Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Bespreking Märklin H0 Modellen
| | |-+  Vraagje over V200 - 39803/39804
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vraagje over V200 - 39803/39804  (gelezen 7829 keer)

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Vraagje over V200 - 39803/39804
« Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 13:22:54 »

Bij de herfstnieuwtjes 2010 staat een nieuwe V200 (39804) vermeld, die net als het huidige V200-model (39803) bijna ?400,- moet gaan kosten. Absoluut een mooi model, maar waar komt die -relatief - hoge prijs vandaan? Een metalen kap, SDS-aandrijving en geluid heeft bijvoorbeeld ook de Br 218 (39180) en die is met ?270,- een heel stuk goedkoper.
Heeft een van jullie soms een idee? Is de afwerking van een 39803 soms nog weer zoveel beter dan die van de 39180 dat daarvoor zo'n meerprijs gevraagd wordt?

 

Foto: 39804 / Maerklin.de
« Laatst bewerkt op: zondag 24 oktober 2010, 22:22:48 door 10103 »
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 13:38:56 »

De V200/Br220/Br221 is altijd al veel hoger in prijs geweest dan andere soortgelijke loks, zo rond de ?389,-.
Maar waarom, kan ik ook niet verklaren.
En dat terwijl zijn voorloper, de 3021, altijd relatief goedkoop was.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Seinwezen

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • A member of the Duurstede Group®
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 13:49:21 »

Hoi,

ik vind de prijs ook erg aan de hoge kant. Misschien dat het te maken heeft dat het een populair en gewild model is, zodat Marklin hier wat aan kan verdienen :lol:.

Maar die prijsverschillen zie je wel meer. Bijvoorbeeld de 1200 en de koploper zijn qua prijs ongeveer gelijk, maar de koploper is veel meer trein :). De 1200 is dan wel van metaal, maar heeft nog oude aandrijftechniek.
Wel hebben ze allebei sound.

Groeten Sander
Gelogd

Rutger

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Sr Trdl
    • RJFotografie
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 14:04:43 »

Z'n voorloper, de 37803, was ook al zo idioot duur. Maar die kun je tegenwoordig voor max. ?170,- krijgen als je een beetje zoekt. Ik heb 'm rijden en ik ben er heel tevreden over. En hij heeft al rijgeluid en een toeter :D

Ik weet niet wat die nieuwe versie allemaal voor extra's heeft, maar als je met iets minder genoegen neemt is een 2e-hands 37803 misschien een optie voor je.

cees52

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 19:48:49 »

De V200 uit de startset een aantal jaren geleden, is er een met fullsound (oa opstarten van twee dieselmotoren) en kostte toen ca euro 180,00

groetjes uit beetje krom
opa cees
Gelogd

Hans Biere

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Carpe diem
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 19:56:43 »

En dat terwijl zijn voorloper, de 3021, altijd relatief goedkoop was.

Nou ja, nu ontgaat mij hier werkelijk alle logica.

Je gaat een 3021 (met alle respect voor dat model ooit gemaakt) toch niet vergelijken met de soortgelijke modellen van vandaag de dag als 39803 / 39804?
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Hans Biere

3railforum lid van 2007-2015, 2016-heden

marklinfan

  • Gast
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 17 september 2010, 23:30:12 »

het verschil tussen de  39803 en 39804 zit hem in het tijdperk
39803 jaren 70 en de 39804 is tijdperk eind jaren 50
de 39804 kan je vergelijken met de 39800
Gelogd

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 24 september 2010, 01:19:23 »

Sinds de komst van de V200 in model in 1992,stak deze al uit qua aanschafprijs.
Persoonlijk denk ik dat een dergelijk prijsverschil zit in de ontwikkelingskosten,die wellicht verder gingen dan bij andere modellen.

De enige vergelijking die opgaat voor de oude 3021 is, dat het beide metalen modellen zijn.

Maar vandaag de dag zou deze prijs wel eens veroorzaakt kunnen worden,door de nog altijd tameloze populariteit van deze lok.
Bij de DB afgedankt en verkocht,en bij de privémaatschappijen nog altijd welkom.
En dat voor een lok die eigenlijk bedoeld was voor sneltreinen op trajecten zonder bovenleiding.

