Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?

Gestart door FILIPI zaterdag 18 september 2010, 21:48:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Lid sinds: 2007

Vive les BB12000

offline
Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag op een beurs een ringloods van Marklin gekocht. De rode ringloods voor 3 loks.
Wie kan mij vertellen hoe de deuren werken. Bij mij loods ze gaan niet automatisch open. De lok duwt de deur dicht, en ze moet ook tegen de deur rijden om deze te duwen.
Ze gaan niet vanzelf open. Is dat juiste ?. Ik weet niet hoe het system werkt. De deuren zijn verbonden met een metalen draad aan een een stang die naar achtig gaat.

Filipi
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Filipi,

de metalen staaf vlak onder het dak, is achter in de loods verbonden met een stuk plastic waar de loc tegen aan duwt, de staaf trekt dan de deuren dicht.

Bij vertrek Loc, maakt hij het stukje plastic achter in vrij, en duwt vervolgens de deuren open vanaf de binnenkant.

Mvg Gert (die z'n deuren permanent open heeft staan van de 2 loodsen, daar er her en der wat stukjes zijn afgebroken 8))
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Hoi Gert,

Welke stukje plastik maakt de lok vrij ?.
Ik zie niks bij mij. De lok kan alleen met zijn puffers de deuren duwen. Maar dat heb ik gelezen dat het niet de bedoeling is. De deuren moeten automatisch kunnen open gaan.

Filipi
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
@Gert
Je krijgt binnenkort last met de Arbo ivm die openstaande deuren. :lol:
Filipi
Als het goed is staan de deuren altijd open. Het metaal is een soort veer die zoal Gert ook zegt door de lok bij het naar binnen rijden de deuren dicht trekt. Zodra de lok weer naar buiten rijdt trekt de veer de deuren weer open. Heb begin dit jaar de loods voor 6 loks in elkaar gezet.

Groet Hennie
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Hoi Hennie,

Nee deze loods heb ik vanmiddag bij een beurs gekocht. een loods van marklin voor 3 loks. Is hij rood van kleur. Mijn deuren biljven dicht. Ik zie geen veer, alleen een metalen draad boven de deuren die naar een stang gaat.

Filipi
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Ik heb even een foto gemaakt ter verduidelijking.


De metalen veer zit aan de deuren. Via de plastic stang die achter in de loods aan het plastic plaatje zit drukt de lok de deuren dicht.
Zodra die weer naar buiten rijdt drukt de veer de deuren weer open.

Beter zo??

groet  Hennie
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Hoi Hebnnie,

Ik moet dus de veren van mijn loods anders instellen. Ze doen niks, ze hebben geen vering functie.
De lok duwt prima het plaatje naar achtig, om de deuren dicht te doen, maar zodra het lok weer gaat, gebeurt er niks. De metaal veer doet niks.


Filipi
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Hierbij een paar foto's van mijn deuren met de veer

Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Ik moest even op de stoel klimmen om het binnenwerk bij mij te bekijken. Ziet er op het eerste gezicht hetzelfde uit. De veer drukt de deuren naar buiten. Het kan zijn dat dat de houders waar het plastic paaltje door glijdt iets te stroef gaat. Misschien daar even een klein beetje zuurvrije vaseline opsmeren en met de hand een paar keer open en dicht doen? Anders toch de veren voorzichtig een beetje naar buiten buigen? Succes

Groet Hennie
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Hennie,

De stangen glijden erg gemakkelijk. Ze zijn gesmeerd. Ik heb de veer eruit gehaald en weer naar buiten gebogen, maar het werkt niet.
Ik denk dat ik ga deze loods verkopen. iemand die interesse heb kan voor mij kopen voor euros 40 inclusief verzendkosten. Voor de rest zit er mooi uit.

Filipi



Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Citaat van: FILIPI op zondag 19 september 2010, 14:47:31
Hennie,

De stangen glijden erg gemakkelijk. Ze zijn gesmeerd. Ik heb de veer eruit gehaald en weer naar buiten gebogen, maar het werkt niet.
Ik denk dat ik ga deze loods verkopen. iemand die interesse heb kan voor mij kopen voor euros 40 inclusief verzendkosten. Voor de rest zit er mooi uit.

Filipi





Misschien een nieuwe veer proberen? Dat deze zijn kracht is kwijtgeraakt?
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Filipi,
Zat ook nog even te denken. Stel je doet een elastiekje aan het plastic plaatje waar de lok tegenaan drukt zodanig dat het uitgerekt wordt. Als de lok naar buiten rijdt helpt dat misschien mee om de deur weer open te krijgen? Volgens mij is er maar weinig kracht voor nodig.

groet Hennie
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
Hennie.

Ik de veren opnieuw naar buiten gebogen. Misschien moet ik een veer monteren aan de stang.
Maar omdat ik nog geen draaischijf heb, verkoop ik deze loods, en volgende jaar kijk ik verder.
Misschien iemand van jullie heeft interesse voor die loods. Ik heb deze loods gisteren, 40 betaald bij een beurs.
Ik verkoop hem inclusief verzendkosten.

Filipi
Re:Ringloods marklin voor 3 loks. werking van de deuren ?
 :idea: