Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.1.3)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.1.3)
Citaat van: steventrain op vrijdag 27 april 2012, 15:50:46
Digital Newsletter from Dr Tom Catherall, and the first sentence states "At the time of the writing of this newsletter, the current software version, by way of direct download, for the Central Station 2 was 2.1.3."

Het is hier tot nu toe nog niet gelukt om een nieuwe update te downloaden voor het CS-2. Heeft iemand anders toevallig al wel 2.1.3 kunnen downloaden?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.1.3)
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.1.3)
Neen Maikel, mij is het ook niet gelukt. Ik denk dat het een kwakkel is! Mvg.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.0.1 (0))
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.0.1 (0))
Wel gelukt maar pas na een derde keer proberen. Misschien is er een probleem met de server waarop de software staat?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.0.1 (0))
Bij mij is de udate ook gelukt, alleen naar versie 2.0.1. Blijkbaar is de versie 2.3.1 nog niet beschikbaar.
Misschien toch een kwakkel...

BR45
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.0.1 (0))
Indien je regelmatig op ebay snuffelt zie een duitser die de marklin msd decoders levert voor 69,99 euro, alleen het is zonde dat marklin nog geen volledige bibliotheek heeft aan geluiden zoals ESU.

Succes met zoeken

Cor
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.0.1 (0))
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Update 2.0.1 (0))
Die bibiotheek zal steeds verder uitbreiden willen ze dit tot een succes maken.

Als het goed is komt binnenkort de programmer op de markt.

Deze decoders worden in Houten op de beurs voor ? 79.00 aangeboden maar er zijn maar weinig aanbieders, als het aantal aanbieders toeneemt zal de prijs daar ook wel gaan zakken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Er zijn geruchten dat Märklin werkt aan een bijzonder omvangrijke update voor het Central Station II. Volgens berichten op Stummi Forum is er een grote kans dat de update op of rond de beurs in Köln (22 - 25 November 2012) zal worden gepubliceerd. Wat het precies inhoudt, durf ik ook nog niet te zeggen.

We houden het goed in de gaten :O.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Gaan ze dan weer met Esu samen werken  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
 :D Zal toch niet?

We zullen het eens gaan aanschouwen 23 november. Misschien betreft het alleen de gebruiksaanwijzing. :)

Gr, Ben.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Samenwerken met Esu? 8o

Dat denk ik niet,en een software update betreft geen gebruiksaanwijzingen.

Beide gevallen hadden van mij wel gemogen,maarja ik sta niet in Göppingen aan het roer :D

Het zou realistischer zijn om te denken in de richting van de protocollen,en wellicht een uitbreiding van het DCC protocol met juist Railcom erbij.

En waarom zul je je dan afvragen,nou denk ik,een uitbreiding richting selectrix protocol zal niet gebeuren,en die met dat protocol hun baan besturen zullen ook niet massaal voor de CS II gaan.
Denk eerder dat ze nieuwe zieltjes willen winnen met het DCC protocol,met het Railcom gebeuren erbij,en dat lijkt me juist het tegenovergestelde van samenwerken.

Een grote update kun je ook zo groot opblazen als jezelf wilt,en ook mijn redenatie is giswerk,maar onder iets groots zou ik zoiets wel verwachten.

Met spanning kijken we dan ook richting Keulen,en misschien horen we het wel donderen >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 08 november 2012, 20:43:22

Het zou realistischer zijn om te denken in de richting van de protocollen,en wellicht een uitbreiding van het DCC protocol met juist Railcom erbij.


Dat denk ik nou weer niet. Kan me niet voorstellen dat juist Esu die het patent heeft op RailComPlus dit gaat delen met Marklin.

Gr, Ben.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Tuurlijk wil Esu dat patent wel delen, kost alleen wat $$$
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Märklin is langzaam, maar zeker, bezig haar marktaandeel in het digitale gebeuren te verliezen. En we weten dat een kat in 't nauw rare sprongen kan maken... ;)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Wat een hoop speculaas.
Bron? Maikel?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Ik heet geen Maikel. Maar de bron is een stuk proza op Stummi's n.a.v. de opendeurdag. Het hele verhaal:

