan.
CS2 opstarten, USB stick in CS2 en dan voor update kiezen. Update duurt even, dan CS2 opnieuw starten en de nieuwe software zou op de CS2 moeten staan.

Succes, Andre
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Bedankt Andre,

het is gelukt, ik heb inderdaad alleen genoemde file opde USB gezet en deze keer tevens zonder hem eerst op de PC op te slaan en vandaar op de USB stick te zetten. Dit heeft gewerkt :lol:

groet Robert
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Robert,

Graag gedaan. Ik ben blij dat ook bij jou deze update nu goed geinstalleerd is.

Groet, Andre
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (UPDATE CS II)
Citaat van: Gijs op woensdag 24 november 2010, 21:50:19
Merken jullie verschil met de nieuwe GFP 1.36 ?

Nog niet echt. Het enige wat ons is opgevallen, is het feit dat men (zo lijkt het) nu meer locdecoders kan updaten in het CS-II.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Nieuw Central Station II



Märklin komt in 2011 met een nieuw Central Station-II, met het artikelnummer 60215. Prijs: ? 799,95.

Eigenlijk zit er maar één echte wijziging in het nieuwe Central Station ten opzichte van de 60214:

  • 5,0 A max. Ausgangsleistung


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
+2,0 A is dat ?50,- waard?

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: Spoorman op dinsdag 18 januari 2011, 21:32:23
Als je aan 3A niet genoeg hebt is ?50 niet veel voor 2A extra. Een losse MFX booster kost een kapitaal.

Gr, Ben die ook iets positiefs wil zeggen over CSII

Goede verheldering van zaken.

Bedankt, Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Je kunt er bijna op wachten dat CSII-bezitters gaan vragen om een ombouw, voor zover dat dan mogelijk is. Maar ja, redt je het straks dan wel met 5A?

deze vuist op deze vuist
deze vuist op deze vuist
deze vuist op deze vuist
en zo klim ik naar booooooven...
:lol:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: RMW op dinsdag 18 januari 2011, 21:16:51Märklin komt in 2011 met een nieuw Central Station-II, met het artikelnummer 60215. Prijs: ? 799,95.

Eigenlijk zit er maar één echte wijziging in het nieuwe Central Station ten opzichte van de 60214:

  • 5,0 A max. Ausgangsleistung
Persoonlijk ben toch een beetje 'not amused' over dit nieuwtje  :shock: Daar zit ik met mijn 60214 van nog geen jaar oud! Aan mij heeft Marklin in ieder geval wat uit te leggen  :?

Als je zo iets belangrijks communiceert, zorg je er toch ook voor dat tegelijkertijd de toekomst van de 60213/60214 bekend wordt gemaakt. Zo zaai je toch alleen maar onrust en vragen, waar niemand nog antwoord op heeft  :(
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
De 214 was toch duurder omdat hij DCC kon sturen en later kon je dat met een update op de 213 toch ook? Hoe zat dat dan?

Extra power is niet verkeerd.

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Ik ben het wel met Ben eens, in de concurrentie met de anderen in het veld zoals de ESU en Intellibox is dit helemaal geen slechte stap.

@Brigitte; daarom schreef ik al: kijken of er een modificatie beschikbaar komt. Ik ben de eerste die 'm instuurt.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 18 januari 2011, 21:53:33
Ik ben de eerste die 'm instuurt.
anders ik wel  :wink:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: Kermit65 op dinsdag 18 januari 2011, 21:43:47
Je kunt er bijna op wachten dat CSII-bezitters gaan vragen om een ombouw, voor zover dat dan mogelijk is. Maar ja, redt je het straks dan wel met 5A?

Zo niet, wat is dan het probleem? Extra power in de vorm van een booster. Of zeg ik nu iets raars?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Nee, maar een booster is duur. En het kan toch niet zo wezen dat een centrale binnen een jaar al weer verouderd is.... Maar goed allemaal speculaas, vandaar dat ik al aanhaalde dat Marklin gelijk een verhaal voor de CS2 bezitters klaar had moeten hebben! Nu mogen we weer gaan zitten raden. Ik ga er van uit dat het wel goed komt, maar toch de kater van de CS1 is nog niet volledig hersteld.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: Brigitte op dinsdag 18 januari 2011, 22:08:18
En het kan toch niet zo wezen dat een centrale binnen een jaar al weer verouderd is....

