Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
 @citaat Ik denk door chip tekorten.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Even opgezocht,

2004 CS1
2008 CS2
2016 CS3

???? CS4

Het is voor mij een raadsel. Ik kan nog wel toe voorlopig met mijn mobile station nu de baan in opbouw is. (Cs2 had ik al verkocht) en dan zie ik wel, cs is toch een beetje overkill voor wat ik er mee doe maar wel mooi 🤩

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
De MS2 mag wel verder uitgebreid worden. Simpelere bediening voor het programmeren van loks (icoontjes bv). Uitbreiding van de 40 lokplaatsen zou ook welkom zijn voor de digitale rijders met analoge wissel/seinbediening.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Barry:
CiteerEven opgezocht,

2004 CS1
2008 CS2
2016 CS3

???? CS4

Logica en esthetiek nijgen naar het vervangen van de ???? door 2032 ...  ;)

JP 
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
 @citaat  :D  :D

Citaat van: baureihe42 op zaterdag 05 februari 2022, 19:24:35
Uitbreiding van de 40 lokplaatsen zou ook welkom zijn voor de digitale rijders met analoge wissel/seinbediening.

Waarom zou dat specifiek welkom zijn voor digitale rijders met analoge wissel/seinbediening? Dat begrijp ik niet helemaal.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Citaat van: baureihe42 op zaterdag 05 februari 2022, 19:24:35
De MS2 mag wel verder uitgebreid worden. Simpelere bediening voor het programmeren van loks (icoontjes bv). Uitbreiding van de 40 lokplaatsen zou ook welkom zijn voor de digitale rijders met analoge wissel/seinbediening.

Ze waren wel bezig met een draadloze vervanger.......maar die kwam niet doorzetten helaas :-(
Het begon met die draadloze zender van LGB en met een aankondiging dat ie ook voor H0 zou komen.
Maar tot op de dag van vandaag zal je er tevergeefs naar zoeken.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
 @citaat

De enige referentie (vanuit Marklin) die je terug kan vinden is, dat de ontwikkeling teleurstellend was, en dat ze het project zelf oppakken (JP: al dan niet volledig in huis of onder strakke regie extern).

Jan-Peter (JP)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Nieuwe update voor de CS3 en MS2.

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/cs3/CS3_update_2-4-0_info-01.pdf

Er is ook een video van M zelf waarin de update word uitgelegd.


Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Interessant. Weet iemand wat de wijzigingen zijn voor de MS2? Wordt er iets toegevoegd qua functionaliteit?

Koen
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Ik las ergens dat voor de ms2 voornamelijk een bugfix in de display aansturing. Daar heb ik ook last van af en toe blijft het beeld half hangen.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Ik heb dat ook weleens bij het uitlezen en programmeren. Met name als een loc even niet goed reageert

Koen
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Er is een nieuwe update voor de CS2, versie 4.3.0.(5).
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 06 februari 2022, 11:57:55
Citaat van: baureihe42 op zaterdag 05 februari 2022, 19:24:35
De MS2 mag wel verder uitgebreid worden. Simpelere bediening voor het programmeren van loks (icoontjes bv). Uitbreiding van de 40 lokplaatsen zou ook welkom zijn voor de digitale rijders met analoge wissel/seinbediening.

Ze waren wel bezig met een draadloze vervanger.......maar die kwam niet doorzetten helaas :-(
Het begon met die draadloze zender van LGB en met een aankondiging dat ie ook voor H0 zou komen.
Maar tot op de dag van vandaag zal je er tevergeefs naar zoeken.

Het was gewoon een Massoth handheld waarvan de ontvanger het op CAN i.p.v. Loconet moest gaan doen. Jammer, had graag een handheld gehad waarbij ik ook een LN ontvanger kan kopen. Dan waren de Daisy's vrij snel verkocht denk ik.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Ik kwam er achter dat mijn CS3 nog op softwareversie 1.3.0 zit. Kan ik die in een keer upgraden naar 2.4.0? Of moet ik dat met tussenstappen doen? Ik kan daar in deze hele draad niet echt iets over vinden. Wel dat autocontrole op update aan moet staan. Maar waar kun je controleren of dat zo is?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Je kunt in elk geval proberen direct te updaten naar de actuele versie.
Als je tussenstappen nodig hebt, dan moet je wellicht via een versie 2.x.x. nog een tussentijdse update maken.

De auto-update werkt overigens alleen als je centrale aan een netwerk (LAN) gekoppeld is.
Wanneer je dit alsnog doet zal een rode button bij de CS3 in de Systeem-Tab zichtbaar worden.
Maak voor het updaten sowieso een back-up van het systeem.

Als je wilt kan ik het ook voorbereiden voor de Gastendag op 5 november.

John (VT601)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: Märklin CS3- en MS2-update)
Ik heb de update (na het maken van een backup) in een keer uitgevoerd. Dat werkt echt erg simpel, het duurt alleen behoorlijk lang. Maar alles is goed verlopen en ik zit nu op versie 2.4.0. Als ik nu de CS3 inschakel is er wel een hoop veranderd. Ten goede. John, bedankt voor je advies.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Märklin heeft een update gepubliceerd voor de Decodertool (klik). Het betreft versie 3.6.0.