   
Hallo,
komme gerade von Göppingen zurück. Hier mein Bericht: Nach der Zugfahrt von Augsburg nach Göppingen ging's zu Fuß zum Werksgelände von Märklin. Im Innenhof habe ich mich zuerst mal gestärkt um anschließend den dort aufgebauten Insider-Bereich aufzusuchen. Dort traf ich Herrn Haller (vielen von euch sicher von Messen und Seminiaren bekannt). Wir haben ein ziemlich interessantes Gespräch geführt. Auf meine Frage, wann die CS wieder erhältlich ist, oder ob gar eine CS 3 in Planung sei, erhielt ich zur Antwort, daß die CS (unter der Nr. 60215) ab Ende September wieder erhältlich ist. Im Innenleben wurde einiges verändert (geänderte Sicherheitsvorschriften usw.), aber sonst bleibt es bei der CS 2. Zeitgleich mit der Auslieferung wird es ein umfangreiches Update für die älteren CS geben. Bemerkenswert ist u. a. eine neue (Schattenbahnhof-) Steuerung, bei der sich der Zug das nächste freie Gleis selbst aussucht. Sx ist für die CS nicht mehr vorgesehen (trotz vorhandener Anschlüsse) - es gibt Schwierigkeiten Sx mit anderen Protokollen parallel laufen zu lassen. Dann meine bescheidene Frage, ob man in näherer Zukunft mit dem Ausbau des C-Gleis-Sortiments rechnen könne. Zu meiner Überraschung sagte Herr Haller, daß es für das C-Gleis zwei absolute Prioritäten gäbe: 1) Die schlanke DKW - sie soll bereits zur nächsten Messe kommen und 2) eine Drehscheibe - ob es für diese zur nächsten Messe reicht, steht noch nicht fest, aber sicher dann 2014. Auf meine Frage, ob die DKW ohne Sonderschaltungen auskäme, sagte Herr Haller, die Konstrukteure hätten ihm versichert, daß sie eine Lösung gefunden hätten. Ob die Drehscheibe flach oder zum Einbau konstruiert wird - das stünde noch nicht fest. Mann wolle sich mit der Drehscheibe auf jeden Fall von Fleischmann unabhängig machen. Nach diesem Gespräch ging es zur Werksbesichtigung. Ich mußte etwa eine halbe Stunde anstehen, bis ich in die Gießerei gelangte. Die Besichtigung war wieder einmal sehr interessant und die Mitarbeiter gaben bereitwillig Auskunft. Vor allem das neue Insider-Modell (BR 403) befand sich gerade in Produktion und man konnte die einzelnen Fertigungsschritte beobachten. Mir hatte es vor allem der Formenbau und die Farbgebung angetan. Interessant war auch die Lokmontage (ET 403) und die Qualitätssicherung. Mit einem Konstrukteur (vor allem zuständig für N-Modelle) konnte ich ein gutes Gespräch führen - verständlicherweise sagte er nichts über zur Zeit stattfindende Konstruktionen. Während des Rundgangs liefen Lehrlinge mit umgehängen Schildern durchs Werk, die eine kostenlose Clubmitgliedschaft für ein Jahr anboten. In einer Abteilung habe ich auch ein Gespräch mitangehört, bei dem die Stückzahl des ET 403 angesprochen wurde. Die genannte Zahl hat mich nicht überrascht - ich werde sie aber nicht weiterverbreiten - der Mitarbeiter soll keine Schwierigkeiten bekommen - denn diese Produktionsziffer sollte meiner Meinung nach nicht dem Publikum bekannt gegeben werden. An einer Anschlagtafel für das Personal habe ich gelesen, dass ab sofort bei den Beschäftigten Taschenkontrollen gemacht werden, nachdem schon des öfteren Artikel bei ebay angeboten wurden, die von Märklin noch gar nicht ausgeliefert worden waren. Am Ausgang gab es noch einen Gutschein, der 10% Rabatt bei Einkäufen in der Erlebniswelt ankündigte - gültig nur heute und morgen. Nach der Werksbesichtigung fuhr ich mit dem Shuttle-Bus noch zur Erlebniswelt. Außer einem Mousepad gab es dort für mich nichts. Anschließend mit dem Bus zurück zum Bahnhof und Heimfahrt nach Augsburg. Ein wirklich interessanter Tag.

Grüße

Walter


Gr, Ben.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Ik vind dit eigenlijk veel groter nieuws!

