Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin CS3?

Gestart door WFR MärklinFan vrijdag 17 september 2010, 21:00:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin CS3?
WFR MärklinFan
gast

Märklin CS3?
Hallo iedereen,

Ik zou graag willen weten of iemand al een (heel vaag) idee heeft wanneer de nieuwe Märklin CS3 uit zo komen, of een geheel nieuw systeem ofzoiets (hoewel ik denk dat dat niet zo gauw gebeurt!)?

Bedankt,
Wout

PS: Misschien ook even dit topic bekijken of jullie kunnen antwoorden
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=24639.0
Re:Märklin CS3?
Remie
gast

Re:Märklin CS3?
Ik mag hopen dat ze de cs2 gaan door ontwikkelen. Het heeft geen nut om nu al een nieuw systeem te ontwikkelen.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: Remie op vrijdag 17 september 2010, 22:02:48
Ik mag hopen dat ze de cs2 gaan door ontwikkelen. Het heeft geen nut om nu al een nieuw systeem te ontwikkelen.

Inderdaad, totaal geen zin, kijk maar bij de ecos. Daar ontwikkelen ze ook heel simpel door, komt misschien alleen 1 met meer 'rekencapiciteit' wat betekend dat ie wat sneller word ooit. Maar meer ook niet voorlopig :)
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Märklin CS3?
Ik hoop het ook van niet.
Alhoewel het toch ook wel weer even is geleden dat er een software update is uitgekomen.
Zou er dan toch iets nieuws ontwikkeld worden...

Groeten,
Ton.
Re:Märklin CS3?
cyberbeast41
gast

Re:Märklin CS3?
CS3 is er al en is gewoon de CS2 met DCC-uitvoering.
Of Marklin binnenkort opnieuw met een nieuw systeem komt is koffiedik kijken. Momenteel blijft het oude spul wel zo goed als compatible met de nieuwere systemen.

Er komt een nieuwe update aan. Daarin wordt mss de functionaliteit van die geluidsuitgang aangesproken. Wat wel weer terugkomt (maar weet niet hoe het heet) is dat je je lichten kan dimmen, verschillende manieren van lichten aan en uit laten gaan etc...
Re:Märklin CS3?
Remie
gast

Re:Märklin CS3?
De ecos heeft dit al met de lichten. Je bedoeld dimmer, zoom (gaan de lichten langzaam aan en uit). Ook kan je dan de lichten laten knipperen, maar wat je daar aan hebt...
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Märklin CS3?
De 60213 is inmiddels opgevolgd door de 60214. Het enige verschild zit hem in de software. Voor de 60213 zijn er updates via de Märklin website te downloaden. Met deze updates heb je dan een 60214.

Volgens Märklin blijft de hardware voorlopig hetzelfde en kopen er alleen steeds meer toepassingen die via service updates kunnen worden gedownload.

Op de 60213 zitten zelfs een aantal uitgangen die er zijn voor de toekomst en momenteel nog niet worden gebruikt.

Groeten

Ronald
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Märklin CS3?
vandaag vernomen dat CS2 produktie is stopgezet en dat M ze ook niet meer levert.Het is nu wachten op "hetzelfde toestel" dat CS3 noemt.Van marketing gesproken.Momenteel worden ze echter mondjesmaat geleverd aan Belgie.Mijn vaste winkel raad ze zelfs niet meer aan.Zij gaan volledig voor Ecos 2.Kost 100 euro minder en heeft meer mogelijkheden.Spijtig voor M dat het zo moet lopen.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Märklin CS3?
Ik heb vorige week vrijdag van iemand van M* persoonlijk vernomen dat de 60214 ten minste nog vijf jaar zal worden ondersteund. Wat we hier onder moeten verstaan zal de toekomst moeten uitwijzen. In ieder geval doen tegenstrijdge berichten de ronde.
Re:Märklin CS3?
Remie
gast

Re:Märklin CS3?
Ik ben in iedergeval blij dat ik een ecos heb genonen en geen cs. Met de ecos weet je zeker dat het ondersteund blijft. Met de cs is het maar de vraag.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Märklin CS3?
Remie,
Dat met de lichten kniperen en zoom kon je ook al met cd CS1 (function mapping). Op de CS2 kan dit nog niet maar ze werken er aan tegen een volgende update( kerst).
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: KEYWEST op zaterdag 18 september 2010, 23:04:36
Ik heb vorige week vrijdag van iemand van M* persoonlijk vernomen dat de 60214 ten minste nog vijf jaar zal worden ondersteund
....

