Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 22 januari 2011, 13:23:53Op welke datum vond dat "eufemistisch meningverschil met esu over de CS1" plaats, daar doelde ik namelijk op.

Precies weten doe ik dat niet. Wel dat het onder het "bewind" van Paul Adams is ontstaan.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Hans Biere op zaterdag 22 januari 2011, 13:33:37
Paul Adams

Wat is er eigenlijk met die man gebeurt? Zie hem nooit meer in een filmpje oid..

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 22 januari 2011, 13:45:08Wat is er eigenlijk met die man gebeurt? Zie hem nooit meer in een filmpje oid..

Destijds "geloosd" door het "overname-koppel" Kingsbridge / GoldmineSachs die met Axel Dietz op de proppen kwamen... . Waar hij zich heden ten dage mee bezig houdt is mij onbekend.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Volgens de kop van dit bericht is Paul Adams nog zeker 990 jaar werkzaam bij Märklin.  :mrgreen:

Daaruit moeten we maar de conclusie trekken dat werkelijk niets het voortbestaan van onze geliefde firma (ouch!) in de weg kan staan.  >:-D
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
 :)

Goed gevonden Richard.

:)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 22 januari 2011, 13:23:53
Op welke datum vond dat "eufemistisch meningverschil met esu over de CS1" plaats, daar doelde ik namelijk op.

Eufemistisch staat tussen aanhalingstekens om aan te geven dat het meningsverschil eigenlijk een slaande ruzie was. De exacte datum is me ontschoten (ouderdom) maar zal rond augustus/september 2006 geweest zijn.

Zie ook: ===> Klik
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Nobody op zaterdag 22 januari 2011, 16:51:48
Eufemistisch staat tussen aanhalingstekens om aan te geven dat het meningsverschil eigenlijk een slaande ruzie was.

Ja. Inderdaad. Paul Adams toog op een gegeven moment zelf in hoogst eigen persoon naar Ulm om verhaal te halen c.q. te doen.

Naar toen verluidde was dat geen gezellig samenzijn........
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)

zoiets:


:mrgreen: :mrgreen:

gr,
Matthijs

Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
:warning: LET OP :warning:

Wat heeft dit topic voor zin, als "Digitaal Nieuws van Märklin" hier niet aan de orde komt. Ik zie alleen maar dingen van ESU en Adams. Hiervoor heb ik dit topic NIET geopend.

ON-TOPIC :important: :important: :important:


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Om naar de nieuwe ontwikkelingen van marklin digitaal te kijken, kan het zin hebben om naar de "geschiedenis" te kijken. Dan kunnen we zie waarom deze ontwikkeling. Waarom marklin niks meer met esu doet.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Remie op zaterdag 22 januari 2011, 19:07:49
Om naar de nieuwe ontwikkelingen van marklin digitaal te kijken, kan het zin hebben om naar de "geschiedenis" te kijken. Dan kunnen we zie waarom deze ontwikkeling. Waarom marklin niks meer met esu doet.

Onzin! Adams en ESU hebben niets te maken met de moderne digitale ontwikkelingen van Märklin (anno nu). Hier bespreken we de officiële nieuwtjes, zoals nu het nieuwe CS-II en de App. Zoals gezegd: graag nu on-topic :important:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: RMW op zaterdag 22 januari 2011, 19:11:51
graag nu on-topic :important:.

Dat zeg jij wel heel erg vaak :? Dat je zegt geen esu "shit"(berichten) hier dan nog tot daaraan toe maar Paul Adams 8o Das wel belangrijk!
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)

als of er zoveel over de CS 2 + app te vertellen valt  :P :mrgreen:

gr,
Matthijs :)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op zaterdag 22 januari 2011, 19:34:37

als of er zoveel over de CS 2 + app te vertellen valt  :P :mrgreen:

gr,
Matthijs :)

Nou Matthijs, om te beginnen kan ik je vertellen dat ik een jaar geleden niet had durven hopen dat marklin ondanks alles toch behoorlijk wat updates voor het CS2 heeft kunnen uitbrengen.

Nu dus ook weer die app voor de iphone/ipad.

Voor mij is dit een leuke toevoeging waar ik erg blij mee ben.

Ik hoop dat ze met hetzelfde tempo doorgaan, dan word ook 2011 voor mij weer een leuk jaar met de bediening van mijn treinbaan  :thumbup:.

Groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Gijs op zondag 23 januari 2011, 01:17:40
Ik hoop dat ze met hetzelfde tempo doorgaan, dan word ook 2011 voor mij weer een leuk jaar met de bediening van mijn treinbaan  :thumbup:.
:thumbup: :lol:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: RMW op zaterdag 22 januari 2011, 18:59:28
:warning: LET OP :warning:

Misschien wordt het hoog tijd dat de "Polizei-trein" hier te hulp geroepen wordt.............
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Ja geweldig, kannie wachte nie....
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Misschien schakelt hij langzaam?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Spoorman op zondag 23 januari 2011, 13:02:18
Citaat van: RMW op zaterdag 22 januari 2011, 18:59:28
:warning: LET OP :warning:

ON-TOPIC :important: :important: :important:




In de Neuheitenfolder (onder het CS2 verhaal) is sprake van een verbeterde C-rail wisselaandrijving. Weet Maikel misschien wat verbeterd is?  :thumbup:

Gr, Ben.

Hoi Ben,

volgens Marklin.de:

Nachrüstsatz für C-Gleis-Weichen in optimierter Ausführung. Doppelspulenantrieb mit Endabschaltung. Betrieb über Stellpult oder Digital-Decoder. Rückmeldung möglich mit Stellpult 7271/72710. Bei Weichen kann der Elektroantrieb nachträglich ganz einfach ohne Spezialwerkzeug eingebaut und angeschlossen werden. Der Antrieb sitzt verdeckt im Schotterbett, Unterflurmontage ist nicht erforderlich. Er ist verschmutzungssicher gekapselt und durch Endabschaltung gegen Überlastung gesichert. Die Steuerung erfolgt über das normale Stellpult, das Stellpult mit Rückmeldung oder über Digital-Decoder. Der Handstellhebel kann in Funktion bleiben.

Groeten Sander
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
En als je geen duits kan? Wat wordt er gezegd?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Zie daarvoor even de nederlandse marklin site... daar staat ongeveer dezelfde tekst.

Groeten Ronald.
Leren ze tegenwoordig geen duits meer op school?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Hoi Ben,

geen idee.
Zelfs de prijs is gelijk gebleven. (Had ik niet verwacht :D)

Misschien bij de microswitches een blusdiode geplaatst :).

Groeten Sander
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: ronaldk op zondag 23 januari 2011, 20:41:33

Leren ze tegenwoordig geen duits meer op school?

Tuurlijk wel. Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest :cry:

Maar, bedankt voor de tip!
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Remie op zondag 23 januari 2011, 20:35:56
En als je geen duits kan? Wat wordt er gezegd?

Geen idee :D :D
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Sinds een paar maanden vond ik bij mijn winkelier wisselaandrijvingen met een extra controle stikkertje erop. Die aandrijvingen lijken het digitaal aangestuurd beter te doen dan de oude. Was dat inkapselen tegen stof er eerder al?

Verder vind ik de nieuwe CS2 met meer vermogen een vooruitgang. Voorheen werd een systeem gelanceerd en gebeurde er jaren niets meer aan. Nu zie je dat het CS2 platform zich stap voor stap verder ontwikkelt. Dat is een goede ontwikkeling en zorgt er volgens mij juist voor dat oude CS2 gebruikers ook voorzien blijven worden van updates. Wel is de instapprijs incl. voeding wel heel erg fors geworden. Een CS2 basic edition lijkt mij voor volgend jaar de logische stap. Anderzijds kunnen kleine banen nu door de vernieuwde Mobile Stations bestuurd worden inclusief de wissels. De stap naar een echte grote centrale wordt wel steeds groter.

Het had mij logischer geleken als de 14 en de 15 in het programma te vinden waren zodat een kleinbehuisde voordeliger met een volwaardige centrale in kan stappen. Wat ook zo is: centrales houden redelijk hun waarde. Je hoeft pas naar een nieuwe centrale als je baanvermogen ook echt met sprongen is gestegen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lijkt mij ook, evenwel ben ik dus benieuwd wat ik uit Göppingen hoor over mogelijke updates van bestaande CS2's. Komt dat niet, dan is een booster voor de vermogenshongerige modelspoorders de enige oplossing.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: ucsdcom op zondag 23 januari 2011, 21:21:04De stap naar een echte grote centrale wordt wel steeds groter.