Citeerfür das C-Gleis zwei absolute Prioritäten gäbe: 1) Die schlanke DKW - sie soll bereits zur nächsten Messe kommen und 2) eine Drehscheibe - ob es für diese zur nächsten Messe reicht, steht noch nicht fest, aber sicher dann 2014.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Zat al te wachten op een reactie over die C-DKW. :D

Gr, Ben.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Spoorman op vrijdag 09 november 2012, 18:33:15
Zat al te wachten op een reactie over die C-DKW. :D

Gr, Ben.
Hoi Ben,

Geruchten kunnen ook wel wat waarheden bevatten,en ik hoop ook dat ze die C-dkw zullen toe voegen aan de C-rails.Want dat zou mooi zijn,en de draaischijf zou ook leuk zijn.
Niet gek voor die uitbreidingen,en dat is zeker goed nieuws!
De tijd zal het ons leren,of deze geruchten ook ooit waarheden worden.

Maar groot nieuws is het zeker,en ik hoop dat we na november meer zullen vernemen,van de fabriek zelf.
Dat zou helemaal geweldig zijn :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 10 november 2012, 17:31:18
Geruchten kunnen ook wel wat waarheden bevatten

Sterker nog, dit bericht kwam de wereld in met een nogal gedetailleerde bronvermelding. Helaas is het nog steeds maar 1 bron, en is die verder nog niet te verifieren, maar het is al heel wat beter dan het gemiddelde speculaas!
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Wat is er mis met de huidige draaischijf?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Daar is niets mis mee maar is op basis van K-rail code 100.

Gr, Ben.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Ik wordt nieuwsgierig.. ik ga dit volgen :D
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Wat is C-DKW?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Dubbele Kruis Wissel voor het "C" rail systeem.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Die is er toch al? wat is het verschil met de bestaande kruiswissel?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Zie reactie #465.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: nobody op zondag 11 november 2012, 12:55:32
Dubbele Kruis Wissel voor het "C" rail systeem.

Dit begrip bestaat niet! De benaming is heel engels wissel.
Een aardige oplossing voor een modelbaan, maar ik verwacht een pittige "UVP" vanwege de complexiteit van het eng. wl. In het grootbedrijf worden ze zoveel mogelijk vermeden.

Om een kruiswissel te realiseren is er behoefte aan een zgn. "ingesloten kruis" met een hoek van ca. 28*. Dat hierbij de spoorafstand h.o.h. evt. wordt vergroot neem ik voor lief.

Ook zou ik wel gecharmeerd zijn van grotere bogen, bv. R10, 12, 14, 20. Ik noem maar wat, het gaat om het idee.

Jan
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Spoorman op vrijdag 09 november 2012, 18:02:42
Zeitgleich mit der Auslieferung wird es ein umfangreiches Update für die älteren CS geben. Bemerkenswert ist u. a. eine neue (Schattenbahnhof-) Steuerung, bei der sich der Zug das nächste freie Gleis selbst aussucht. Sx ist für die CS nicht mehr vorgesehen (trotz vorhandener Anschlüsse) - es gibt Schwierigkeiten Sx mit anderen Protokollen parallel laufen zu lassen.

Dank voor het opzoeken van het citaat, Ben. Ik ben zelf erg benieuwd wat er allemaal in de update komt te zitten. Zou de hierboven genoemde Schaduwstation-aansturing iets met spoorbezetmelding te maken hebben? We wachten het maar even rustig af :).

Wel even de vraag aan iedereen of wij in dit topic a.u.b. bij de digitale dingen kunnen blijven en de andere dingen in "Märklin 2012" of "Märklin 2013" kunnen bespreken. Dat maakt het iets overzichtelijker ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: jklooster op zondag 11 november 2012, 13:41:46
Citaat van: nobody op zondag 11 november 2012, 12:55:32
Dubbele Kruis Wissel voor het "C" rail systeem.

Dit begrip bestaat niet! De benaming is heel engels wissel.
Een aardige oplossing voor een modelbaan, maar ik verwacht een pittige "UVP" vanwege de complexiteit van het eng. wl. In het grootbedrijf worden ze zoveel mogelijk vermeden.

Jan
Hoi Jan,

Volgens mij begrijp je iets niet ,want een dubbele kruiswissel is anders dan de Engelse wissel,het verschil zit hem in de wisseltongen die onafhankelijk of tergelijkertijd worden bedient.