Klinkt goed in ieder geval.
Het lijkt me ook sterk dat ze zo'n systeem snel weer door een andere laten vervangen.
Er zit toch ook aardig wat research- en ontwikkelingskosten in.
Als je kijkt naar welke nieuwe componenten er nu uit worden gebracht, er wordt voor gezorgd dat alles aan de CS2/3 gekoppeld kan worden.
Zelfs met de oude 6021 is het mogelijk.

Groeten,
Ton.
Re:Märklin CS3?
EgMaf
gast

Re:Märklin CS3?
Citaat van: bellejt op zaterdag 18 september 2010, 20:34:44
vandaag vernomen dat CS2 produktie is stopgezet en dat M ze ook niet meer levert.Het is nu wachten op "hetzelfde toestel" dat CS3 noemt.Van marketing gesproken.Momenteel worden ze echter mondjesmaat geleverd aan Belgie.Mijn vaste winkel raad ze zelfs niet meer aan.Zij gaan volledig voor Ecos 2.Kost 100 euro minder en heeft meer mogelijkheden.Spijtig voor M dat het zo moet lopen.

Ik zou die bron wel eens willen weten. Tot nu toe heb ik hier nog nergens iets van gezien, gehoord of gemerkt.
Zal dus wel een eenmansactie van een boze winkelier zijn, of het gaat om een minimale hardware-update van de bestaande CS2 (zoals de DCC mogelijkheid).
Re:Märklin CS3?
MRdirect
gast

Re:Märklin CS3?
Citaat van: bellejt op zaterdag 18 september 2010, 20:34:44
vandaag vernomen dat CS2 produktie is stopgezet en dat M ze ook niet meer levert.Het is nu wachten op "hetzelfde toestel" dat CS3 noemt.Van marketing gesproken.Momenteel worden ze echter mondjesmaat geleverd aan Belgie.Mijn vaste winkel raad ze zelfs niet meer aan.Zij gaan volledig voor Ecos 2.Kost 100 euro minder en heeft meer mogelijkheden.Spijtig voor M dat het zo moet lopen.

Dit is niet de eerste keer dat Märklin niet erg consequent is met z'n nieuwe ontwikkelingen.
Dus toch niet zo "onbegrijpelijk" dat Paul Haagsma (cq. Koploper) niet met elke "valse" wind van Märklin mee wilde waaien.
met vriendelijke groet, Marco Roede http://www.mrdirect.nl
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Märklin CS3?
Komt van een hoofdverdeler.Ze geraken momenteel neagenoeg niet aan CS stations.Duitsland is idem.De toestellen die nu nog worden uitgeleverd zijn stocktoestellen.Blijkbaar veranderen ze weer iets aan de CS.Was idem met de uitlevering van CS1.Hebben ze ook uitgesteld gehad en nadien alle stations teruggevraagd voor updates en aanpassingen.
Re:Märklin CS3?
EgMaf
gast

Re:Märklin CS3?
Citaat van: bellejt op zondag 19 september 2010, 12:00:20
Was idem met de uitlevering van CS1.Hebben ze ook uitgesteld gehad en nadien alle stations teruggevraagd voor updates en aanpassingen.

Maar dat is juist prima toch? Als ze ontdekken dat ze iets kunnen verbeteren, en dan zelfs de al verkochte exemplaren van die update voorzien?

Dat zie ik ESU nog niet doen, terwijl ook in hun hardware vast wel ruimte voor verbetering is...

