Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic en bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Wakkie's baan in aanbouw
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Wakkie's baan in aanbouw  (gelezen 20560 keer)

wakkie

• Speciale Gast
    • HET forum voor en door märklin liefhebbers
Re:Wakkie's baan in aanbouw
« Reactie #100 Gepost op: vrijdag 10 september 2010, 17:01:40 »

Hoi,

even voor John(tilly) de foto's zoals de rails vastgezet zijn in de verkanting:

Ik ga binnenkort de verkanting eens uitslopen en kijken of het probleem van de slippende loc's en ontsporende wagon weg blijft. Daarna de verkanting terugplaatsen, maar dan wel minder hoog. Tevens wil ik een bocht iets of wat aanpassen, zodat hij mooier loopt.

Groetjes

willie
Als ik niets meer weet te vertellen, verzin ik gewoon iets.

Willie

wakkie

• Speciale Gast
« Reactie #101 Gepost op: donderdag 16 september 2010, 22:38:24 »

Hallo,

De verkanting heb ik eruit gehaald. Die komt wel weer terug, maar dan minder hoog. Nu de rails weer vlak liggen is het probleem van de twee slippende loc's niet meer voorgekomen.

Tegelijkertijd heb ik de bocht nog maar eens aangepakt. Waar hij in het verleden een beetje hoekig verliep(bocht, rechte rail, bocht, rechte rail) heb ik nu een wat meer vloeiender verloop gemaakt.

Ik moet nog wel een vangrailtje plaatsen, want hij loopt nu akelig dicht langs de rand van de tafel. Dat is tevens de plek waar ik langs kom om binnen te komen of andere delen van de baan kan bereiken. Zo op het eerste oog ziet het er een stuk beter uit. Binnenkort nog eens kijken of de wagons die eerder in die bocht er soms uitliepen er nu niet meer uitlopen.

Jammer genoeg kan ik de roestkleur verf niet meer vinden(Revell aqua color) en heb ik met een andere verf(terpentine-basis) geprobeerd de railstaven te kleuren. Deze verf was al behoorlijk verdund, dus dat liep alle kanten op. Nu maar eerst een gaatje vinden om naar een winkel te gaan. Kan ik gelijk wat meer "water"kleuren bijhalen. Kan ik eindelijk eens oefenen met m'n airbrushsetje(die overigens nog steeds goed dienst doet om het stof weg te blazen :mrgreen:)

Groetjes

willie

Willie

chopper

• Stamgast
« Reactie #102 Gepost op: donderdag 16 september 2010, 22:47:08 »

Leuk nieuw stukje ;)
Ga je ook veel scenery plaatsen of niet?

Mvg, Chopper
Mvg, Chopper

Huidig ProjectX

Check de bouw van mijn baan:
Tijdelijk stilgezet.

wakkie

• Speciale Gast
« Reactie #103 Gepost op: donderdag 16 september 2010, 22:55:16 »

Hoi,

Allen de bocht linksonder is veranderd.(laatste 90 graden).

oude situatie:

nieuwe situatie:

Scenery zal nog wel een tijdje duren. Meeste bouwpakketten heb ik al een paar jaar liggen. Eerst het railgebeuren goed hebben. Zit nog stiekum te denken aan een extra stationsspoor.

Groetjes

willie
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 september 2010, 23:16:54 door wakkie »

Willie

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #104 Gepost op: maandag 20 september 2010, 22:51:58 »

Hoi Willy,

Leuk om je veranderingen weer eens te lezen. Is inderdaad een mooiere bocht met een kruizing erin, maakt het interessanter. Maarja de ene verandering vraagt weer om aanpassingen aan de andere kant  :lol: .

Maar dat is de hobby die we hebben. Je hebt gelijk met eerst de rails en de treinen goed rijden alvorens de scenery te bouwen.

Succes met de aanpassingen. Lees ze graag weer.

groeten Ronald  :D