Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Op zoek naar...

Gestart door CC donderdag 11 januari 2007, 17:30:13

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Op zoek naar...
CC
gast

Op zoek naar...
Op zoek naar pantografen, veer van een pantograaf, koppelingen, ... etc... Waar kan ik dit allemaal vinden in een redelijke termijn? dus geen maand wachten of dergelijke...
Re: Op zoek naar...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Op zoek naar...
Citaat van: CC op donderdag 11 januari 2007, 17:30:13
Op zoek naar pantografen
Heey,

Misschien rare vraag, maar welke soort / welk land en van welk type E - loc zoek je pantografen??
Groetjes,

Marcel
Re: Op zoek naar...
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Op zoek naar...
Hallo Marcel,

Ik denk, dat je de meeste kans maakt bij een goed uitgeruste modelbouwwinkel, zoals MTE bijvoorbeeld.

mvgr.  Charlie.
Re: Op zoek naar...
Gerard
gast

Re: Op zoek naar...
Wentink in Arnhem zou ook een mogelijkheid zijn.
Re: Op zoek naar...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Op zoek naar...
Citaat van: BR 41 op donderdag 11 januari 2007, 21:10:46
Hallo Marcel,

Ik denk, dat je de meeste kans maakt bij een goed uitgeruste modelbouwwinkel, zoals MTE bijvoorbeeld.
Heey,

Dat ook ja. Maar ja niet iedere panto hoort op iedere loc dus vandaar de vraag. Hij zal vast wel 1 of meerdere locs hebben waar iets met de panto's aan mankeert.
Maar zeker het is beter om naar de winkel te gaan, omdat je daar heel simpel en snel kan kijken welke erop moeten ;).

Marcel
Re: Op zoek naar...
Op de Duitse Marklin wbesite kijken naar je lok waarbij onderdelen missen of kapot zijn.


http://www.maerklin.de/service/
Re: Op zoek naar...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Op zoek naar...
Hallo,

Onderdelen van een pantograaf zul je op de exploded view tekeningen niet tegenkomen. Daar staat alleen maar het bestelnummer van de complete pantograaf op.

Zelf heb ik ook een e-loc waarbij een veer van een pantograaf weg is, maar ik vind ca 10 euro teveel om dit nog niet storende detail te vervangen. Mijn panto's zullen toch wel gewoon beneden blijven.

Groetjes

willie
Re: Op zoek naar...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Op zoek naar...
Aan allen,

Veer van een patograaf valt makkelijk te vervangen door een m-rail wisselveertje. Deze hebben een redelijk formaat voor dit doeleinde.
Re: Op zoek naar...
Inderdaad,
Bedankt.
Re: Op zoek naar...
Lid sinds: 2006

offline
Re: Op zoek naar...
Citaat van: Buzz_4stroke op vrijdag 12 januari 2007, 20:20:28
Aan allen,

Veer van een patograaf valt makkelijk te vervangen door een m-rail wisselveertje. Deze hebben een redelijk formaat voor dit doeleinde.

Of een veertje van een analoog omschakelrelais, welke digitale rijders vaak in overvloed overhebben en tevergeefs proberen te verpatsen op MP  8)