Kortom, om op basis daarvan de CSx vaarwel te zeggen en over te stappen op ESU, lijkt me een beetje overdreven...
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Märklin CS3?
Er is zelfs een tweede seminar door Märklin voor de CS2 in voorbereiding.

Begin dit jaar is er bij de M dealers de eerste Seminar geweest waarbij het rijden en schakelen wordt behandeld. Hiervoor was veel belangstelling dus dit najaar wordt dit opnieuw bij meerdere dealers gehouden. Zie M site http://www.marklin.nl/wijs-op-weg/

De tweede seminar die in voorbereiding is gaat over het memory gedeelte, aanmaken rijwegen etc. en komt als het goed is nog deze winter.

Doel bij deze seminars is vooral om de CS te verkopen en te zorgen dat de klant ermee overweg kan. Bij de vorige seminar stonden er dus voldoende van deze apparaten gereed in de winkel om niemand teleur te stellen.

Het zou dus wel erg vreemd zijn als men binnenkort opnieuw seminars gaat houden voor een apparaat wat niet meer leverbaar is.

Volgens de vertegenwoordiger van M die de seminar gaf komen er de komende jaren steeds nieuwe service updates om nog betere functies te kunnen gebruiken en om ook de voor de toekomst al aangebrachte hardware in de CS te kunnen gaan gebruiken.

Groeten  Ronald
Re:Märklin CS3?
cyberbeast41
gast

Re:Märklin CS3?
Citaat van: M.user op zondag 19 september 2010, 19:50:53
Er is zelfs een tweede seminar door Märklin voor de CS2 in voorbereiding.

Begin dit jaar is er bij de M dealers de eerste Seminar geweest waarbij het rijden en schakelen wordt behandeld. Hiervoor was veel belangstelling dus dit najaar wordt dit opnieuw bij meerdere dealers gehouden. Zie M site http://www.marklin.nl/wijs-op-weg/

De tweede seminar die in voorbereiding is gaat over het memory gedeelte, aanmaken rijwegen etc. en komt als het goed is nog deze winter.

Doel bij deze seminars is vooral om de CS te verkopen en te zorgen dat de klant ermee overweg kan. Bij de vorige seminar stonden er dus voldoende van deze apparaten gereed in de winkel om niemand teleur te stellen.

Het zou dus wel erg vreemd zijn als men binnenkort opnieuw seminars gaat houden voor een apparaat wat niet meer leverbaar is.

Volgens de vertegenwoordiger van M die de seminar gaf komen er de komende jaren steeds nieuwe service updates om nog betere functies te kunnen gebruiken en om ook de voor de toekomst al aangebrachte hardware in de CS te kunnen gaan gebruiken.

Groeten  Ronald

Ik ben ondertussen op een dergelijk Seminar geweest. Daar verzekerden ze dat Marklin nog jaren doorgaat met de CS 2. Wel is het zo dat het artikelnummer van de CS2 iedere keer verandert als er een grote software-update geweest is. Zoals dat van 60412 naar 60413 gegaan is. De man legde ook de toekomstplannen voor de CS2 uit. Die zijn veelbelovend. Verder wist hij nog wel een en ander interessant te vertellen...

De volgende grote update voor de CS2 komt er binnen de 14 dagen.




Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Märklin CS3?
Blijkbaar heb ik ergens een nummer verandering gemist. "Zoals dat van 60412 naar 60413 gegaan is"  :?
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: cyberbeast41 op zaterdag 25 september 2010, 00:42:52
...
Verder wist hij nog wel een en ander interessant te vertellen...
...

Dat mag je ook met ons delen  :wink:

Groeten,
Ton.
Re:Märklin CS3?
cyberbeast41
gast

Re:Märklin CS3?
Het is al in een ander draadje gemeld maar er is nu een update te downloaden.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: cyberbeast41 op donderdag 30 september 2010, 21:18:28
Het is al in een ander draadje gemeld maar er is nu een update te downloaden.

Die update is er al even.

Als je via de Duitse M site je aanmeld voor de E-newsletter krijg je automatisch een email als er een nieuwe update is.

