Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper

Gestart door Spoorman woensdag 08 september 2010, 20:39:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Voor wie dit intersseert meer info bij de buren:

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,29652.0.html

Gr, Ben.
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
nog niets van ondervonden met mijn roco aangestuurd door DCC.Alles werkt nog steeds zoals tevoren.Deze doet speciale functies zoals hoorn laten gaan,daarna compressoren aanzetten en daarna motorgeluid.Bij afremmen komen er nog de remgeluiden bij.Is na update hetzelfde blijven werken zoals voorheen.
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Heb je goed gelezen wat beschreven staat? Op de Ecos een functie veranderen komt niet door in Koploper, althans zo begrijp ik het.

Kan het zelf niet checken, heb nog een ouderwetse IB.

Gr, Ben.
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
als je met koploper werkt hoef je niets te configureren in de ECOS.Je stuurt gewoon alle functies aan uit koploper en de ecos stuurt gewoon de commando's door,zowel DCC als MM als selektrix.Ik programmeer enkel dingen die ik moet testen.Daarna doe ik ze weer weg uit de ecos.Kwestie van niet in conflict te komen.Voor de gein wil ik wel eens een loc toewijzen aan een controlknop.De toeschouwers zijn dan verbaast als die knop gewoon meedraait als de loc gaat rijden of afremmen.
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Beste Ben,

Zoiets was ik ook van plan, bedankt, verder gaat de discussie buiten mijn "paadje" en ik kan dit soort problemen niet krijgen.

Groet, Anne W
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Hallo Ben,

naar mijn mening zijn de Xtra functies nooit gesynchroniseerd tussen de Ecos/Cs-1R en Koploper, er is dus dus niks veranderd door de Ecos firmware als voorheen, de handmatig ingegeven Xtra functies worden gewoon zonder problemen aangestuurd door Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Citaat van: wissels op donderdag 09 september 2010, 12:47:39
naar mijn mening zijn de Xtra functies nooit gesynchroniseerd tussen de Ecos/Cs-1R en Koploper, er is dus dus niks veranderd door de Ecos firmware als voorheen, de handmatig ingegeven Xtra functies worden gewoon zonder problemen aangestuurd door Koploper,
Bestuur eens een lok vanuit Koploper (rijwindow) en neem deze vervolgens eens met een rijregelaar op de ECoS over.

Enige Interface veranderingen/toevoegingen bij de ECoS/CS zijn o.a:
- Functies >15 zijn via  Button "16+" te bereiken.
- Legacy-opdrachten get(id, symbol) en get(id, funcsymbol[nr]) geïmplementeerd, deze opdrachten leveren geldige waarden terug, PC-Software zoals b.v. ControlGUI wordt daarmee ondersteunt.
- Nieuwe Interfaceopdracht zoals een workaround voor functiesymbolen get(id, funcsymbolex[nr]) stuurt bij niet in gebruikt ?1 en bij niet beschikbaar ?2 retour.

Mvg,
Peter
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Heren, heren,

Bij de buren wordt gemeld dat alles gewoon werkt, maar dat er wat fout gaat met de functie terugmeldingen van de Ecos naar Koploper, schrijven jullie dat nu ook, maar dan in de taal van de deskundigen?

Iedereen met (grote) ervaring met Ecos en Koploper is ervaren genoeg om te bepalen of de combinatie Ecos/Koploper nog steeds voldoet aan hun wensen.

Iedereen zonder ervaring met Ecos en Koploper (zolas ik) kan dat niet bepalen en ik zou het jammer vinden als Koploper om een niet al te belangrijke zaak niet gebruikt zou kunnen worden door beginnende automatiseerders.

Dus Walter en Peter: meldt de lezers a.u.b., in "Jip en Janneke taal", of de Ecos en Koploper nu op wezelijke zaken uit elkaar beginnen te lopen.

En beste Ben, ik neem aan dat de bovenstaande vraagstelling ook jouw vraagstelling is, natuurlijk vertel ik graag iets over een ander apparaat, maar dat heeft weinig zin als de mensen al eigenaar zijn van een Ecos, tenzij ze een computerprogramma van meer enkele honderden Euro's gaan kopen.

Groet, Anne W


Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Beste Anne,

Citaat van: Anne W op donderdag 09 september 2010, 23:14:47
Bij de buren wordt gemeld dat alles gewoon werkt, maar dat er wat fout gaat met de functie terugmeldingen van de Ecos naar Koploper, schrijven jullie dat nu ook, maar dan in de taal van de deskundigen?
Er gaat niets mis met de functieterugmeldingen en zoals bij de buren te lezen is werkt ook alles gewoon.

CiteerDus Walter en Peter: meldt de lezers a.u.b., in "Jip en Janneke taal", of de Ecos en Koploper nu op wezelijke zaken uit elkaar beginnen te lopen.
De ECoS en Koploper lopen op wezenlijke zaken nog steeds niet uit elkaar. Toekomstige veranderingen/toevoegingen is koffiedik kijken, daar kan op dit moment niemand iets over zeggen.

CiteerIedereen zonder ervaring met Ecos en Koploper (zolas ik) kan dat niet bepalen en ik zou het jammer vinden als Koploper om een niet al te belangrijke zaak niet gebruikt zou kunnen worden door beginnende automatiseerders.
Mocht er niet meer gereden kunnen worden met Koploper in combinatie met de ECoS/CS dan was dat al lang bekend gemaakt, niet alleen hier maar ook op andere forums. Zeker op het Koploper forum.

Mvg,
Peter
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
update eergisteren gedaan en 2 uur gereden met 10 treinen zonder fouten in 24 blokken met 2 melders en 6 verschillende routes.Ook besturing van draaiknoppen gaat nog vanuit koploper naar de ECOS2.Ook alle functies werken korrekt.Geen problemen dus.Op beide oren slapen.Denk dat men bij ESU ook wel kijkt naar de noden van de klanten.Bewijst hun aanpassing van Marklin CS naar ECos standaard.Knappe koppen die weten wat marketing is (en mss weten dat hopen liefhebbers met koploper rijden).Niet vergeten dat ze volgens mij ook deelnemen aan Miniatuur Wonderland (daar draait koploper ook).
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Ecos build 3.2.1 en hoger met Koploper
Beste Peter,

Hartelijk dank, de gesigaleerde "zaken" bij de buren zijn dus wat anders als ik dacht, maar eigenlijk niet belangrijk voor de "huis, tuin en keuken" (aanstaande) gebruikers van de Ecos en Koploper?

Groet, Anne W