Dat deze lok(39804)de rijtuigen van de Blauer Enzian heeft getrokken,is een historisch feit.
En misschien een buitenkansje,voor wie de Henschell Wegmann zug niet heeft.

Nog steeds onovertroffen vind ik een combi van deze lok V200.0,met de blauwe Loreley rijtuigen(schürzenwagens).

Mvg Hans V200.0
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 24 september 2010, 10:52:15 »

Nou ja, nu ontgaat mij hier werkelijk alle logica.

Je gaat een 3021 (met alle respect voor dat model ooit gemaakt) toch niet vergelijken met de soortgelijke modellen van vandaag de dag als 39803 / 39804?
Hans, je moet wel goed lezen, want ik schrijf relatief en daarmee bedoel ik dat de destijds de 3021 een vrij goedkoop model was in vergelijking met andere loks uit het programma van toen.
Nu is de V200/Br220 een relatief duur model in vergelijking met andere loks uit het huidige modellengamma van M.
De 3021 vergelijken met een 39803 of een 39804 is zinloos, daar zit 50 jaar technologische vooruitgang tussen.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Hans Biere

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Carpe diem
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 24 september 2010, 11:17:27 »

Hans, je moet wel goed lezen, want ik schrijf relatief en daarmee bedoel ik dat de destijds de 3021 een vrij goedkoop model was in vergelijking met andere loks uit het programma van toen.

Ad, vergeef me. Ik word ook een dagje ouder.  :D
Gelogd
Met vriendelijke groet,

Hans Biere

3railforum lid van 2007-2015, 2016-heden

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 24 september 2010, 12:49:06 »

Ad, vergeef me. Ik word ook een dagje ouder.  :D
Nou vooruit dan maar weer, omdat jij het bent Hans. :wink:
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Anne W

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 24 september 2010, 23:26:18 »

Nog een foutje: Hans wordt een daagje minder JONG

Groet, Anne W (die ook elke dag een daagje minder jong wordt)
Gelogd
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #12 Gepost op: zondag 24 oktober 2010, 22:37:00 »

Nu ik toch al een draadje over de V200 heb geopend, plaats ik hier maar meteen mijn volgende vraag over dit type...
Bij het bekijken van Treinsmurfs Wiki-artikel over de Roco V200.1 viel me op, dat er een soort frame rondom de wielen zit. Bij een van de laatste Maerklin-versies van de V200.1 (39821) zit dit volgens mij niet. Kan een van de V200-liefhebbers mij misschien vertellen waar dit frame toe dient (en waarom Maerklin het niet toepast bij haar modellen)? Over dat laatste ben ik overigens niet al te rouwig, echt mooi vind ik het geloof ik niet.


Foto: Treinsmurf / 3railforum Wiki

Groet, Marc   
« Laatst bewerkt op: maandag 25 oktober 2010, 12:30:45 door 10103 »
Gelogd

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #13 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 01:17:53 »

Volgens mij had dat te maken met de spoorflens smering,die enkele machines van deze V200.1 bezaten.

Dit werd toegepast bij bochtenrijke trajekten.

Mvg Hans V200.0
Gelogd

nobody

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #14 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 10:24:20 »

plaats ik hier maar ook mijn volgende vraag over dit type in kwijt...
Wat een stijlbloempje! En dat voor een Wiki rangeermeester...
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #15 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 11:07:53 »

Bij een van de laatste Maerklin-versies van de V200.1 (39821) zit dit volgens mij niet.
Toevallig heb ik onlangs een V200.1 (39821) van een forumlid gekocht.
Marc, deze lok heeft ook hetzelfde frame om de wielstellen, net als bij het model op jouw foto.

Het onderscheid zit em in de versie.
De eerste serie van de V200 nl. de V200.0 heeft/had een ander constructie dan de V200.1

Omdat het het traktievermogen van de V200.0 al snel onvoldoende bleek voor de steeds langer wordende treinen, heeft de V200.1 zwaardere motoren gekregen, maar er waren meer verschillen, zoals de meer recht aflopende neus en oa de draaistelconstructie, met de door jouw genoemde frames.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #16 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 12:31:35 »

Volgens mij had dat te maken met de spoorflens smering,die enkele machines van deze V200.1 bezaten.