Als die C-dkw komt,hoop ik dat ie dezelfde of gelijkende wisseltongen heeft,als die van de K-kruiswissel 2275,want die vindt ik persoonlijk iets mooier.

Ook heb je kruiswissels die maar een boog aan 1 zijde hebben,en dat zijn de enkele,en die heb je ook in het grootbedrijf.
Het zou ook leuk zijn als er ooit eens zo'n variant op de markt kwam,maar ik zou al blij zijn,als er uberhaupt iets nieuws kwam voor de C-rails.

Citaat van: RMW op zondag 11 november 2012, 16:38:01
Citaat van: Spoorman op vrijdag 09 november 2012, 18:02:42
Zeitgleich mit der Auslieferung wird es ein umfangreiches Update für die älteren CS geben. Bemerkenswert ist u. a. eine neue (Schattenbahnhof-) Steuerung, bei der sich der Zug das nächste freie Gleis selbst aussucht. Sx ist für die CS nicht mehr vorgesehen (trotz vorhandener Anschlüsse) - es gibt Schwierigkeiten Sx mit anderen Protokollen parallel laufen zu lassen.

Dank voor het opzoeken van het citaat, Ben. Ik ben zelf erg benieuwd wat er allemaal in de update komt te zitten. Zou de hierboven genoemde Schaduwstation-aansturing iets met spoorbezetmelding te maken hebben? We wachten het maar even rustig af :).

Wel even de vraag aan iedereen of wij in dit topic a.u.b. bij de digitale dingen kunnen blijven en de andere dingen in "Märklin 2012" of "Märklin 2013" kunnen bespreken. Dat maakt het iets overzichtelijker ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)

Hoi Maikel,

Volgens mij zijn ze bij Märklin bezig,de CS II klaar te stomen voor gebruikers van een ander protocol (Sx),zodat de centrale ook voor de Selectrix gebruikers geschikt wordt.

De zogenaamde schaduwstation aansturing kan behalve railbezetmelding,ook tijd gerelateerde oponthoudingen voorstellen.
Zoiets komt ook al voor bij een pendeltrein,en wellicht maken ze dit geschikt voor meerdere toepassingen.

Natuurlijk baseren we dit nog op geruchten,en of Märklin de aankomende beurs in Keulen iets van de sluier oplicht,zullen we eind deze maand weten.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Engels_wissel

Volgens mij heeft Marklin engelse wissels en geen kruiswissels.
Maar misschien dat de vertaling uit het Duits niet helemaal klopt.

Groeten Sander
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Een kruiswissel is een combinatie van 4 gewone ( of hele/halve engelse) wissels met een ingesloten kruis.
In de forum-wiki levert kruiswissel geen relevante info op.
Als je het begrip googlelt dan krijg je een duidelijke beschrijving. Ook van een hele of halve engels wissel. Deze laatste variant is overigens niet aanwezig in het M assortiment.
De vertaling uit het Duits zal mede de oorzaak zijn van dit veelverbreide misverstand.
Ik ben zo vrij om te denken dat ik het wel snap :-)

Jan
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 11 november 2012, 19:38:40
Citaat van: Spoorman op vrijdag 09 november 2012, 18:02:42
Zeitgleich mit der Auslieferung wird es ein umfangreiches Update für die älteren CS geben. Bemerkenswert ist u. a. eine neue (Schattenbahnhof-) Steuerung, bei der sich der Zug das nächste freie Gleis selbst aussucht. Sx ist für die CS nicht mehr vorgesehen (trotz vorhandener Anschlüsse) - es gibt Schwierigkeiten Sx mit anderen Protokollen parallel laufen zu lassen.

Hoi Maikel,

Volgens mij zijn ze bij Märklin bezig,de CS II klaar te stomen voor gebruikers van een ander protocol (Sx),zodat de centrale ook voor de Selectrix gebruikers geschikt wordt.

Ik denk wel dat Märklin meer gaat doen met de verschillende protocollen, maar juist geen Selectrix (Sx). In de tekst hierboven staat namelijk: "Sx ist für die CS nicht mehr vorgesehen".