Groet

Ronald
Re:Märklin CS3?
Hanzel
gast

Re:Märklin CS3?
Hoi,

Ik volg dit forum al een tijdje en ik heb op 10 september een marklin CS2 besteld, de shop had hem niet op voorraad en krijgt hem al die tijd niet geleverd van Marklin, op de site van marklin staat deze ook al 2 maanden op geel. (Marklin Nederland en Duitsland)

weet iemand inmiddels al meer van het gerucht dat hierboven staat dat marklin met de productie gestopt is?

Groeten,

Hans
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Märklin CS3?
Beste Hans,
Ik heb officieel (brief) van M* vernomen dat de CS2 terug zouden uigeleverd worden in November, welk jaar en wie eerst aan de beurt komt heeft men er niet bijgezegd.
Ik heb er ook één in bestelling en wacht al meer dan 1 jaar !
Geduld heeft bij M* een andere dimensie.
Mvg. Jean
Re:Märklin CS3?
Hanzel
gast

Re:Märklin CS3?
Hoi Jean,

Bedankt voor je reactie,

Ik ben toch niet van plan om zo lang te wachten! Het is jammer dat hier niet beter over gecommuniceerd word door M* op hun site oid, ik vrees dat ze in hun eigen vingers snijden op deze manier. Zat zelf al te denken om dan toch maar een ESU te halen die wel op voorraad is. het is niet zo dat er geen keus is. Maargoed, wellicht dat nog even wachten loont maar voor de kerst wil ik toch wel iets in huis hebben..
Re:Märklin CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Märklin CS3?
Eh.. niet om het een of ander maar er zijn winkels die de CS2 gewoon in voorraad hebben!

Er is mij danook niets bekend dat er problemen zijn met de levering van de CS2. Daarnaast is een jaar wachttijd al helemaal niet aan de orde. Ik weet niet waar je het ding besteld hebt !?

Wat zou kunnen is dat ze in batches geleverd worden, het zal geen continue productie zijn.
Re:Märklin CS3?
Hanzel
gast

Re:Märklin CS3?
Hoi Brigitte,

Klopt, er zijn stores die ze op voorraad hebben, daarom verwachtte ik ook niet zon lange levertijd. Als je eigen leverancier goedkoper is dan diegene die hem wel hebben,ga ik niet meer betalen voor hetzelfde, daar ben ik dan misschien te veel Hollander voor  :D, boven dien gun ik het ook aan die handelaar.

Ik hoop dat je begrijpt waar ik vandaan kom, gezien de CS op de M al ruime tijd niet groen is geweest en bovenstaande verhalen klinkt het niet geheel onlogisch voor mij. tevens zie je nu wel overal de sets waar de cs inzit,  had ik 2 maanden geleden geweten dat een losse CS lang zou duren had ik wel zon set gekocht. maarja inmiddels dus wat andere keuzes gemaakt.

Ik wacht rustig af, heb er ook geen haast mee verder.

groeten,

Hans
Re:Märklin CS3?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Märklin CS3?
Hans, ik begrijp helemaal waar je vandaan komt!
Tja dan heb je nix te klagen over de communicatie van Marklin die niet voldoende is. Er is namelijk niets te communiceren! Dat jou handelaar blijkbaar niet geleverd krijgt heeft een andere oorzaak dat ligt zoals ik het begrijp niet aan Marklin. Kan uiteraard zijn dat ik er helemaal naast zit!

Dit zelfde geld voor de bestelling van Jean er is gewoon geen wachttijd van 1 jaar...

Door dit soort berichten ontstaat er een vertekend beeld en dat is jammer.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: WFR MärklinFan op vrijdag 17 september 2010, 21:00:58Ik zou graag willen weten of iemand al een (heel vaag) idee heeft wanneer de nieuwe Märklin CS3 uit zo komen, of een geheel nieuw systeem ofzoiets (hoewel ik denk dat dat niet zo gauw gebeurt!)?

