Sinds de komst van de V200 in model in 1992,stak deze al uit qua aanschafprijs.
Persoonlijk denk ik dat een dergelijk prijsverschil zit in de ontwikkelingskosten,die wellicht verder gingen dan bij andere modellen.
De enige vergelijking die opgaat voor de oude 3021 is, dat het beide metalen modellen zijn.
Maar vandaag de dag zou deze prijs wel eens veroorzaakt kunnen worden,door de nog altijd tameloze populariteit van deze lok.
Bij de DB afgedankt en verkocht,en bij de privémaatschappijen nog altijd welkom.
En dat voor een lok die eigenlijk bedoeld was voor sneltreinen op trajecten zonder bovenleiding.
Dat deze lok(39804)de rijtuigen van de Blauer Enzian heeft getrokken,is een historisch feit.
En misschien een buitenkansje,voor wie de Henschell Wegmann zug niet heeft.
Nog steeds onovertroffen vind ik een combi van deze lok V200.0,met de blauwe Loreley rijtuigen(schürzenwagens).
Mvg Hans V200.0