Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (new: CS3 update)

Gestart door RMW zondag 19 september 2010, 14:05:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 19:20:09
Ik ga de ecos gebruikers niet beledigen dus nee.

hoezo ? dat gaat moeilijk worden.

- Märklin Digital-multiprotocol-regelapparaat, Motorola, mfx, DCC. (kan de ECoS ook)
- Groot kleuren-touchscreen. (heeft de ECos ook)
- 2 geïntegreerde schakelborden. (heeft de ECoS ook)
- Geïntegreerde Märklin Digital-locdatabank. (idem)
- Huis met centrale stop-toets en geïntegreerde stift. (soso , toe maar weer)
- Maximaal 16 schakelbare locfuncties. (meer zelfs)
- 2 ingebouwde lockaartlezers. (wat is de toegevoegde waarde ?)
- Geïntegreerde krachtige booster. (idem)
- 5,0 A max. uitgangsvermogen. (kwestie van één booster)
- 20 (DCC: 128) keyboards voor maximaal 320 (DCC: 2048) magnetische accessoires. (idem)
- Geïntegreerd seintableau. (idem)
- Geïntegreerde rijwegregeling (incl. pendeltreinregeling). (kan de ECoS ook)
- Geïntegreerde USB-aansluiting voor bijvoorbeeld muis, toetsenbord, USB-stick, enz. (leuk hebedingetje)
- Rechtstreekse aansluiting voor 2 Mobile Stations en 1 booster. (idem)
- Uitbreidingen aansluitbaar via Märklin-bus. (ECoS link)
- Geschikt voor meerdere apparaten. (sniffer)
- Netwerkaansluiting. (idem)

dus ? :D

één pluspuntje: hij is wel mooi (de CS dan he 8))
gr,
Matthijs :D
 
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Dan zie ik dus een pluspunt de prijs. Bovendien als esu decoders levert hoef ik niets van dat merk, als je ziet hoeveel koplopers er decoder problemen hebben. En niet te vergeten heeft de CS2 een geweldige iApple app :lol:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 20:08:49
Dan zie ik dus een pluspunt de prijs.  CS2 een geweldige iApple app :lol:
De prijs? De ecos is toch goedkoper dan de cs?

btw, de ecos heeft ook een geweldige GRATIS app ;)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Het betrof het voordeel van de ecos. FTW de app is door marklin ontwikkeld :wink:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 20:22:05
Het betrof het voordeel van de ecos. FTW de app is door marklin ontwikkeld :wink:
Welke app? Die van marklin zelf. Alleen daar vragen ze 5 euro voor. Touchcab komt waarschijnlijk binnenkort met een gratis app voor de cs2. ;)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op woensdag 19 januari 2011, 19:35:01
- 5,0 A max. uitgangsvermogen. (kwestie van één booster)

Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 20:08:49
Dan zie ik dus een pluspunt de prijs. Bovendien als esu decoders levert hoef ik niets van dat merk, als je ziet hoeveel koplopers er decoder problemen hebben. En niet te vergeten heeft de CS2 een geweldige iApple app :lol:

heb nog even nagekeken in de handleiding van mijn ECoS 2 , de ECoS levert 4,0 A (scheelt maar 1 A :wink: )
dus nog geen eens één booster 8)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Mag ik vragen om naar het onderwerp "Märklin Digitaal Nieuws" terug te gaan? Voor de ECOS kan men eventueel een "ESU" topic opstarten (is namelijk geen Märklin, waar het topic wel over gaat).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
ik deed niets anders dan de ECoS met de nieuwe CS (60215) te vergelijken  :?

on-topic
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op woensdag 19 januari 2011, 20:59:51
ik deed niets anders dan de ECoS met de nieuwe CS (60215) te vergelijken  :?

on-topic

Het was geen persoonlijke aanval, maar dit topic gaat over de digitale nieuwtjes van Märklin. Nu graag echt on-topic (dus: Märklin Digitaal Nieuws).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op woensdag 19 januari 2011, 20:59:51
ik deed niets anders dan de ECoS met de nieuwe CS (60215) te vergelijken  :?

Ik stelde dit, als zoekende in de woestijn, eigenlijk zeer op prijs. Hoe meer info bij de keuze van hardware en het maken van vergelijkingen hoe beter, zou ik zo zeggen.

Toch bedankt hiervoor. Maar het mag van mij ook in een ander topic hoor. Mods geven wel aan waar dit naar toe verplaatst is / wordt als het naar hun mening hier niet past.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)

als ze het maar niet verwijderen , vind ik het best :wink:

(had net z'n mooi lijstje gemaakt :mrgreen: :mrgreen:)
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op woensdag 19 januari 2011, 21:13:15

als ze het maar niet verwijderen:wink:

Nee joh, ik ken ze goed genoeg dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Ze zullen het hooguit verplaatsen, als ze dat al doen...  :wink:
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op woensdag 19 januari 2011, 20:08:49
Bovendien als esu decoders levert hoef ik niets van dat merk, als je ziet hoeveel koplopers er decoder problemen hebben.
Hadden ze maar ESU gebruikt, dan waren er niet zo veel problemen!!!!!!! 

Als je niet weet wat Marklin werkelijk aan decoders gebruikt of zo als dat zo mooi heet 'hoe de vork in de steel zit' onthoud je dan van commentaar. Wat je nu allemaal uitkraamt slaat helemaal nergens op  :?

Ik heb helemaal geen moeite met een vergelijk van CS en ECos, maar onderbouw je mening als je voor of tegen bent behoorlijk dan heeft iemand er werkelijk iets aan. Op onzin zit niemand te wachten.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: bellejt op woensdag 19 januari 2011, 19:14:19
Vele van hun decoders worden door esu gemaakt en ontworpen.Zie de sounddecoders

Ging hier vanuit dus deed ik dan iets verkeerds?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: RMW op dinsdag 18 januari 2011, 21:16:51
Eigenlijk zit er maar één echte wijziging in het nieuwe Central Station ten opzichte van de 60214:

  • 5,0 A max. Ausgangsleistung
De CS1 kon via een software update (CS1R) van 2,5 naar 4 Ampere worden opgevoerd.
Het zal me niets verbazen als dit bij de CS2 ook kan.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Spoorman op woensdag 19 januari 2011, 19:17:57
Maar doe nu als Marklin fan niet zo hypocriet door dit alleen een Marklin forum te noemen: "Het forum vóór en dóór Märklinliefhebbers". Daar jaag je mensen mee op de kast en het is ook helemaal niet nodig. :(
Gr, Ben 3railer met ook Marklin materieel

Het was niet mijn bedoeling iemand weg te jagen Ben. Als dat zo overkwam dan excuseer ik daarvoor aan die persoon. Maar dat de verpakking is veranderd wil nog niet zeggen dat de inhoud dat ook is.
Ik ben M*-fan in hart en nieren en sta ook open voor andere merken maar soms lijkt het alsof het mode is om M* zoveel mogelijk af te zeiken hier.

Maar genoeg dan, terug on topic inderdaad.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Voor de nieuwe CS'en is er een blijkbaar een nieuwe trafo met 100Va om die 5A er uit te krijgen.
Ik ben benieuwd wat er met de "oude" CS2'en gaat gebeuren: nieuwe trafo + software update = 5A? Of krijgen de oudere er geen 5A meer uit en zijn die alweer gedateerd na een jaartje?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Moddergooien doen we in de speeltuin, niet hier. Als dit niet stopt sluit ik dit topic.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: cyberbeast op donderdag 20 januari 2011, 15:06:38
Voor de nieuwe CS'en is er een blijkbaar een nieuwe trafo met 100Va om die 5A er uit te krijgen.

dat wist ik nog niet , dat zit zeker niet bij een prijs van ? 800 inbegrepen  :shock: :shock: :?

gr,
Matthijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Nu ben ik een leek op elektronicagebied, maar als het zo simpel is dat een softwareupdate en een zwaardere trafo nodig is om van 3 naar 5 A te gaan dan ga ik er van uit dat Märklin voor CS2 bezitters in elk geval een relatief goedkope oplossing heeft.

Zal m'n neef eens mailen, misschien kan hij wat achterhalen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Kermit65 op donderdag 20 januari 2011, 18:31:15
Nu ben ik een leek op elektronicagebied, maar als het zo simpel is dat een softwareupdate en een zwaardere trafo nodig is om van 3 naar 5 A te gaan dan ga ik er van uit dat Märklin voor CS2 bezitters in elk geval een relatief goedkope oplossing heeft.