Ook vraag ik mij af of Märklin nu voor het eerst wat gaat doen met de luidsprekeruitgang op het CS, of niet. Men kan bijvoorbeeld de functie toevoegen, dat je de geluidsbestanden voor de mSD-decoders van tevoren nog even kunt beluisteren in het CS-2.
Zo'n luidsprekeruitgang biedt bovendien voor de toekomst vele leuke mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het integreren van een compleet sound-bestand; als trein 1 een bepaald punt passeert, wordt stationsmededeling 1 ingeschakeld en gaat de kerkklok luiden. Ik noem maar even een zelfbedacht voorbeeld...

Zoals jij ook al zei: het is nog even afwachten ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Hoi Maikel,

Ben goed thuis in het Duits,en ik had die woorden ook gelezen.
Neemt niet weg dat nu Märklin ook Minitrix in de gelederen heeft,toch naar dergelijke mogelijkheden heeft gezocht.

Want wat is er nu mooier dan 1 centrale,die alle modelspoorders tevreden zou kunnen stellen?
Maar goed,ik heb ook gelezen dat het niet mogelijk is,om de software hiervoor geschikt te maken.
De software in de CS is dus duidelijk op een andere leest geschoeid,dan bijvoorbeeld de Motorola centrales.

Jammer want nu zullen ze toch veel moeten investeren,voor een groep die ze toch allang kwijt zijn.
Of ze nog zo diep zullen gaan.........dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Zou het zelfs beter vinden,als Märklin voor sommige onderdelen weer een koper zou zoeken,al zou dat in dit zwaar weer erg moeilijk zijn,en misschien zelfs onmogelijk.
Wel hoop ik dat ze in ieder geval met een update komen van enige betekenis,en vernieuwingen in het C-rails programma.

Als het me lukt,ga ik zelf een kijkje nemen in Keulen,want ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 11 november 2012, 19:38:40
Natuurlijk baseren we dit nog op geruchten,en of Märklin de aankomende beurs in Keulen iets van de sluier oplicht,zullen we eind deze maand weten.

En, is er al nieuws uit Keulen? Of zal het toch pas op de volgende IMA (nazomer 2013) bekend gemaakt worden?
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: EgMaf op donderdag 22 november 2012, 15:55:31
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 11 november 2012, 19:38:40
Natuurlijk baseren we dit nog op geruchten,en of Märklin de aankomende beurs in Keulen iets van de sluier oplicht,zullen we eind deze maand weten.

En, is er al nieuws uit Keulen? Of zal het toch pas op de volgende IMA (nazomer 2013) bekend gemaakt worden?

Nog niet Egmaf,dat komt nog.......

M.v.g.

Hans V200.0
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: nobody op zondag 11 november 2012, 12:55:32
Dubbele Kruis Wissel voor het "C" rail systeem.

Also! Du meinst ein c-Rail Hosenträger   ;)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Nein , een DKW is geen Hosentrager maar een aldan niet volledig Engels wissel . een combi van een kruising met 4 wissels in een stuk .
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Ooooh... Dan alleen nu nog hopen dat M. dit (een slanke voor c-rail) ook uit gaat brengen...
  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 22 november 2012, 23:13:14
Citaat van: EgMaf op donderdag 22 november 2012, 15:55:31
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 11 november 2012, 19:38:40
Natuurlijk baseren we dit nog op geruchten,en of Märklin de aankomende beurs in Keulen iets van de sluier oplicht,zullen we eind deze maand weten.

En, is er al nieuws uit Keulen? Of zal het toch pas op de volgende IMA (nazomer 2013) bekend gemaakt worden?

Nog niet Egmaf,dat komt nog.......

M.v.g.

Hans V200.0

Ik heb ook nog niets gehoord of gelezen over de update. Vrijdagavond is altijd wel een moment waarop Märklin aan de slag gaat met updates e.d., dus misschien komt er vanavond nog wat. We wachten het rustig af...


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Hoi Maikel,

Tja een aankondiging zal wel volgen als ik zo de geruchten stroom aan mag nemen,en dat gebeurt vaker in Keulen.
Tussentijdse lanceringen zijn Märklin ook niet vreemd,en blijkbaar ook niet verleerd ;)

Zelf verwacht ik de echte nieuwtjes pas in Februari 2013,maar om nou even update daar ook onder te scharen,gaat me net iets te ver.
Omdat een update meer als uitbreiding gezien mag worden,vestig ik de hoop op wat nieuws in het C-rail segment.