Ik zelf denk zo heel vagelijk aan 2030 of later. Heel veel eerder zal het niet zijn denk ik zelf.

Het systeem is voor die tijd namelijk niet rijp voor verdere ontwikkelingen.

Het is een zeer mistig gebied (vaag dus) maar ja, het is niet anders.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: Brigitte op donderdag 18 november 2010, 19:24:10
Kan uiteraard zijn dat ik er helemaal naast zit!
Dit zelfde geld voor de bestelling van Jean er is gewoon geen wachttijd van 1 jaar...
Door dit soort berichten ontstaat er een vertekend beeld en dat is jammer.
Ja Brigitte je zit er glansrijk naast. Ik heb de bewijzen zwart op wit. Wat wil je nog meer. Alles is begonnen toen M* in Belgie & Nederland werd opgedoekt. Ik kan nog andere staaltjes vertellen maar dit is buiten deze topic.
Mvg. Jean
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: Hans Biere op donderdag 18 november 2010, 19:39:48
Ik zelf denk zo heel vagelijk aan 2030 of later. Heel veel eerder zal het niet zijn denk ik zelf.
Hans,
Om marketing redenen is het niet interessant om hetzelfde artikel lang in productie te houden en bij M* gaat het net zoals bij vele anderen om de verkoop. De kassa moet rinkelen en het geld moet rollen. Dus, over drie jaar staat deze topic terug bovenaan.
Met vriendelijke groet.  Jean 
Re:Märklin CS3?
BMW-Fan
gast

Re:Märklin CS3?
Ik ken het probleem, het hoeft niet altijd aan de winkelier te liggen. Ik hoop dat het wachten beloond zal worden.

Gr Eddie

ps is jouw leverancier een dealer of een handelaar?
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Märklin CS3?
Sorry.

Ik mis een bijdrage van mij. Verdwenen, foetsie. ????????????????
Re:Märklin CS3?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: Hans Biere op donderdag 18 november 2010, 23:50:48
Sorry.

Ik mis een bijdrage van mij. Verdwenen, foetsie. ????????????????

Hans,

kijk is 5 berichten terug, het heeft er de hele tijd al gestaan en het beheer is dus hieraan niet schuldig !!

Walter
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: wissels op vrijdag 19 november 2010, 00:34:36kijk is 5 berichten terug, het heeft er de hele tijd al gestaan en het beheer is dus hieraan niet schuldig !!

Ik beschuldig niemand en zeer zeker het beheer niet. Het bericht wat ik heb getypt staat er in elk geval niet dus ga ik er van uit zelf iets fout gedaan te hebben. Beheer, nogmaals, heb ik nooit willen beschuldigen en als dat zo overkomt: excuus hoor!
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Märklin CS3?
Ik heb in het verleden bij een vorige lokale handelaar/winkel hetzelfde gehad.
Spullen van Märklin die heel lang in bestelling stonden.
Tijdje later was de handelaar gestopt.
Bleek dat die z'n facturen niet altijd netjes betaalde.
Tja, daar gaat Märklin ook niet zo maar aan leveren.
Zou me trouwens niets verbazen dat Stores, Shop-in-shops en dealers in die volgorde ook geleverd krijgen.

Groeten,
Ton.
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re:Märklin CS3?
Citaat van: BMW-Fan op donderdag 18 november 2010, 23:37:51
Ik ken het probleem, het hoeft niet altijd aan de winkelier te liggen. Ik hoop dat het wachten beloond zal worden.

Gr Eddie

ps is jouw leverancier een dealer of een handelaar?
Eddie, mijn leverancier is een shop-in-shop.
Gr. Jean
Re:Märklin CS3?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Märklin CS3?
Geen paniek de CS2 of 3 of 4 ligt ook altijd bij de handelaren in Houten te koopt en dit scheelt nog eens ca 100 eurie.

Op Ebay.de staan er ook zat bij handelaren die bij M vrachten mega starterspacks hebben gekocht en ze dan opgesplitst op Ebay zetten.

Groet  Ronald