Zal m'n neef eens mailen, misschien kan hij wat achterhalen.

De update van CS1 naar CS1R gebeurde op dezelfde manier dacht ik. Geheel onmogelijk is het dus niet.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Hallo allemaal, ik heb een vraag.

Heeft er al iemand de app van marklin gedownload ?

Zo ja, werkt het?

Groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: cyberbeast op donderdag 20 januari 2011, 18:52:40
Citaat van: Kermit65 op donderdag 20 januari 2011, 18:31:15
Nu ben ik een leek op elektronicagebied, maar als het zo simpel is dat een softwareupdate en een zwaardere trafo nodig is om van 3 naar 5 A te gaan dan ga ik er van uit dat Märklin voor CS2 bezitters in elk geval een relatief goedkope oplossing heeft.

Zal m'n neef eens mailen, misschien kan hij wat achterhalen.

De update van CS1 naar CS1R gebeurde op dezelfde manier dacht ik. Geheel onmogelijk is het dus niet.

Klopt, het is maar net of de vorige 2 versie's van de cs2 voldoende hardware hebben die dit aan kunnen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Ik heb gisteren de app van marklin gedownload.

Eerst wilde het niet werken maar toen ik erachter kwam hoe je het cs moet instellen ging alles verder vanzelf.

Wel erg leuk en handig.

Ik wandel nu zo mn schaduwstation in om te rangeren en kan ter plekke de loc bedienen.

Als er nu iets niet goed gaat hoef ik niet meer als een gek naar mn andere kamer te rennen om op stop te drukken.

Ben nu lekker aan het uitproberen.

Het valt me vooral op dat de reactiesnelheid optimaal is.

Er zit werkelijk geen vertraging in.

Ik ben er blij mee :D

Groeten,

Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Gijs op vrijdag 21 januari 2011, 14:32:35Ik ben er blij mee :D

Hoi Gijs,

doet me goed dat te horen. Fijn dat je eerste ervaringen zeer positief zijn! Heel veel succes en plezier ervan.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Hans Biere op vrijdag 21 januari 2011, 14:36:47
Citaat van: Gijs op vrijdag 21 januari 2011, 14:32:35Ik ben er blij mee :D

Hoi Gijs,

doet me goed dat te horen. Fijn dat je eerste ervaringen zeer positief zijn! Heel veel succes en plezier ervan.

Dank je wel Hans.

Groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Kermit65 op donderdag 20 januari 2011, 18:31:15
Nu ben ik een leek op elektronicagebied, maar als het zo simpel is dat een softwareupdate en een zwaardere trafo nodig is om van 3 naar 5 A te gaan dan ga ik er van uit dat Märklin voor CS2 bezitters in elk geval een relatief goedkope oplossing heeft.

Zal m'n neef eens mailen, misschien kan hij wat achterhalen.

Dat hangt van de gebruikte componenten af. Als het nieuwe CS2 ook zwaardere eindtrappen heeft, dan is het toch lastiger.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Mail is de deur al uit, we horen het wel van het weekend of kort daarna.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Electronica Freak op donderdag 20 januari 2011, 15:13:39
Citaat van: cyberbeast op donderdag 20 januari 2011, 15:06:38
Voor de nieuwe CS'en is er een blijkbaar een nieuwe trafo met 100Va om die 5A er uit te krijgen.

dat wist ik nog niet , dat zit zeker niet bij een prijs van ? 800 inbegrepen  :shock: :shock: :?

gr,
Matthijs

Zit er geen voeding bij de CS 1/1R/2,die je nieuw in de winkel had gekocht ?

Lijkt me wel zeker gezien de prijs,en die losse trafo zal wel bedoeld zijn voor een update van de huidige CS 2.

Wat me wel opviel,is dat er beschreven wordt,dat de nieuwste CS wel communiceert met de andere centrales,en dat is volgens mij het echte (software) nieuwtje van deze CS.

M.v.g.

Hans V200.0


Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 21 januari 2011, 22:02:55
Zit er geen voeding bij de CS 1/1R/2,die je nieuw in de winkel had gekocht ?

jawel hoor !! bij mijn ECoS 2 zat gewoon een regelbare trafo , wat ik bedoelde is dat je die nieuwe trafo van 100 VA zeker apart bij de "nieuwe" CS moet kopen ? (vroeg ik me zo af :?)

Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 21 januari 2011, 22:02:55
Wat me wel opviel,is dat er beschreven wordt,dat de nieuwste CS wel communiceert met de andere centrales,en dat is volgens mij het echte (software) nieuwtje van deze CS.

nop :wink:

gr,
Matthijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Hoi Matthijs,

Het lijkt mij van niet,dat je deze trafo los moet kopen,zeker gezien het vermogen waar over geschreven wordt.

Of het moet zo zijn,dat er wel een voeding bijzit,maar niet èèn van 100 VA,maar ook daar zijn de nieuwtjes niet duidelijk over :(

Het lijkt mij in ieder geval geen slimme zet,om met een duur systeem te komen,en een ondermaatse voeding aanbieden,maar wie ben ik?

Hopelijk wordt het tijdens,of na de beurs wel duidelijk :wink:

M.v.g.

Hans V200.0
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Hoi Allen,

Bij een nieuwe ECoS 1 of 2 zit altijd een goede geschakelde voeding. Er is geen externe trafo nodig.

Een standaard regelbare trafo kan ook werken op een ECoS. De voeding moet dan tussen de 14 en 21 volt zijn, AC of DC. Beter is toch de orginele voeding van 4A.

Groet,
Bert
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Bij mijn ecos is ook een regelbare trafo.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
hallo bert,

Citaat van: Electronica Freak op vrijdag 21 januari 2011, 22:08:58
jawel hoor !! bij mijn ECoS 2 zat gewoon een regelbare trafo

zoals ik al eerder zij , er zit een regelbare voeding/trafo bij.
ik kan de gewenste spanning instellen door aan een soort "stelschroef" (ben de juiste naam even kwijt) te draaien.
dit kan ik controleren op het scherm van de ECoS.

gr,
Matthijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: treinbert op vrijdag 21 januari 2011, 22:25:02
Hoi Allen,

Bij een nieuwe ECoS 1 of 2 zit altijd een goede geschakelde voeding. Er is geen externe trafo nodig.
Een regelbare trafo zal niet werken op een ECoS.

Groet,
Bert
Excusses. Ik had de handleiding niet volledig gelezen en de ECoS 2 nog niet uitgepakt.
De voeding van de ECoS 2 kan tusse 15 en 21 volt worden geregeld. 14 Volt is voor spoor N. Bij de ECoS 1 moest de voeding gewisseld worden.

Groet,
Bert
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Bij de ecos 1 kan ik ook de voeding instellen. Ik hoef niks te wisselen.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 21 januari 2011, 22:14:49
Het lijkt mij in ieder geval geen slimme zet,om met een duur systeem te komen,en een ondermaatse voeding aanbieden,maar wie ben ik?


M.v.g.

Hans V200.0

Dit gaat toch nergens over, wat is dit een raar topic geworden en dat is jammer.

Groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Over tot de orde van dit topic:

Het schakelnetdeel a 100va voor de CS (60215) moet er nog bij gekocht worden. Bij de product omschrijving staat erbij dat hij ook geschikt is voor de 60214 :D. Kosten 100VA 99,95 ter vergelijking: 60 VA 69,95.

Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Dit topic begint inderdaad een erg vreemde zaak te worden  :shock:

1. Men kan niet tegen de waarheid
2. Er worden onwaarheden verteld
3. Men staat gelijk op de achterste poten als er maar iets is wat men niet zint

We hebben niks aan die praat waar alles perfect genoemd wordt, (bijna) altijd door a-technische personen.
Een complex, technisch apparaat als een besturing heeft ALTIJD mindere punten of fouten; daar hoort een fabrikant werk aan te doen (en dat doen ze ook) en d.m.v. updates e.e.a. te verbeteren.
Verder hebben we ook helemaal niks aan FAN's of hoe ze zich noemen mogen want het impliceert kritiekloos, meestal technisch bewusteloos en vaak een patserig gedrag.

Dus hou de informatie a.u.b. bij feitelijkheden want dat is het enige criterium waar anderen werkelijk iets aan hebben.