Hij is toch niet verouderd hij heeft gewoon een "facelift" gehad. Gebeurt ook in de auto industrie dat een auto meer vermogen met de zelfde motorvariant en daar hoor ik niemand over klagen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Vanaf nu verkrijgbaar



Ga hier direct naar de App-store: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Hoi Maikel, nou heb ik persoonlijk niks met al die apps maar ik denk dat ik deze toch wel ga downloaden.

Ik ben benieuwd hoe dat werkt.

groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: Brigitte op dinsdag 18 januari 2011, 22:08:18
En het kan toch niet zo wezen dat een centrale binnen een jaar al weer verouderd is.... Ik ga er van uit dat het wel goed komt, maar toch de kater van de CS1 is nog niet volledig hersteld.
Die CS1 was toch ook van de een op de andere dag exit bij marklin, onder het motto alle klanten zoek het verder maar uit of koop maar een CS2. Gelukkig nam in het geval van de CS1 ESU de service over en geven nu nog updates uit voor de CS1 reloaded. Kan marklin nog wat van leren.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: redskin op dinsdag 18 januari 2011, 22:22:28
Die CS1 was toch ook van de een op de andere dag exit bij marklin, onder het motto alle klanten zoek het verder maar uit of koop maar een CS2. Gelukkig nam in het geval van de CS1 ESU de service over en geven nu nog updates uit voor de CS1 reloaded. Kan marklin nog wat van leren.

Vergeet niet dat alle problemen rondom het CS-1 ontstonden door de ruzie met datzelfde ESU. Door dat voorval, waarbij de rechten rondom MFX op het spel stonden (niet voor niets dat het bij ESU nu M4 heet), moest Märklin een nieuw Central Station maken. Alleen op deze manier konden zij los komen van ESU. Het was zeker niet de bedoeling van Märklin om de klanten in de kou te laten staan, het was pure noodzaak.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Ja, de mega asosiale houding met betrekking tot de cs1 staat mij ook niet aan. K*man zegt tegen mensen cs maken ze niet meer koop maar een cs2 we reparen niets. En wat nu als esu de rechten had moeten wij meer dokken voor de locs dus beter dat marklin het recht in eigen handen heeft.

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: RMW op dinsdag 18 januari 2011, 22:15:26
Vanaf 2011



M.v.g.

Maikel (RMW)

Hoop dat ie ook voor het Android platform uitkomt.... ;-)


Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Wat kost de app? Gratis omdat je voor meer dan duizend euro aan hardware nodig hebt?

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Spoorman op dinsdag 18 januari 2011, 22:33:26
En zo praten fans wat krom is recht. :(

Wat M* deed met haar CSI klanten was ronduit schandalig.

Maar goed, nu is er mooi digitaal nieuws voor de fans.

Gr, Ben.

Idem hier. Het gaat toch om flinke bedragen. Dat ze bij Marklin maar wat doen aan deze hardware update.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Spoorman op dinsdag 18 januari 2011, 22:33:26
En zo praten fans wat krom is recht. :(
Gr, Ben.

Maar daar is het ook een M*-forum voor, Ben. Als het alleen maar droefheid en negativiteit over het merk zou zijn, wat doen we hier dan nog met z'n allen? Bovendien kan de fabrikant dan wel inpakken denk ik.

Het Apps-nieuwtje is waar ik het eerder over had, het nieuws wat M* in Nürnberg uit ging brengen.
Leuk, maar het zal nauwelijks nieuwe aanwas betekenen. Apple fanboys zitten niet te wachten op "oude techniek" die ze met hun high tech speeltjes kunnen aansturen. Die zitten in no-time geeuwend achter hun iPad of iPhone onder het uitroepen van "Pfft...treintjes...dat is zoooooo 1930.."

Ik vind het gewaagd van M* dat ze dit doen maar het schudt de markt niet wakker. Kijk wat je er daarnaast nog voor nodig hebt. Bovendien is het idee niet eens origineel maar afgekeken van hobbyisten. Op YouTube zwerven diverse filmpjes hierover rond.