Nu werd ik zeer onlangs door een zeer deskundig mede-forumlid gewezen op Uhlenbrock........
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
De veertien heeft een tijd  lang op Geel gestaan  (stoplicht). Dus wel zo "nett".

Gr Eddue
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Vanmorgen rolde de mail binnen met het antwoord op mijn CS II-upgradevraag.

Het is NIET mogelijk om via een softwareupdate je huidige CS II van 3 naar 5A op te waarderen.
Het gebruiken van een 100VA-trafo in plaats van een 60VA is zodoende zinloos.

Ergo: kom je capaciteit tekort met 3A, dan ontkom je niet aan een booster om naar een hogere waarde te gaan.
CS II bezitters (waaronder ik dus) kunnen zich troosten met de gedachte dat de aanschaf van een nieuwe CS II duurder is dan een booster.  ;)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Bedankt voor de melding.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Nieuw,

Je kunt nu ook een kwijlbakje :D aanschaffen voor bij je iPod, want er is nu "Die Märklin Katalog App"

Neem aan dat dit wel gratis is.


Gr Eddie

http://www.maerklin.de/mobiler-katalog/
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Hopen dat het gratis is. Ik ga het dan wel downloaden. Als ik me ipod weer terug heb tenminste  :(
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Remie op woensdag 16 februari 2011, 17:30:56
Hopen dat het gratis is. Ik ga het dan wel downloaden. Als ik me ipod weer terug heb tenminste  :(

Hopen dan maar dat een Appel sneller gaat dan een Keuterman.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Wat is het nut van een catalogus op je i-phone?

Het besturen van je treinen met een i-phone vind ik ook al zo vreemd. Je hebt er sowieso een CS voor nodig, dan kan je toch evengoed het CS gebruiken om je treinen te sturen.
Kan een jeugdig (amai, hoor mezelf bezig met mijn 28 jaar  :D) iemand me eens wat uitleg geven waarom je toch voor je i-phone zou kiezen?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Jurgen op woensdag 16 februari 2011, 19:24:43
iemand me eens wat uitleg geven waarom je toch voor je i-phone zou kiezen?
Ik!
Kijk het is erg handig als je aan het rangeren bent aan de andere kant van je baan en je geen telex koppelingen hebt. Of als je wissels niet aangedreven hebt.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Je kunt het ook met de ?600 goedkopere iPod touch besturen :)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
De yphone is het einde op het gebied van computer in comb met een telefoon hij kan echt alles ik bezit hem nu vanaf juni vorig jaar ik zou er net als mijn computer geen dag meer zonder kennen .

Kijk om nou speciaal een yphone aan te schaffen om je treinen op afstand te bedienen dat is ook overdreven maar je kunt er toch zo ontzettend veel meer mee doen .
de info die je er uit kan halen is eindeloos gewoon .

En het wordt iedere dag weer leuker eerst die a.b. voor je trein nu de complete katalogie het wordt steeds gekker maar ook de andere info gaat steeds dieper en dieper nee ik hem echt iedereen aanraden .


Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
UPDATE CS-II


Hallo Allemaal,

Volgens mij stond dit nog niet in dit topic. Er is momenteel nog geen USB-versie beschikbaar.

Citaat van: GijsEr is weer een update voor het Central Station 2

De versie is 1.5.2 (1)
GFP versie is gelijk gebleven nl. : 1.36

Ik kwam er pas net achter en moet eigenlijk slapen. Maar ik heb al wel gezien dat er met name op het gebied van het netwerk dingen zijn veranderd. Volgens mij zijn de dingen eenvoudiger geworden. Zal ook te maken hebben met de nieuwe APP voor de I-Phone het Wireless Mobile Station.

Voor de nieuwe Katalog-App; zie vorige pagina of inhoudsopgave op pagina 1.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Iemand hier die de video-ICE heeft trouwens? Het moet naar mijn idee mogelijk zijn om dan ook via het internet anderen mee te laten genieten van je baan en misschien komen we nog wel zo ver dat je via jouw eigen iPhone de baanbesturing van iemand anders kan overnemen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Citaat van: Kermit65 op donderdag 17 februari 2011, 14:02:32
Iemand hier die de video-ICE heeft trouwens? Het moet naar mijn idee mogelijk zijn om dan ook via het internet anderen mee te laten genieten van je baan en misschien komen we nog wel zo ver dat je via jouw eigen iPhone de baanbesturing van iemand anders kan overnemen.