Ik heb zelf de CS1 incl. de ESU-update, dus ik kan daar feitelijkheden over geven:

1. Levert 4 Ampere, maximum is instelbaar
2. regelbare voeding, hard genoeg voor 4A output
3. regelbaar betekent dat de uitgangsspanning regelbaar/instelbaar is en dus niet uitsluitend voor M*
4. updates van ESU zijn niet allemaal goed; de vorige 3.3.2 is gewoon ROMMEL, versie 3.3.3 moesten ze wel vrij geven naar mijn mening; kon niet anders meer.
5. de (rode) regelknoppen regelen de treinsnelheid niet geweldig.

Grv Huub
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
De 60215 is een hardware matig zwaarder apparaat, waar ook een zwaardere voeding bij hoort.
Reden is dat het nieuwe apparaat geschikt is voor meer systemen dan de vorige versies (o.a. (mini)Trix en Spoor I) waar meer voeding snel nodig is.
Software updates voor alle hardware versies doen hetzelfde.
Voor de oudere modellen is dus een booster nodig voor meer power.
[bron: Mærklin Seminar Central Station, gisteravond bij Model Spoor Centrum Groningen) 8)

Groet,
Hugo
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
@ Huub,

ik vind niet dat je de CS1R helemaal kunt vergelijken met de CS 2 of ECoS 2.
jij heb een CS1R en dat is een Märklin centrale met een ESU update.
ik heb het probleem met de regelknoppen niet.
en het hele update probleem ook niet.

gr,
Matthijs :D
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Ik vind het in ieder geval een goede ontwikkeling dat ook Märklin zich aansluit bij de trend naar ingebouwde versterkers die 5A stroom kunnen leveren. Scheelt op heel veel banen net de aanschaf van een extra booster.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II)
Citaat van: Spoorman op zaterdag 22 januari 2011, 08:21:28
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 18 januari 2011, 22:12:44

Hij is toch niet verouderd hij heeft gewoon een "facelift" gehad. Gebeurt ook in de auto industrie dat een auto meer vermogen met de zelfde motorvariant en daar hoor ik niemand over klagen.


I.g.v. de CSII gaat dat niet op. Zie ook wat Hugo schrijft. Auto's kun je chiptunen voor meer vermogen. Bij de CSII is de hardware bepalend voor je vermogen.

Het betrof fabrieks vernieuwingen, niet chiptuning dat is namelijk aftermarket. Maar wat ik merk is dat 60213/14 gebruikers de verdere ontwikkelingen niet waarderen omdat zij dan minder hebben, wat ook gewoon zo is. Maar bij een CS3 zou men al helemaal boos worden. En ik vind het een goede zaak dat ze de cs2 vernieuwen.


Gr Eddie
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Op verzoek van B u U dit bericht verwijderd.


Mvg,
Peter
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Freak op zaterdag 22 januari 2011, 11:36:23
Sinds enige tijd gebruiken ze decoders van eigen fabrikaat

Vanaf wanneer dan?
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 22 januari 2011, 12:22:37
Citaat van: Freak op zaterdag 22 januari 2011, 11:36:23
Sinds enige tijd gebruiken ze decoders van eigen fabrikaat
Vanaf wanneer dan?
Sinds het menigsverschil (eufemistisch) met ESU over de CS1.
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Dus omdat esu en marklin het niet met elkaar eens zijn, is de klant weer de dupe. :(
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Remie op zaterdag 22 januari 2011, 12:44:54
Dus omdat esu en marklin het niet met elkaar eens zijn, is de klant weer de dupe. :(
Tuurlijk, consument is altijd de klos... "Semper idem, semper penis".
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Gelukkig maar dat je als consument mag kopen wat en waar je wilt. ;)

Groeten,
Gijs
Re:MÄRKLIN - Digitaal Nieuws (NIEUW CS II + APP)
Citaat van: Nobody op zaterdag 22 januari 2011, 12:30:08
Citaat van: BMW-Fan op zaterdag 22 januari 2011, 12:22:37
Citaat van: Freak op zaterdag 22 januari 2011, 11:36:23
Sinds enige tijd gebruiken ze decoders van eigen fabrikaat
Vanaf wanneer dan?
Sinds het menigsverschil (eufemistisch) met ESU over de CS1.

Op welke datum vond dat "eufemistisch meningverschil met esu over de CS1" plaats, daar doelde ik namelijk op.