Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.

Gestart door veldkamp woensdag 08 september 2010, 15:33:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
 :( :shock: :x gisteren in het schemer donker even vlug mijn mobiel station 1 aan willen sluiten op de aansluit rail. Helaas een beetje lomp geweest en een van de aansluitpunten is nu afgebroken. Terug zetten of buigen lukt ook niet. Heeft iemand ervaring met het kopen van een nieuw stekkertje? Zo ja bij wie?  Of zijn er ander mogelijkheden zoals alles door verbinden aan de rails en is er dan een schemaatje voorhanden, want ik kan veel maar technisch tav electro  ja dat helaas nu net niet.


Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Hallo Veldkamp,

Heb ik ook gehad  :?  gewoon een nieuwe kopen 2e hands  :shock:
Stekker kun je niet los kopen  :?

Of je zou een 6021 kunnen proberen net zoals ik hem heb, kun je 80 treinen laten rijden.

Gr Einte
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
gewoon ombouwen met een din 9 of 10 polig aan beide zijden.De garantie mag je toch vergeten.Tenzij je veel geld wil uitgeven aan Marklin reparatie.
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
met dit nummer kan je dealer of bij keuterman een nieuwe kabel bestelen

105680
Steuerkabel Mobil-Station/Abschlußbox 9,99 ?
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Die connectoren zijn zgn mini-DIN connectoren, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN
Maar als je voor ?9,99 een complete kabel hebt, is dat de beste optie.
In de MS zit deze met een printconnector op de print geprikt, dus MS even openschroeven en omprikken.
Op bogobit vind je nog meer info, zie http://www.bogobit.de/mosta/
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Heren bedankt voor het advies gelukkig heb ik nog de voorloper van de f80 (met 1 f knop) staan,gekocht van de zomer in den Bosch bij "de Club" voor een leuke prijs. :D :)
Maar het blijft jammer je kunt de euro's maar 1 keer uitgeven :x.

Bedankt nogmaals groet Erik
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Er zijn op het forum regelmatig leden te vinden die een defect aan hun ms1 hebben.
Veelal is de stekker dan nog wel goed  :D
Misschien dat iemand er niets meer mee doet en je zo'n stekker (of gehele defecte ms1) wil opsturen..  :roll:
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Citaat van: veldkamp op woensdag 08 september 2010, 20:02:13
Maar het blijft jammer je kunt de euro's maar 1 keer uitgeven :x.
Voor 10 euries kun je je toch geen buil aan vallen?
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Dat zou een oplossing kunnen zijn.
Ben wel blij met het idee dat het niet alleen bij mij fout is gegaan :oops: :cry: :mrgreen: want immers gedeelde smart is halve smart :lol:Ik gooi het balletje  27 nov nog wel eens op tijdens de forum dag in den Bosch. tevens is dat ook een mooie gelegenheid om te zien of er nog plaats is voor zo'n a technisch lid als ik.De afstand Waalre vv den Bosch is in een dik half uur dus makkelijk te over bruggen.
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Ad,dat klopt ondanks het feit dat ik sinds  vorige week letterlijk uitgerangeerd ben(ww)  :( :? kan ik nog wel 10 euro missen.
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Ad,ik heb even  door geklikt op de link die  jij mij gaf en ja dat ziet er wel erg gemakkelijk uit om de kabel te vervangen zal eens bij Kneutermans informeren of ze de kabel zo wie zo hebben. Het ziet er vrij simpel uit  als je de foto's mag doen geloven. :lol:

gr Erik
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Beste Erik,

Er zijn leden uit de regio Eindhoven bij de "Club", verder is er een restrictieve ledenaanname (afhankelijk van wat het aspirant lid zou willen gaan doen binnen de "Club", praat er maar eens over met de voorzitter, contact via www.msgdenbosch.nl

De suggestie om je collega Forummers te vragen of iemand nog een kabeltje over heeft, lijkt me een goede suggestie.


Groet, Anne W
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Ik heb op het forum een topic gepost waarin ik een ms1 heb geopend om schoon te maken.
Die kan je als "handleiding" gebruiken om je ms1 te opnen en het kabeltje te vervangen (mits iemand zo'n vervangende kabel aanbied natuurlijk  :lol: )
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
Timjoo, dat gaan ze bij Keuterman niet graag hebben hoor "keuterman een nieuwe kabel bestelen" Dat je bij hun deze kabel gaat stelen.  :?
Re: Stekker pootje van mobiel station naar zijn knopen geholpen.
allen bedankt ik kan met de tips vooruit :lol:

Gr Erik