Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bezoek aan Canada (2010)

Gestart door p.ghijsen woensdag 08 september 2010, 10:19:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bezoek aan Canada (2010)
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Bezoek aan Canada (2010)
Hallo,

Op bezoek in Canada kwam ik enkele locomotieven, een draaischijf en een locloods tegen. Hieronder de foto's, merendeels genomen in Toronto. De locloods was deels nog in gebruik. Deels was de loods een showroom voor meubelen en een brouwerij. De laatste foto laat de hedendaagse stationshal van Toronto zien.
Persoonlijk vind ik de combinatie van het oude en het nieuwe altijd een eye-opener van hoe je traditie en vooruitgang kan combineren. Voor meer info over de Toronto Railway Heritage Center, klik hier. Voor meer informatie over de stoomloc, klik hier en de gefotografeerde dieselloc met nr. 4803, klik hier.










Re:Bezoek aan Canada (2010)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Bezoek aan Canada (2010)
Hoi Paul,

Bedankt voor het delen van deze prachtige plaatjes! Helemaal top!
Re:Bezoek aan Canada (2010)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Bezoek aan Canada (2010)
Wat een schitterende stationshal zeg, bij het aanzien waan je je in vervlogen tijden. :D
En de manier waarop de oude draaischijf is "gemoderniseerd" in combinatie met de opgestelde loks, leuk om te zien.
Ik zie dat er ook nog een miniatuur spoortje over het terrein loopt, is dat een attractie?
Re:Bezoek aan Canada (2010)
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re:Bezoek aan Canada (2010)
@Ad,

Inderdaad ligt op het terrein een miniatuur spoor. Best wel uitgebreid. Op dat moment zag ik geen beweging op dat spoor(tje). Mogelijk dat de organisatoren op de zondag een miniatuur loc en rijtuigen of wagons laten lopen.

@Sascha,

Ik heb weinig rijdende treinen gezien, vandaar deze foto's van opgestelde locomotieven.

Groeten, Paul
Re:Bezoek aan Canada (2010)
Hele mooie foto's!
Dank voor het delen ervan.

Groeten Dennis