Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

RailKernel

Gestart door Theo Geleijn Vandaag om 17:59:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
RailKernel
Lid sinds: 2024

offline
RailKernel
Hallo allemaal,

Na enkele jaren naarstig programmeren, ik ben gepensioneerd software engineer, wil ik graag een project met jullie delen: RailKernel 11.01.
RailKernel is een nieuw besturingsprogramma voor modelspoorbanen dat speciaal is ontwikkeld voor de Märklin Central Station 3. Wat begon als een persoonlijk project voor mijn eigen baan is inmiddels uitgegroeid tot een complete oplossing voor automatisch treinverkeer.
RailKernel biedt onder andere:
Volautomatisch treinverkeer
Dynamische routeberekening
Routebeheer en vervolgtrajecten
Treinkalibratie met realistische remwegen
Ondersteuning voor Märklin draaischijven
Grafische geometrische baaneditor
Uitgebreide logging en diagnosefuncties
Ondersteuning voor Windows, Linux en macOS
Gebouwd in java 21.

Een belangrijk uitgangspunt bij de ontwikkeling was transparantie. Wanneer een trein wacht of niet wil gaan rijden, stopt of een route reserveert, kun je altijd zien waarom dat gebeurt. Daardoor zijn storingen en blokkades veel eenvoudiger te analyseren.
De eerste stabiele release (11.01) heb ik net op de website geplaatst en kunnen gedownload worden.

Meer informatie en downloads, hier vindt je ook veel screenshots:
https://railkernel.nl
Ik heb een eigen forum gemaakt:
https://forum.railkernel.nl

Feedback, ideeën en kritische opmerkingen zijn uiteraard van harte welkom.

Ik zoek mensen die samen met mij verder willen werken/spelen/testen/experimenteren met RailKernel. Op het forum vindt je ook mijn toekomstplannen met de 2 volgende releases.

Met vriendelijke groet,
Theo Geleijn MSc Software Engineering, RailKernel Development Team
Re: RailKernel
Lid sinds: 2022

offline
Re: RailKernel
kan niet installeren  hij geeft virus aan
Re: RailKernel
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: RailKernel
Interessant,
Blijf het hier volgen

Groet
Harald
Re: RailKernel
Lid sinds: 2024

offline
Re: RailKernel
dat is windows, geen probleem op linux of Mac, je moet er door heen klikken, kan wel
Re: RailKernel
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: RailKernel
Mooi,

Leuk dat je zoiets wil delen! 

Ik ga (lees moet) echter wachten tot release 11.02  :P

Meine