Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

MPC wie kent het? Of gebruikt het...?

Gestart door ernstcramer dinsdag 07 september 2010, 23:37:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Zoals ik in mijn introductie aangaf rijd ik met MPC: Modellbahnsteuerung per Computer van Gahler en Ringstmeier.
hier het linkje http://www.mpc-modellbahnsteuerung.de/

Mijn vraag: rijdt iemand die dit forum leest hiermee? of kent iemand die er mee rijdt? Er zouden er in Nederland een aantal moeten zijn, mogelijk ook gecombineerd met digitaal.

Dus...ik ben benieuwd...

En voor de liefhebbers die al snel een kijkje genomen hebben op de site: het is voor gelijkstroom een meer dan perfect systeem. bovendien kan je met iedere niet digitale loc zo de baan op. In de gelijkstroomversie is de baan gedigitaliseerd (en perfecte bewaking en rij eigenschappen). Bij digitaal rijdt je dus met decoders in de loc...
Re: MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Ja ik rij ook met mpc

Groet jaap
Re: MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Re: MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Ah, leuk! je bent de eerste die in de afgelopen 8 jaar reageert!
Ik heb het inmiddels weggedaan: de digitale variant kreeg ik niet aan de praat, helaas.
Re: MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Wie nu nog moet kiezen en dit type besturing wil, kan beter voor Dinamo kiezen. Soortgelijk idee, maar moderner en goedkoper. Bovendien bewezen bij de inzet van analoge en digitale locs. MPC is daarvoor nooit bedoeld geweest.

http://www.vpeb.nl/index.php/oplossingen/
Re: MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Re: MPC wie kent het? Of gebruikt het...?
Klopt, Dinamo faciliteert beide systemen. Wij hebben het op de club gehad: ik ben er niet echt enthousiast van geworden. Erg bewerkelijk en storingsgevoelig naar mijn idee. Dus we hebben dat er weer uitgedaan...