Ik heb geen video-ICE, maar ik weet wel dat er toen plannen waren om een online-platform te lanceren voor de filmpjes. Ik weet niet of dat platform inmiddels al bestaat.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Ik kom nog even terug op de bovenstaande update van het CS-II. Ik zag dit staan op M-Users Forum:

Citaat van: M-Users ForumLooking at the changeLog.xml in the latest update:

GFP - Changelog
V1.36

  • GE - Eine einstellbare Leistungsabgabe der Treiberbrücke zur Anpassung an den verwendeten Trafo. Diese ist aber noch nicht aktiv, da das Gegenstück in der GUI noch fehlt.
  • EN - Adjustable power output of the bridge driver to adapt to the used transformer. But this is not yet active, as the GUI portion is missing.

So the sole question is adjustable up (how far) or down only?

Certainly looks hopeful for a 60214 -> 60215 software upgrade.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Net gekeken in de app store maar ik  heb je katalog app nog niet gezien. Wanneer komt hij. Zal er zelf vast overheen gelezen hebben.

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Citaat van: BMW-Fan op donderdag 17 februari 2011, 16:13:57
Net gekeken in de app store maar ik  heb je katalog app nog niet gezien. Wanneer komt hij. Zal er zelf vast overheen gelezen hebben.

Gr Eddie

Hij is vanaf maart 2011 beschikbaar in de App Store.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
je kan deze overal meenemen en ben je niet gebonden aan 1 plaats...

groeten minitreintje/Dylan
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Geluk bij een ongeluk: ik moet over op een andere GSM, dag Nokia, welkom Samsung Galaxy Apollo.
Dat is een Android-toestel, zou de apps dus ook moeten kunnen draaien.
Gaan we testen dan maar (oh wat erg...  O:-D), kom ik op terug.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Citaat van: Kermit65 op vrijdag 18 februari 2011, 17:31:45
Geluk bij een ongeluk: ik moet over op een andere GSM, dag Nokia, welkom Samsung Galaxy Apollo.
Dat is een Android-toestel, zou de apps dus ook moeten kunnen draaien.
Gaan we testen dan maar (oh wat erg...  O:-D), kom ik op terug.

Voor zover ik weet zijn de huidige Märklin App's alleen nog maar beschikbaar voor Apple-apparaten en kun je ze dus ook alleen verkrijgen in de Apple App Store.

Märklin App's voor Android-toestellen zullen denk ik in de toekomst volgen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Maikel, dat is geen probleem. Er zijn mogelijkheden om evengoed apps in de store te kopen ook al heb je geen Apple.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Citaat van: Kermit65 op vrijdag 18 februari 2011, 18:39:10
Maikel, dat is geen probleem. Er zijn mogelijkheden om evengoed apps in de store te kopen ook al heb je geen Apple.

Dan kan ik maar één ding zeggen: ik ben benieuwd :).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Citaat van: Kermit65 op vrijdag 18 februari 2011, 18:39:10
Maikel, dat is geen probleem. Er zijn mogelijkheden om evengoed apps in de store te kopen ook al heb je geen Apple.

Leg uit? Want voor zover ik weet werken iPod/iPhone apps alleen op Apple apparaten. En Android apps alleen op Android apparaten en (je raadt het al) Windows Phone 7 apps alleen op Windows Phone 7 toestellen...
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (New: Katalog App, Update CS-II)
Nou, dat is niet zo moeilijk: ik heb (nee, bijna heb: hij wordt donderdag geleverd) een Samsung Galaxy Apollo 32GB, ook een Android toestel maar dus niet van Apple. Deze apps worden wel via de Apple Store uitgeleverd maar draaien dus ook op Androids (kwestie van even bellen met Märklin).
En aangezien iTunes ook voor een PC geschikt is kun je je gewoon inschrijven bij de Apple App Store. Vandaar kan je downloaden en dan gaat het dus op je telefoon.
Galaxy's heb je al vanaf ? 175,00 (los) dus een fractie van de iPhone, terwijl je er dus nagenoeg precies hetzelfde mee kunt doen.