Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

noob vraag over loc instellen

Gestart door Roonie zaterdag 25 september 2010, 10:04:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
noob vraag over loc instellen
Hallo,
Heb sinds kort een digitaal starters set de `goederentrein BR-81`. Hoop extra rails gekocht en ben een leuk baantje aan het maken .....  :D
Nu wil ik graag het afremmen en optrekken van de loc veranderen, maar elke keer als ik in stel via het MS menu veranderd er niks ....Om dit te testen probeerde ik eerst de Vmax te veranderen zodat de loc niet zo hard kon maar helaas dat lukte ook niet ....
Als ik de MS heb ingesteld en op `ok`druk om te programmeren gaat het licht van de loc 1 keer uit en na een paar seconden weer aan ?? :shock:
Klopt dit ?!? Ik heb ook het licht wel eens zien knipperen na het programmeren ?!?!
De beschrijving die bij de MS zat is wel erg bekrompen .....

Ronald

P.S.
Moet de loc op een apart stukje rails staan (los van de rest van de baan) of kan die gewoon op de baan staan (geen andere decoders) ?!?
Re:noob vraag over loc instellen
Reacties zijn nog welkom .... alleen heb ik het al opgelost. Gewoon een paar keer het zelfde te programeren en als de lichtjes gingen knipperen was het gelukt  :? :shock:
Re:noob vraag over loc instellen
Roonie, heb je ook het catalogusnummer van deze set want ik heb ook een BR 81 die niet te programeren is. Misschien heb ik dezelfde loc.
Re:noob vraag over loc instellen
Ja zekers .....

marklin 29161 Startset 

Ik heb het inmiddels wel voor elkaar hoor !!!  :P