Iets wat bij M* meer zoden aan de dijk zou zetten is de bezem halen door het assortiment en bijvoorbeeld eens goed kijken naar de wirwar aan wagonverlichting. Standaard met zonder met zonder sleper en bedrading, je wordt er gek van. Teveel oude ballast in de schappen, dat kost hen ook bakken met geld en de klant ook.


@Hans; 3A vermogen is niet super voor een instrument met zoveel mogelijkheden. Een paar locs met de meeste functies aan, wagonverlichting en wat andere dingetjes en je zit over de grens.
Boosters zijn, zoals gezegd, al erg duur. Te duur naar mijn idee dus ik ga kijken voor tweedehands over enige tijd. Zou M* als tegenprestatie, tegemoetkoming naar de oude CS 1 en II-klanten van mijn part, de boosters in prijs laten zakken dan denk ik dat ze een hoop gemor minder krijgen.

Maar, dat is mijn persoonlijke mening.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 18 januari 2011, 23:23:49
Wat kost de app? Gratis omdat je voor meer dan duizend euro aan hardware nodig hebt?
4,99 euro in de App Store van Apple
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: magnus op woensdag 19 januari 2011, 12:21:53
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 18 januari 2011, 23:23:49
Wat kost de app? Gratis omdat je voor meer dan duizend euro aan hardware nodig hebt?
4,99 euro in de App Store van Apple

:shock:.

Dit zou toch gewoon gratis moeten zijn.

Groeten Sander
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Kermit65 op woensdag 19 januari 2011, 11:38:52
Maar daar is het ook een M*-forum voor

Fout, het is het 3rail forum niet alleen toegewijd aan marklin.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Jammer dat de app alleen voor iPhone beschikbaar is (op dit moment).
Hopelijk komt het ook voor Windows Mobile en Android beschikbaar.

Groet, Andre
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 18 januari 2011, 23:23:49
Wat kost de app? Gratis omdat je voor meer dan duizend euro aan hardware nodig hebt?

Gr Eddie

4,99 in de iTunes store.

http://itunes.apple.com/de/app/mobile-station/id412624304?mt=8
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Jammer, kost weer twee stukjes rail.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citeer
Dit zou toch gewoon gratis moeten zijn.

? 4,99 vind ik anders totaal niet duur en je kunt het zowel op je iPod als op je iPhone of iPad gebruiken. Ik vind het wel leuk. Enige probleem; ik heb geen enkel Apple-product in huis :wink:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: RMW op woensdag 19 januari 2011, 17:08:14
Citeer
Dit zou toch gewoon gratis moeten zijn.

? 4,99 vind ik anders totaal niet duur en je kunt het zowel op je iPod als op je iPhone of iPad gebruiken. Ik vind het wel leuk. Enige probleem; ik heb geen enkel Apple-product in huis :wink:.


M.v.g.

Maikel (RMW)

Net ff gekeken en voor ?229 heb je de iPod touch 8GB v4 met camera's wifi ect.

Maar ik vind het wel een leuk initiatief.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Ik kan bevestigen dat een ipodtouch zijn geld waard is !!
Heb zelf een 3G. 8gb
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Maar ik heb daar eigenlijk een te groot marklin boodschappenlijstje voor.

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 17:40:47
Maar ik heb daar eigenlijk een te groot marklin boodschappenlijstje voor.

Gr Eddie
:mrgreen:

Me two.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: redskin op woensdag 19 januari 2011, 15:51:03
Citaat van: Kermit65 op woensdag 19 januari 2011, 11:38:52
Maar daar is het ook een M*-forum voor

Fout, het is het 3rail forum niet alleen toegewijd aan marklin.

Ik zou zeggen: check de geschiedenis van het forum even. M* gaf geen toestemming voor het gebruik van de merknaam, anders heette het nog altijd Märklinforum.nl.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Kermit65 op woensdag 19 januari 2011, 18:03:09
Citaat van: redskin op woensdag 19 januari 2011, 15:51:03
Citaat van: Kermit65 op woensdag 19 januari 2011, 11:38:52
Maar daar is het ook een M*-forum voor

Fout, het is het 3rail forum niet alleen toegewijd aan marklin.