Dit werd toegepast bij bochtenrijke trajekten.

Mvg Hans V200.0

Bedankt voor je antwoord Hans, daar kan ik iets mee. Ik zal kijken of ik daarmee nog iets meer te weten kan komen.

plaats ik hier maar ook mijn volgende vraag over dit type in kwijt...
Wat een stijlbloempje! En dat voor een Wiki rangeermeester...

Aangepast. Handig, die oplettende lezers.  :wink:

Toevallig heb ik onlangs een V200.1 (39821) van een forumlid gekocht.
Marc, deze lok heeft ook hetzelfde frame om de wielstellen, net als bij het model op jouw foto.

Bedankt voor je reactie. Apart is dat wel, want in de catalogus van 07/08 is dit frame niet te zien. Zit het misschien maar aan een zijde soms?
« Laatst bewerkt op: maandag 25 oktober 2010, 12:39:20 door 10103 »
Gelogd

nobody

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #17 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 13:20:11 »

Deze heeft 't ook ===> Klik
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

Spoorman

  • Gast
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #18 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 13:39:18 »

En mijn Roco 68840 ook.



Gr, Ben.
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #19 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 13:57:18 »

Bij het bekijken van Treinsmurfs Wiki-artikel over de Roco V200.1 viel me op, dat er een soort frame rondom de wielen zit. Bij een van de laatste Maerklin-versies van de V200.1 (39821) zit dit volgens mij niet.   
Marc, ik heb even de produktdatabase van M geraadpleegd en ik moet je gelijk geven, want op de foto die M daar laat zien staan de frames ook niet afgebeeld, terwijl het model ze echt wel heeft.
Het lijkt of M voor het model op de foto een kap van de V200.1 (Br 221) op het onderstel van een V200.0 (Br 220) heeft gezet.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #20 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 17:24:20 »

Marc, ik heb even de produktdatabase van M geraadpleegd en ik moet je gelijk geven, want op de foto die M daar laat zien staan de frames ook niet afgebeeld, terwijl het model ze echt wel heeft.
Het lijkt of M voor het model op de foto een kap van de V200.1 (Br 221) op het onderstel van een V200.0 (Br 220) heeft gezet.

Het hoort dan blijkbaar bij de V200.1-modellen. Misschien dat Maerklin dan inderdaad een onderstel van de V200 heeft gebruikt voor deze foto of een pre-productiemodel. Het gebeurt geloof ik wel meer dat de catalogusfoto's niet helemaal overeenkomen met het uitgeleverde model.
In elk geval allemaal bedankt voor de informatie!

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #21 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 18:04:01 »

Marc, een pre-productiemodel lijkt me een beetje vreemd, omdat Marklin de V200.1/Br221 al 20 jaar in deze constructie produceert.
Lijkt me of een blunder, want ik kan me niet voorstellen dat M geen juist onderstel in huis had.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #22 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 22:48:09 »

Er zijn wel meer fouten aan de foto van de 39821:
DB koekje is zwart en op de foto rood.
Foto mist cabinenummers.
Onderste trede van cabinedeurtrappetjes zijn op de foto zwart, maar op het model zilver/metaal kleurig.
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

10103

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re:Vraagje over V200 - 39803/39804
« Reactie #23 Gepost op: maandag 25 oktober 2010, 23:02:44 »

Ad, vanwege dat pre-productiemodel ben ik nog even verder gaan zoeken en je hebt gelijk volgens mij. Ik dacht even dat de 39821 vanwege de nieuwe C-sinusmotor misschien in 2000 ook een aangepast onderstel zou hebben gekregen. Maar dat onderstel is - volgens de exploded view plaatjes van Maerklin - inderdaad gelijk aan bijvoorbeeld de oude 3382/3682 (V200.1) met driepolige motor uit de beginjaren negentig. Die oude 3382/3682 had ook al dat frame rondom de wielen, dus Maerklin heeft inderdaad hoogstwaarschijnlijk voor de catalogusfoto van de 39821 het onderstel van een V200 gebruikt. Ook op het exploded view-plaatje van de 39821 is trouwens dat frame te zien.
Zijn we daar ook weer uit...  :D   
« Laatst bewerkt op: maandag 25 oktober 2010, 23:04:36 door 10103 »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 24 queries.