Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

wissels in rocrail, adressering

Gestart door dejong64 zaterdag 18 september 2010, 09:37:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wissels in rocrail, adressering
Hallo allemaal.

Ik ben een tijdje aan het testen geweest met koploper. Dit voldeed in principe wel aan mijn verwachtingen maar het uitzoeken is zo leuk. Daarom ben ik nu aan het testen met rocrail.

Ik heb een testbaantje wat met ee 6604 delta aan de pc verbonden is. de baan is getekend in rocrail. de treinen rijden en de bezetmeldingen werken. so far, so good.

Nu heb ik echter een paar wissels er in leggen met een 74460 wisseldecoder er in. en deze krijg ik iet aan de praat. volgens mij doe ik iets fout met de adressering. De wissels hebben adres 1, 2 3 en 4. ook heb ik het al geprobeerd met een compleet ander adres.

Volgens mij heb ik iets niet door met het adressering systeem van rocrail. Wie kan me hier mee verder helpen. Ik heb deze vraag ook al op het rocrail forum gesteld maar daar is het niet zo druk volgens mij.

Rocrail draait op ubuntu in combinatie met DDX

Alvast bedankt.
Marcel.
Re:wissels in rocrail, adressering
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:wissels in rocrail, adressering
Hoi Marcel,

Op welk protocol heb je de wissels gezet in RocRail? Zie onder de Wissel -> Interface. Is dit wel Motorola?

Groet,
Bert
Re:wissels in rocrail, adressering
Bert,

Ik heb meerdere protocollen geprobeerd. ik had begrepen dat deze op default of op motorola moet staan. echter met geen enkel protocol doen ze het.

Marcel.
Re:wissels in rocrail, adressering
Marcel,

De wissel met Maerklin adres 1 staat bij mij zo geconfigureerd.




Groet,

Oscar.
Re:wissels in rocrail, adressering
Oscar,

Bedankt voor de screenshot, op deze manier schakelt er een wissel. nu de rest nog aan de praat zien te krijgen en dan gaat het goed komen.

toch raar dat je het op diverse plekken anders ziet staan.

groeten, marcel.
Re:wissels in rocrail, adressering
inmiddels werken alle wissels perfect zoals het hoort. nogmaals bedankt voor de hulp.

De eerste loc rijd nu bijna zelf zijn rondjes, na wat foutjes met de bezetmelders gaat dat goed.

nu op naar de koppeling met een pda (waarom, omdat het kan ;)) en een ontkoppelaar aansturen en dan kunnen we flink gaan testen (lees: spelen ;))

Grt. Marcel.
Re:wissels in rocrail, adressering
Marcel,

Mooi dat het nu werkt! Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het gebruik van een PDA. Ik kreeg dat niet goed aan de praat (heb er ook niet zo heel veel moeite voor gedaan, is iets voor de toekomst), dus ik ben benieuwd.

Groet,

Oscar.
Re:wissels in rocrail, adressering
ik heb het in principe wel aan de praat. valt wel op dat het behoorlijk buggy is. zo is het onmogelijk om te verbinden terwijl de baanspanning aan staat. dus eerst connecten daarna pas het verbindingslampje indrukken. ook is de weergave van het baanplan niet correct. veel tijd heb ik er nog niet ingestoken maar wordt vervolgd.