Ik zou zeggen: check de geschiedenis van het forum even. M* gaf geen toestemming voor het gebruik van de merknaam, anders heette het nog altijd Märklinforum.nl.

En zeer kort geleden stond er nog bovenaan: "Het forum vóór en dóór Märklinliefhebbers".

Nu graag weer on-topic. We zitten hier namelijk in een topic over het digitale nieuws van Märklin 8).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
hallo

ik heb hier op het forum kreten voorbij horen komen als (bijv.):

Citeerwaarom twijvel je tussen de ECoS en de CS 2 ?

en dan:
CiteerVoor mij ook geen ECOS, is namelijk geen Märklin apparatuur

ik vind dat echt onzin.
waarom?
hier op het forum adviseert ook altijd iedereen om een ESU decoder te nemen als je een locomotief wil ombouwen. dat is ook geen Märklin !!
en dan nu opeens doen een heleboel weer super positief (en is de ECoS niets meer) omdat marklin de CS een "opfrisbeurtje" heeft gegeven ? :?

gr,
Matthijs :)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Op de kleintjes letten. En aangezien een "grote besturings cetrale" een grote aankoop is het verstandig om het goed te doen. Er is een heel groot verschil tussen een decodertje en een cs2/ecnos.

Ik ben een marklin Freak, net zoals vele anderen hier. En zeker voor mensen die alleen maar marklin rijden, waarom zou  je daar van af stappen voor een centrale die een paar centen goedkoper is en ook nog eens minder stijlvol is vormgegeven.


gr,

Eddie :)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Ik ben als grote fan ook afgestapt.Heb een ecos 2 en zou niks anders meer willen.Marklin is nog enkel een merknaam die duur betaald moet worden.Vele van hun decoders worden door esu gemaakt en ontworpen.Zie de sounddecoders.Als modelbouwer moet je de vraag stellen : wat krijg ik voor mijn zuur verdiende centen.Cs2 met een supertje voor 799 euro of een volledig systeem van een ander merk (met zeer goede ondersteuning) voor 575 euro.PS: dat systeem kan dan ook alle formaten aan.Een enkele opmerking is dat zelfs hoofdverdelers de Ecos aanraden boven het central station.Doet dit een belletje rinkelen of niet ?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: bellejt op woensdag 19 januari 2011, 19:14:19
IDoet dit een belletje rinkelen of niet ?

Fraude :mrgreen:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)

de ECoS:
- 21 locfunctie's i.p.v. 16  :D
- sniffer voor aansluiting van elke andere digitale centrale. :D
- werkt i.c.m. koploper :D
- heb je nog even tijd ? :mrgreen:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op woensdag 19 januari 2011, 19:17:21
heb je nog even tijd ?

Ik ga de ecos gebruikers niet beledigen dus nee.

wat heb je aan een aansluiting voor meedere andere dingen, dat willen we niet. 21 functies, niet op marklin, niet nodig. Werkt icm koploper, neem rocrail :wink:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: RMW op woensdag 19 januari 2011, 17:08:14
Citeer
Dit zou toch gewoon gratis moeten zijn.

? 4,99 vind ik anders totaal niet duur en je kunt het zowel op je iPod als op je iPhone of iPad gebruiken. Ik vind het wel leuk. Enige probleem; ik heb geen enkel Apple-product in huis :wink:.


M.v.g.

Maikel (RMW)

Hoi Maikel,

toch als je net voor 900 euro een centrale hebt aangeschaft, zou je verwachten dat die 5 euro voor die app gewoon in de verkoopprijs van de centrale zit 8).

Daarnaast zou dit leuk voor kinderen zijn, maar als die vervolgens 5 euro moeten betalen(dit gaat trouwens gekoppeld aan een apple account, dus creditcard of zoiets)gaat de lol er snel af :shock:.

Maar er zijn natuurlijk weer genoeg mensen die het geen probleem vinden :lol:.(maar ik wel 8))

Groeten Sander