Opvallend is dat Märklin vanaf deze versie ook een mSD3-decoder met Plux22-aansluiting (en RailCom) ondersteunt. Deze decoder zit op dit moment nog niet in het Märklin-assortiment, maar zal nu ongetwijfeld snel worden aangekondigd. Märklin/Trix ging tot nu toe voor H0-modellen uit van de bekende 21MTC-aansluiting, waar andere merken, zoals Roco en Piko, de laatste jaren steeds meer overstappen op de Plux22-aansluiting. Wellicht gaat Märklin/Trix nu hetzelfde doen.

Decodertool update 3.6.0.jpg


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Dat is super!
Dan kan ik eindelijk die eigenwijze Piko lok met Esu decoder eens temmen met de decodertool.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Nog even en de W-Lan MS2 zal er zijn, dan hebben ze dus eentje die wel draadloos in contact zal staan met de CS2/3.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
Inmiddels zijn online:
Update 2.4.1 voor de CS3
Update 4.1 voor de MS2 zit hierin.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: update Märklin Decodertool)
De update voor de MS2 (4.1) is ook op de CS2 beschikbaar.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Märklin heeft vandaag een instructie gepubliceerd voor mensen die terug willen naar de vorige CS3-updateversie: KLIK.

Informatie over de nieuwe functies in CS3-update 2.5.1 is daarnaast te vinden via: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Daarnet bij het inschakelen van mijn CS3, update 2.05.02 en 2.05.03 binnengekregen !
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2020

Je moet niet alles geloven wat je denkt

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
maar..... heb je deze ook geInstalleerd ? en zo ja zijn de recente problemen ( oa geen terugmelders meer werkend in iTrain) hiermee opgelost ?  Grt Ton
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Ik heb die inderdaad geïnstalleerd, om de communicatie tussen Rocrail en CS3 te "leren".
Van't weekend hoop ik uitsluitsel te kunnen geven over eventuele probs die opgelost zijn, eerst maar eens zien dat ik het ziekenhuis terug mag verlaten.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Hoi Maikel, waarom zouden mensen terug willen naar de vorige update? Ik wil mijn CS3 updaten, is de eerste keer voor mij, zal eerst een back-up maken, maar vraag me wel af waarom mensen dan terug zouden willen. Zijn de veranderingen zo groot? Vast bedankt voor je reactie, groet Marco
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
 @citaat zie post #875
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Ik heb 2.5.1 nu al een poosje (dag nadat deze uitkwam) op mijn CS3 staan. Geen enkel probleem met de terugmelders in Rocrail. Kan niks zeggen over iTrain, maar doet mij vermoeden dat het een issue in iTrain is.

Wel overigens ook Rocrail geupdate, dat doe ik regelmatig. Ik heb niet gekeken of daar iets in de changelog staat om iets met terugmelders aan te pakken.

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
er is een nieuwe update voor de CS3 beschikbaar  VERSIE 2.5.2
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Ik blijf er voorlopig vanaf hoor 😬
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
ik kijk ook ff de kat uit de boom
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Vanmiddag de update gedaan en werkt als een zonnetje op al mijn CS3 besturings apparaten. Wel eerste even een back up gemaakt want je weet het maar nooit 😂
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
mooi bericht

ga hem nu ook maar updaten
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2020

Groet, Thom

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Mocht iemand al geupdate hebben: werkt deze ook al goed met Itrain en de bezetmeldingen?

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
@citaat

Advies: leer het iTrain forum kennen, altijd nuttig.

Groet, Anne W
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Werkt prima
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2020

Groet, Thom

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Dank Ron! dan kan ik ook gaan updaten.
En Anne W, ik ben ook al een tijdje lid/actief op t iTrainforum, maar heb wel een beetje schrik van de toon daar,
jouw niet zo subtiele verbetering van de typefout van de naam getuigt daar ook weer van...was dat nou echt nodig?


Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
 @citaat

Ik vond hem redelijk subtiel, het had veel harder gekund, ik wilde je behoeden voor een veel hardere reactie op het iTrain Forum, ik heb niets met iTrain. mocht je dat soms denken, sterker nog, ik heb samengewerkt met een con-collega, tot dat die plotseling overleed.

Succes verder, groet, Anne W
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2020

Groet, Thom

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
In dat geval dank! (serieus). Ik nam inderdaad ten onrechte aan dat je hier zo reageerde zoals daar veel gebeurt. 
Ik had ook liever het andere programma nog gehad, (vooral voor t schaduwstation) maar dat werkt helaas niet met m'n CS3.

groet,

Thom
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
 @citaat

Er is nog een Nederlands programma, naast Koploper en iTrain, daarnaast ook nog een paar Duitse programma's, maar elke programma heeft zijn voor-en nadele, zoals met alles in het leven, compromissen sluiten maakt het leven altijd makkelijker.

Groet, Anne W
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)
vandaag weer een up date voor de CS3  2.5.2  versie 6
ik heb hem geïnstalleerd en in combinatie met iTrain geen problemen