Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje

Gestart door zofman zaterdag 18 september 2010, 17:52:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Ha, mede forummers,

Heb vandaag succesvol mijn br89 ( marklin 3000) voorzien van nieuwe motor en esu lokpilot
Kwam alleen bij het uittesten van de diverse CV instellingen steeds de melding:" time out bij gegevensoverdracht" tegen.
In de mobilestation bleef de waarde gelijk, soms knipperen de koplampjes, soms ook weer niet bij het programmeren.
Het gaat ook om adressen kleiner dan 80.

Wat doe ik fout ?
Kan het zijn dat ik de draadjes van de aansluitbox niet direct op de rails had gemonteerd ( even aan een metalen aansluitrail geknoopt, zat geen onstoringscondensatortje in.)

Jan
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Ben er inmiddels achter dat de Lokpilot 3.0 in de DCC stand wel  vlekkeloos te programmeren is.
Bij de mm2 stand krijg ik de melding "time out..... etc"

Nou kan ik de omgebouwde treinen wel op dcc laten staan, maar krijg ik dan geen problemen met originele digitale treinen die het motorola protocol willen?

Jan
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Nee hoor. De instelling van de decoder als dcc, mm of mfx is gebonden aan de betreffende lok. Dus je kunt rustig je omgebouwde loks met decoder DCC in voeren.

Voer je een originele loc in op je MS bijv. via de database selecteert ie automatisch MM als decoder en bij een MFX loc die zichzelf aanmeld MFX.
Digitale 3rail loks van Roco of Piko voer je altijd handmatig en laat je ook aansturen door een dcc decoder te selecteren.

De MS2 kan met alle protocollen door elkaar over weg :D


Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Ha.. een reactie !!!
Bedankt Brigitte, daar heb ik wat aan. :D

Graag nog van anderen een reaktie op het niet laten programmeren door de MS 2 van de lokpilot V3.0 in de MM2 modus...?!
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Bij mij het zelfde probleem echter door voor het programmeren op STOP te drukken dan te programmeren en bevestigen dan op de knop STAP terug en dan wederom op STOP lukte het eindelijk.
Proberen maar
succes
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re:Esu lokpilot aan nieuwe mobile station probleempje
Hoe heb je dat zo uitgevonden!?
Ik ga het van het weekend eens even uitproberen.