Waar rook is,is meestal ook vuur,en geen wonder dat de nieuwsgierigheid dan is gewekt.
Zoals gewoonlijk blijft zoiets afwachten,maar hopelijk niet tot je er bij neervalt :P :D

M.v.g.

Hans V200.0


edit wakkie: quote verwijderd, is gehele vorige bericht.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Hoi allen,

Als er gisteren al nieuws was vanuit Keulen, dan heb ik het gemist...

Groet,
William
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
William, heb je het niet horen donderen :help:
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Op drehscheibe staan bilder.
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
CS2 update to 2.1.7

From stummi forum

Habe gerade meine CS2 aufgewertet nach Version 2.1.7
GUI Version 2.2.0 (??? 2012) Betatest

layout
Rotation der DKW im Gleisbild erweitert von 2 auf 4
Fahrpult
Lokauswahl verkleinert von 30 auf 25
Farbe der Lokauswahl von Blau auf Grau umgestellt, Da das keine Konfigurationsdialog ist
Funktionsicons für Loks erweitert
Netzwerk
DHCP verbessert. Nachträgliches DHCP ermöglicht
Fehler im Gateway behoben (Verbindungsabbrüche nach dem Einschlafen der App)
Automatische Berechnung der Broadcastadresse hinzugefügt für CAN-Gateway
GUI Version 2.1.5 (Mai 2012) Betatest

memory
Problem beim Slave bei Fahrstrassen ohne S88-Kontakt beseitigt
Sound-Decoder
Mountscripte für USB-Stick überarbeitet, da ein USB-Stick für alle folgenden Funktionen erforderlich ist
Netzwerkupdate für Sounddateien eingebaut
Programm zum zusammenstellen von Sounds in der CS2 bereitgestellt
Soundbibliothek für die CS2 über Netzwerkupdate bereitgestellt
GUI Version 2.1.1 (März 2012) Betatest

layout
Import von Layouts vorbereitet
S88-Anzeige im layout optimiert und beschleunigt
S88
Nach dem Einschalten der CS2 werden jetzt auch bei mehr als 8 S88 alle belegten Kontakte richtig dargestellt
S88-Event-Doppelmeldungen am CAN-Bus behoben
Bisher nicht imlementierte CAN-Meldungen zur Abfrage einzelner S88-Kontakte erstmals implementiert
S88-Polling als kompatibilitätsmodus für alte Programme überprüft und Pufferung angepasst
S88-Meldungen weiter optimiert und beschleunigt
memory
Funktionsstörungen im Master-Slave-Betrieb des memory beseitigt
Unzutreffende Automatisierungsmeldungen am CAN beseitigt
Fahrstrassen erweitert um 2.S88-Kontakt, der beim Start der Fahrstrasse abgefragt werden kann.
Absicherung der Schaltbefehle in Fahrstrassen verbessert, indem immer auf die Antworten des GFP gewartet wird
Hilfedateien überarbeitet
Hilfe zum 2. S88-Kontakt bei Fahrstrassen hinzugefügt
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Geruchten grote update)
Dank voor de tip! Update 2.1.7 staat er inmiddels op.

Groet,
Martin
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: CS-Update 2.1.7)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: CS-Update 2.1.7)
Thanks Stephen :).

Het lijkt erop dat het inderdaad een erg grote update is. Vermoedelijk is de server van Märklin zo nu en dan overbelast (drukte???), want hier kon ik hem net niet downloaden. Ik zal het vanavond nog eens proberen.

Let op: het gaat hierbij alleen om de netwerk-update. De USB-versie is nog niet beschikbaar.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: CS-Update 2.1.7)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: CS-Update 2.1.7)
Als ik zo de laatste discussies op Stummi bekijk, heeft Märklin waarschijnlijk een foutje gemaakt met de "Publiceer-knop". Update 2.1.7 is een bèta-versie, die alleen voor interne testers bedoeld is; een werkende versie, die niet per se foutloos hoeft te zijn. De versie is nu dan ook niet meer te downloaden. We moeten dus nog even wachten op versie 2.2.0.

Testversies zijn te herkennen aan de blauwe snelheidsmeters in het hoofdscherm.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: CS-Update 2.1.7)
CiteerTestversies zijn te herkennen aan de blauwe snelheidsmeters in het hoofdscherm

Klopt! :-)

Groet,
Martin